Podsumowanie 2012 roku w swoim mieście.

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
Awatar użytkownika
Lionsek!
Posty: 53
Rejestracja: 2011-08-07, 21:44
Lokalizacja: Gdañsk

Podsumowanie 2012 roku w swoim mieście.

Post autor: Lionsek! »

Witajcie.

Proponuję rozpocząć dyskusje na temat wydarzeń z zeszłego już, 2012roku, możecie tutaj wymienić zakupy przewoźników, zmiany na trasach, różne modernizacje etc. Ja pozwolę sobie, w paru punktach, podsumować Gdańską komunikację w ubiegłym roku.

- Dostawa wszystkich, 35-ęciu nowych PES 120NaG "SWING".

- Wydłużenie przystanku "Brama Wyżynna", bez większego sensu gdyż do dziś prawie żaden motorniczy z tego nie korzysta.

- Zmiana trasy lini 210, skierowanie jej na Suchanino, oraz zmiana jej statutu na linię pośpieszną która zatrzymuje się na co drugim przystanku.

- Z niskie przystanki na trasie w kierunku Chełmu, na czas naprawy z tej trasy zostały wycofane bobardiery.

- Na każdym większym przystanku zamontowano biletomaty.

- Wprowadzona została głosowa informacja na przystankach oraz w pojazdach.

- Konstal 114N #1502 wyjeżdża na linie, po dwu-letnim remoncie.

- Alstom Citadis NGd99 #1005 przechodzi modernizację.

- ZKM testuje SU10 Electric.

- WarBus testuje AMZ M12LF "City Smile".

- Osiągniecie 100% niskiej podłogi autobusów.

- Osiągniecie 80% klimatyzowanych pojazdów.

- ZKM modernizuje ostatnie "Helmuty" (N8C).

- Kasacja sporej części 105'ątek, wraz z "asynchronem" (#1405), jedyną 105'ątką z asynchronowym napędem.

- ZKM uzyskuje statut najwyższych standardów w Polsce.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

MZK Bolesławiec:
Zaczynając od zakupów aut turystycznych:
- na samym początku stycznia zakupiono Renault Tracer, któremu nadano numerek tab. #179, auto zostało na stałe "oddelegowane" na przewóz pracowniczy - Bader: Lwówek Śląski.
- w okolicach czerwca zakupiono kolejną "Renówkę", tym razem nowszy model - Illiade, której nadano numerek taborowy #180 (obecnie najwyższy ze wszystkich autobusów MZK). Auto zostało na stałe zadysponowane na przewóz pracowniczy BDN Wykroty, który dowozi pracowników do drukarni, z Bolesławca, zbierając ludzi z okolicznych wiosek w kierunku Zgorzelca. Renówka na tym przewozie pracowniczym zastąpiła Vacanzę.

Z wozów turystycznych wycofano z eksploatacji:
- słynnego i niezniszczalnego Autosana H9-20 o numerze tab. #004, który w swoim długim żywocie był wycofywany z eksploatacji 4 razy, ten właśnie czwarty okazał się skuteczny - auto pojechało do PKS Lubań najprawdopodobniej na części.

Z wozów do obsługi komunikacji miejskiej zakupiono:
- 3 Solarisy Urbino 8,6, które zostały zakupione z funduszy unijnych.

Wycofano następujące miejskie wozy:
- #140, którego pocięto na miejscu, na zajezdni,
- #142, którego również pochlastano na zajezdni i wywieziono, a on był ostatnim Autosanem H9-35, który wyjechał na miasto z rezerwy na przewóz pracowniczy "Sigma"
- #143, który zniknął gdzieś, podobno na części wraz ze #141, po których ślad zaginął,
- skasowano również pierwszego Autosana A1010M.06, który się po prostu przeeksploatował,
- drugim mediumem, który dostał czerwoną kartkę był #148, który nie dał rady w starciu z drzewem i został wycofany z eksploatacji, do dziś dnia stoi na zajezdni.

A i o najważniejszym bym zapomniał, we wszystkich autobusach miejskich, pomijając mediumy (gdyż one mają bliżej, jak dalej) i Solarisy (bo one są wyposażone) zamontowano nowe wyświetlacze wewnętrzne firmy R&G, nowe autokomputery SRG-4000P, a w wozach #160 i #162 dodatkowo nowy komplet wyświetlaczy zewnętrznych R&G Plus, ze znaną i nielubianą czcionką.

PKS Bolesławiec:
- wycofano 2 klamki: 42PN latająca na szkołach w Nowogrodźcu, 12HS z P.T. Lwówek Śląski
- skasowano U335 z centrali, wycofana w 2011.
- wycofano z eksploatacji Lublinka C461 z P.T. Lwówek Śląski, po bodajże awarii silnika
- sprzedano Otoyolka 10HC
- wycofano i skasowano ostatniego DABa, 59TN ze Lwówka Śląskiego
- skasowano wycofanego z eksploatacji w 2011r. Setrę S215 HR, CS29
- pocięto pierwszego MANa UL272 - R197
- wyremontowano i przeroszadowano kilka wozów pomiędzy centralą a placówką
- zakupiono MANy ÜL313 - LU74 i LU75 z BOS Fürstenwalde, z ryjkiem po faceliftingu
- zakupiono MANa Lion's Star II - SJ34
- wcielono do taboru PKS H9-21, kiedyś DLW G528, teraz DBL LM42
- zakupiono holownik do holowania samochodów osobowych, gdyż PKS ma umowę na ściąganie i kasację bezpańskich aut z miastem
- zakupiono nowe auto techniczne na Lwówek - Fiata Doblo, a w zamian za niego wycofano poczciwego Poloneza Trucka.

patryczek_ZS

ZDiTM Szczecin

Post autor: patryczek_ZS »

ZDiTM Szczecin:

Najważniejszymi wydarzeniami minionego roku 2012 w dziedzinie KM były z pewnością:

- przebudowa jednego z największych węzłów komunikacyjnych w Szczecinie - BRAMA PORTOWA, wraz z dobudowaniem łukowego odcinka toru odgałęziającego się od torowiska z Al.Niepodległości do ul.Krzywoustego, budowa nowych peronów tramwajowych przystosowanych dla osób niewidomych, postawienie nowych wiat przystankowych, wymiana sieci trakcyjnej, wymiana torowiska, sygnalizacji ulicznej.

- przywrócenie po 20 latach przerwy linii tramwajowej numer 10, która wcześniej kursowała na trasie Potulicka - Stocznia Szczecińska (niektóre kursy były wykonywane do pętli Gocław), obecnie linia kursuje na nowej trasie Gumieńce - Plac Rodła - Gumieńce.

- przebudowa ulicy Arkońskiej i Niemierzyńskiej, wraz z przebudową torowiska, nawierzchni drogowej, budową nowych peronów, trakcji tramwajowej, przebudową pętli tramwajowej przy ul. Arkońskiej, przebudowa wiaduktu kolejowego nad ulicą Arkońską.

- Uruchomienie nowej linii autobusowej 88 kursującej na trasie C.H Ster - Gumieńce - Stobno stacja, dzięki której mieszkańcy miejscowości leżących przy granicy miasta Szczecin mają ułatwiony dojazd regularnymi kursami komunikacji miejskiej.

- Wydłużenie kursowania linii 70 z pierwotnej trasy Urząd Miejski - Dworzec Gł. PKP, do trasy Urząd Miejski - Dworzec Gł. PKP - Elektrownia Pomorzany - Moczyły - Kamieniec. Dzięki temu mieszkańcy gminy Kołbaskowo mają łatwiejszy i częstszy dojazd do centrum miasta, który wcześniej oferował tylko PKS, kursujący z o wiele mniejszą częstotliwością niż komunikacja miejska.

- Wprowadzenie od 01.03.2012 podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej, oraz zmiana taryfy biletowej polegającej na zlikwidowaniu biletów 20 minutowych, i wprowadzenie tańszych o 10 gr biletów 15 minutowych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”