Kolejne wąskie tory wracają do łask!
Kolejne wąskie tory wracają do łask!
W ciągu najbliższych 3 lat ma powrócić ruch kolejowy do Trzebiatowa Wąskotorowego.
Więcej na ten temat w tym artykule. .
Czyżby powrót kolejek ???
Więcej na ten temat w tym artykule. .
Czyżby powrót kolejek ???
Ja myślę, że to jest bardzo dobra wiadomość. Kolej, nawet ta wąskotorowa, może być znakomitym, bardzo ważnym, środkiem transportu. Tak trzymać.akwabud pisze:W ciągu najbliższych 3 lat ma powrócić ruch kolejowy do Trzebiatowa Wąskotorowego.
Więcej na ten temat w tym artykule. .
Czyżby powrót kolejek ???
O tak ¯KD zmartwychstało i nieźle się trzyma. Obsługuje codziennie kilka kursów w okresie letnim. Jechałem tą kolejką i muszę przyznać, że bardzo klimatyczna (chociaż bilety dość drogie ).ep40 pisze:Chyba tak bo na ¯uławach odpowiednie kroki podjęto już dawno.akwabud pisze:Czyżby powrót kolejek ???
Zdjęcia poniżej mają jedynie rok.
[url=http://img225.imageshack.us/img225/1353 ... 6bm.th.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://img152.imageshack.us/img152/2129 ... 4ru.th.jpg]Obrazek[/URL]
Już niedługo sieć polskich kolei wąskotorywch może się poszerzyć. Nie każdy bowiem wie, iż od czerwca BKL realizuje projekt pt. "Kolejka Leśną przez Bieszczady", , który ma na celu remont i aktywację odcinka Wola Michowa-Łupków oraz wdrażanie działań, które w pełni pozwolą wykorzystać zalety BKL. Remont tej trasy i przywrócenie jej do życia spowoduje, iż z Bieszczad będzie można dojechać bezpośrednio pod granicę słowacką znajdującą się w Łupkowie, co połączy BKL z PKP i kolejami słowackimi. Osobiście trzymam kciuki za realizację tego projektu, gdyż jest to oznaką wychodzenia z dołka przez BKL. Tabor też jest sukcesywnie pozyskiwany. Ostatnio Bieszczadzka Kolej Leśna sprowadziła sobie parowóz Las, który służył jako pomnik w cukrowni Kruszwica. Dzięki jego remontowi parowóz ten jest sprawny i jeździ najczęściej ze składami przeznaczonymi na wynajmy. Sam również prowadziłem ten parowóz (oczywiście pod bacznym okiem maszynisty) i musze przyznać, że jest to całkiem miły pojazd .
Witam po dłuższej przerwie.
Koszalin, a ściślej TMKW, walczy o uruchomienie przewozów. TMKW jest już operatorem linii kolejowej, w tej chwili trwa pozyskanie funduszy na przetransportowanie taboru do Koszalina. Mamy nadzieje że już w maju na naszych torach pojawią się pierwsze składy. Najnowszy artykuł w prasie lokalnej
Tak przy okazji.
Poszukujemy wszelkich materiałów : zdjęć, planów, rozkładów jazdy, biletów, itp ; związanych z kolejką koszalińską. Wszelkie materiały w postaci skanów ( najlepiej 300Dpi) proszę nadsyłać na konto kolejkakoszalin@gazeta.pl . W załącznikach proszę o zamieszczenie też pliku tekstowego z opisem materiałów i zgodą na ich ewentualną publikację. Materiały potrzebne są do wykonania pewnego projektu czysto społecznego, wszelkie dochody z publikacji, reklam i od sponsorów będą przeznaczone na zasilenie funduszy TMKW aby jak najszybciej uruchomić przewozy na ratowanej lini. Wszystkim z góry dziękuję za pomoc, Kolejka sama nie pojedzie, ale wysiłkiem wszystkich entuzjastów jesteśmy w stanie tego dokonać.
Koszalin, a ściślej TMKW, walczy o uruchomienie przewozów. TMKW jest już operatorem linii kolejowej, w tej chwili trwa pozyskanie funduszy na przetransportowanie taboru do Koszalina. Mamy nadzieje że już w maju na naszych torach pojawią się pierwsze składy. Najnowszy artykuł w prasie lokalnej
Tak przy okazji.
Poszukujemy wszelkich materiałów : zdjęć, planów, rozkładów jazdy, biletów, itp ; związanych z kolejką koszalińską. Wszelkie materiały w postaci skanów ( najlepiej 300Dpi) proszę nadsyłać na konto kolejkakoszalin@gazeta.pl . W załącznikach proszę o zamieszczenie też pliku tekstowego z opisem materiałów i zgodą na ich ewentualną publikację. Materiały potrzebne są do wykonania pewnego projektu czysto społecznego, wszelkie dochody z publikacji, reklam i od sponsorów będą przeznaczone na zasilenie funduszy TMKW aby jak najszybciej uruchomić przewozy na ratowanej lini. Wszystkim z góry dziękuję za pomoc, Kolejka sama nie pojedzie, ale wysiłkiem wszystkich entuzjastów jesteśmy w stanie tego dokonać.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Raczej zdewastowane - ale nie sądzę, by coś tam stacjonowało.Piotrek_2274 pisze:A w Koszalinie jest jakiś tabor w lokomotywowni? Czy wszystko zostało sprzedane/wywiezione?
Tymczasem Koszalińska KD wzbogaciła się o wózek-samoróbek do prac torowych
Niestety, do odbudowy odcinka Manowo-Rosnowo musiano rozebrać odcinek Świelino-Bobolice Czy jest szansa, że (kiedyś) zostanie odbudowany
A czy można jeszcze dojechać kolejką do Sławoborza
Tymczasem Pleszewska KD, najkrótsza wąskotorówka dawniej PKP, jest nadal czynna - oby tak dalej (mam nadzieję, że już naprawili ichniejszą motorówkę Mbxd2)
Są też ponoć plany przedłużenia kolejki z powrotem do Krotoszyna - może ktoś coś wie na ten temat
O powrocie Wrocławskiej KD na odcinku Pracze-Bracław sam założyłem temat, więc nie ma po co się drugi raz rozpisywać
Lecz niestety nic się nie dzieje w sprawie Hrubieszowskiej KD - po likwidacji połączenia Hrubieszów-Strzyżów Hrubieszowski i Dziekanów-Szpikołosy do dzis istnieje tylko odcinek Hrubieszów-Werbkowice (w Werbkowicach jest lokomotywownia kilkustanowiskowa I klasy! ). Jak na razie nikt nie chce rozpocząć działań mających na celu ożywienie kolejki, mimo, że torowisko jest w miarę kompletne, jest wspomniana wyżej lokomotywownia I klasy, no i są stacje, a nawet semafor w Hrubieszowie (ale to jest chyba na razie najmniej ważne, ważniejsze jest zaplecze i stan torowiska)
Też tego nie wiem, i wydaje mi się to dziwne. Po raz pierwszy dowiedziałem się o tym na stronie FPKW - www.fpkw.pl . Może na www.750mm.pl będzie coś wiadomo:
http://750mm.pl/viewtopic.php?t=1873&po ... sc&start=0
http://750mm.pl/viewtopic.php?t=1873&po ... sc&start=0