UBB vs Świnoujście
UBB vs Świnoujście
Otwieram nowy temat, bo niestety jest ku temu poważny powód. A tym powodem są konkretne działania Zarządu uznamskiej kolei UBB po stronie polskiej, a konkretnie w mieście Świnoujście.
Swego czasu cieszyliśmy się z otwarcia stacji kolei UBB Świnoujście Centrum. Ja nawet z ich usług chętnie skorzystałem wielokrotnie w czasie mojej czerwcowej wizyty na wyspie Uznam. Byłem tam jednym z bardzo nielicznych polaków, ze względu na wysokie ceny biletów, z kolei korzystają głównie turyści z Niemiec... ale nie o tym chciałem napisać
UBB jako operator kolejowy podpisał z samorządem wyspy Uznam - po stronie niemieckiej - wieloletnią umowę na obsługę również tamtejszej komunikacji autobusowej. Tym samym 1-go stycznia 2016 roku zniknęła transgraniczna linia autobusowa 290, obsługiwana przez dwie firmy - m.in. przez KA Świnoujście. Linia była dosyć popularna, ponieważ ceny za przejazd były niższe niż w pociągach UBB
Minął rok - odkąd nie ma już transgranicznej linii 290 do Świnoujścia - a tymczasem władze Świnoujścia wielokrotnie spotykały się z przedstawicielami kolei UBB w sprawie ponownego uruchomienia połączenia transgranicznego, czyli reaktywacji lub przedłużenia linii 290.... bo ta linia nadal funkcjonuje, ale tylko po stronie niemieckiej - jest skrócona i nieco zmieniono jej trasę
UBB konsekwentnie jednak odmawia uruchomienia takiego - wspólnego - połącznia.... aż nagle, bodajże od 1-go sierpnia br, bez jakiegokolwiek porozumienia ze stroną polską, UBB uruchomiło linię autobusową do Świnoujścia - a konkretnie do portu.
No i zaczęła się wojna. Straż miejska miasta Świnoujście, natychmiast zaczęła zatrzymywać autobusy UBB, które zatrzymywały się na przystankach KA w Świnoujściu. Strażnicy wystawiali mandaty kierowcom.
Poniżej link do artykułu z 2 sierpnia br
https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/3515 ... tego-prawa
Władze Świnoujścia stwierdziły, że UBB nie mają zgody samorządu Świnoujścia na wykorzystywanie przystanków autobusowych KA... UBB twierdzi, że nie musi mieć zgody samorządu, bo uruchomienie tego połączenia było uzgodnione z Głównym Inspektorem Transportu Drogowego.
Sprawa trafiła do sądu - a konkretnie, w efekcie działań Straży Miejskiej Świnoujścia, UBB skierowało wniosek do Sądu Apelacyjnego w Szczecinie o ... sądowe zabezpieczenie przystanków autobusowych na terenie Świnoujścia - na rzecz autobusów UBB
I przegrali. Sąd Apelacyjny odrzucił wniosek firmy UBB.
W międzyczasie UBB złożyło do Sądu Apelacyjnego w Szczecinie kolejny wniosek - aby Prezydent Świnoujścia złożył publiczne oświadczenie w mediach, że UBB ma prawo do korzystania z przystanków autobusowych po stronie polskiej. W sprawie takiego wniosku, SA jeszcze nie podjęło decyzji - ale wydaje mi się, że w świetle pierwszego, oddalonego już wniosku - decyzja SA powinna być tylko jedna. Powinni oddalić również i ten wniosek
Link do artykułu
http://infobus.pl/swinoujscie-wygrywa-p ... 00071.html
Reasumując. Sprawa będzie ciągnęła się dalej, ale martwi mnie całkowity brak chęci strony niemieckiej do rozmów. Oni nie chcą rozmawiać, oni starają się wszystko ustalać z instytucjami - wszelkimi, ale nie z samorządem Świnoujścia. Aż ciekawy jestem, czym to się skończy
Czyli - ciąg dalszy nastąpi
Swego czasu cieszyliśmy się z otwarcia stacji kolei UBB Świnoujście Centrum. Ja nawet z ich usług chętnie skorzystałem wielokrotnie w czasie mojej czerwcowej wizyty na wyspie Uznam. Byłem tam jednym z bardzo nielicznych polaków, ze względu na wysokie ceny biletów, z kolei korzystają głównie turyści z Niemiec... ale nie o tym chciałem napisać
UBB jako operator kolejowy podpisał z samorządem wyspy Uznam - po stronie niemieckiej - wieloletnią umowę na obsługę również tamtejszej komunikacji autobusowej. Tym samym 1-go stycznia 2016 roku zniknęła transgraniczna linia autobusowa 290, obsługiwana przez dwie firmy - m.in. przez KA Świnoujście. Linia była dosyć popularna, ponieważ ceny za przejazd były niższe niż w pociągach UBB
Minął rok - odkąd nie ma już transgranicznej linii 290 do Świnoujścia - a tymczasem władze Świnoujścia wielokrotnie spotykały się z przedstawicielami kolei UBB w sprawie ponownego uruchomienia połączenia transgranicznego, czyli reaktywacji lub przedłużenia linii 290.... bo ta linia nadal funkcjonuje, ale tylko po stronie niemieckiej - jest skrócona i nieco zmieniono jej trasę
UBB konsekwentnie jednak odmawia uruchomienia takiego - wspólnego - połącznia.... aż nagle, bodajże od 1-go sierpnia br, bez jakiegokolwiek porozumienia ze stroną polską, UBB uruchomiło linię autobusową do Świnoujścia - a konkretnie do portu.
No i zaczęła się wojna. Straż miejska miasta Świnoujście, natychmiast zaczęła zatrzymywać autobusy UBB, które zatrzymywały się na przystankach KA w Świnoujściu. Strażnicy wystawiali mandaty kierowcom.
Poniżej link do artykułu z 2 sierpnia br
https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/3515 ... tego-prawa
Władze Świnoujścia stwierdziły, że UBB nie mają zgody samorządu Świnoujścia na wykorzystywanie przystanków autobusowych KA... UBB twierdzi, że nie musi mieć zgody samorządu, bo uruchomienie tego połączenia było uzgodnione z Głównym Inspektorem Transportu Drogowego.
Sprawa trafiła do sądu - a konkretnie, w efekcie działań Straży Miejskiej Świnoujścia, UBB skierowało wniosek do Sądu Apelacyjnego w Szczecinie o ... sądowe zabezpieczenie przystanków autobusowych na terenie Świnoujścia - na rzecz autobusów UBB
I przegrali. Sąd Apelacyjny odrzucił wniosek firmy UBB.
W międzyczasie UBB złożyło do Sądu Apelacyjnego w Szczecinie kolejny wniosek - aby Prezydent Świnoujścia złożył publiczne oświadczenie w mediach, że UBB ma prawo do korzystania z przystanków autobusowych po stronie polskiej. W sprawie takiego wniosku, SA jeszcze nie podjęło decyzji - ale wydaje mi się, że w świetle pierwszego, oddalonego już wniosku - decyzja SA powinna być tylko jedna. Powinni oddalić również i ten wniosek
Link do artykułu
http://infobus.pl/swinoujscie-wygrywa-p ... 00071.html
Reasumując. Sprawa będzie ciągnęła się dalej, ale martwi mnie całkowity brak chęci strony niemieckiej do rozmów. Oni nie chcą rozmawiać, oni starają się wszystko ustalać z instytucjami - wszelkimi, ale nie z samorządem Świnoujścia. Aż ciekawy jestem, czym to się skończy
Czyli - ciąg dalszy nastąpi
Re: UBB vs Świnoujście
Jak to Niemcy, wydaje się że wszystko im się należy w naszym kraju. Jeszcze jakaś kara powinna być dla nich za to wszystko.
Re: UBB vs Świnoujście
No i mamy federalne zezwolenie na linię ŚKA do Bansina.
http://infobus.pl/ka-swinoujscie-pojedz ... 08742.html
http://infobus.pl/ka-swinoujscie-pojedz ... 08742.html
Duży sukces Polski przed Komisją Europejską, który uznała skargę Głównego Inspektora Transportu Drogowego na decyzję Federalnego Urzędu ds. Transportu w Niemczech. Jak dla nas to przełom w historii konfliktu, który na dwa lata zamroził autobusową komunikację w tym regionie. Świnoujska Komunikacja Autobusowa otrzymała federalne zezwolenie na obsługę regularnej linii Świnoujście – Ahlbeck – Heringsdorf – Bansin, której jest ważne do września 2021 roku. Oczywiście te decyzja działa też w drugą stronę i pewnie już w kolejnym letnim sezonie zobaczymy autobusy UBB w naszym kraju. Wcześniej jednak obaj przewoźnicy muszą uzgodnić zasady korzystania z przystanków z właściwym zarządcą infrastruktury drogowej. Czy tak się stanie? Trzymamy za to kciuki, gdyż na tym konflikcie tracą obie strony.
Re: UBB vs Świnoujście
Czytałem o tym, a przez brak czasu nie zdążyłem napisać. To jest bardzo dobra wiadomość, ale teraz musimy poczekać do przyszłego roku, czy uda się KA zorganizować takie połączenie do Bansin. Tabor mają
Natomiast osobna kwestia, która zapewne już teraz zainteresowałaby nas, Polaków, to jaka będzie taryfa ? I czy ceny biletów na tej linii będą konkurencyjne z taryfą UBB ? UBB będzie wściekłe, jeśli KA będzie woziło ludzi ze Świnoujścia do Bansin za tzw. umowne "10 zł"
Natomiast osobna kwestia, która zapewne już teraz zainteresowałaby nas, Polaków, to jaka będzie taryfa ? I czy ceny biletów na tej linii będą konkurencyjne z taryfą UBB ? UBB będzie wściekłe, jeśli KA będzie woziło ludzi ze Świnoujścia do Bansin za tzw. umowne "10 zł"