Mam coś dla Ciebie Wlocek - rozkłady jazdy z ... aż z Wrocławia
Zanim rzucę tych kilka fotek coś skrobnę... Otóż muszę przyznać, że są bardzo ładne i czytelne, ale jest pewien problem z nimi, na wielu przystankach kartki są brudne i przez to mało czytelne. M.in. z taką sytuacją spotkałem się na węźle Kazimierza Wielkiego, czyli w samym Centrum Wrocławia. Na szczęście dużo pomagają elektroniczne tablice, które ustawione są już chyba wszędzie w całym mieście
O ile autobusy komunikacji miejskiej, które obsługują komunikację miejską Wrocławia są już wyłącznie niskopodłogowe (albo niskowejściowe jak np. SOR-y Sevibusa), o tyle wśród wrocławskich tramwajów nadal mamy podział na wysokopodłogowe lub niskopodłogowe (przy czym, dla organizatora komunikacji miejskiej Wrocławia wagon wysokopodłogowy ze środkowym członem niskopodłogowym traktowany jest jako "niskopodłogowy
)
Czemu piszę o tej "oczywistej-oczywistości", a no bo na rozkładach jazdy linii autobusowych odnajdziemy (na dole) notatkę, że
"linia obsługiwana jest wyłącznie przez autobusy niskopodłogowe"
https://hostmat.eu/images/34481842150006604625.jpg
Rozkład jazdy dla przykładowej linii tramwajowej - obsługiwanej zarówno przez wagony wysokopodłowe jak i niskopodłogowe wygląda tak
https://hostmat.eu/images/21694715083554776643.jpg
Stary zwyczaj - znany również z Warszawy, literka N - oznacza kurs obsługiwany przez pojazdy niskopodłogowe... w przypadku 17-stki są to Moderusy Beta MF19AC
No i teraz inny przykład. Nie wiem jak to prawidłowo określić - czy jest to niekonsekwencja, czy też celowa konsekwencja, ale znajdziemy we Wrocławiu linie tramwajowe obsługiwane wyłącznie przez wagony niskopodłogowe ( Škoda 19T) ... i poniżej przykładowa linia 32
https://hostmat.eu/images/19194048869188530513.jpg
Zwróćcie uwagę, że przy każdym kursie jest literka "N", a przecież można byłoby (wzorem rozkładów linii autobusowych) napisać
"linia obsługiwana jest wyłącznie przez tramwaje niskopodłogowe". Pewnie zrobiono to celowo, szczególnie, że linia na Kozanowie wykonana jest w postaci pętli i można by na linie 31/32 puścić tramwaje wysokopodłowe kursujące po pętli (a w drugą stronę nie na Gaj ale na Tarnogaj)