Strona 15 z 16

: 2007-10-06, 12:26
autor: ppln
plocmaster pisze:No, taka głośna i często powtarzana reklama może być naprawdę uciążliwa
No ale przewoźnik by sobie tym odrabiał straty z niższych cen biletów -> niższych wzkm... Chociaż jakimś cudem MZA Warszawa ma jedne z najwyższych stawek w Polsce, sensownie modernizuje tabor (pomijam te gnioty co je zamówili, ale to przynajmniej niskopodłogowe), a pomimo to ZTM pobiera naprawdę niskie opłaty na przejazd, takie że każdego na to stać.
W Łodzi sieć jest dużo bardziej uboga (brak metra i kolei w cenie biletu), a i tak kosztuje to mnóstwo kasy.

: 2007-10-06, 13:18
autor: Lopez
Warszawa dopłaca corocznie do KM po kilkaset złotych na jednego mieszkańca, więc nie ma się co dziwić, że bilety są tanie a autobusy dobre. Niestety inne miasta nie mają takich możliwości.

: 2007-10-06, 15:55
autor: pmaster
ppln pisze:No ale przewoźnik by sobie tym odrabiał straty z niższych cen biletów -> niższych wzkm...
A jak ja odrobię straty moralne związane ze słuchaniem 3 razy między każdym przystankiem głośnego „bum bum bum, sra ta ta, korzystaj z usług MZA”?
ppln pisze:Chociaż jakimś cudem MZA Warszawa ma jedne z najwyższych stawek w Polsce, sensownie modernizuje tabor
Gdyby owa stawka była najniższa, to by było naprawdę dziwne

: 2007-10-06, 16:51
autor: ppln
plocmaster pisze:głośnego „bum bum bum, sra ta ta, korzystaj z usług MZA”?
Nie wiesz co w takich przypadkach robią kierowcy? Naprawdę nie jest tak trudno znaleźć w Łodzi wóz z wyłączonymi zapowiedziami, a jak wiadomo reklamy głosowe są możliwością oferowaną przez systemy R&G.

A tablic wewnętrznych nie da się z poziomu panelu ani wyłączyć ani zmienić

: 2007-10-06, 17:00
autor: pmaster
ppln pisze:Nie wiesz co w takich przypadkach robią kierowcy?
A jak dostanie silny prikaz z góry, albo jak mu nie przeszkadza?

: 2007-10-07, 12:27
autor: ppln
plocmaster pisze:A jak dostanie silny prikaz z góry, albo jak mu nie przeszkadza?
To i tak mi to by nie przeszkadzało gdybym miesięcznie oszczędzał na biletach ponad 15 zł...

: 2007-10-07, 17:05
autor: TranslatorPS
No tak...
Ale są jeszcze:data,godzina,linia,kierunek,imieniny :| .

: 2007-12-21, 23:28
autor: Przemek
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,4784736.html
Kolędy w autobusach
mag
Obrazek
2007-12-21, ostatnia aktualizacja 2007-12-21 15:00

Od piątku w co trzecim wrocławskim autobusie podróż pasażerom umilają kolędy i świąteczne piosenki.
Bożonarodzeniowa akcja przygotowana wspólnie przez MPK i radio RAM potrwa do drugiego dnia świąt.

Pomysł realizowany jest dzięki specjalnemu systemowi audiowizualnemu, w który wyposażonych ich na razie 100 autobusów. Pliki z muzyką przekazywane są do pojazdów drogą radiową z komputera w bazie. MPK testuje też nadawanie w ten sposób reklam, ale ten pomysł mniej podoba się pasażerom.

¬ródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
Moim zdaniem pomysł beznadziejny, choć nie tak jak reklamy głosowe... oj trzeba będzie się zaopatrzyć w jakiś odtwarzacz MP3/MP4 bo chyba sobie już tak często nie posłucham odgłosów silników... :(

: 2007-12-21, 23:55
autor: ppln
Ciekawe jakiej jakości będą te kolędy.

Macie system R&G czy Pixela? R&G zapewnia przyzwoitą jakość, ale wymaga plików .wav (które są naprawdę spore), Pixel działa na .mp3, ale nie mam pojęcia jak stoi z jakością (nigdy nie jechałem pojazdem z dobrze zaprogramowanym systemem Pixela)

: 2008-05-13, 09:48
autor: J-31
Małą ciekawostkę znalazłem wczoraj w tramwaju linii 14. Otóż z powodu remontu rozjazdów tramwajowych na skrzyżowaniu ulic Puławskiej i Woronicza (Mokotów), ZTM musiał wprowadzić szereg zmian w układzie linii tramwajowych. I jedną z takich zmian jest 14-stka. Która stała się - tymczasowo - najkrótszą linią tramwajową. Jej tramwaje kursują po trasie niegdysiejszej linii Z-9 - czyli z łączą Służew z pętlą przy stacji Metra Wilanowska.

A tymczasem w tramwajach możemy znaleźć taką informację ;)
Obrazek

Wg. mnie ZTM powiniem był nawet wydrukować na zwykłej kartce aktualną - tymczasową - trasę linii, bo ta tablica wprowadza w błąd. No , ale to jest moja opinia i pewnie mogę się mylić ;)

: 2008-05-13, 17:36
autor: pmaster
I tak bardzo dobrze, że jest to, co jest. Na przykład, teraz w Płocku część ul. Miodowej i Mościckiego jest zamknięta dla ruchu autobusów z powodu remontu skrzyżowania tych 2 ulic, wiele linii ma objazdy ul. Łukasiewicza i dalej Kobylińskiego albo Gałczyńskiego. W autobusach nie ma ¯ADNEJ informacji o objeździe, absolutnie żadnej. Na przystankach nie lepiej — żadnej kartki o objeździe, rozkłady jazdy takie jakie były, kompletna dezinformacja. Dowiedzieć o zmianach tras się można ze strony KM (jak poszukać), albo z Płockibusa.

: 2008-05-13, 21:05
autor: faja_k
Jak rok temu był remont Placu Wiosny Ludów, to na początku puszczali np. na piątkę tramwaje z wyświetlaczami, które nie mają termometrów. Nie mają, bo wyświetlacz pokazuje następny przystanek, niestety nikt go nie zaprogramował. W tramwaju nie było też żadnych informacji o objazdach. Po paru dniach przestano jednak wysyłać wozy z wyświetlaczami na te linie, aż do czasu, gdy zaprogramowano tymczasowy rozkład (jakieś dwa tygodnie), wtedy na przednim wyświetlaczu można było nawet zobaczyć komunikat "zmiana trasy". Albo podczas remontu węzła Kórnicka 2 lata temu, na niektórych jeśli nie na większości przystanków wisiały stałe rozkłady, chociaż połowa linii zmieniła znacznie swoje trasy.

: 2008-05-14, 08:57
autor: J-31
Jak rok temu był remont Placu Wiosny Ludów, to na początku puszczali np. na piątkę tramwaje z wyświetlaczami, które nie mają termometrów. Nie mają, bo wyświetlacz pokazuje następny przystanek, niestety nikt go nie zaprogramował. W tramwaju nie było też żadnych informacji o objazdach. Po paru dniach przestano jednak wysyłać wozy z wyświetlaczami na te linie, aż do czasu, gdy zaprogramowano tymczasowy rozkład (jakieś dwa tygodnie), wtedy na przednim wyświetlaczu można było nawet zobaczyć komunikat "zmiana trasy". Albo podczas remontu węzła Kórnicka 2 lata temu, na niektórych jeśli nie na większości przystanków wisiały stałe rozkłady, chociaż połowa linii zmieniła znacznie swoje trasy.
Ooops. No to mnie Załamałeś - o ile w Płocku to mnie nawet nie dziwi, że jest kompletna dezinformacja w czasie remontów, o tyle w Poznaniu... :shocked: ... w życiu bym nie uwierzył. Jak dla mnie Poznań, to wzór za porządek i względną normalność :confused:

: 2008-05-14, 14:31
autor: pmaster
A na PFK ktoś dziś wrzucił radomskie choinki: o, tutaj link.
Świetne są.

: 2008-05-14, 14:35
autor: J-31
plocmaster pisze:A na PFK ktoś dziś wrzucił radomskie choinki:
¯adna nowość. Takie choinki to my mamy już dawno. Również w formie elektronicznej ;)

: 2008-05-14, 14:39
autor: Lopez
Nie jest źle. Aczkolwiek nazwy przystanków są trochę przydługie i przydałoby się inaczej wskazać ulice jakimi jedzie autobus.

: 2008-05-18, 11:12
autor: ppln
plocmaster pisze:Świetne są.
Ty łódzkich nie widziałeś - pełna trasa razem ze wszystkimi przesiadkami.
topics20/informacja-pasazerska-vt869,255.htm#76160
Zmiany są nanoszone od razu - przy remontach wiadomo którędy jedzie tramwaj. Z drugiej strony w autobusach tego nie ma - jest tylko pełna informacja pasażerska od R&G (w jakichś 2/3 wozów, w 60 Ikarusach są tylko tablice albo stare wyświetlacze, w Volvach B10L(A) tylko wyświetlacze zewnętrzne, a w części jeszcze wewnętrzne ale dość kiepskie)

A te elektroniczne choinki to niewypał. Jeśli już trzeba wydoić UE to lepiej kupić coś na wyświetlaczach LCD żeby pokazywało całą trasę i naprzeć na jakiegoś producenta systemów żeby to zaoferował (a wątpię żeby np. SRG3100P potrafił tak po prostu po modyfikacji oprogramowania obsłużyć wyświetlacze LCD)

: 2008-05-18, 17:40
autor: pmaster
ppln pisze:Ty łódzkich nie widziałeś - pełna trasa razem ze wszystkimi przesiadkami.
Dobra, wprawdzie kilka rzeczy bym poprawił, ale łódzkie są lepsze, szkoda, że są tylko w tramwajach. I czemu Dworzec Łódź Fabryczna i coś tam jeszcze jest na żółto?
ppln pisze:Jeśli już trzeba wydoić UE to lepiej kupić coś na wyświetlaczach LCD żeby pokazywało całą trasę
IMHO największą wadą tych LCD jest kształt i wielkość, taka tekturowa choinka albo wewnętrzny wyświetlacz diodowy/pikselowy są dość duże i podłużne, a taki LCD to raczej taki mały kwadracik przymocowany gdzieśtam, trzebaby podejść i się przyjrzeć. Ale to generalnie bardzo dobra koncepcja.
ppln pisze:naprzeć na jakiegoś producenta systemów żeby to zaoferował (a wątpię żeby np. SRG3100P potrafił tak po prostu po modyfikacji oprogramowania obsłużyć wyświetlacze LCD)
Albo kupić jakiś „system” firmy zachodniej

: 2008-05-18, 22:47
autor: ppln
plocmaster pisze:I czemu Dworzec Łódź Fabryczna i coś tam jeszcze jest na żółto?
Chyba dlatego, że to dworce są.
plocmaster pisze:a taki LCD to raczej taki mały kwadracik przymocowany gdzieśtam, trzebaby podejść i się przyjrzeć
1. Nie musi być mały (22'' monitor kosztuje trochę ponad 1 000 zł). Spokojnie można taki zamontować na szybie.
2. Nie musi być kwadratowy (16:10 to obecnie najpopularniejsze proporcje).
plocmaster pisze:Albo kupić jakiś „system” firmy zachodniej
Tylko, że tutaj jest już spory problem - utrzymanie osobnego systemu w kilkunastu wozach jest nieopłacalne (programowanie czegoś takiego to kupa zachodu, zwłaszcza jeśli trzeba programować tablice), a wymiana systemu w kilkuset wozach to olbrzymie koszta. Poza tym trzeba przeszkolić pracowników z obsługi systemu (to raczej prostsze niż R&G). Nie mówiąc już o kasownikach, które w przypadku miasta z biletami innymi niż czasowe wymagają dodatkowego sterownika (inaczej wystarczy KRG6 ustawić w tryb samobieżny) - kolejne koszty.

: 2008-05-19, 16:25
autor: pmaster
ppln pisze:1. Nie musi być mały (22'' monitor kosztuje trochę ponad 1 000 zł). Spokojnie można taki zamontować na szybie.
2. Nie musi być kwadratowy (16:10 to obecnie najpopularniejsze proporcje).
I tak IMHO zbyt mały i zbyt kwadratowy. Choć to jeszcze zależy, co konkretnie miałby pokazywać.