[Ogólnie] Autobusy szynowe w Polsce
[Ogólnie] Autobusy szynowe w Polsce
Prosze wyrażać swoje opinie tego szynobusu
Jest to lekki , niskopodłogowy szynobus przeznaczony do obsługi ruchu osobowego na regionalnych liniach.Autosan jest producentem nadwozia,występującego w wersji jedno- i dwuczłonowej.
Czy ktoś wie może więcej na jego temat ?
Zapraszam do dyskusji
http://www.autosan.com.pl/zdj/21.jpg
Jest to lekki , niskopodłogowy szynobus przeznaczony do obsługi ruchu osobowego na regionalnych liniach.Autosan jest producentem nadwozia,występującego w wersji jedno- i dwuczłonowej.
Czy ktoś wie może więcej na jego temat ?
Zapraszam do dyskusji
http://www.autosan.com.pl/zdj/21.jpg
A więc i ja dorzuce coś od siebie Szynobusy posiadają Przewozy Regionalne w poszczególnych województwach.Są one o wiele bardziej tańsze w eksploatacji (stopniowo zastepuje sie nimi EN57).Przewozy Regionalne Wrocław posiadają 2 szynobusy typu SA109.Kursują one na trasie Wrocław - Jaworzyna Śł,Jaworzyna Śl - Wałbrzych i Kamieniec Ząbkowicki - Jaworzyna Śl.W soboty i niedziele jeżdzą oba szynobusy razem złączone jako poc. turystyczny "CZARNA GÓRA" rel.Wrocław Gł. - Międzylesie.Podaje link z ich zdjęciem:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=61186
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=61186
Ostatnio zmieniony 2005-01-22, 20:23 przez Inspektor, łącznie zmieniany 1 raz.
założeniem szynobusów jest kursowanie na liniach, na których wypuszczenie tradycyjnego EZT nie jest opłacalne.J-31 pisze:Extra. Dzięki.
A nie wydaje Ci się Inspektorze, że to jest coś nie tak. Jeśli zastępuje się EN-57 takimi małymi szynobusami . Mam wrażenie, że na tych liniach, o których Pisałeś, nie ma dużej frekwencji
Ok. Pod warunkiem, że na takich połączeniach jest stosunkowo mała frekwencja.MW pisze:założeniem szynobusów jest kursowanie na liniach, na których wypuszczenie tradycyjnego EZT nie jest opłacalne.
A, jeśli przeczytasz powyższy post Inspektora, to Zauważysz, że nie zawsze tak jest.
Ja się obawiam, że puszczanie takich małych pojazdów w zamian za EZT, to będzie błędne koło zmierzające do likwidacji połączeń. Ponieważ PKP tłumacząc się oszczędnościami będzie wypuszczać szynobusy. Ludzie nie mogą z mieścić się w tak krótkich pojazdach, przestaną korzystać z kolei. PKP widząc pustki nawet w szynobusach po prostu zlikwidują połączenie, twierdząc, że jest ono nierentowne...
... A na drogach znowu zaroi się od busów lub zdezelowanych autobusów...
Jaki to ma sens ?
Generlanie te szynobusy powinny jeździć gdzie nie ma sieci,gdyz są to spalinowe szynobusy.Jednak chyba władze z PKP PR tego nie widzą i puszczają je"pod sieć",nie wiadomo po co jak mogłyby jeździć gdzie jes ruch wyłącznie dla pojazdów spalinowych,jadnak tam znów jest za mala frekwencja i koło się zamyka.
nie zgodzę się. Szynobusy są kupowane najczęściej przez samorządy, do obsługi, których PKP się wycofało, albo kursowanie pociągów nie było opłacalne. A chyba oczywiste jest, że kurs jest nieopłacalny przy małej frekwencji.J-31 pisze:Ok. Pod warunkiem, że na takich połączeniach jest stosunkowo mała frekwencja.MW pisze:założeniem szynobusów jest kursowanie na liniach, na których wypuszczenie tradycyjnego EZT nie jest opłacalne.
A, jeśli przeczytasz powyższy post Inspektora, to Zauważysz, że nie zawsze tak jest.
Ja się obawiam, że puszczanie takich małych pojazdów w zamian za EZT, to będzie błędne koło zmierzające do likwidacji połączeń. Ponieważ PKP tłumacząc się oszczędnościami będzie wypuszczać szynobusy. Ludzie nie mogą z mieścić się w tak krótkich pojazdach, przestaną korzystać z kolei. PKP widząc pustki nawet w szynobusach po prostu zlikwidują połączenie, twierdząc, że jest ono nierentowne...
... A na drogach znowu zaroi się od busów lub zdezelowanych autobusów...
Jaki to ma sens ?
Nic nie zrobi,pewnie bedzie się starało maxymalnie ułatwic...eeee........utrudnić znaczy się.W końcu dla nikogo konkurencja nie jest dobra,szczególnie dla PKPJ-31 pisze:I to jest właśnie najsmutniejsze. Ciekawe co zrobi PKP PR, gdy na polskie tory, wjedzie na stałe więcej pociągów np. DB...
PR,a nie wiem czy zauważyliście pociągi pospieszne ma już w swojej ofercie PKP IC,są to tzw. poc.InterRegion, nie Inter Regio Więc Przewozy się ratują szynobusami,ale jak wjedzie na nasze tory DB to już chyba nic mu nie pomoże...
Zdaje się, że już utrudnia właśnie przeczytałem w najnowszym numerze "Świata Kolei" (1/2005), że nie udało się powołać spółki z kapitałem holenderskim - tj. spółki "Nedkoleje", miała ona działać na Pomorzu Zachodnim...
Również próba rozszerzenia działalności niemieckiej spółki "LausitzBahn" o teren Dolnego Śląska, stoi na ... "krawędzi przepaści". Czyli mamy ostry marazm.
Nadzieja w tym, że UE zrobi z tym porządek. Już niedługo mają wejść przepisy ułatwiające dostęp innych przewoźników kolejowych, na polskie szlaki kolejowe...
Również próba rozszerzenia działalności niemieckiej spółki "LausitzBahn" o teren Dolnego Śląska, stoi na ... "krawędzi przepaści". Czyli mamy ostry marazm.
Nadzieja w tym, że UE zrobi z tym porządek. Już niedługo mają wejść przepisy ułatwiające dostęp innych przewoźników kolejowych, na polskie szlaki kolejowe...
Przykład Dolnego Śląska i weekend dla szynobusów jest wyjatkowy. W tygodniu kursują naprawdę tam gdzie trzeba. A w weekendy <b>poprostu</b> chcieli póścić nowocześniejszy skład od en 57 czy 71. A dwa Szynobusy na taka trasę są idealne. Ciekawe czy będą kolejne zakupy. No chyba, ze panowie z PKP będa woleli przejśc tą kasiorkę.