PKP Intercity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Tigin

Post autor: Tigin » 2013-05-29, 21:33

wojtek1611 pisze:Może polskie tory nie są do tego dostosowane?
Jakby już nawet tak na to patrzeć, to do Nonpendolino też nie są :-P

ppln

Post autor: ppln » 2013-05-29, 22:10

wojtek1611 pisze: Może polskie tory nie są do tego dostosowane?
No właśnie linia była modernizowana specjalnie pod wychylne pudło...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2013-05-30, 08:47

Modernizacja E65 była bardzo kosztowna między innymi z powodu zmiany geometrii łuków tak, by mogły je pokonywać jednostki, wyposażone w tilt. Jednocześnie jest to linia, która obsługuje ruch osobowy więc nie jest to linia, na której można prowadzić ruch na prawdę dużych prędkości. Pamiętajcie, że ta linia była wytyczona jeszcze w XIX wieku! Bez tilta nic nigdzie nie pojedzie szybciej niż 160 - 200 (na długich prostych), nawet po linii KDP

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2013-05-31, 01:19

Abstrachując od tematu, wydaje mi się, że lepiej byłoby wytyczyć nową linię Warszawa-Płock-Toruń-Gdańsk niż remontować E65, na której pozostałby ruch lokalny

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2013-05-31, 07:38

pmaster pisze:Abstrachując od tematu, wydaje mi się, że lepiej byłoby wytyczyć nową linię Warszawa-Płock-Toruń-Gdańsk niż remontować E65, na której pozostałby ruch lokalny
Już o tym było jakiś czas temu. Oszacowano, że koszt budowy CMK Północ byłby tylko nieznacznie większy niż przerabianie E65 na KDP. Z g*wna bicza się nie ukręci. Niemniej jednak nawet obecną E65 kiedyś trzeba by wyremontować, stan torów tam był fatalny, ale obeszłoby się bez budowy trzeciego toru do Legionowa, przebudowy łuków i budowy sporej ilości wiaduktów w miejscu przejazdów.
EOT

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wojtek1611 » 2013-06-17, 17:34

Pojawiły się pierwsze zdjęcia: http://goo.gl/HWiP5

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-06-17, 20:35

Pierwsze Pendolino.... Pendolino nie dotrze samodzielnie... Pendolino nie ma jeszcze certyfikatów... Pendolino będzie w barwach.

Z jednej strony autor artykułu stara się fachowo pisać o PKP Cargo, ale z drugiej strony wychodzi albo brak profesjonalizmu - albo PKP IC ostro mu zapłaciło za ten artykuł... bo to nie jest Pendolino ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2013-06-17, 21:41

A jaką zabawę będą mieć pismaki, jak Pendolino się zepsuje.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4395
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2013-06-17, 23:57

Będzie to samo, jak z 787 - nagle wszyscy staną się miłośnikami kolei i znawcami tematyki kolejowej ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2013-06-18, 07:53

Odnoszę się raczej do przykładu warszawskich Swingów: padnie skład stozłomek: guzik to kogokolwiek interesuje. Padnie Swing: jazda na całego począwszy od producenta poprzez TW aż do pani prezydent. Pismaki to zaraza.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-06-18, 20:57

A najgorsze w tym porąbanym mieście jest to, że ludzie to chłoną i natychmiast kupują. Nawet się nie zastanawiają :nuts:

Ja coś czuję, że jak gdzieś na szlaku padnie któryś z tych składów, to wszyscy dziennikarze i polityczna opozycja będą się domagać natychmiastowego odwołania ministra Nowaka i oczywiście całego rządu. Bo uszkodzony skład... to przecież wina Tuska :diabeł:

Awatar użytkownika
Kolejorz
Posty: 353
Rejestracja: 2012-08-01, 20:33
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Kontakt:

Post autor: Kolejorz » 2013-06-18, 22:40

Okaże się wszystko w praniu. :diabeł: Okaże się czy to opłacało sie produkować/zakupić i zmarnować kasę, czy też to będzie kolejny złom który będzie jeździł po polskich torach z wieloma awariami. To nie znaczy też, że jak to nowy pojazd EZT dla IC po pierwszych przejazdach na testach w PL oraz z pasażerami nie będzie miał nawet choć najmniejszej awarii np problem z napięciem w drucie. :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2013-06-18, 22:49

Ja tam się nie dziwię nagonce na Swingi — może to co się działo to przesada, ale nie po to kupuje się nowy tramwaj, żeby sypał się jak stara stopiątka

ppln

Post autor: ppln » 2013-06-19, 08:50

J-31 pisze: Ja coś czuję, że jak gdzieś na szlaku padnie któryś z tych składów, to wszyscy dziennikarze i polityczna opozycja będą się domagać natychmiastowego odwołania ministra Nowaka
Do tego nie musi się psuć żadne Pendolino. Ale cholera trzyma się mocno, nawet ta afera z zegarkami go nie wykurzyła

marekJG

Post autor: marekJG » 2013-06-20, 15:07

J-31 pisze:Bo uszkodzony skład... to przecież wina Tuska
Uszkodzony skład nie, ale lansowanie idiotycznej koncepcji Pendolino, która ma być reklamówką wyborczą już tak. Najpierw wyremontujmy porządnie torowiska do prędkości społecznie akceptowalnych na odcinkach przebiegających przez każdy region Polski i kupujmy tabor o wiele bardziej potrzebny pasażerom. A Pendolino pomyślimy później.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2013-06-20, 18:54

marekJG pisze:ciach
Otóż to. Dużo lepiej dla IC by było, gdyby skupiono się na inwestycji w tabor "dla ludzi" czyli dla pociągów TLK. Myślę tu o zakupie taboru piętrowego. Kto wie, może gdyby przyjęto taką politykę wraz z modernizacją linii do 160km/h mogłoby się okazać, że żadne Pendolino nie jest potrzebne.

ppln

Post autor: ppln » 2013-06-20, 22:18

A ja się nie zgodzę - jak najbardziej jest miejsce na wizjonerskie projekty, ale trzeba to robić z głową, a nie linia pod tilta, a tabor bez wychylnego pudła bo był 5% tańszy (i nieważne że bez tilta równie dobrze można było kupić 2 razy tańszego Elfa pod 190 km/h z porównywalnym efektem czasowym)

Raczej trzeba podzielić pieniądze na te na modernizację szlaków krajowych (i EZT na 160-190 km/h), kolej aglomeracyjną (i jakieś państwowe dofinansowanie do integracji taryfowej żeby to się tak nie sypało) i projekty wizjonerskie (wszystkie KDP, Pendolino itp.). Kasy z UE jest aż nadto, trzeba ją rozsądnie wydać (i potem sensownie utrzymywać wyremontowane szlaki, a nie remont za grube miliony i jeden pociąg dziennie, specjalnie dla kolejarzy, czy propozycja zaczynania budowy KDP od odcinka Łódź-Warszawa, czyli tego najmniej potrzebnego)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2013-06-21, 07:55

Szybki i wygodny transport międzyregionalny w najpopularniejszej kategorii pociągów to jest projekt wizjonerski. Dużo bardziej wizjonerski, niż garstka Pendolino. Wymaga znacznie większego rozmachu i pracy, bo jest to problem systemowy.O komforcie i jakości usługi oferowanej przez przewoźnika świadczy to, że nie traktuje się pasażerów jak bydło pakując do przepełnionych mech-pomów, ale za to można pojechać Pendolino.
Pendolino to jest wciąż wschodnie myślenie "zastaw się a postaw się", w domu bieda nie piszczy, a się wydziera, ale przyjęcie komunijne musi być w najdroższym hotelu. Większości pasażerów w zatłoczonym mech-pomie guzik to zainteresuje, że przewoźnik ma Pendolino.

marekJG

Post autor: marekJG » 2013-06-22, 10:36

ppln pisze:A ja się nie zgodzę - jak najbardziej jest miejsce na wizjonerskie projekty
Pendolino jest niby wizjonerskim projektem?. To, że nie dorobiliśmy się takiej zabawki w Polsce nie oznacza jeszcze, że mamy do czynienia z nową ideą. To jest reklamówka wyborcza, w myśl zasady o której napisał w poście wyżej TLG. Rząd stwierdził, że przeciętny obywatel jest tak otumaniony, że wystarczy rzucić mu hasło kojarzące się z rozwojem cywilizacyjnym, wmówić, że przecież tak jest gdzie indziej i wszyscy będą klaskać i tańczyć. Na szczęście taka praktyka powoli przestaje działać i co bardziej rozumni zaczynają dostrzegać tu kolejne pole do marnowania środków publicznych ( w czym Polska jest międzykontynentalnym mistrzem).

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2013-06-22, 19:00

Ja nie chciałbym, by to, co napisałem wyżej było rozpatrywane w kontekście politycznym. Nie taka była moja intencja. Jak napisałem wcześniej: to są faceci, którzy pociąg widzieli ostatni raz w drodze na kolonie i nie można mieć o to do nich pretensji. Problemem jest to, co podsuwają betonowi kolejarze. To jest problem kompletnego braku pomysłu na kolejowy transport międzyregionalny (bo regionalny - z różnym skutkiem - objęły samorządy i jakoś się to zaczyna układać). W rezultacie Polski Bus, gdzie obsługa nie jest opryskliwa, każdy ma miejsce siedzące, a ceny są zbliżone do TLK bije rekordy i się rozwija, bo ludzie się przemieszczają i będą się przemieszczać.

ODPOWIEDZ