1822-05

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...

Czy podoba ci się 1822-05?

Tak
15
83%
Nie
0
Brak głosów
Nie mam zdania
3
17%
 
Liczba głosów: 18

Marecki

1822-05

Post autor: Marecki »

Dzisiaj trochę się nudziłem. Włączam TV. Odruchowo przełączam na TVN turbo. Przeżyłem ciężki szok. Zobaczyłem nowego loka z PTKiGKRybik.
No więc tak. Lokomotywa jest jedyną w polsce lokomotywą dwusystemową - może poruszać sie zarówno w Polsce jak i w Niemczech. Ma większą [czy tam podobną] moc od byka, i jest 33 tony lżejsza [megaoszczędność].
Dane Techniczne ze strony ptkigk :

Układ zestawów jezdnych - Bo'Bo'
Ciężar służbowy - 83 t
Długość za zderzakami - 19300 mm
Rozstaw osi wózków - 11000 mm
Rozstaw obrzeży kół w wózku - 2700 mm
Łączny rozstaw obrzeży kół - 13700 mm
Średnica kręgu tocznego nowych kół - 1100 mm
Średnica kręgu tocznego całkowicie zużytych kół - 1020 mm
Najmniejszy promień skrętu - 100 m
Najmniejszy promień załamania pionowego niwelety - 300 m
Prędkość maksymalna - 140 km/h
Max. siła pociągowa rozruchu - 280 kN
Max. siła pociągowa rozruchu przy 63 km/h - 250 kN
Moc stała - 4,4 MW
Konstrukcja hamulców - KEn-GPR+Z+E

Zdjecia - linki do strony ptkigk
:strzałka: zdjęcie 1
:strzałka: zdjęcie 2
:strzałka: zdjęcie 3
:strzałka: zdjęcie 4
:strzałka: zdjęcie 5
:strzałka: Zdjęcie kabiny.

Co myślicie o tym cudzie? Mi bardzo przypadł do gustu.
VMax 140 Km/h, potężna to maszyna...

Strona PTKIGK

EDIT :
Wlaśnie wysłałem im maila z zapytaniem gdzie oni to wyprodukowali...
Ostatnio zmieniony 2005-10-21, 22:04 przez Marecki, łącznie zmieniany 4 razy.

Podi

Post autor: Podi »

W sumie to każda lokomotywa jest lepsza od tych na PKP,nawet ta EU11(czy jakoś tak) nie byla ładna.Nareszcie konkurencja dla molocha(wiem,ze była juz wcześniej,ale teraz mocna jak nigdy :rotfl: ).Oczywiście,ze mi sie podoba :)

56247

Post autor: 56247 »

To jest NA PEWNO POLSKI PRODUKT :?: :!: :shocked:
Jest to naprawdę estetyczny pojazd.Nie chce mi się wierzyć,że jest on zaprojektowany i zbudowany w Polsce :!:
Ostatnio zmieniony 2005-11-06, 23:55 przez 56247, łącznie zmieniany 1 raz.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Nie no oczywiście, że nie wyprodukowane w Polsce. Jest to lokomotywa używana i kupiona z Austrii. Służyła jak lokomotywa towarowa do przewozu między największymi przełęczami w Austrii. Jeszcze jedno sprostowanie jest lżejsza o 33 tony od Gagarina zarówno będąc najmocniejszą lokomotywą w Polsce ( 6500 tys. konii mechanicznych) i może jedźić w Polsce, Niemczech i Austrii. Powiem tylko jeszcze, że jest to pierwsza lokomotywa, która pojawiła się w Polsce. Docelowo ma ich być 5 szt. (podobno druga lokomotywa też już przyjechała) co stanowi całą serię austryjacką.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Podi pisze:W sumie to każda lokomotywa jest lepsza od tych na PKP
I jeszcze jedno, <b>niewiem</b> czym się sugerowałeś wypowiadajac taką opinię, jednak wiedz że lok. PKP Cargo, EP09 ->v/max = 160km/h. Podobnie jak EP05...więc na przyszłość raczej ostrożnie z takimi opiniami, nie podając żadnych argumentów ;) I ja nie bronię PKP, ja potwierdzam fakty.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Może jest najmocniesza ,ale tak jak inspektor mówi nie najszybsza. Szybszy jest jeszcze byk ET22-2000, który też osiąga 160km/h. Ale swoją drogą to ta lokomotywa jest w penym sensie piękna i inna :)

Marecki

Post autor: Marecki »

Inspektor pisze:
Podi pisze:W sumie to każda lokomotywa jest lepsza od tych na PKP
I jeszcze jedno, <font color=red><b>nie wiem</b> //autokorekta</font> czym się sugerowałeś wypowiadajac taką opinię, jednak wiedz że lok. PKP Cargo, EP09 ->v/max = 160km/h. Podobnie jak EP05...więc na przyszłość raczej ostrożnie z takimi opiniami, nie podając żadnych argumentów ;) I ja nie bronię PKP, ja potwierdzam fakty.
Inspektorze, skąd założenie że Podiemu chodziło o prędkość ?
Jak dla mnie to za "lepszość" lokomotywy odpowiada też moc, nowoczesność...
Ostatnio zmieniony 2005-10-22, 10:30 przez Marecki, łącznie zmieniany 1 raz.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

W Pendolino akurat chodziło o prędkość.

Marecki

Post autor: Marecki »

Tak, tyle, że Pendolino służy do przewozów pasażerskich, a 1822 jest przeznaczona głównie dla pociągów towarowych. Chociaż w sumie jakieś takie EG By nam się przydało. Wbrew temu co jest napisane na tej stronie rozpędza się ono do 200km/h bodajże, służy tylko o pociągów towarowych. Niezłe wrażenie jak cie mija dwadzieścia wagonów przy takiej prędkości. Jesteś... jakby to powiedzieć.. zawiany :retard:

Podi

Post autor: Podi »

I jeszcze jedno, <b>niewiem</b> czym się sugerowałeś wypowiadajac taką opinię, jednak wiedz że lok. PKP Cargo, EP09 ->v/max = 160km/h. Podobnie jak EP05...więc na przyszłość raczej ostrożnie z takimi opiniami, nie podając żadnych argumentów :wink: I ja nie bronię PKP, ja potwierdzam fakty.
Na osiągach technicznych to ja się nie_znam, nie jestem MK, <b>poprostu</b> uważam, ze lokomotywa jest bardziej zadbana, ładniejsza, nowocześniejsza... Taka opinia zwykłego człowieka :)

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Marecki pisze: Inspektorze, skąd założenie że Podiemu chodziło o prędkość ?
Ja nic nie zakładam ;) Po prostu udowadniam jednym argumentem swoje zdanie, powołując się choćby na prędkość. A to że lokomotywa ma "nowocześniejszy" kształt wcale nie znaczy że jest nowsza...PKP-owskie EP09 są nowe, wbrew pozorom.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

No powiedzmy, że ostatnia wyprodukowana lokomotywa z serii Ep09 jest porównywalnie w tym samym lub podobnym wieku co pierwsza wyprodukowana lokomotywa DR 1822. Tylko fakt faktem 1822 jest bardziej zaawansowana technicznie. Wystarczy spojrzeć na panel sterowniczy.

Marecki

Post autor: Marecki »

No tak, w EP09 raczej nie ma monitora diagnostycznego, ani monitora w kabinie :retard:
Tak swoją drogą co do tej licytacji prędkości to to jest lajcik, w Szwecji spalinowy regionalny pociag rozpędzał się do 180 km/h, a osobowy do 130 na 3-kilometrowym odcinku...

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

No nie monitora to raczej nie ma. Ale takie et22-2000 to chyba już ma. Więc wiesz gdyby jakaś gruntowną moderna to kto wie czy by się nie dorobiła. A poza_tym nie ma co porównywać tych dwóch modeli bo jeden służył i służy zupełnie do czego innego niż ten drugi.

Kolins

Post autor: Kolins »

Marecki pisze:EG by nam się przydało. Wbrew temu co jest napisane na tej stronie rozpędza się ono do 200km/h bodajże, służy tylko o pociągów towarowych. Niezłe wrażenie jak cie mija dwadzieścia wagonów przy takiej prędkości. Jesteś... jakby to powiedzieć.. zawiany :retard:
Witaj.
Wrażenie na pewno byłoby niesamowite, ale czy mamy wagony, które wytrzymają taką prędkość...? Rozpadną się...

Gdzie ten nowy lok ma stacjonować?

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

PKP InterCity posiada kilka sztuk wagonów przystosowanych do prędkości 200km/h. Kursują w połączeniach BWE (Berlin-Warszawa Express) Oraz wagony sypialne w EuroNight (Warszawa-Bruxelles Midi od nowego rozkładu do Koloni bądź Frankfurtu).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”