[Ogólnie] Autobusy szynowe w Polsce

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Matt
Posty: 86
Rejestracja: 2006-07-06, 08:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Matt »

TLG pisze:Z tego co pamiętam PESA przez jakiś czas podejmowała się serwisowania tych badziewi, ale też mieli problemy, bo najgorszy w tym wszystkim jest silnik RABA.
RABA w szynobusie?? Pierwsze słysze! A ja myśłaem, że takie silniki występują tylko w Ikarach i Migach :P

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Matt pisze:RABA w szynobusie?? Pierwsze słysze! A ja myśłaem, że takie silniki występują tylko w Ikarach i Migach
Przecież nie mam na myśli silnika D2156 (licencja z 1938r O ile dobrze pamiętam) tylko współczesne silniki D12.

Matt
Posty: 86
Rejestracja: 2006-07-06, 08:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Matt »

Wiem, wiem. Ale przecież "jakość" silników RABA przemawia za stosowaniem rozwiązań innych firm. :D

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Matt pisze:Ale przecież "jakość" silników RABA przemawia za stosowaniem rozwiązań innych firm.
Silniki do SA107/109 były jakąś nową generacją.

Matt
Posty: 86
Rejestracja: 2006-07-06, 08:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Matt »

TLG pisze:Silniki do SA107/109 były jakąś nową generacją.
W SA107 i SA109 są RABY D10UTSLL o mocy 190kW, z tym że w stodziewiątkach są montowane parami.

Te same silniki są montowane w Ikarusach 435.17, które są (lub były) produkowane od 1996 roku :)

Wengiel

Post autor: Wengiel »

Parę razy jechałem SA108 na trasie Siedlce- Hajnówka. Niezbyt korzystne ustawienie foteli- bokiem ma sens w metrze, ale nie na 2 - godzinną podróż. Drugim mankamentem jest to, że wagony mają sporą długość w stosunku do odległości między osiami. Podczas jazdy po rozjazdach i zmiany toru powoduje to wrażenia, jak z jazdy kolejką górską w wesołym miasteczku, warto mieć jakąś poręcz do uchwycenia pod ręką. :retard:

lukasz92

Post autor: lukasz92 »

Chciałym zwrócić uwagę że rozmawiamy o produktach kolzamu (SA107/9) a nie produkcji ZNTK Poznań (SA108) :-P

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

lukasz92 pisze:Chciałym zwrócić uwagę że rozmawiamy o produktach kolzamu (SA107/9) a nie produkcji ZNTK Poznań (SA108)
Jest to temat RegioTrampach i RegioVanach, a RegioTrampy to SA105, SA108 i nieistniejący, ale bedący w ofercie trójczłon.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ep40 pisze:nieistniejący, ale bedący w ofercie trójczłon.
Kolzam także miał w ofercie trójczłonowego RegioVana

lukasz92

Post autor: lukasz92 »

ep40 pisze: Jest to temat RegioTrampach i RegioVanach, a RegioTrampy to SA105, SA108 i nieistniejący, ale bedący w ofercie trójczłon.
Racja moja pomyłka ;) Nie przeczytałem nagłówka :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”