Informacja pasażerska
Akurat w tym wypadku nie ma innej opcji nazwania tego krańca. Bardowskiego zlokalizowana jest w centrum, nie ma jakiejś konkretnej nazwy tej części miasta.(chociaż ostatnio jeden z Solarisów miał na wyświetlaczu w nazwie pętli wpisane: ul. Bardowskiego).
_________________
Informację pasażerską MPK Rzeszów charakteryzuje także to, że na bocznych filmach zawsze 4 liniowo wypisana jest trasa przebiegu. Na przednich dwa kierunki np 13 Oś. Nowe Miasto Baranówka.
Co do moich postulatów chciałbym aby zamiast imienin i godziny wyświetlanej we wnętrzach nowych autobusów w każdym z nich wyświetlało Kierunek, Trasę przejazdu oraz Następny przystanek. To znacznie ułatwiłoby podróże po mieście.
Skrót od słowa "Osiedle" to "Os.", a nie "Oś.". A godzina to rzecz przydatna pasażerom, bo nie wszyscy noszą ze sobą zegarek lub nie chce im się wyjmować telefonu. Szczególne znaczenie ma to przy zastosowaniu taryfy czasowej.- mod. Damhan
Ostatnio zmieniony 2006-07-26, 22:46 przez marekJG, łącznie zmieniany 1 raz.
I rzeczywiście Aleksej. To jest naprawdę piękna, czytelna tablica. A propo objazdów, w Warszawie również ZTM wprowadził tablice, na których na żółto zaznaczono objazdy.aleksej pisze:A tutaj prezentuje tablice na liniach podczas objazdow, chyba najlepsza informacja objazdowa na tablicach w calej Polsce!!!
A taką tablicę można było wczoraj odnaleźć w tramwajach okolicznościowej linii W
Po prawej stronie, na tej tablicy widać pieczeć, logo KMKM Warszawa.
A teraz o informacji pasażerskiej w Jeleniej Górze. Tak jak w większości polskich miast nowe autobusy wyposażone są w tablice elektroniczne (mozaika zielona), także wszystkie autobusy poddawane modernizacjom uzyskują diodowe tablice czerwone. Tablice elektroniczne wewnętrzne znajdują się w Volvach B10BLE 6x2 oraz kilku Jelczach 120M po NG. Wskazują one wyłącznie następny przystanek. Poza nimi w pojazdach znajdują się osobne tablice zegarowe. Funkcję zapowiadania przystanków posiadają wszystkie nowe autobusy i zmodernizowane 120M, niestety działa ona tylko w kilku wozach, a w niektorych jest tak sciszona iż nic nie słychać. Swego czasu MZK wpadło na pomysł aby nad pierwszymi drzwiami zamontować zew. głośniki. Lektor zapowiadał linię, kierunek i następny przyst. Niestety te zapowiedzi były bardzo głośne szczegolnie w nocy i kierowcy także nie używają tej funkcji.
Informacja pasażerska w pozostałych autobusach to standardowe filmy z przodu linia i kierunek, z boku przebieg (3 wiersze) Dla przykładu
przód 9 Dworzec PKP
bok Dworzec PKP
Apteka Pod Koroną
Piechowice.
Kiedyś przy mniejszej czcionce mieściło się nawet 5 wierszy i było to lepsze rozwiązanie. Teraz przyjezdnym trudno połapać się w trasie przebiegu. Ciekawostką jest zamontowanie w Jelczach 120MM/1 w środku zamiast wyświetlaczy zwykłej kasety z filmem. Nie wiem czy takie rozwiązanie stosowane jest gdzieś jeszcze.
We wszystkich autobusach i na nowych przystankach naklejone są mapy całej sieci wraz z zaznaczonymi przystankami i ich nazwami. To najlepszy sposób na zapoznanie się z przebiegiem tras. Niestety rozkłady pozostawiają wiele do życzenia. Są na nich wypisane jedynie najwazniejsze przystanki, niektóre oznaczenia legendy są nieczytelne. Lepszym rozwiązaniem byłoby wymienienie ulic przez ktore przebiega dana linia.
Informacja pasażerska w pozostałych autobusach to standardowe filmy z przodu linia i kierunek, z boku przebieg (3 wiersze) Dla przykładu
przód 9 Dworzec PKP
bok Dworzec PKP
Apteka Pod Koroną
Piechowice.
Kiedyś przy mniejszej czcionce mieściło się nawet 5 wierszy i było to lepsze rozwiązanie. Teraz przyjezdnym trudno połapać się w trasie przebiegu. Ciekawostką jest zamontowanie w Jelczach 120MM/1 w środku zamiast wyświetlaczy zwykłej kasety z filmem. Nie wiem czy takie rozwiązanie stosowane jest gdzieś jeszcze.
We wszystkich autobusach i na nowych przystankach naklejone są mapy całej sieci wraz z zaznaczonymi przystankami i ich nazwami. To najlepszy sposób na zapoznanie się z przebiegiem tras. Niestety rozkłady pozostawiają wiele do życzenia. Są na nich wypisane jedynie najwazniejsze przystanki, niektóre oznaczenia legendy są nieczytelne. Lepszym rozwiązaniem byłoby wymienienie ulic przez ktore przebiega dana linia.
System informacji pasażerskiej w autobusie potrafi być również bardzo kłopotliwy. Przykładem tego jest PKM Sosnowiec, gdzie w nowoczesnych autobusahc montuje się tego typu system (tego typu system posiada już 25 nowoczesnych autobusów). I właśnie dlatego pasażerowie PKM-u Sosnowiec skarżą się, iż system często wygaduje głupoty (zwłaszcza w czasie objazdów). Przyczyną tego stanu są usterki techniczne niektórych systemów. Wkrótce w kolejnych 2 autobusach pojawią się systemy informacji pasażerskiej, choć nie usunięto jeszcze wszystkich usterek w poprzednich systemach. Podejrzewam jednak, iż są to tylko kłopoty wynikające z braku odpowiedniego przeszkolenia niektórych pracowników PKM-u w obsłudze tego typu urządzeń, co może także przyczyniać się do ich awarii.
Ostatnio zmieniony 2006-11-22, 20:19 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.
Oj takie coś by było potrzebne w Bielsku by więcej turystów mogło przyjeżdżać i odwiedzać nasze ziemie na Podbeskidziu. Ostatnio słyszałem w wiadomościach z regionu, że takie ma być wprowadzony system taki jak obowiązuje w Warszawie, czyli tablice wewnątrz pojazdu z przebiegiem danej linii i najwygodniejsze przesiadki do tego mapy bardziej uaktualnione. Co z tego wynikło nie wiem, ale jeżeli MZK się zgodzi taki system ujrzy światło dzienne.
W Poznaniu "takie cusie" są na tylko na przystankach.
Z ciekawostek, komputer pokładowy Tatry ma opcję wyświetlania oprócz nazwy następnego przystanku także opcję wyświetlania numerów linii tramwajowych i autobusowych, na które można się na danym przystanku przesiąść. Służą do tego dwa wyświetlacze znajdujące się nad kabiną motorniczego. Całkiem fajne by to było i przydatne, tylko by musiało działać
A dlaczego nie działa? Jak się dowiedziałem, komputer pokładowy Tatry ma strasznie małą ilość pamięci i nawet by nagrać głosowe zapowiadanie przystanków trzeba było go przerobić tak, by mógł czytać karty pamięci - a i tak na tej karcie zapisane są dźwięki jedynie dla linii 12 (co nie jest wprawdzie zbyt dużą przeszkodą, bo Tatry z reguły tylko na 12 jeżdżą, ale jednak różne sytuacje się zdarzają).
Ciekawi mnie, dlaczego nie można było od razu przerobić tego komputera tak, by czytał większe karty pamięci. Taka informacja by się przydała, nieprawdaż?
Z ciekawostek, komputer pokładowy Tatry ma opcję wyświetlania oprócz nazwy następnego przystanku także opcję wyświetlania numerów linii tramwajowych i autobusowych, na które można się na danym przystanku przesiąść. Służą do tego dwa wyświetlacze znajdujące się nad kabiną motorniczego. Całkiem fajne by to było i przydatne, tylko by musiało działać
A dlaczego nie działa? Jak się dowiedziałem, komputer pokładowy Tatry ma strasznie małą ilość pamięci i nawet by nagrać głosowe zapowiadanie przystanków trzeba było go przerobić tak, by mógł czytać karty pamięci - a i tak na tej karcie zapisane są dźwięki jedynie dla linii 12 (co nie jest wprawdzie zbyt dużą przeszkodą, bo Tatry z reguły tylko na 12 jeżdżą, ale jednak różne sytuacje się zdarzają).
Ciekawi mnie, dlaczego nie można było od razu przerobić tego komputera tak, by czytał większe karty pamięci. Taka informacja by się przydała, nieprawdaż?
W Zielonej Górze wszytskie autobusy oprócz Jelcza M11 i Ikarusów mają tablice na zewnątrz pokazujące trasę i np. jakiś wyjątek, gdy akurat ten kurs jedzie inną ulicą. Najczęściej są to pomorańczowe diody. Po za tym w niskopodłogowcach są tablice wenwnątrz, pokazujące trasę do pętli, następny przystanek, datę godzinę i imieniny (czerwone diody). Na wyświetlaczach z boku pokazany jest tylko kierunek.
Damhan w temacie "KM w Gdańsku" prosił o fotki warszawskich dykt. Poszperałem w swoich archiwach. I oto co znalazłem.
Standardem jest już, że informację po prostu nakleja się na dykty. Kiedyś się malowało.
Autobusy. Tak wygląda dykta od zewnątrz
A tutaj mam kilka dykt. Każda inna. Na tym zdjęciu widać wewnętrzną stronę dykty. Czyli oś, z dokładnym opisem przystanków, ulic. A w przypadku linii podmiejskich również oznaczona strefa taryfowa. ¯ółte tablice do zjazd do zajezdni
A taką informację znajdziemy w pociągach SKM Warszawa
W przypadku objazdów, na dykcie zaznacza się na żółto tylko fragment trasy. Postaram się to "złapać" i pokazać później
Standardem jest już, że informację po prostu nakleja się na dykty. Kiedyś się malowało.
Autobusy. Tak wygląda dykta od zewnątrz
A tutaj mam kilka dykt. Każda inna. Na tym zdjęciu widać wewnętrzną stronę dykty. Czyli oś, z dokładnym opisem przystanków, ulic. A w przypadku linii podmiejskich również oznaczona strefa taryfowa. ¯ółte tablice do zjazd do zajezdni
A taką informację znajdziemy w pociągach SKM Warszawa
W przypadku objazdów, na dykcie zaznacza się na żółto tylko fragment trasy. Postaram się to "złapać" i pokazać później
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
W Warszawie jedynie Many NG313 mają boczny wyświetlacz. Myślę, że boczne wyświetlacze są mało praktyczne, ponieważ nic na nich nie można zmieścić, deski są dużo czytelniejsze i można tam umieścić więcej informacji.Amalio pisze:Może zadam głupie pytanie, ale odpowiedzi na to pytanie nie znam. Dlaczego warszawskie autobusy nie mają bocznych wyświetlaczy Czy naprawdę montaż tych dykt wyklucza wyświetlacze I czy jest to wymysł organizatora
Jeżeli rozkład jazdy na przystanku byłby dobrze i czytelnie rozpisany to nie widzę potrzeby umieszczenia na bocznym wyświetlaczu czegoś więcej niż kierunek. Dykta wygląda mało atrakcyjnie ( co nie oznacza, że nie może być przymocowana gdzieś wewnątrz autobusu ze szczegółowym opisem linii) i oglądając zdjęcia zauważyłem, że miejsce mocowania nie jest jednolite dla wszystkich wozów ( niektóre dyktę mają za drugimi drzwiami) no i mniej rzucają się w oczy niż wyświetlacz (zwłaszcza przy przyciemnionych szybach)
Z dużym spóźnieniem, ale dziękuję J-31 za spełnienie mojej prośby.
To zainspirowało mnie do pewnego apelu do użytkowników- abyście zamieszczali w tym temacie zdjęcia:
*tablic wewnętrznych ze spisem przystanków lub wypisaną trasą.
*tablic zewnętrznych bocznych ze spisem trasy.
*wyświetlaczy wewnętrznych.
*rozkładów jazdy i oznakowania wiat przystankowych (te proszę umieszczać w temacie informacja przystankowa)
O wyświetlacze zewnętrzne nie proszę, bo takie widać na zdjęciach w galerii. Gdy uzbiera się jakaś sensowna ilość zdjęć to podejmę się zrobienia pewnego opracowania, które umieszczę w pierwszym poście tego tematu. Myślę, że to dość ciekawe zagadnienie, bo w każdym mieście wygląda to inaczej co sugeruje lektura tego tematu. Tym bardziej ubolewać można, że tak mało jest zdjęć dokumentujących te słowa. Być może zostanie to nagrodzone także pochwałą przeze mnie.
To zainspirowało mnie do pewnego apelu do użytkowników- abyście zamieszczali w tym temacie zdjęcia:
*tablic wewnętrznych ze spisem przystanków lub wypisaną trasą.
*tablic zewnętrznych bocznych ze spisem trasy.
*wyświetlaczy wewnętrznych.
*rozkładów jazdy i oznakowania wiat przystankowych (te proszę umieszczać w temacie informacja przystankowa)
O wyświetlacze zewnętrzne nie proszę, bo takie widać na zdjęciach w galerii. Gdy uzbiera się jakaś sensowna ilość zdjęć to podejmę się zrobienia pewnego opracowania, które umieszczę w pierwszym poście tego tematu. Myślę, że to dość ciekawe zagadnienie, bo w każdym mieście wygląda to inaczej co sugeruje lektura tego tematu. Tym bardziej ubolewać można, że tak mało jest zdjęć dokumentujących te słowa. Być może zostanie to nagrodzone także pochwałą przeze mnie.
Jak dobrze pamietam ktos chyba chciał zobaczyc jak wygladają poznańskie tablice kierunkowe i tzw. "termometry":
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 23200.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 23200.html