[Ogólnie] Autobusy szynowe w Polsce

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

To kolega ma refleks nie powiem. Jak ten szynobus już zdązył objechać wystawę w Berlinie.

Maciej

Szynobusy RegioTramp i RegioVan

Post autor: Maciej »

Witam.Temat jest o polskich szynobusach ZNTK Poznań oraz z firmy Kolzam
:strzałka: RegioTramp
___________________
Jechałem nim, dokładnie rok temu.Ze stacji Leszno do stacji Boszkowo-ok.30km.Jechało się przyjemnie.Maszyniści siedzieli w otwartej kabinie, a ja kilka fotelów dalej, więc mogłem się naoglądać.Kabina-ciasnota.Gdybym miał być tam maszynistą, jechać z zamkniętymi drzwiami do Kołobrzegu-chyba bym się udusił.
Mimo wszystko maszyniści nie jechali bardzo wolno, szynobus wyciągał setkę(udało mi się zobaczyć zamaskowany licznik), a wszystkie zespoły trakcyjne pracowały cicho.Światła też ładne i nowoczesne.Warto też dodać, że sanocka fabryka wspópracuje z pewną firmą.Autosan robi nadwozia.Polecam jazdę-i polecam przejechać się takim pojazdem szynowym.

:strzałka: Regio Van
____________________
Tym nie miałem okazji przejechać się osobiście.Mogę jedynie zapewnić, że też jedzie się fajnie.

Zdjęcia

RegioTramp----- www.autosan.pl/img01/zd18.jpg
Kolzam----------- www.autosan.pl/img01/zd19.jpg

Czy podobaja Wam się te szynobusy?
Pozdrawiam :mruga:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Maciej pisze: Leszno do stacji Boszkowo
Ja jechałem SA108 z Leszna do Wolsztyna. I mam dużo mniej pozytywną opinię.
Zespół napędowy pracuje głośno. Rozmieszczenie miejsc (jak we wszystkich polskich szynobusach) niewygodne (tak samo jak siedzenia). Wykończenie wnętrza - bez rewelaci (PESA wychodzi tutaj najlepiej).
Ponadto dostawcą SA108 jest nie Autosan tylko ZNTK Poznań. A to jest pewna różnica (pudło 14WE także powstawało częściowo w Autosanie, ednak to nie Autosan jest dostawcą gotowej jednostki).
Co do jednostki z Kolzamu - złom, porażka i tandeta. Na szczęście prawdopodobnie więcej takich badziewek na naszych torach nie będzie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No właśnie - z tego co pamiętam, to Autosan nie jest producentem szynobusów. A jedynie poddostawcą niektórych elementów.

Natomiast producentami tych szynobusów są firmy Kolzam oraz ZNTK
Poznań (Regio Tramp)

A to zupełnie zmienia postać rzeczy :chytry:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Kolzam oraz ZNTK
Poznań
Jedna "świętej pamięci", a druga "trzy ćwierci do śmierci" :D To dowód na to, że jednak nie wszyscy w Polsce "łykną" tanią byle tandetę i oferowany pojazd musi jednak coś sobą przedstawiać. A o to zadbała tylko PESA.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki TLG. To jest istotna informacja dla Macieja. Aby Wiedział, że firma Autosan nie produkuje szynobusów i nie używał określeń typu
Maciej pisze:Witam.Temat jest o szynobusach Autosan-a.
Nazwa tematu powinna być zmieniona ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Maciej pisze:TLG:Z jakiego Leszna?!Chyba nie z mojego?!
No przeca nie tego podwarszawskiego. Ale jeżeli Ty jechałeś do Boszkowa, to na pewno z tego samego, z któego ja jechałem do Wolsztyna, wszak to ta sama relacja ;)
Maciej pisze:A jak to zrobić?
Po prostu poproś moderatora

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops. Coś nam chyba wzięło i wycięło post Macieja. :shocked:

Zatem Macieju jaki Masz problem. Tudzież co mogę jako moderator dla Ciebie zrobić ? :D

Matt
Posty: 86
Rejestracja: 2006-07-06, 08:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Matt »

Jak zobaczyłem RegioTrampa to pierwsze skojarzenie to pokemony :P
A ten Kolzłom to istna porażka :(

Maciej

Post autor: Maciej »

J-31 pisze:Ooops. Coś nam chyba wzięło i wycięło post Macieja. :shocked:

Zatem Macieju jaki Masz problem. Tudzież co mogę jako moderator dla Ciebie zrobić ? :D
Tak.Pan moderator doradzi mi nową nazwę tematu :retard:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Może ja doradzę: "Szynobusy RegioTramp i RegioVan" "RegioVan to nazwa handlowa rodziny szynobusów produkcji Kolzam.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dziękuję TLG za sugestię. Została wysłuchana i pozytywnie rozpatrzona :)

Przy okazji zmieniłem kilka detali w poście Macieja. Mam nadzieję Macieju, że nie Obrazisz się na mnie za tą "małą ingerencję" ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Dziękuję TLG za sugestię. Została wysłuchana i pozytywnie rozpatrzona
Bratnia pomoc moderatorska ;)
Matt pisze:Jak zobaczyłem RegioTrampa to pierwsze skojarzenie to pokemony
Rotfl. Ale coś jest na rzeczy. Gdy pokazał się SA105 było widać, że projektanci chcieli zaprojektować coś nowoczesnego, ale wyszło jak zwykle - kiczowato. W przypadku wzornictwa dla pojazdów, które mają być "skromne" (bo nie jest to pojazd klasy pojazdów jak GTW2/6 czy Talent) powinno ono być skromne. Trochę lepiej to wyszło w przypdku SA107/109, jednak od nich aż bije po oczach taneta.
Sądzę, że chyba najlepszym przykładem jest czeska "motoriczka" (zanim otrzymała plastikowe czoło).

Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze:czeska "motoriczka"
A jak toto znaleźć?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Lopez pisze:A jak toto znaleźć?
Serie od 810 do 814 kolei CD i ZR o ile dobrze pamiętam oraz Bzmot kolei MAV, poleca serwis railfaneurope.net. Mnóstwo zdjęć

Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze:Serie od 810 wzyż kolei CD i ZR o ile dobrze pamiętam oraz Bzmot kolei MAV, poleca serwis railfaneurope.net. Mnóstwo zdjęć
Dzięki za szybką i rzeczową odpowiedź :)

lukasz92

Post autor: lukasz92 »

Co do kolzamów. Jest to największy chyba bubel jaki widziały polskie tory. Kolzłomy skutecznie odstraszają pasażerów (czyżby zamierzone działanie PR :diabeł: ) z powodu niesłychanej awaryjności.
2 sztuki tego cudactwa jeździły przez pewien czas z Nowego Sącza do Chabówki. Obieg był ułożony na 2 pojazdy. Jeden jeździł z Chabówki do Tymbarku a drugi z Tymbarku do Sącza. Z 2 maszyn najczęściej czynny był 1. Na odcinku Tymbark - Chabówka częściej się spotykało busa KKA niż pociąg. Ale na odcinku do Sącza nie było lepiej. Zwykle szynobus/y
pojeździły kilka dni, potem rozkraczał się 1 wtedy częściowo stosowano KKA. Po kilku następnych nawalał 2, następowała całkowita obsługa przez KKA. Po 1-2 tyg. naprawiano SA109 i zaczynało się od nowa.
W ten sposób kolzozłomy doprowadziły do całkowitej likwidacji połączeń z Sącza do Chabówki. ¯aden pasażer nie chciał ryzykować pomiędzy busem KKA, szynobusem lub w ogóle niczym (zdarzało się nawet że nic nie pojechało nawet KKA :retard: )

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Dramat. Słyszałem, że kolzłomki w Małopolsce sprawiają problemy, ale nie sądziłem, że aż tak duże. Z resztą to dotyczy chyba wszystkich SA109, bo nie widziałem jeszcze pozytywnych opinii o tych wagonach. W tej sytuacji są dwie opcje: albo odstawienie albo doprowadzenie do bezawaryjności. Tabor trochę jednak kosztował wiec w grę wchodzi jedynie druga opcja. Pytanie ile jeszcze trzeba będzie zainwestować w ten złom, zanim zacznie się chociaż częściowo amortyzować.
Podobny przypadek (oczywiście na znacznie mniejszą skalę) był niedawno na Węgrzech. MAV zdecydowało się na zakupy rosyjskich wagonów motorowych. Jednak pojazdy starzały problemy i MAV zdecydował się na ich wycofanie, kilka zostało kupione przez CD.

Matt
Posty: 86
Rejestracja: 2006-07-06, 08:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Matt »

TLG pisze:Słyszałem, że kolzłomki w Małopolsce sprawiają problemy, ale nie sądziłem, że aż tak duże.
Sprawiają straszne kłopoty :( Wiele razy zamiast szynobusa był autobus do Balic. Jednak największy proble to jest brak istniejącego producenta. Należy także nadmienić, iż po zakupie szynobusy stały na bocznicy zaplombowane przez syndykta masy upadłościowej Kolzłomu :confused: I zamiast jeździć stały i rdzewiały :(

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Matt pisze:Jednak największy proble to jest brak istniejącego producenta.
W tej chwili właścicielem dokumentacji chrzanowski Fablok, który miał się podjąć ukończenia ostatniego zakontraktowanego pojazdu i ewentualnie dalszej produkcji.
Z tego co pamiętam PESA przez jakiś czas podejmowała się serwisowania tych badziewi, ale też mieli problemy, bo najgorszy w tym wszystkim jest silnik RABA.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”