Informacja pasażerska

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

J-31 pisze:
Poznaniak pisze:No juz widac jak poprawia. Montuje wyseitlacze i system informacji głosowej a demontuje "dechy" :lol:
Jeżeli to miałby być krok do ujednolicania informacji - to OK.... :)
No dobra. Tylko zeby ta informacja głosowa działała i zapowiadała kazdy przystanek a nie tylko wybrane. W Combino i Tatrach przystakni są zcasai w ogóle nie zapowiadane, a "dech" jak wspominałem wyżej- nie ma, a tablica swietlna (przy kebinie motorniczego) wysietla tylko numer linii i godzine.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmm. To rzeczywiście dziwne. Wiesz, ja jednak wierzę, że to po prostu chwilowe problemy... :)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

J-31 pisze:Hmm. To rzeczywiście dziwne. Wiesz, ja jednak wierzę, że to po prostu chwilowe problemy... :)
Tylko te chwilowe problemy trwaja od wprowadzenia Tatr i Combino do ruchu liniowego. :(
Ostatnio zmieniony 2005-08-04, 11:53 przez Poznaniak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poznaniak pisze:
J-31 pisze:Hmm. To rzeczywiście dziwne. Wiesz, ja jednak wierzę, że to po prostu chwilowe problemy... :)
Tylko te chwilowe problemy trwaja od wprowadzenia tar i Combino do ruchu liniowego. :(
Niestety zdaję sobie z tego sprawę - widziałem to na własne oczy. :cry:

Pozostaję jednak nadal przy nadzieji... :mruga:

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

J-31 pisze:
Poznaniak pisze: Tylko te chwilowe problemy trwaja od wprowadzenia tar i Combino do ruchu liniowego. :(
Niestety zdaję sobie z tego sprawę - widziałem to na własne oczy. :cry:

Pozostaję jednak nadal przy nadzieji... :mruga:
Ja juz przy nadziei nie pozostaje, bo zapewne już nic innego nie zrobią.. :(

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zrobią - na pewno zrobią - to tylko kwestia czasu ;) . Może rok, może 10 lat, a może... :diabeł:

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

J-31 pisze:Zrobią - na pewno zrobią - to tylko kwestia czasu ;) . Może rok, może 10 lat, a może... :diabeł:
... a może za 20 lat :diabeł:

Ale taka jest prawda- jakby specą sie chciało pobawić przy elektronice to wszystko by działało- zapowiedzi przystanków, cala tablica świetlna w Tatrach. Ale im sie nie chce i to są efekty..

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poznaniak pisze:Ale taka jest prawda- jakby specą sie chciało pobawić przy elektronice to wszystko by działało- zapowiedzi przystanków, cala tablica świetlna w Tatrach. Ale im sie nie chce i to są efekty..
To chyba nie nie jest kwestia "chęci", to musi być coś więcej - może potrzeba coś wymienić w elektronice wagonów - a na to może nie być kasy... na razie... :retard:

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

J-31 pisze:
Poznaniak pisze:Ale taka jest prawda- jakby specą sie chciało pobawić przy elektronice to wszystko by działało- zapowiedzi przystanków, cala tablica świetlna w Tatrach. Ale im sie nie chce i to są efekty..
To chyba nie nie jest kwestia "chęci", to musi być coś więcej - może potrzeba coś wymienić w elektronice wagonów - a na to może nie być kasy... na razie... :retard:
To powiadasz, że od 1997r nie maja kasy :retard: . Albo im sie nie chce, albo są tacy tępi, ze nie daja sobie z tym rady... :nuts:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poznaniak pisze:To powiadasz, że od 1997r nie maja kasy :retard: . Albo im sie nie chce, albo są tacy tępi, ze nie daja sobie z tym rady... :nuts:
Ot Widzisz :strzałka: Kryzys. Bieda. Brak kasy. A Ty od razu "tępi", "nie chce im się".... :lol:

Muszę przyznać, że jestem głęboko zdziwiony i zdegustowany, że w Poznaniu taki "bałaganik", a ja myslałem, że Poznań = porządek... :)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

J-31 pisze:
Poznaniak pisze:To powiadasz, że od 1997r nie maja kasy :retard: . Albo im sie nie chce, albo są tacy tępi, ze nie daja sobie z tym rady... :nuts:
Ot Widzisz :strzałka: Kryzys. Bieda. Brak kasy. A Ty od razu "tępi", "nie chce im się".... :lol:
Kasa na pewno była i jest...
J-31 pisze:Muszę przyznać, że jestem głęboko zdziwiony i zdegustowany, że w Poznaniu taki "bałaganik", a ja myslałem, że Poznań = porządek... :)
No widzisz- pozory mylą... :(

56247

Post autor: 56247 »

Cały czas chodzi mi o wewnętrzne podsufitowe dispay-board'y firmy: BUSE,oraz formę i edycję tekstu ( a właściwie jej brak) w tych pożal się Boże wynalazkach :diabeł:

Hannibal

Post autor: Hannibal »

I znowu na kilka dni przyjechałem do Krakowa.. :cool:
Dziś jadąc Jelczem M181 #DD447 na lini 173 w pewnym momencie kierowca podgłośnił radiotelefon gdyż dyspozytor ? ogłaszał specjalny komunikat o zmianie rozkładów jazdy a także tras związku z remontem skrzyżowania przy Dworcu Głównym..
Pierwszy raz się z takim czymś spotkałem , wg mnie pomysł z taką informacją jest dobry.. :)

Damhan

Post autor: Damhan »

mac pisze:I znowu na kilka dni przyjechałem do Krakowa.. :cool:
Dziś jadąc Jelczem M181 #DD447 na lini 173 w pewnym momencie kierowca podgłośnił radiotelefon gdyż dyspozytor ? ogłaszał specjalny komunikat o zmianie rozkładów jazdy a także tras związku z remontem skrzyżowania przy Dworcu Głównym..
Pierwszy raz się z takim czymś spotkałem , wg mnie pomysł z taką informacją jest dobry.. :smile:
Na pewno dobry. :)

Robson

Post autor: Robson »

mac pisze:I znowu na kilka dni przyjechałem do Krakowa.. :cool:
Dziś jadąc Jelczem M181 #DD447 na lini 173 w pewnym momencie kierowca podgłośnił radiotelefon gdyż dyspozytor ? ogłaszał specjalny komunikat o zmianie rozkładów jazdy a także tras związku z remontem skrzyżowania przy Dworcu Głównym..
Pierwszy raz się z takim czymś spotkałem , wg mnie pomysł z taką informacją jest dobry.. :)
Heh jak bylem na zachodzie(juz to chyba kazdy wie) to zaden tramwaj nie ma radioli ale za to chyba radiowo laczy sie z np. policja, baza. Policja nadaje informacje o poszukiwanych osobach zabojstwach itp. a baza informuje o zmiaanch w komunikacji. Motorniczy moze to tylko sciszyc albo podglosnic niema na to wpływu. Takie rozwiazanie jest naprawde dobre.
Tak po za tym we wszystkich wozach niskopodłogowych(busy i tramy) i dwukierunkowych(tramy) jest automatyczna zapowiedź przystanków. W tej roli występuje glos kobiety ktora mowi bardzo wyraźnie (wręcz za wyraźnie). Zapowiadany jest kolejny przystanek a poźniej moźliwe przesiadki w jakich kierunkach.
W składach wymierających(GT8+B4) przystanki zapowiada motorniczy nie zawsze wyraźnie a nawet nieraz wogole (widocznie sie niechce motorkowemu) ale raz zdarzyl mi sie przypadek ze motorniczy przez mikrofon powiedzial ze z prawej strony mozna zobaczyc wieże telewizyjna i cos tam jeszcze ale nie zrozumiałem(taki przewodnik po mieście :) ) a jak stala ciezarówka to powiedział ze 2 drzwi sa zablokowane przez ten samochód.
Za to DVB Duisburg ma męski glos ale jakos jakby z niechcenia to gadał niezbyt wyraźnie.

Podi

Post autor: Podi »

Pamiętam,jak w Pozku na początku eksploatacji GT8 cały czas stali na stopniach,przez co z powodu fotokomórki drzwi sie nie zamykały.No i tylko wtedy chyba motorniczy używali nagłośnienia i wydzierali sie,żeby nie stać na stopniach...

Damhan

Post autor: Damhan »

Robson pisze:Heh jak bylem na zachodzie(juz to chyba kazdy wie) to zaden tramwaj nie ma radioli ale za to chyba radiowo laczy sie z np. policja, baza. Policja nadaje informacje o poszukiwanych osobach zabojstwach itp. a baza informuje o zmiaanch w komunikacji. Motorniczy moze to tylko sciszyc albo podglosnic niema na to wpływu. Takie rozwiazanie jest naprawde dobre.
Tak po za tym we wszystkich wozach niskopodłogowych(busy i tramy) i dwukierunkowych(tramy) jest automatyczna zapowiedź przystanków. W tej roli występuje glos kobiety ktora mowi bardzo wyraźnie (wręcz za wyraźnie). Zapowiadany jest kolejny przystanek a poźniej moźliwe przesiadki w jakich kierunkach.
W składach wymierających(GT8+B4) przystanki zapowiada motorniczy nie zawsze wyraźnie a nawet nieraz wogole (widocznie sie niechce motorkowemu) ale raz zdarzyl mi sie przypadek ze motorniczy przez mikrofon powiedzial ze z prawej strony mozna zobaczyc wieże telewizyjna i cos tam jeszcze ale nie zrozumiałem(taki przewodnik po mieście :smile: ) a jak stala ciezarówka to powiedział ze 2 drzwi sa zablokowane przez ten samochód.
Za to DVB Duisburg ma męski glos ale jakos jakby z niechcenia to gadał niezbyt wyraźnie.
Jak ie ma radioli to jakim cudem słychał te informacje z bazy i z policji? Chyba musi mieć. A to nan pewno dobry pomysł. W jakich miastach dokładnie tak było?

Robson

Post autor: Robson »

Ja bylem głownie w Duesseldorfie(miato poznanskich helmutów) ale tez jeździłem wozami z Duisburga. Dokladniej to konurbacja (?) miast w zagłębiu Ruhry nad rzeką Ren.

Podi

Post autor: Podi »

Robson pisze:Ja bylem głownie w Duesseldorfie(miato poznanskich helmutów) ale tez jeździłem wozami z Duisburga. Dokladniej to konurbacja (?) miast w zagłębiu Ruhry nad rzeką Ren.
I co jak wyglądają tam GT8?Dużo ich?
Zagłebie Ruhry to taki mozna powiedzieć niemiecki GOP :lol:

Robson

Post autor: Robson »

Nie no GOP sie z niczym nie rowna sie z Zagłebiem Ruhry. Tory proste tramwaje zadbane(no moze nie doczepy). GT8+B4 jeździ ok 15 zestawów na mieście a na 704 jedzi ok 4-5 GT8 przawie na kazdej linii jest po 10 lub wiecej brygad wiec ta liczba jest mała.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”