BR 485

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
kombino

BR 485

Post autor: kombino »

Jest coś na rzeczy. SKM Trójmiasto jest nimi zainteresowana. Jak ktoś wie coś więcej-to niech się podzieli ;)

http://www.triebfahrzeuge.de/ppics/485xxx-xa.jpg

Podi

Post autor: Podi »

A zastanawiałeś się, jak one pobierają prąd może?

Michał

Post autor: Michał »

To nie są spalinówki? A tak w ogóle to z wyglądu okropne...

Podi

Post autor: Podi »

Ale gdzie tam, spalinówki na S-Bahnie :) ... To cóś pobiera prąd z trzeciej szyny... Są takie na SKM ?

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Oczywiście, że nie i to już wyklucza zakup tego sprzętu.

kombino

Post autor: kombino »

HAHA-Podi jesteś typowym przykładem polskiego niedasizmu :/
Problemem byłoby to gdyby się nie mieścił. Problemem natomiast jest to,że zasilany jest prądem 800V,a jak wiadomo u nas jest 3000V :/
Patyki na dachu zamontować nie jest trudno-to nie boli :mruga:

Czerpiąc szczątki informacji z www.zkmgdynia.pl dowiedziałem się,że niemcy wizytują Gdynię Cisową, a PESA przygotowuje przekształtnik 800V/3000V-więc coś się dzieje mam nadzieję i pewnie PESA wziełaby na siebie dostosowanie ich do polskich warunków.

W berlinie jest ok.140 składów(4wagonowych). Gdyby zakupić 50 składów-ech marzenia..

Jak wiadomo z połączenia SKM i PZPR nic nie wyjdzie i dobrze moim zdaniem-SKM ma zająć się ruchem aglomeracyjnym W-wo-->Pruszcz Gdański.
Powinny tą linię przejąć leżące przy jej trasie gminy-włączając ją do wspólnego biletu.

A teraz trochę fantastyki w moim wydaniu :D :

Przyjmijmy,że 1 skład 6 wagonowy metra kosztuje 18mln-4 wagony to ca.12 mln.
Gdyby niemcy chcieli się jej pozbyć za 10% wartości nowego składu-bo nie ma klimy,ma już 16 i więcej lat ;) -opychają za 1,2mln za sztukę,PESA przerabia za 300tys za skład=1,5mln :strzałka: niech już będą nawet 2mlnx50 składów=75-100mln które trzeba zapłacić w skali całej 850 tys aglomeracji-jest to niewiele-na gdynię wypadłoby ok. 22-30mln.

Pytanie skąd na to wziąć :?: EBOIR :?: nie wiem czy finansuje używańce
Albo zacząć dofinansowywać SKM z budżetu gmin-jako przewoźnika komunalnego,aby miał zdolność odtworzeniową taboru-gdyby dostawała od gmin extra 30mln rocznie(50 składów x 12mln/20 lat(czas eksploatacji składu) mogłaby wziąć BR485 w leasing na 4-5 lat. to tyle uff :D

Pozwoliłem sobie podać ww. adres www-bo nie jest to konkurencja,lecz strona komunalno firmowa. Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji


Wyobraźmy sobie stację Sopot Kamienny Potok,patrzymy w stronę Gdańska Gł. :rotfl:
Kolor czerwony zamieniamy na kolor granatowy,pasek na drzwiami też jest granatowy,a reszta jest żółta ;) Ma ktoś może fotoshop,a :?: :mruga:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... he_485.jpg

Podi

Post autor: Podi »

kombino pisze:HAHA-Podi jesteś typowym przykładem polskiego niedasizmu :/
Dziękuję, ale to sie po prostu nie opłaca...

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

kombino pisze:PESA przygotowuje przekształtnik 800V/3000V
Niech zamontują to w odremontowanej EW90 z Kościerzyny i puszczą jako retro SKM.
To tylko marzenia. A tak na poważnie to jeśli by BR 485 rzeczywiście zakupiła SKM to byłaby powtórka z historii czyli długie używanie ezt stworzonego z niemiecką dokładnością.

kombino

Post autor: kombino »

4 wejścia na wagon, 16 lat-gdyby przystosowanie do naszych warunków nie kosztowało zbyt dużo to czemu nie-bardziej nadaje się na trasę skm niż kible,a 10 lat mogłaby pojeździć :)

[ Dodano: 2006-05-24, 17:53 ]
Podi pisze:
kombino pisze:HAHA-Podi jesteś typowym przykładem polskiego niedasizmu :/
Dziękuję, ale to sie po prostu nie opłaca...
Akurat bardziej o Wilchelma mi chodziło :]

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

No, no… perspektywa istotnie zachęcająca, robi o wiele lepsze wrażenie niż obecne składy SKM. Gdyby tak rzeczywiście je kupiono, to istotnie KM w Trójmieście byłaby wręcz wspaniała… :] Tylko, czy istotnie samorządy wyłożą kasę na nowe składy i czy da się je przerobić, tak żeby mogły jeździć w SKM Trójmiasto? :/
No cóż — miejmy nadzieję, że te wszystkie przeszkody zostaną zażegnane i berlińskie ezt będą przewozić pasażerów z Gdańska do Gdyni, tudzież w różnych innych kierunkach, i z powrotem. ;)

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Tylko trzeba się zastanowić czy to się ekonomicznie opłaca. Za 100mln po dobrych negocjacjach można by kupić 10 nowych Acutusów i to były 10x lepszy zakup niż używanego sprzętu z zachodu, który trzeba jeszcze przerobić. Jak dla mnie topienie pieniędzy.

kombino

Post autor: kombino »

Co da Tobie te 10 ED74? Zostaje ok. 40 kibli. I wszystkie skm-ki jeździłyby z prędkością najwolniejszego-czyli kibla :/ To byłoby wyrzucenie pieniędzy w błoto. Pamiętajmy,że to są moje przypuszczenia co do kosztów-ale wydać 75-100mln na stworzenie prawdziwej kolei aglomeracyjnej ma sens. Oczywiście to okres przejściowy na ok. 10lat. W latach 2007-2013 można wyciągnąć z Unii kasę na przedłużenie SKM do Pruszcza-stworzenie tam stacji końcowej,oraz budowę linii do wejherowa-i w końcu uniezależnienia się od PKP. W kolejnym budżecie Unii 2013-2020 wymienić składy na nowe i pewnie dalej rozwijać trasy :P

ppln

Post autor: ppln »

Czyli najlepiej kupić jakieś 35 tych, 5 nówek (chyba by było was stać, a jak nie to na kredyt ;) ) i potem stopniowo kasować używki :)

kombino

Post autor: kombino »

50 składów trzeba ;) Oto chodzi,że PESA ma 1 prototyp,a za parę lat produkt będzie super dopracowany-a właściwie stworzy zapewne coś ściśle aglomeracyjnego :)

ppln

Post autor: ppln »

No to 45 i 5 :)

kombino

Post autor: kombino »

Różnicę w cenie wolę przeznaczyć na wkład własny przy rozbudowie sieci SKM :D

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Ale zakup używańców i to jeszcze tak mocno wyekspluatowanych nie ma sensu. SKM-ka ma się rozwijać czy zwijać? Zapewniam was, że te pojazdy pod względem technicznym nie są bardzo do przodu. Najmłodsze EN57 mają nie wiele mniej lat. Obecnie jeżeli kupować tabor dla kolei to tylko nowy. Każdy inny to wyrzucanie w błoto.

kombino

Post autor: kombino »

Napęd tyrystorowy mają podobno :mruga: czworo drzwi-nie wymienimy wszystkich EN57 na nowe teraz,ale kible by zniknęły.

Marecki

Post autor: Marecki »

Tyrystorowy to może być rozruch, a nie silnik chyba...

kombino

Post autor: kombino »

Marecki pisze:Tyrystorowy to może być rozruch, a nie silnik chyba...
Oczywiście masz rację-głupotę walnąłem,chodziło mi o rozruch xD

Dla porównania EN57 to konstrukcja rodem z lat 50-tych,a BR 485 z 80-tych.
niewielka różnica co? :wall:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”