PKP Intercity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2013-09-20, 23:35

Nie zapominajmy, że remonty wciąż trwają. E40 bodajże jest w remoncie, może jakieś Kraków-Wrocław.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-09-21, 18:52

Tak naprawdę to na CMK aktualnie jest tylko jeden remont wiaduktu zaraz za na początku trasy (jak się odskakuje od Grodziska, nazwy tej miejscowości nie pamiętam). Tak po za tym trasa powinna być czysta i przejezdna ;)

Natomiast właśnie zastanawiam się jak z tą linią do Gdańska, jej remont chyba jeszcze trwa, ale nie znam szczegółów ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
jakubg1
Posty: 43
Rejestracja: 2011-12-24, 22:33
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: jakubg1 » 2013-09-29, 18:04

J-31 pisze:nie znam szczegółów
Już połowa remontu jest za nami, jednak ruch wahadłowy trwa tym razem na wyremontowanym torze. Na końcu 2013/początku 2014 tory powinny być już gotowe.
Zbanowany.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-09-29, 18:25

Na tej linii zdaje się, że jest jeszcze jeden ruch wahadłowy pod Warszawą w rejonie Legionowa. Zaraz za Legionowem powinna jeszcze trwać budowa tunelu drogowego pod torami. Dodatkowo na jedynym działającym torze jest jeden przystanek osobowy (Legionowo-Piaski), na którym zatrzymują się pociągi Kolei Mazowieckich - co dodatkowo utrudnia ruch pociągom expressowym. Jeśli już tego nie skończyli, to pewnie niedługo skończą ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kolejorz
Posty: 353
Rejestracja: 2012-08-01, 20:33
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Kontakt:

Post autor: Kolejorz » 2013-10-14, 15:38

Tak mają wyglądać zmodernizowane stonki dla PKP Intercity
Obrazek

http://www.kurierkolejowy.pl/aktualnosc ... em-UE.html
Poprzedni nick Kolejorz91

Na forum od 1.08.2012

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: Przemek » 2014-05-14, 20:02

PKP Iintercity idzie śladem Przewozów Regionalnych i uruchomi połączenia autobusowe. W większości będzie to uzupełnienie siatki połączeń kolejowych.

http://inforail.pl/text.php?id=64110
PKP Intercity pojadą do Karwi, Krynicy Morskiej i Ustrzyk Dolnych
PKP Intercity pojadą do miejscowości, do których pociągi dojechać nie mogą, bo nie ma torów. Mowa o Karwi, Krynicy Morskiej i Ustrzykach Dolnych. Przewoźnik w okresie wakacyjnym, od 28 czerwca do 31 sierpnia, chce uruchomić tam połączenia autobusowe, nowa oferta to PKP Intercity BUS. Jak widać pomysł Przewozów Regionalnych spodobał się też w PKP Intercity i kolejna spółka kolejowa zabiera się do świadczenia usług autobusami. Właśnie ogłoszony został przetarg na wykonywanie uzupełniającej komunikacji autobusowej. Do zamówienia załapały się także przewozy autobusowe na trasie Warszawa –Białystok, tu autobusy zastąpią pociągi i to już 15 czerwca i będą kursować do 13 grudnia 2014 roku. Oferty na wykonywanie przewozów można składać do 20 maja br. Jedyne kryterium stanowi cena. Dla porządku dodajmy, iż całe zamówienie zostało podzielone na cztery zadania:
1. Warszawa –Białystok –Warszawa wadium: 17.000 zł, okres wykonywania przewozów: 15.06-13.12.2014;
2. Władysławowo –Karwia –Władysławowo wadium: 600 zł, okres wykonywania przewozów: 28.06-31.08.2014;
3. Kraków/Rzeszów –Ustrzyki Górne –Kraków/Rzeszów wadium: 3500 zł, okres wykonywania przewozów: 28.06-31.08.2014;
4. Malbork –Krynica Morska –Malbork wadium: 1100 zł, okres wykonywania przewozów: 28.06-31.08.2014.

Jadąc z Władysławowa do Karwi autobusy zatrzymają się w Chłapowie, Rozewiu i Jastrzębiej Górze. Przewoźnik chce uruchomić tu cztery pary kursów dziennie. Czas przejazdu to pół godziny.

Z Malborka do Krynicy Morskiej pojadą dwie pary autobusów. Czas przejazdu to 1 godzina i 15 minut. Przystanki pośrednie to Stegna, Sztutowo i Kąty Rybackie.

Z Krakowa do Ustrzyk Dolnych autobusy pojadą nocą. Wyjadą o 23:05 i dotrą na miejsce o 6:20. W drogę powrotną ruszą o 22:10 i dojadą do Krakowa o 5:25. Przystanki pośrednie to: Rzeszów, Sanok, Zagórz, Lesko, Polańczyk, Cisna i Wetlina.

I wreszcie Białystok. Tu PKP Intercity planują uruchomienie ośmiu par połączeń. Pasażerowie muszą liczyć się z weekendowymi zmianami w rozkładzie jazdy.

Wszystkie autobusy muszą być nie starsze niż z 2006 roku. Ich pojemność to co najmniej 48 osób. Białe, z logo przewoźnika, sprawne technicznie, wyposażone w antypoślizgowe powierzchnie podłogi, sprawną klimatyzację całopojazdową i jednocześnie w wentylację naturalną, ogrzewanie całopojazdowe, WC i 2 drzwi, w układzie 1-1.

Domyślamy się, że autobusy komunikacji uzupełniającej zostaną skomunikowane z pociągami PKP Intercity, a także zintegrowane z nimi taryfowo. W gruncie rzeczy może okazać się to trafnym posunięciem, dzięki umożliwieniu pasażerom podróży do miejscowości nadmorskich czy górskich na jednym bilecie. Pytanie tylko, czy zadaniem przewoźników kolejowych jest świadczenie usług autobusowych.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 » 2014-05-14, 20:28

Ostatnie zdanie tego cytatu - czy zadaniem przewoźnika kolejowego jest świadczenie usług autobusowych, cóż Polska to strasznie skomplikowana państwo:

1. Gdyby PKP IC był właścicielem infrastruktury lub miał własne służby techniczne, gdyby PKP IC mógł samodzielnie inwestować w infrastrukturę kolejową - to mógłby do tych miejscowości puszczać pociągi... ale wiemy, że właścicielem infrastruktury kolejowej w Polsce jest inna spółka - PKP PLK. Natomiast PKP IC jest tylko i wyłącznie przewoźnikiem oferującym przejazdy taborem (kolejowym) ;)

2. Gdyby w Polsce samorządy zechciały koordynować transport zbiorowy i np. doprowadzić do:
a/ integracji taryfowej z PKP IC
b/ skomunikowania autobusów z pociągami PKP IC
... to PKP IC nie musiałby niczego organizować, ale ... po pierwsze samorządy nie są tym zainteresowane z różnych względów, po drugie byłyby protesty o "nie równej konkurencji".

A zatem, tak PKP IC samo bierze swój interes w swoje dłonie i samodzielnie szuka sobie przewoźnika autobusowego, który będzie pracował jako podwykonawca dla PKP IC. Pomysł dobry. Firma transportowa zostanie wybrana w przetargu i normalnie rozpocznie przejazdy ;)

PS. PKP IC na razie ma problem z Alstomem w kwestii ED250 ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: pmaster » 2014-05-15, 21:30

W sumie nie jest źle, w Niemczech też chyba DB wozi ludzi autobusami. Tylko po co robić połączenie do Białystoku? Przecież tam są tory
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: TLG » 2014-05-15, 21:31

W związku z przebudową Rail Baltica (E75) IC wycofuje z tej trasy swoje pociągi.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: Amalio » 2014-05-15, 21:52

pmaster pisze:W sumie nie jest źle, w Niemczech też chyba DB wozi ludzi autobusami.
Wozi. Chociaż w przypadku połączenia do Krakowa, to na własne "życzenie" naszych kolei.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: pmaster » 2014-05-16, 01:26

W sensie że jest połączenie Kraków-coś w Niemczech obsługiwane Setrą?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: Amalio » 2014-05-16, 11:22

pmaster pisze:W sensie że jest połączenie Kraków-coś w Niemczech obsługiwane Setrą?
Jest połączenie Berlin - Kraków przez Wrocław, Opole, Katowice. Obsługiwane nie tylko Setrą. A istnieje ono, bo nasze IC wypięło na Niemców dupę i skrócili EC Wawel do Wrocławia mimo, że Niemcy nie chcieli na to iść. Zawsze ten pociąg miał dwa wagony PKP i dwa DB. Teraz tylko dwa z PKP, a DB wozi ludzi autobusami.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 380
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: Rudy » 2014-05-16, 12:39

"To zbyt piękne by mogło być prawdziwe". Chyba PKP IC zapomniało że nie walczy z jakąś tam małą firmą z zadupia.
http://www.rynek-kolejowy.pl/52330/alst ... dolino.htm

Awatar użytkownika
Kolejorz
Posty: 353
Rejestracja: 2012-08-01, 20:33
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: Kolejorz » 2014-05-16, 15:29

A oto zmodernizowana turbo-stonka PKP IC. Informacja na facebooku PKP Intercity. Pociąg do podróży. ;)
Obrazek
Poprzedni nick Kolejorz91

Na forum od 1.08.2012

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 » 2014-09-12, 13:13

Wychodzi na to, że PKP IC porozumiało się z firmą Alstom co do homologacji. A to oznacza, że ED250 wyjadą na linie w grudniowym rozkładzie jazdy. Ezt-y będą obsługiwać cztery główne linie:
- Warszawa - Gdynia (Gdańsk)
- Warszawa - Wrocław (przez Opole i Częstochowę, czyli tzw. "protezą koniecpolską")
- Warszawa - Katowice (CMK)
- Warszawa - Kraków (CMK + Tunel)

Na razie ze względu na niedostosowanie infrastruktury ED250 będą kursować z prędkością 160km/h. Wg. Gazety jest szansa, że jedynie na pewnym odcinku CMK składy rozwiną się do prędkości 200 km/h. Co do tego jest szansa, bowiem CMK przechodzi gruntowny remont torów na sporym odcinku pomiędzy Gierkówką a Włoszczową Północ. Jak jechałem tamtędy w maju, to prowadzono tam ruch wahadłowy - prace zapewne jeszcze trwają.

Natomiast PKP IC zastrzega się, że stopniowo będzie zwiększać prędkość tych pociągów do zakładanych 250 km/h i wtedy czasy przejazdów mają się skrócić ;)

Na razie PKP PLK walczy z czasem bo w wielu miejscach nadal trwają remonty m.in. na linii do Gdańska, na linii od Grodziska do Warszawy i zapewne jeszcze na CMK.

Podawane czasy przejazdów nie są może oszałamiające, ale jest jeden plus. Przynajmniej od grudniowego rozkładu z Warszawy do Wrocławia pociągi przejadą w ciągu 3h i 42min - a to już jest spora różnica, bo obecnie ten czas może wynosić coś ok. 5h.

To ostatnie mnie szalenie cieszy, bo miałbym wreszcie szansę wrócić do Wrocka, w moim stylu czyli skok na parę godzin, pozwiedzać i wrócić tego samego dnia do domu. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 » 2015-03-18, 23:00

Link, którego zamieszczę poniżej jest dosyć kiepski, ale coś widać. Jest już pierwszy Flirt Stadlera dla PKP IC. Takie ezt-y będą obsługiwać TLK z Warszawy do Bydgoszczy, Krakowa oraz Olsztyna. ;)

:strzałka: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... szczy.html

PS. Znalazłem lepszy link
:strzałka: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... rcity.html
Obrazek

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: gustlik » 2015-04-04, 14:56

Ostatnio pojawiła się ciekawa wiadomość dot. PKP IC i stanu części z wagonów, który nie jest zbyt dobry, jak wskazuje artykuł "Rynku Kolejowego".
Kategoria: Tabor i technika
Data dodania: 2015-04-01 11:28:26
(źródło: jm, Rynek Kolejowy)

UTK wyłączył z eksploatacji 50 wagonów PKP IC

Urząd Transportu Kolejowego z powodu znalezionych podczas kontroli usterek wyłączył z eksploatacji 50 wagonów PKP Intercity. Przewoźnik zapewnia, że nie utrudni mu to działalności.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, po przeprowadzeniu w ostatnich tygodniach działań kontrolnych oraz stwierdzeniu licznych naruszeń przepisów z zakresu bezpieczeństwa transportu kolejowego, jak również wszczętych z urzędu postępowań administracyjnych, wydał decyzje stwierdzające naruszenie przez przedsiębiorców przepisów w zakresie realizacji procesu eksploatacji i utrzymania posiadanych pojazdów kolejowych. Nieprawidłowości w procesie utrzymania pojazdów dotyczyły PKP Intercity, Przewozów Regonalnych, Wagonów Świdnica, CMC Poland oraz Przedsiębiorstwa Obrotu Surowcami Wtórnymi „Depol".

Najczęstsze naruszenia przepisów polegały na niezapewnieniu zgodności procesu utrzymania pojazdów z wymaganiami zawartymi w dokumentacji systemu utrzymania (DSU), braku posiadania i utrzymania pojazdów w oparciu o zatwierdzone przez Prezesa UTK dokumentacje systemu utrzymania pojazdów kolejowych oraz eksploatacji pojazdów niezarejestrowanych w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych (NVR) oraz nieoznaczonych europejskim numerem pojazdu (EVN).

Radio ZET poinformowało, że UTK wyłączył z ruchu aż 50 wagonów PKP Intercity. Przewoźnik nie zaprzecza. – Dziennie użytkujemy ok. 1200 wagonów, więc przypadki włączeń od początku roku stanowiły niewiele ponad 1% eksploatowanego taboru. Wszystkie wyłączane czasowo wagony po naprawie wracają do pociągów – mówi „Rynkowi Kolejowemu" Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.

– Bezpieczeństwo pasażerów jest naszym priorytetem. Jeśli znajdujemy usterkę w wagonie, jest on natychmiast wyłączany z użycia i naprawiany. Taka procedura wdrożona została także w przypadku uwag Urzędu, które dotyczyły usterek ogrzewania i drzwi – dodaje. Zaznacza też, że w związku z działaniami Urzędu, na spółkę nie zostały nałożone kary.
Źródło: Rynek Kolejowy (http://www.rynek-kolejowy.pl/56771/utk_ ... pkp_ic.htm).

Jak czytam ten i inne dość często pojawiające się artykuły, materiały prasowe, a także relacje samych podróżnych, to mam wątpliwości, czy zapewnienia pracowników Grupy PKP są wiarygodne. Sam też podróżuję koleją (od pewnego czasu tylko, kiedy muszę) i widzę, że problemy z jakością oraz utrzymaniem taboru stanowią dość duże wyzwanie dla PKP.
Ostatnio zmieniony 2015-06-17, 22:24 przez gustlik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 » 2015-04-04, 17:07

Czy ja wiem, czy "wyzwanie". Oczywiście nie świadczy to dobrze o PKP IC, ale z drugiej strony... wagon, który stoi nie zarabia, więc harują tym taborem, który posiadają. I pewnie też oszczędzają ile mogą. Ja osobiście korzystam co roku z ich usług i nie narzekam. Widziałem wagony w o wiele gorszym stanie technicznym ;)
Obrazek

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: gustlik » 2015-04-04, 19:30

Dla jasności, nie można powiedzieć, że jest tylko i wyłącznie źle. Jest dużo zmian pozytywnych. Wpadki były i pewnie zawsze będą. PKP ma czasami problemy z taborem, ale jesteśmy jednocześnie świadkami znacznej modernizacji i unowocześnienia w wielu dziedzinach. Inwestowane są znaczne kwoty w modernizację torowisk, stacji i dworców. Podobnie jest z taborem. Znaczna ilość wagonów, a także lokomotyw jest już zmodernizowana, a następne umowy na remonty są podpisywane. Cały problem w tym, że nie da się poprawić wszystkiego w jednej chwili, to proces, który wymaga czasu, a przede wszystkim znacznych środków finansowych.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 » 2015-04-17, 23:25

Udało mi się zrealizować wczoraj jeden z dwóch celów mojej wizyty na Górnym Śląsku... chciałem tam dotrzeć Alstomem ED250 zwanym - kompletnie nie kumam czemu - "Pendolino". ;)

Wybrałem EIP 1400, w relacji Warszawa Wschodnia - Katowice... ale ja skorzystałem z odcinka Warszawa Centralna - Sosnowiec Główny. Mając cichą nadzieję, że ten super-hiper pociąg pędząc z oszałamiającą prędkością 200 km/h po CMK, dotrze do Sosnowca nawet przed czasem. PKP IC podaje w rozkładzie, że pociąg powinien był być o godzinie 10:08 w Sosnowcu - co dawało mi pewną szansę 10 minut niespiesznego marszu do przystanku tramwajowego na ul. 3 maja w Sosnowcu + zakup biletu.

1. Na Centralnym pociąg był - i odjechał - co do sekundy.

2. Włoszczowę Północ powitaliśmy i pożegnaliśmy co do sekundy....

... normalnie tylko zegarek regulować :retard:

3. A w Sosnowcu byliśmy.... 8 minut po czasie. :chytry:

Jak wybiegłem na przystanek, to pewien Konstal 105Na tylko pomachał mi pantografem... i tyle go widziałem :retard:

No i niech mi kto wytłumaczy. Niby taki szybki a się spóźnił. A jak wracałem po południu "Klimczokiem" i ciągnęła nas EPoka, to skład ciągnął się po tej CMC-e jak smród po gaciach... ale w Warszawie na Centralnym był co do sekundy :cool:

No dobra - a sam skład. Całkiem niezły. Co ciekawe producent, pomimo pewnej ciasnoty, jednak pozostawił sporą przestrzeń pomiędzy fotelami. Nie jest tak ciasno jak w samolocie. Można spokojnie stanąć, odwrócić się, zdjąć garderobę, a nawet rozprostować nogi ;)

Fotele są dosyć fajne i przyjemnie się w nich siedzi, są lekko twardawe, ale nie ma to większego znaczenia.
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9156002977

Jedno co mnie tylko zdziwiło, to przez dłuższą chwilę bolał mnie kręgosłup. Możliwe, że to kwestia wyprofilowania, aczkolwiek można to sobie wyregulować

Wkurzają mnie te monitory, są wszędobylskie. Są w metrze, są w tramwajach... a teraz już nawet w pociągach
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9156002977

Jak znam życie PKP IC będą w nich puszczać reklamy, specjalnie tak skomponowane, aby obraz błyskał się, podskakiwał... aby tylko zwrócić na siebie uwagę.

Ludzki wzrok ma to do siebie, że jak np. kobita bez stanika stoi w miejscu - to ludzkie oko może tego nie zauważyć... ale jak zacznie podrygiwać - to ludzkie oko natychmiast wyłapuje ruch... szczególnie inne kobiety. Będą sobie potem porównywać, kto ma większe... oczy ;)

Strasznie współczuję załodze pociągu. W konwencjonalnych skład kierownik pociągu i konduktorzy mają do dyspozycji przedział i siedzą sobie wygodnie. W ED250 załoga ma do dyspozycji bardzo mały, ciasny przedział. Raptem na dwa fotele i siedzą niemalże na korytarzu. Z litości dla nich - nie robiłem im zdjęć, bo byli i tak już wystarczająco nieszczęśliwi ;)

Prawdopodobnie zamawiający uznał, że obsługa pociągu ma "nie siedzieć" tylko biegać po składzie i kontrolować bilety ;)

Zawieszenie pociągu jest dosyć przyjemne. Pociąg jest bardzo cichy. Na CMK jechaliśmy głównie z prędkością 160 km/h, bodajże chyba tylko w dwóch miejscach miałem wrażenie, że rozpędziliśmy się do prędkości 200km/h ;)

Jakby ktoś z Was chciał się przejechać "Pendolino - inaczej"... to zapraszam do obejrzenia filmu ;)
:strzałka: https://www.youtube.com/watch?v=6-2pHkMGbYw
Obrazek

ODPOWIEDZ