PKP Intercity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: wojtek1611 » 2015-04-18, 03:39

Możesz powiedzieć jak wygląda rozmieszczenie miejsc w wagonach 2 klasy? Ile jest miejsc podwójnych, a ile poczwórnych (?)? Dość kiepsko to wygląda na stronie PKP. Możesz wybrać sobie miejsca, jeżeli tylko znasz ich numer :nuts:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28957
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 » 2015-04-18, 09:42

Tak. Miejsca są numerowane i kupując bilet Możesz Poprosić kasjerkę, że Chcesz siedzieć np. przy oknie (ja tak zawsze czynię i tym razem również o to prosiłem). Generalnie rzecz biorąc cały skład jest bez przedziałowy, więc siedzenia są ustawione jak np. autobusy turystyczny 2 x 2, przedzielone korytarzem.

W czasie jazdy mój skład był zapełniony tylko w części i można było potem spokojnie się przesiąść...baaa, obsługa pociągu sama do tego namawia. ;)

Jak usiadłem na swoim miejscu, usiadłem obok młodej kobiety typowej "business women". Pani była sama, ale po przeciwnej stronie korytarza usiadło dwóch panów i po krótkiej konwersacji, okazało się, że państwo znają się z jakiejś poprzedniej firmy. I w trakcie kontroli biletów pani konduktorka zaczęła coś szeptać mojej współpasażerce. Okazało się, że pani konduktor sugerowała, aby państwo się przenieśli do środkowej części wagonu, tam gdzie jest stolik. Mogliby spokojnie tam konwersować dalej - nie przez korytarz. Pani chciała, ale panowie nie byli chętni... mimo tego zachęte dostali ;)
Wojtek1611 pisze:Możesz powiedzieć jak wygląda rozmieszczenie miejsc w wagonach 2 klasy? Ile jest miejsc podwójnych, a ile poczwórnych (?)?
Tak wygląda rozmieszczenie foteli w II klasie
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9156002977

2 fotele - korytarz - i znów dwa fotele
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9156002977
Obrazek

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: shakkie » 2015-04-18, 21:01

Kartki przyklejone do szyb drzwi wymiatają.
Czy pochylone ściany boczne nie przeszkadzają w siedzeniu przy oknie?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28957
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 » 2015-04-18, 22:11

Nie. W żaden sposób pochylone ściany nie przeszkadzają. Natomiast jedyne co może przeszkadzać, to kurtka powieszona na haku nad głową. Lepiej ją położyć na półkę nad głową. ;)
Obrazek

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: rupak9 » 2015-04-29, 18:51

wojtek1611 pisze:Możesz powiedzieć jak wygląda rozmieszczenie miejsc w wagonach 2 klasy? Ile jest miejsc podwójnych, a ile poczwórnych (?)? Dość kiepsko to wygląda na stronie PKP. Możesz wybrać sobie miejsca, jeżeli tylko znasz ich numer :nuts:
Tu masz dokładniejszą gafikę: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... -01-03.png

J-31 pisze:Strasznie współczuję załodze pociągu. W konwencjonalnych skład kierownik pociągu i konduktorzy mają do dyspozycji przedział i siedzą sobie wygodnie. W ED250 załoga ma do dyspozycji bardzo mały, ciasny przedział. Raptem na dwa fotele i siedzą niemalże na korytarzu. Z litości dla nich - nie robiłem im zdjęć, bo byli i tak już wystarczająco nieszczęśliwi ;)
W Pendo zazwyczaj konduktorzy siedzą w przedziale managerskim, na tyłach pociągu, bądź w kabinie maszynisty na tyle pociągu. Oczywiście nie jest to ile widziane przez szefostwo IC. Co ciekawe drużyny konduktorskie z Warszawy do Katowic/Wrocławia składają się z zazwyczaj dwóch osób ze względu na niską frekwencję, a na pozostałych relacjach z trzech osób.
Ostatnio słyszałem też o kolejnym wymyśle IC by konduktorzy jeździli na całej trasie. to jest z Gdyni do Krakowa i z powrotem, obecnie zmieniają się z Warszawie Wschodniej. Nie wiem czy ten chory pomysł wejdzie w życie, mam nadzieję, że nie.
J-31 pisze:Na CMK jechaliśmy głównie z prędkością 160 km/h, bodajże chyba tylko w dwóch miejscach miałem wrażenie, że rozpędziliśmy się do prędkości 200km/h ;)
Z prędkością 200km/h możliwa jest podróż tylko na odcinku liczącym... 17 km. ;) Tak przynajmniej mówił mi kierownik.
W styczniu kierownicy pociągów musieli zapowiadać komunikat mniej więcej takiej treści: "Szanowni Państwo, właśnie osiągnęliśmy prędkość 200 km/h. PKP Intercity jest pierwszym przewoźnikiem w Europie środkowo-wschodniej, którego pociągi jeżdżą z taką prędkością."
Teraz wyobraźcie sobie zdenerwowanie pasażerów, którzy wybrali się porannymi pociągami i planowali sobie jeszcze pospać, a kierownik zapowiada takie pierdoły. Oprócz tego jest zapowiadanie informacji o wagonie barowym, osobie dbającej o czystość czy też o zakazie palenia.
Jeśli chodzi o zakaz palenia, to kierownik w zapowiedzi ostrzega, że zapalenie papierosa może spowodować awaryjne zatrzymanie pociągu. W sumie jest to blef i tak naprawdę trzeba po raz któryś odpalić papierosa by kierownik polecił mechanikom zatrzymać skład. A włączenie czujki pożarowej jest sygnalizowane niebieską diodą na ścianie toalety od strony siedzeń.
Jeżeli ktoś planuje podróż ED250 to najlepiej rezerwować miejsca w wagonie 7. System rezerwacji pierw zaklepuje bilety począwszy od 2. wagonu i im dalej tym po prostu luźniej. Bilety na pierwszą klasę można oczywiście kupić tylko na 1. wagon.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28957
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 » 2015-04-29, 19:00

W styczniu kierownicy pociągów musieli zapowiadać komunikat mniej więcej takiej treści: "Szanowni Państwo, właśnie osiągnęliśmy prędkość 200 km/h. PKP Intercity jest pierwszym przewoźnikiem w Europie środkowo-wschodniej, którego pociągi jeżdżą z taką prędkością."
To chyba już z tego zrezygnowali, bo takiej zapowiedzi nie było, a te 200km/h to faktycznie było na baaardzo krótkim odcinku ;)
Oprócz tego jest zapowiadanie informacji o wagonie barowym, osobie dbającej o czystość czy też o zakazie palenia.
Tej zapowiedzi nie słyszałem w EIP, ale tam w ogóle bylo kiepsko z zapowiedziami, nawet wjazd na konkretną stację pomijali. Natomiast wracałem "Klimczokiem" i rzeczywiście kierownik pociągu kilka razy informował o "osobie dbającej o czystość" ;)
Jeżeli ktoś planuje podróż ED250 to najlepiej rezerwować miejsca w wagonie 7
Oki... ale jeśli jedziesz do Sosnowca, to lepiej nie Wchodź do 7-mego wagonu - peron w stronę Katowic jest za krótki, bo w remoncie i ostatni wagon wystaje po za peron :mruga:
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: pmaster » 2015-04-29, 20:14

"Szanowni Państwo, właśnie osiągnęliśmy prędkość 200 km/h. PKP Intercity jest pierwszym przewoźnikiem w Europie środkowo-wschodniej, którego pociągi jeżdżą z taką prędkością."
Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją.
osobie dbającej o czystość
W sensie że mówią np. ,,jakiś cham wykasztanił się do umywalki"?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28957
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 » 2015-04-29, 21:00

W sensie że mówią np. ,,jakiś cham wykasztanił się do umywalki"?
Tak. I pani grzecznie biegnie przez cały skład. A następnie szczoteczką do zębów czyści zarówno umywalkę jak i całą toaletę :diabeł:
Obrazek

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: rupak9 » 2015-04-29, 22:42

Co do w/w osoby kierownik informuje, że w przypadku wystąpienia nadzwyczajnych zabrudzeń (np. rozsypane paluszki, wylany napój) można poinformować pracownika drużyny konduktorskiej o zaistniałym fakcie, a w/w osoba zajmie się uprzątnięciem.
Jednak w przypadku "wykasztatnienia" się z doświadczenia wiem, że kończy się to zamknięciem toalety i przyklejeniem informacji o nieczynnej toalecie. Szkoda nerwów.
Zimą było ciekawie jak odpływy zamarzały i woda nie schodziła z umywalki. Wtedy pracownik biegał z solą w kubeczku i wsypywał do odpływu. Jak wiadomo sól należało wziąć z warsu, ale co ciekawe nie wszystkie warsy były skłonne pójść na współpracę.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: pmaster » 2015-04-30, 22:17

nadzwyczajnych zabrudzeń (np. rozsypane paluszki
To niezła elita jeździ tymi pendolami, jak wpierniczają słone paluszki siedząc na sedesie
Jednak w przypadku "wykasztatnienia" się z doświadczenia wiem, że kończy się to zamknięciem toalety i przyklejeniem informacji o nieczynnej toalecie. Szkoda nerwów.
Coś ty zrobił?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28957
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 » 2015-05-01, 17:07

To niezła elita jeździ tymi pendolami, jak wpierniczają słone paluszki siedząc na sedesie
Spoko. Nie jest tak źle. Ja jechałem w towarzystwie młodych yuppies. Było nawet przyjemnie ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28957
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 » 2015-05-15, 20:55

Ach ten internet, wchodząc na nasze forum zobaczyłem w stopce reklamę... DB. Tanie pociągi z Warszawy, Poznania i Gdańska. Szczególnie mnie zainteresował pociąg z Warszawy do Berlina. DB oferuje bilety, ale przecież ich pociągi nie kursują do Warszawy. Czyżby oni sprzedawali bilety na BWE ?

A przy okazji DB. Ich Siemens Vectron kursuje codziennie z wagonami PKP IC na trasie z Warszawy do Krakowa
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 156002977/

Czyżby testy w PKP IC ? ;)
Obrazek

EU07-306
Posty: 28
Rejestracja: 2015-05-06, 20:12
Lokalizacja: Szczecin

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: EU07-306 » 2015-05-16, 14:35

Testy pewnie nie, ale musi im brakować lokomotyw skoro pożyczają od DB. Lepsze zagraniczne pojazdy na Polskich torach niż różowe taurusy.

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: gustlik » 2015-07-01, 21:51

Spółka PKP IC wypożyczyła z Czech wagony osobowe na czas wakacji (wiadomość z 29.6.2015r.). Wypożyczono 30 wagonów.

Artykuł dostępny w portalu InfoRail.pl (http://inforail.pl/czeskie-wagony-w-pkp ... 74655.html).

Liczne wynajęcia i dzierżawy taboru przez PKP Intercity wynikają z procesu modernizacji własnych lokomotyw i wagonów, jaki przewoźnik prowadzi na dużą skalę. Poza tym, w czasie wakacji zwiększona została liczba połączeń.

Poza wspomnianymi wagonami, PKP IC rozstrzygnęło przetarg na dzierżawę 3 lokomotyw elektrycznych (wiadomość
z 1.7.2015r.). Wspomniane lokomotywy dostarczy DB Schenker Rail Polska S.A.

Wcześniej PKP Intercity wydzierżawiło już od niemieckiego przewoźnika 2 lokomotywy Siemens Vectron.

Link do artykułu w portalu InfoRail.pl: http://inforail.pl/kolejne-trzy-lokomot ... 74704.html.

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: wojtek1611 » 2015-07-02, 01:10

Orientuję się ktoś, jak długo będą trwać te wypożyczenia?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28957
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 » 2015-07-02, 21:52

Gustlik pisze:Wcześniej PKP Intercity wydzierżawiło już od niemieckiego przewoźnika 2 lokomotywy Siemens Vectron.
Tak, zgadza się jednego z Vectronów sfociłem. Z innym minąłem się w maju na CMC-e ;)
Obrazek

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: gustlik » 2015-07-03, 09:30

Na temat przetargu PKP IC dot. dzierżawy lokomotyw napisano dziś w "Rynku Kolejowym".
Kategoria: Przetargi
Data dodania: 2015-07-03 09:10:11
(źródło: ms, Rynek-Kolejowy.pl)

PKP Intercity pożycza 3 lokomotywy od DB Schenker

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dzierżawę trzech lokomotyw zdolnych jeździć z prędkością m.in. 140 km/h. Ostatecznie maszyniści przewoźnika poprowadzą szybsze pojazdy.

Przetarg ogłoszony pod koniec kwietnia został rozstrzygnięty na początku lipca. Najkorzystniejszą i jedyną ofertą okazała się być przedstawiona przez DB Schenker, które na trzy miesiące udostępni odpłatnie elektrowozy o prędkości maksymalnej 160 km/h. Prawdopodobnie będą to pojazdy Siemens Vectron, podobne do tych, które już jeżdżą w barwach PKP Intercity, prowadząc głównie składy na magistrali Poznań – Warszawa.

Kryterium oceny ofert w 80% stanowiła cena. Deklarowana prędkość, którą w ruchu pasażerskim może osiągnąć elektrowóz stanowiła 20% wagi przydzielenia zamówienia. Elektrowozy muszą być przygotowane do ruchu najpóźniej 10 lipca. PKP Intercity zapłaci za dzierżawę 1 538 132,22 zł.

PKP Intercity pożycza też lokomotywy z innych źródeł. Ostatnio korzysta także z 30 wagonów należących do Kolei Czeskich.
Źródło: Rynek Kolejowy (http://www.rynek-kolejowy.pl/58323/pkp_ ... henker.htm).

Artykuł w ramach uzupełnienia informacji o lokomotywach DB w służbie PKP Intercity.
Ta sytuacja ma trwać przez trzy miesiące – ogólnie mówiąc, dzierżawa jest na czas wakacyjny.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28957
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 » 2015-07-03, 15:55

160 km/h na linii z Warszawy do Poznania, w zupełności styknie. To jest linia wykorzystywana zarówno przez IC jak również przez KM, a potem Koleje Wielkopolskie, a także całą masę składów towarowych. Tam się szybciej nie pojedzie, jest zbyt duży ruch, a więc dobrze, że PKP IC wypożyczyły kolejne Vectrony z DB ;)
Obrazek

barcisus27

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: barcisus27 » 2015-07-08, 12:19

mogłoby być trochę szybciej, to prawie jak autem

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: wojtek1611 » 2015-07-08, 20:27

Czy ja wiem? Jest to dwukrotnie więcej niż w przypadku autokarów (nie wszystkich), a i komfort podróży jest wyższy ;)

ODPOWIEDZ