Niemieckie szynobusy w Polsce

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Niemieckie szynobusy w Polsce

Post autor: J-31 »

No i zaczęło się. Dotychczas kupowaliśmy autobusy i tramwaje z Niemiec. Teraz czas na używane szynobusy.

Pierwsze szynobusy z Niemiec trafiły na Pomorze, gdzie otrzymały oznaczenie SA110 i kursują do wielu miejscowości w rejonie zachodniego Pomorza. O nich Możecie przeczytać w ostatnim Świecie Kolei.

Natomiast kolejne szynobusy z Niemiec, a konkretnie z Bawarii trafiły właśnie na Mazowsze. Zakupiły je Koleje Mazowieckie i będą obsługiwać lokalne mazowieckie połączenia, m.in. (jak podaje Gazeta Wyborcza):
:strzałka: z Nasielska do Sierpca
:strzałka: z Radomia do Drzewicy
:strzałka: z Ostrołęki przez Wyszków do Tłuszcza


Wagonów w sumie ma być 11 szt. Pierwsze z nich trafiły do Tłuszcza.

Tutaj znajdziecie artykuł i zdjęcia
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2884416.html

I co o tym Myślicie ? ;)

Podi

Post autor: Podi »

J-31 pisze:I co o tym Myślicie ?
SZYNOBUSY te są bardzo uniwersalne ich zakup jest dobrą decyzją...

W Poznaniu tez takie mają być bo wg planów do końca przyszłego roku ma być 18 szynobusów,ado obsługi wszystkich szlaków w wlkp. jest potrzebne 60 :)
Ostatnio zmieniony 2005-08-25, 18:54 przez Podi, łącznie zmieniany 1 raz.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Miałem przyjemnosć przyjżeć sie z bliska tym SA110 z bliska bedąc w Kołobrzegu. Wygladają nie najgorzej, a stan techniczny zadowalajacy ;-)

Tak sie prezentuja szynobusy w Kołobrzegu:
http://wil.linux.krakow.pl/~pavlack/fotka.php?id=6406
http://wil.linux.krakow.pl/~pavlack/fotka.php?id=5625

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Podobno SA 110 są całkiem niezłe. I mimo, że nie są już najmłodsze, są chwalone przez kolejarzy... :)

Damhan

Post autor: Damhan »

J-31 pisze:Podobno SA 110 są całkiem niezłe. I mimo, że nie są już najmłodsze, są chwalone przez kolejarzy... :smile:
No bo w Niemczech dba się o pociągi. Ja nie miałbym nic przeciwko żeby i w Pomorskim znalazły się takie cudeńka jak te warszawskie. Mam nadzieję że KM przemaluje je w swoje barwy. A te SA 110 z boku są łudząco podobne do zwykłych wagonów pasażerskich PKP czy EZT.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak tylko kolorystycznie są inne - czerwone... ;) Niezależnie od tego są podobno super... ;)

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Równiez popieram ich zakup. Przynajmniej wiadomo, ze nie będzie się działo z nimi to, co dzieje się z wrocławskimi z Kolzamu...

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Niekrył bym zdziwienia gdyby się okazoło, że są lepsze niż inne polskie szynobusy np. SA109. Chociaż te mają jakąś wade :chytry:.

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Fajnie ze kupili - szkoda ze uzywane, ale najwazniejsze ze sa...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No właśnie mnie też martwi, że nasi przewoźnicy kupują znów jakieś pojazdy używane z Niemiec - mam jednak nadzieję, że one pojeżdżą tutaj kolejne kilka lat - aż do momentu zakupu nowych, nowoczesnych jednostek... ;)

Podi

Post autor: Podi »

No właśnie mnie też martwi, że nasi przewoźnicy kupują znów jakieś pojazdy używane z Niemiec - mam jednak nadzieję, że one pojeżdżą tutaj kolejne kilka lat - aż do momentu zakupu nowych, nowoczesnych jednostek... :wink:
Lepiej kupować takie szynobusy,niż zbierać pieniądze na nowy i puszczać na trase lokomotywę+jeden wagon... ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Oczywiście, że tak i może lepiej to traktować jako sytuacja doraźna. Jednak, jak znam życie - kupno takich pojazdów to nie jest sytuacja doraźna. :mruga:

A co do zbierania pieniędzy - to są możliwości leasingu pojazdów ;)

MW

Post autor: MW »

J-31 pisze:Oczywiście, że tak i może lepiej to traktować jako sytuacja doraźna. Jednak, jak znam życie - kupno takich pojazdów to nie jest sytuacja doraźna. :mruga:

A co do zbierania pieniędzy - to są możliwości leasingu pojazdów ;)
ale nie w przypadku sytuacji na kolei

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MW pisze:
J-31 pisze:(...)A co do zbierania pieniędzy - to są możliwości leasingu pojazdów ;)
ale nie w przypadku sytuacji na kolei
Tzn.:
1. Nie ma pojęcia leasingu pojazdów szynowych ?

2. Czy też sytuacja na polskich Kolejach jest tak makabryczna ? :mruga:

MW

Post autor: MW »

J-31 pisze:
MW pisze: ale nie w przypadku sytuacji na kolei
Tzn.:
1. Nie ma pojęcia leasingu pojazdów szynowych ?

2. Czy też sytuacja na polskich Kolejach jest tak makabryczna ? :mruga:
ad. 2. tak... :)
ad. 1. jest - np. łódzkie tramwaje

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MW pisze:ad. 2. tak... :)
ad. 1. jest - np. łódzkie tramwaje
Ok. Dzięki. To chyba jedyna już nadzieja w zachodnich przewoźnikach i oczywiście w UE... :cry:

Marecki

Post autor: Marecki »

Albo w connexie, tóry chyba w niemczech czy czechach obsługuje kilka połączeń lokalnych :)
Swoją drogą to prywatyzacja PKP była by niezłym posunięciem...

Skoda9Tr

Post autor: Skoda9Tr »

Connex ma "chrapkę" na SKM Trójmiasto. Podobno w marcu br. złożył jako jedyny ofertę we wstępnym przetargu na zakup (nie wiem czy została rozpatrzona pozytywnie czy odrzucona).

Damhan

Post autor: Damhan »

Connex ma "chrapkę" na SKM Trójmiasto. Podobno w marcu br. złożył jako jedyny ofertę we wstępnym przetargu na zakup (nie wiem czy została rozpatrzona pozytywnie czy odrzucona).
To była ta sprawa z prywatyzacją.

MW

Post autor: MW »

Marecki pisze:Albo w connexie, tóry chyba w niemczech czy czechach obsługuje kilka połączeń lokalnych :)
Swoją drogą to prywatyzacja PKP była by niezłym posunięciem...
connex nie ma zbyt dobrej opinii...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”