Informacja pasażerska
To wygląda podobnie jak w gdańskich Mercedesach O405N. Tylko że tablica nie wisi centralnie naprzeciwko drzwi. Tylko gdzieś z boku.J-31 pisze:Panowie, najciekawszy system informacji pasażerskiej spotkałem w... Poznaniu. Tam w każdym autobusie MPK jest zarówno: informacja elektroniczna, jak i dechy. Jest to najlepsze rozwiązanie.
Dechy, zgodnie z tym co napisał kol. MW są czytelne i bardzo pomocne. Natomiast elektronika tylko potwierdza aktualny przystanek i kierunek, czyli to co jest na tablicy, a to z kolei jest bardzo praktyczne, ponieważ niejako umiejscawia autobus "na trasie". Pasażer MPK, który jest przyjezdnym (np. tak jak ja), powinien dokładnie przeczytać tablicę, a potem obserwować display - i już wie gdzie jest, tudzież ile przystanków mu zostało do miejsca (przystanku) docelowego... W Warszawie widziałbym to samo...
Oczywiście "dechy" są umiejscowione wewnątrz pojazdu, zawsze naprzeciwko środkowych drzwi...
To rzeczywiście byłby ideał. Ale trudno wyświetlić tyle przystanków ile mają autobusy w Warszawie. :smile2:Thomas78 pisze:Gdyby nie elektroniczne wyświetlanie nazw (i ewetualnie zapowiadanie) przystanków, tablice tradycyjne i tak byłyby mało przydatne. Co z tego, że są wyszczególnione przystanki, skoro nie wiadomo, w którym momencie trasy się akurat znajdujemy. Jednak wadą warszawskich tablic elektronicznych w tramwajach jest to, że wyświetla się tylko kilka najbliższych przystanków a nie wszystkie. Idealnym rozwiązaniem byłaby tablica z wykazanymi przystankami, gdzie kółeczko zapala się w zależności od tego, w którym momencie trasy jesteśmy.
Dechy moze nie są zawsze, bo jak wóz jest z rezerwy to nikomu sie nie chce dechami bawicJ-31 pisze:Panowie, najciekawszy system informacji pasażerskiej spotkałem w... Poznaniu. Tam w każdym autobusie MPK jest zarówno: informacja elektroniczna, jak i dechy. Jest to najlepsze rozwiązanie.
Hm..Ja to dokładnie opisze.J-31 pisze:Oczywiście "dechy" są umiejscowione wewnątrz pojazdu, zawsze naprzeciwko środkowych drzwi...
W Jelczach M11 (po NG)- dechy znajduja sie za pierwszymi drtzwiami na wyseitlaczu
W Ikarusach 280.26, 280.70A (po NG)- przed drugimi drzwiami na wyswietlaczu
W Ikarusach 280.26 (przed NG)- albo za drugimi drzwiami, albo przed czwartymi
W Manach, Neoplanach, Solarisach, Jelczach M125M- dechy przy srodkowych drzwiach, w wozach przegubowych przy drugich i trzecich
tak, a ja się pytam czy aby na pewno? Czy czytasz to co ja piszę? Chodzi Ci o wewnętrzny wyświetlacz, którego wady opisałem?56247 pisze:Drogi MW,napisałem o tym powyżej.Ale cóż,widzę że muszę się powtarzać-mam na myśli sytem informacji pasażerskiej firmy R&G.Który jest:NOWOCZESNY,CZYTELNY,PRZEJRZYSTY I JASNY.Niestety...widzę,że chyba coś Ci "umknęło".Nie przeczytałeś DOKŁADNIE mojego poprzedniego postu.
dlatego stosowane są dechy. Informacje z dech można porównywać z nazwami przystanków, na którym zatrzymuje się autobus i nie ma problemy ze sprawdzeniem, gdzie się autobus znajduje.janzel pisze:Ale trudno wyświetlić tyle przystanków ile mają autobusy w Warszawie.
Jeśli siedzisz w rzędzie za kierowcą, gdzieś w połowie autobusu, a są pasażerowie stojący, nie zobaczysz nazwy przystanku na słupku. Dlatego ważna jest też zapowiedź głosowa i to wcale nie tylko dla niedowidzących i niewidzących.MW pisze:dlatego stosowane są dechy. Informacje z dech można porównywać z nazwami przystanków, na którym zatrzymuje się autobus i nie ma problemy ze sprawdzeniem, gdzie się autobus znajduje.janzel pisze:Ale trudno wyświetlić tyle przystanków ile mają autobusy w Warszawie.
To fakt sprzydała by się i to bardzo. Może kiedyś coś takiego usłyszymy w autobusach w Warszawie...Thomas78 pisze:Jeśli siedzisz w rzędzie za kierowcą, gdzieś w połowie autobusu, a są pasażerowie stojący, nie zobaczysz nazwy przystanku na słupku. Dlatego ważna jest też zapowiedź głosowa i to wcale nie tylko dla niedowidzących i niewidzących.
Oby.To fakt sprzydała by się i to bardzo. Może kiedyś coś takiego usłyszymy w autobusach w Warszawie...
Przy środkowych drzwiach znaczy naprzeciwko nad oknem, tak? Ja nawet nie wiem jak jest w gdańskich Manach i Solarisach bo ostatni raz jechałem nim... Hmm.... bardzo dawno. Może tak samo jak w Mercach.Poznaniak pisze:W Manach, Neoplanach, Solarisach, Jelczach M125M- dechy przy srodkowych drzwiach, w wozach przegubowych przy drugich i trzecich
Janzel - jak to ? Ty nie jechałeś ? Wstydź się..janzel pisze:Przy środkowych drzwiach znaczy naprzeciwko nad oknem, tak? Ja nawet nie wiem jak jest w gdańskich Manach i Solarisach bo ostatni raz jechałem nim... Hmm.... bardzo dawno. Może tak samo jak w Mercach.
...a ja jechałem . W SU 12 nie zwróciłem uwagi . Natomiast w NL283 rozglądałem się i w ogólnie nie zauważyłem żadnej "dechy". Tylko elektronika...
Jak wchodzisz do np. Solarisa drugimi drzwiami idziesz w kierunku okien, podnosisz głowę do góry i widzisz "dechę"janzel pisze:Przy środkowych drzwiach znaczy naprzeciwko nad oknem, tak? Ja nawet nie wiem jak jest w gdańskich Manach i Solarisach bo ostatni raz jechałem nim... Hmm.... bardzo dawno. Może tak samo jak w Mercach.Poznaniak pisze:W Manach, Neoplanach, Solarisach, Jelczach M125M- dechy przy srodkowych drzwiach, w wozach przegubowych przy drugich i trzecich
Innego umiejscowienia nie ma i dobrzeJ-31 pisze:Tak jest przynajmniej w Poznaniu. Jechałem samymi niskopodłogowymi autobusami - N4020, N4009, MAN NL202, SU12 - wszystkie napotkane autobusy miały tablicę nad oknem na wprost II-ch drzwi...
Teraz dam jeszcz ciekawostkle z linii podmiejskich:
"Dechy" w M11stkach są równiez na wyswietlaczu (tylko z przytsankami) oraz dodatkowo przy drugich drzwiach na szybach, z przystankami taryfa opłat i strefami. W Neoplanach N4009 dechy tam gdzie zwykle byc powinny (z przystankami) i dodatkowo na szybie przy drugich drzwiach (z taryfą i przystankami)
J-31 pisze:Ja myślę, że Poznań jest takim bardzo dobrym, pozytywnym przykładem, że można coś ujednolicić - ujednolicić informację.
Bardzo miło mi słyszeć takie dobra słówna o moim miescie, ba moim przewoxniku
Spokojnie tak szybko nie znikną...J-31 pisze:Oczywiście M11 i Ikarusy, niedługo znikną z Poznania - stąd informacja przynajmniej w autobusach MPK będzie dużo bardziej jednolita....
Wracjąc jeszcze do informacji pasażerskiej; w poznańskich tramwajch wyglada to niestety gorzej..
Prosze juz opisujejanzel pisze:Jak dokładnie?Poznaniak pisze:Wracjąc jeszcze do informacji pasażerskiej; w poznańskich tramwajch wyglada to niestety gorzej..
W wagonach serii 105N "dechy" umiejscowione są zawsze za trzeimi drzwiami (w każdym wagonie). Niestety w wagonach z wyswietlaczami (136+137, 290+291) w ogóle dech nie ma
W wagonach typu GT6 i GT8 dechy umiejscowione w specjalnie do tego przystosowanych miejscach, , przed drugimi i za trzecimi, bądź czwartymi drzwiami (zależnie od typu wagonu)
W wagonach 3G dechy nad oknami przy drugich i czwartych drzwiach
W Tatrach i Combino- brak
Rzeczywiście potwierdzam - w tramwajach nie ma ujednoliconej informacji, dlatego pisałem o autobusach. Ja jednak wierzę, że to się zmieni na korzyść i MPK poprawi system informacji również w tramwajach...Poznaniak pisze:Prosze juz opisuje
W wagonach serii 105N "dechy" umiejscowione są zawsze za trzeimi drzwiami (w każdym wagonie). Niestety w wagonach z wyswietlaczami (136+137, 290+291) w ogóle dech nie ma
W wagonach typu GT6 i GT8 dechy umiejscowione w specjalnie do tego przystosowanych miejscach, , przed drugimi i za trzecimi, bądź czwartymi drzwiami (zależnie od typu wagonu)
W wagonach 3G dechy nad oknami przy drugich i czwartych drzwiach
W Tatrach i Combino- brak
No juz widac jak poprawia. Montuje wyseitlacze i system informacji głosowej a demontuje "dechy"J-31 pisze:Rzeczywiście potwierdzam - w tramwajach nie ma ujednoliconej informacji, dlatego pisałem o autobusach. Ja jednak wierzę, że to się zmieni na korzyść i MPK poprawi system informacji również w tramwajach...Poznaniak pisze:Prosze juz opisuje
W wagonach serii 105N "dechy" umiejscowione są zawsze za trzeimi drzwiami (w każdym wagonie). Niestety w wagonach z wyswietlaczami (136+137, 290+291) w ogóle dech nie ma
W wagonach typu GT6 i GT8 dechy umiejscowione w specjalnie do tego przystosowanych miejscach, , przed drugimi i za trzecimi, bądź czwartymi drzwiami (zależnie od typu wagonu)
W wagonach 3G dechy nad oknami przy drugich i czwartych drzwiach
W Tatrach i Combino- brak