1822-05
1822-05
Dzisiaj trochę się nudziłem. Włączam TV. Odruchowo przełączam na TVN turbo. Przeżyłem ciężki szok. Zobaczyłem nowego loka z PTKiGKRybik.
No więc tak. Lokomotywa jest jedyną w polsce lokomotywą dwusystemową - może poruszać sie zarówno w Polsce jak i w Niemczech. Ma większą [czy tam podobną] moc od byka, i jest 33 tony lżejsza [megaoszczędność].
Dane Techniczne ze strony ptkigk :
Układ zestawów jezdnych - Bo'Bo'
Ciężar służbowy - 83 t
Długość za zderzakami - 19300 mm
Rozstaw osi wózków - 11000 mm
Rozstaw obrzeży kół w wózku - 2700 mm
Łączny rozstaw obrzeży kół - 13700 mm
Średnica kręgu tocznego nowych kół - 1100 mm
Średnica kręgu tocznego całkowicie zużytych kół - 1020 mm
Najmniejszy promień skrętu - 100 m
Najmniejszy promień załamania pionowego niwelety - 300 m
Prędkość maksymalna - 140 km/h
Max. siła pociągowa rozruchu - 280 kN
Max. siła pociągowa rozruchu przy 63 km/h - 250 kN
Moc stała - 4,4 MW
Konstrukcja hamulców - KEn-GPR+Z+E
Zdjecia - linki do strony ptkigk
zdjęcie 1
zdjęcie 2
zdjęcie 3
zdjęcie 4
zdjęcie 5
Zdjęcie kabiny.
Co myślicie o tym cudzie? Mi bardzo przypadł do gustu.
VMax 140 Km/h, potężna to maszyna...
Strona PTKIGK
EDIT :
Wlaśnie wysłałem im maila z zapytaniem gdzie oni to wyprodukowali...
No więc tak. Lokomotywa jest jedyną w polsce lokomotywą dwusystemową - może poruszać sie zarówno w Polsce jak i w Niemczech. Ma większą [czy tam podobną] moc od byka, i jest 33 tony lżejsza [megaoszczędność].
Dane Techniczne ze strony ptkigk :
Układ zestawów jezdnych - Bo'Bo'
Ciężar służbowy - 83 t
Długość za zderzakami - 19300 mm
Rozstaw osi wózków - 11000 mm
Rozstaw obrzeży kół w wózku - 2700 mm
Łączny rozstaw obrzeży kół - 13700 mm
Średnica kręgu tocznego nowych kół - 1100 mm
Średnica kręgu tocznego całkowicie zużytych kół - 1020 mm
Najmniejszy promień skrętu - 100 m
Najmniejszy promień załamania pionowego niwelety - 300 m
Prędkość maksymalna - 140 km/h
Max. siła pociągowa rozruchu - 280 kN
Max. siła pociągowa rozruchu przy 63 km/h - 250 kN
Moc stała - 4,4 MW
Konstrukcja hamulców - KEn-GPR+Z+E
Zdjecia - linki do strony ptkigk
zdjęcie 1
zdjęcie 2
zdjęcie 3
zdjęcie 4
zdjęcie 5
Zdjęcie kabiny.
Co myślicie o tym cudzie? Mi bardzo przypadł do gustu.
VMax 140 Km/h, potężna to maszyna...
Strona PTKIGK
EDIT :
Wlaśnie wysłałem im maila z zapytaniem gdzie oni to wyprodukowali...
Ostatnio zmieniony 2005-10-21, 22:04 przez Marecki, łącznie zmieniany 4 razy.
Nie no oczywiście, że nie wyprodukowane w Polsce. Jest to lokomotywa używana i kupiona z Austrii. Służyła jak lokomotywa towarowa do przewozu między największymi przełęczami w Austrii. Jeszcze jedno sprostowanie jest lżejsza o 33 tony od Gagarina zarówno będąc najmocniejszą lokomotywą w Polsce ( 6500 tys. konii mechanicznych) i może jedźić w Polsce, Niemczech i Austrii. Powiem tylko jeszcze, że jest to pierwsza lokomotywa, która pojawiła się w Polsce. Docelowo ma ich być 5 szt. (podobno druga lokomotywa też już przyjechała) co stanowi całą serię austryjacką.
I jeszcze jedno, <b>niewiem</b> czym się sugerowałeś wypowiadajac taką opinię, jednak wiedz że lok. PKP Cargo, EP09 ->v/max = 160km/h. Podobnie jak EP05...więc na przyszłość raczej ostrożnie z takimi opiniami, nie podając żadnych argumentów I ja nie bronię PKP, ja potwierdzam fakty.Podi pisze:W sumie to każda lokomotywa jest lepsza od tych na PKP
Inspektorze, skąd założenie że Podiemu chodziło o prędkość ?Inspektor pisze:I jeszcze jedno, <font color=red><b>nie wiem</b> //autokorekta</font> czym się sugerowałeś wypowiadajac taką opinię, jednak wiedz że lok. PKP Cargo, EP09 ->v/max = 160km/h. Podobnie jak EP05...więc na przyszłość raczej ostrożnie z takimi opiniami, nie podając żadnych argumentów I ja nie bronię PKP, ja potwierdzam fakty.Podi pisze:W sumie to każda lokomotywa jest lepsza od tych na PKP
Jak dla mnie to za "lepszość" lokomotywy odpowiada też moc, nowoczesność...
Ostatnio zmieniony 2005-10-22, 10:30 przez Marecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak, tyle, że Pendolino służy do przewozów pasażerskich, a 1822 jest przeznaczona głównie dla pociągów towarowych. Chociaż w sumie jakieś takie EG By nam się przydało. Wbrew temu co jest napisane na tej stronie rozpędza się ono do 200km/h bodajże, służy tylko o pociągów towarowych. Niezłe wrażenie jak cie mija dwadzieścia wagonów przy takiej prędkości. Jesteś... jakby to powiedzieć.. zawiany
Na osiągach technicznych to ja się nie_znam, nie jestem MK, <b>poprostu</b> uważam, ze lokomotywa jest bardziej zadbana, ładniejsza, nowocześniejsza... Taka opinia zwykłego człowiekaI jeszcze jedno, <b>niewiem</b> czym się sugerowałeś wypowiadajac taką opinię, jednak wiedz że lok. PKP Cargo, EP09 ->v/max = 160km/h. Podobnie jak EP05...więc na przyszłość raczej ostrożnie z takimi opiniami, nie podając żadnych argumentów I ja nie bronię PKP, ja potwierdzam fakty.
Ja nic nie zakładam Po prostu udowadniam jednym argumentem swoje zdanie, powołując się choćby na prędkość. A to że lokomotywa ma "nowocześniejszy" kształt wcale nie znaczy że jest nowsza...PKP-owskie EP09 są nowe, wbrew pozorom.Marecki pisze: Inspektorze, skąd założenie że Podiemu chodziło o prędkość ?
Witaj.Marecki pisze:EG by nam się przydało. Wbrew temu co jest napisane na tej stronie rozpędza się ono do 200km/h bodajże, służy tylko o pociągów towarowych. Niezłe wrażenie jak cie mija dwadzieścia wagonów przy takiej prędkości. Jesteś... jakby to powiedzieć.. zawiany
Wrażenie na pewno byłoby niesamowite, ale czy mamy wagony, które wytrzymają taką prędkość...? Rozpadną się...
Gdzie ten nowy lok ma stacjonować?