bdnu special edition

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

bdnu special edition

Post autor: ep40 »

Czy zna ktoś historię zwykłego wagonu Bdnu z nietypowymi wózkami?
Ma ktoś linki do zdjęć zrobionych przez innych?
Obrazek
Obrazek

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Takich wagonów jest kilka sztuk i podczas jednej z modernizacji już kilka ładnych lat temu zamontowano (tak dla próby) nowoczesne wózki typu 25An, które można spotkać np. w wagonach kursujących w EX czy IC. A poniżej kilka moich zdjęć tego wagonu w wydaniu 1 kl. Wagony takie można spotkać w Nocnym TLK Świnoujście-Warszawa Wsch.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Pamiętam takie wagony kiedy jeszcze jeździły w starym malowaniu.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Czym te wózki różnią się od standardowych wózków oprócz osłon?

jacool

Post autor: jacool »

Czy to nie są przypadkiem wózki na V200?

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Dodam jeszcze, że takie wagony jeżdżą obecnie w Pieninach ( Rzeszów-Warszawa) Czym się różnią te wózki od starych. Wszystkim poczynając od wyglądu kończąc na jakości materiałów ( P.S. Gdzie ty tam widzisz osłony?), a są one przystosowane tylko i wyłącznie do vmax 160km/h.

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

Wilchelm pisze:Dodam jeszcze, że takie wagony jeżdżą obecnie w Pieninach ( Rzeszów-Warszawa) Czym się różnią te wózki od starych. Wszystkim poczynając od wyglądu kończąc na jakości materiałów ( P.S. Gdzie ty tam widzisz osłony?), a są one przystosowane tylko i wyłącznie do vmax 160km/h.
Dodam jeszcze iż na tych wózkach został zamontowany hamulec tarczowy i wydaje mi sie że wagony na tego typu wózkach mogą osiągać prędkość do 180 km/h max.W połowie lat 90-tych na takich wózkach zoszostał zbudowany w ADtranz Pa-Fa-Wag wagon z uchylnym pudłem typu 150a (1 szt.) który mógł osiągać prędkość do 200 km/h max i miał obsługiwać linie IC a nawet EC. Znaczącą różnicą tego wóżka było zamontowanie zamiast sprężyn poduszek powietrznych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”