E412 - czyli niedoszłe EU43 / EU11

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

E412 - czyli niedoszłe EU43 / EU11

Post autor: ep40 »

Znalazłem info o E412 używanej przez FS.
Patrzę na zdjęcie potem czytam tekst (znam niemiecki) i się okazuje że to EU43.
Zawsze chciałem wiedzieć co po eksporcie do Włoch, zrobią kolejarze z tego kraju.
http://de.wikipedia.org/wiki/FS_E412

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Zdeczko nie rozumiem twojego ost. zdania.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

A kto produkował dla Włoch EU43? wrocławski Bombardier, czy też ktoś inny?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Ja o tym wszystkim doskonale wiem, w ostatnim zdaniu chodzi o to do czego zostaną wykorzystane.
Tutaj inne wykorzystanie przez kogoś innego:
http://spz.logout.cz/foto2005/eu43_007sterz_ks.jpg

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Tak EU43 wyprodukowal Wroclawski Bombardier.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Z tego co wiem PKP miało kupić właśnie te lokomotywy, ale się rozmyśliło :/...

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Mialo i mialo zaplacic 50 mln. zlotych. Ale pieniedzy nie bylo, a Bombardier i tak dlugo czekal. Wiec przerobili elektryke i wyslali je do Wloch. I tyle bylo widac nowoczesne loki z Vmax 200km/h. P.S. MIaly miec oznaczenie EU11

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Obawiam sie, ze na maszyny pokroju EU43 na PKP trzeba będzie jeszcze długo poczekać. Jedynymi w miarę nowoczesnymi lokomotywami na PKP są obecnie EP09 i chyba jeszcze przez długi czas tak będzie. Zresztą nie wiadomo też, czy EU43 mogły by jeździć na wszystkich odcinkach w Polsce. Pewnie jeździły by tylko w obrębie CMK, albo po szlakach, gdzie mogą jeździć od 100km wzwyż ;).

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Ile nam przyjdzie poczekac na nowe lokomotywy? Ok 3 lat. Jeszcze w tym roku PKP Intercity rozpisze przetarg na dostawe 10 lokomotyw ( 6 dwusystemowych i 4 jedno systemowe).

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

rupak9 pisze:Z tego co wiem PKP miało kupić właśnie te lokomotywy, ale się rozmyśliło :/ ...
Wilchelm pisze:Mialo i mialo zaplacic 50 mln. zlotych. Ale pieniedzy nie bylo, a Bombardier i tak dlugo czekal.
Wszyscy o tym wiedzą :wall: .
Wilchelm pisze:Wiec przerobili elektryke i wyslali je do Wloch.
Po co? Tam też mają zasilnie 3000V.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

ep40 pisze:rupak9 napisał/a:
Z tego co wiem PKP miało kupić właśnie te lokomotywy, ale się rozmyśliło ...
Wilchelm napisał/a:
Mialo i mialo zaplacic 50 mln. zlotych. Ale pieniedzy nie bylo, a Bombardier i tak dlugo czekal.

Wszyscy o tym wiedzą .
No nie wiem. A tego tutaj nikt wcześniej nie napisał...

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

ep40 pisze:
Po co? Tam też mają zasilnie 3000V.
Ale te lokomotywy kursuja takze jako towarowe i przystosowano je do pradu zmiennego 15 kV. Poza tym klient sobie zarzyczyl to Bombardier zrobil.
Ostatnio zmieniony 2006-07-26, 19:45 przez Wilchelm, łącznie zmieniany 1 raz.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Pamiętaj jednak ep40, ze w całych Włoszech na pewno sa odcinki, które mają mniej, niż 3000V. To zależy głównie od sieci. Tam pewnie takze są odcinki dla lokomotyw spalinowych. A tak BTW ile mniej więcej Bombardier wyprodukował tych lokomotyw dla Włoch? bo z tego, c widziałem na jednym ze zdjeć kolejowego TWB przed Bombardierem stało wtedy 5 takich lokomotyw.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Wyprodukowano 5 szt.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Piękne lokomotywy i straszny skandal za który cały ówczesny zarząd PKP powinien trafić chyba na Syberię. Najpierw je zamówili, potem je dopuścili do ruchu. A kiedy trzeba było zapłacić, to okazało się, że PKP nie ma kasy. :rotfl:

... Szkoda, że EU11 nie ma w Polsce. To są naprawdę piękne i nowoczesne lokomotywy... :cry:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

PKP za zbyt duże zadłużenie, by myśleć o tego typu lokomotywach w Polsce. Mogli by je najwyżej kupić je na raty i spłacać, ale to by chyba przerosło oczekiwania PKP. Zawsze tego typu lokomotywy mogły by jeździc u prywatnych operatorów w Polsce, ale ich widać także nie stać na taką nowoczesność :(.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

EU11 zostalo dopuszczone do ruchu na zasadzie badan. A do Adriana zakup lokomotywy to nie zakup komputera aby wziac na raty. W takim wypadku bierze sie w leasing lokomotywe. Mam nadzieje, ze zasady lesingowania nie trzeba tlumaczyc.

Skoda9Tr

Post autor: Skoda9Tr »

Jeśli dobrze się orientuję to PKP kombinowało z leasingiem w jednym z polskich dużych banków (bodajże PKO BP). Bank po analizie zdolności kredytowej kupującego odmówił leasingu i EU11 pojechały za granicę :(

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

Skoda9Tr pisze:Jeśli dobrze się orientuję to PKP kombinowało z leasingiem w jednym z polskich dużych banków (bodajże PKO BP). Bank po analizie zdolności kredytowej kupującego odmówił leasingu i EU11 pojechały za granicę :(
...a Bombardier dostał odszkodowanie za niewywiązanie sie z kontrakty przez PKP.Wszystkie lokomotywy: http://www.railfaneurope.net/pix/pl/ele ... -001-1.jpg (szt.8) i http://www.railfaneurope.net/pix/pl/ele ... 11-008.jpg (szt.42) wykupiły włoskie FS.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”