BR 485
BR 485
Jest coś na rzeczy. SKM Trójmiasto jest nimi zainteresowana. Jak ktoś wie coś więcej-to niech się podzieli
http://www.triebfahrzeuge.de/ppics/485xxx-xa.jpg
http://www.triebfahrzeuge.de/ppics/485xxx-xa.jpg
HAHA-Podi jesteś typowym przykładem polskiego niedasizmu
Problemem byłoby to gdyby się nie mieścił. Problemem natomiast jest to,że zasilany jest prądem 800V,a jak wiadomo u nas jest 3000V
Patyki na dachu zamontować nie jest trudno-to nie boli
Czerpiąc szczątki informacji z www.zkmgdynia.pl dowiedziałem się,że niemcy wizytują Gdynię Cisową, a PESA przygotowuje przekształtnik 800V/3000V-więc coś się dzieje mam nadzieję i pewnie PESA wziełaby na siebie dostosowanie ich do polskich warunków.
W berlinie jest ok.140 składów(4wagonowych). Gdyby zakupić 50 składów-ech marzenia..
Jak wiadomo z połączenia SKM i PZPR nic nie wyjdzie i dobrze moim zdaniem-SKM ma zająć się ruchem aglomeracyjnym W-wo-->Pruszcz Gdański.
Powinny tą linię przejąć leżące przy jej trasie gminy-włączając ją do wspólnego biletu.
A teraz trochę fantastyki w moim wydaniu :
Przyjmijmy,że 1 skład 6 wagonowy metra kosztuje 18mln-4 wagony to ca.12 mln.
Gdyby niemcy chcieli się jej pozbyć za 10% wartości nowego składu-bo nie ma klimy,ma już 16 i więcej lat -opychają za 1,2mln za sztukę,PESA przerabia za 300tys za skład=1,5mln niech już będą nawet 2mlnx50 składów=75-100mln które trzeba zapłacić w skali całej 850 tys aglomeracji-jest to niewiele-na gdynię wypadłoby ok. 22-30mln.
Pytanie skąd na to wziąć EBOIR nie wiem czy finansuje używańce
Albo zacząć dofinansowywać SKM z budżetu gmin-jako przewoźnika komunalnego,aby miał zdolność odtworzeniową taboru-gdyby dostawała od gmin extra 30mln rocznie(50 składów x 12mln/20 lat(czas eksploatacji składu) mogłaby wziąć BR485 w leasing na 4-5 lat. to tyle uff
Pozwoliłem sobie podać ww. adres www-bo nie jest to konkurencja,lecz strona komunalno firmowa. Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji
Wyobraźmy sobie stację Sopot Kamienny Potok,patrzymy w stronę Gdańska Gł.
Kolor czerwony zamieniamy na kolor granatowy,pasek na drzwiami też jest granatowy,a reszta jest żółta Ma ktoś może fotoshop,a
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... he_485.jpg
Problemem byłoby to gdyby się nie mieścił. Problemem natomiast jest to,że zasilany jest prądem 800V,a jak wiadomo u nas jest 3000V
Patyki na dachu zamontować nie jest trudno-to nie boli
Czerpiąc szczątki informacji z www.zkmgdynia.pl dowiedziałem się,że niemcy wizytują Gdynię Cisową, a PESA przygotowuje przekształtnik 800V/3000V-więc coś się dzieje mam nadzieję i pewnie PESA wziełaby na siebie dostosowanie ich do polskich warunków.
W berlinie jest ok.140 składów(4wagonowych). Gdyby zakupić 50 składów-ech marzenia..
Jak wiadomo z połączenia SKM i PZPR nic nie wyjdzie i dobrze moim zdaniem-SKM ma zająć się ruchem aglomeracyjnym W-wo-->Pruszcz Gdański.
Powinny tą linię przejąć leżące przy jej trasie gminy-włączając ją do wspólnego biletu.
A teraz trochę fantastyki w moim wydaniu :
Przyjmijmy,że 1 skład 6 wagonowy metra kosztuje 18mln-4 wagony to ca.12 mln.
Gdyby niemcy chcieli się jej pozbyć za 10% wartości nowego składu-bo nie ma klimy,ma już 16 i więcej lat -opychają za 1,2mln za sztukę,PESA przerabia za 300tys za skład=1,5mln niech już będą nawet 2mlnx50 składów=75-100mln które trzeba zapłacić w skali całej 850 tys aglomeracji-jest to niewiele-na gdynię wypadłoby ok. 22-30mln.
Pytanie skąd na to wziąć EBOIR nie wiem czy finansuje używańce
Albo zacząć dofinansowywać SKM z budżetu gmin-jako przewoźnika komunalnego,aby miał zdolność odtworzeniową taboru-gdyby dostawała od gmin extra 30mln rocznie(50 składów x 12mln/20 lat(czas eksploatacji składu) mogłaby wziąć BR485 w leasing na 4-5 lat. to tyle uff
Pozwoliłem sobie podać ww. adres www-bo nie jest to konkurencja,lecz strona komunalno firmowa. Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji
Wyobraźmy sobie stację Sopot Kamienny Potok,patrzymy w stronę Gdańska Gł.
Kolor czerwony zamieniamy na kolor granatowy,pasek na drzwiami też jest granatowy,a reszta jest żółta Ma ktoś może fotoshop,a
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... he_485.jpg
Niech zamontują to w odremontowanej EW90 z Kościerzyny i puszczą jako retro SKM.kombino pisze:PESA przygotowuje przekształtnik 800V/3000V
To tylko marzenia. A tak na poważnie to jeśli by BR 485 rzeczywiście zakupiła SKM to byłaby powtórka z historii czyli długie używanie ezt stworzonego z niemiecką dokładnością.
4 wejścia na wagon, 16 lat-gdyby przystosowanie do naszych warunków nie kosztowało zbyt dużo to czemu nie-bardziej nadaje się na trasę skm niż kible,a 10 lat mogłaby pojeździć
[ Dodano: 2006-05-24, 17:53 ]
[ Dodano: 2006-05-24, 17:53 ]
Akurat bardziej o Wilchelma mi chodziłoPodi pisze:Dziękuję, ale to sie po prostu nie opłaca...kombino pisze:HAHA-Podi jesteś typowym przykładem polskiego niedasizmu
No, no… perspektywa istotnie zachęcająca, robi o wiele lepsze wrażenie niż obecne składy SKM. Gdyby tak rzeczywiście je kupiono, to istotnie KM w Trójmieście byłaby wręcz wspaniała… Tylko, czy istotnie samorządy wyłożą kasę na nowe składy i czy da się je przerobić, tak żeby mogły jeździć w SKM Trójmiasto?
No cóż — miejmy nadzieję, że te wszystkie przeszkody zostaną zażegnane i berlińskie ezt będą przewozić pasażerów z Gdańska do Gdyni, tudzież w różnych innych kierunkach, i z powrotem.
No cóż — miejmy nadzieję, że te wszystkie przeszkody zostaną zażegnane i berlińskie ezt będą przewozić pasażerów z Gdańska do Gdyni, tudzież w różnych innych kierunkach, i z powrotem.
Co da Tobie te 10 ED74? Zostaje ok. 40 kibli. I wszystkie skm-ki jeździłyby z prędkością najwolniejszego-czyli kibla To byłoby wyrzucenie pieniędzy w błoto. Pamiętajmy,że to są moje przypuszczenia co do kosztów-ale wydać 75-100mln na stworzenie prawdziwej kolei aglomeracyjnej ma sens. Oczywiście to okres przejściowy na ok. 10lat. W latach 2007-2013 można wyciągnąć z Unii kasę na przedłużenie SKM do Pruszcza-stworzenie tam stacji końcowej,oraz budowę linii do wejherowa-i w końcu uniezależnienia się od PKP. W kolejnym budżecie Unii 2013-2020 wymienić składy na nowe i pewnie dalej rozwijać trasy
Ale zakup używańców i to jeszcze tak mocno wyekspluatowanych nie ma sensu. SKM-ka ma się rozwijać czy zwijać? Zapewniam was, że te pojazdy pod względem technicznym nie są bardzo do przodu. Najmłodsze EN57 mają nie wiele mniej lat. Obecnie jeżeli kupować tabor dla kolei to tylko nowy. Każdy inny to wyrzucanie w błoto.