Błędy maszynistów
Błędy maszynistów
Zapraszam wszystkich do czytania, a Warszawiaków do wpisywania swoich obserwacji w Warszawskim Metrze.
Do napisania tego tematu sprowokował mnie wczorajszy "błąd" maszynisty w Metropolisie. Ok. godz. 16.31, między stacjami Pole Mokotowskie i Politechnika jadąc w kierunku Centrum pasażerowie usłyszeli gong, a po nim taką, nagraną głosem Ksawerego Jasieńskiego, informację "Uwaga! Z przyczyn technicznych pociąg zakończył bieg. Prosimy o opuszczenie pociągu.". W pociągu zapanowała konsternacja. A po chwili maszynista dopowiedział już sam - " To była pomyłka, pociąg jedzie dalej. Przepraszamy". Pociąg przyspieszył...
Następny odcinek - po ruszeniu ze stacji Politechnika i stopniowym rozpędzaniu się składu, znów gong i kolejna informacja: "Proszę nie opóźniać odjazdu pociągu"...
A jakie są Wasze śmieszne lub nie śmieszne obserwacje ? Zapraszam
Do napisania tego tematu sprowokował mnie wczorajszy "błąd" maszynisty w Metropolisie. Ok. godz. 16.31, między stacjami Pole Mokotowskie i Politechnika jadąc w kierunku Centrum pasażerowie usłyszeli gong, a po nim taką, nagraną głosem Ksawerego Jasieńskiego, informację "Uwaga! Z przyczyn technicznych pociąg zakończył bieg. Prosimy o opuszczenie pociągu.". W pociągu zapanowała konsternacja. A po chwili maszynista dopowiedział już sam - " To była pomyłka, pociąg jedzie dalej. Przepraszamy". Pociąg przyspieszył...
Następny odcinek - po ruszeniu ze stacji Politechnika i stopniowym rozpędzaniu się składu, znów gong i kolejna informacja: "Proszę nie opóźniać odjazdu pociągu"...
A jakie są Wasze śmieszne lub nie śmieszne obserwacje ? Zapraszam
Hmm ja już słyszałem wszystkie komunikaty "specjalne" pana Jasieńskiego. Parę razy zdarzyło mi się, że komunikaty były nadawane od tyłu, albo z opóźnieniem...
A jakieś szczególne pomyłki? Raczej nie (hmm raz tylko w pociągu po dojechaniu na stację Dworzec Gdański maszynista nadał nagrany komunikat "Z przyczyn technicznych pociąg zakończył bieg. Prosimy pasażerów o opuszczenie pociągu", ale była to pomyłka i SOM-iści po kosultacji z maszynistą powiedzieli pasażerom, żeby wsiadali)... Choć byłem świadkiem wyrzucenia pasażera z pociągu i krzyków maszynisty na pasażerów blokujących drzwi ("osobista" reakcja). O wiele częściej pomyłki dyżurnych słyszałem...
Raz pamiętam coś ciekawego - podczas czasowego wyłączenia z ruchu stacji Ratusz, pociągi jadące do Dworca Gdańskiego przejeżdżały przezeń bez zatrzymania. Oczywiście na stacjach dyżurni nadawali komunikaty, jak na Świętokrzyskiej typu: "Uwaga: Z przyczyn technicznych stacja Ratusz do odwołania została wyłączona z ruchu pasażerskiego. Pociągi przejeżdżają przez stację bez zatrzymania!", więc w związku z tymi zapowiedziami maszynista nic nie dopowiadał, a po zamknięciu nadał komunikat "Następna stacja Dworzec Gdański". Oczywiście na Dworcu Gdańskim "łysy" pasażer miał pretensję, że się pociąg nie zatrzymał i rozpoczęła się kłótnia. Później starszy pan też miał zastrzeżenia, to mu maszynista powiedział, że jak chce dyskutować, to może warunkowo udać się na komisariat policji Oczywiście w stronę Kabat maszynista również nadał komunikat "Następna stacja Świętokrzyska", ale w połowie drogi okazało się, że ta stacja również została wyłączona i przed Ratuszem nadał "Następna stacja Centrum" A zamykanie stacji przy czynnej linii się często nie zdarza
A jakieś szczególne pomyłki? Raczej nie (hmm raz tylko w pociągu po dojechaniu na stację Dworzec Gdański maszynista nadał nagrany komunikat "Z przyczyn technicznych pociąg zakończył bieg. Prosimy pasażerów o opuszczenie pociągu", ale była to pomyłka i SOM-iści po kosultacji z maszynistą powiedzieli pasażerom, żeby wsiadali)... Choć byłem świadkiem wyrzucenia pasażera z pociągu i krzyków maszynisty na pasażerów blokujących drzwi ("osobista" reakcja). O wiele częściej pomyłki dyżurnych słyszałem...
Raz pamiętam coś ciekawego - podczas czasowego wyłączenia z ruchu stacji Ratusz, pociągi jadące do Dworca Gdańskiego przejeżdżały przezeń bez zatrzymania. Oczywiście na stacjach dyżurni nadawali komunikaty, jak na Świętokrzyskiej typu: "Uwaga: Z przyczyn technicznych stacja Ratusz do odwołania została wyłączona z ruchu pasażerskiego. Pociągi przejeżdżają przez stację bez zatrzymania!", więc w związku z tymi zapowiedziami maszynista nic nie dopowiadał, a po zamknięciu nadał komunikat "Następna stacja Dworzec Gdański". Oczywiście na Dworcu Gdańskim "łysy" pasażer miał pretensję, że się pociąg nie zatrzymał i rozpoczęła się kłótnia. Później starszy pan też miał zastrzeżenia, to mu maszynista powiedział, że jak chce dyskutować, to może warunkowo udać się na komisariat policji Oczywiście w stronę Kabat maszynista również nadał komunikat "Następna stacja Świętokrzyska", ale w połowie drogi okazało się, że ta stacja również została wyłączona i przed Ratuszem nadał "Następna stacja Centrum" A zamykanie stacji przy czynnej linii się często nie zdarza
Tak to prawda, ostatnio często się to zdarzało
[ Dodano: 2005-01-10, 14:11 ]
[ Dodano: 2005-01-10, 14:11 ]
Extra. Dzięki. A często im się to zdarza ?Inspektor pisze:Pewnie uczy się wjeżdzać z impetem,tak jak jego starsi koledzy Zasada jest taka,wjeżdza szybko na peron,hamuje i wyhamuje(nie zawsze się to udaje).Ale już tak jest.
w sylwestra stacje Centrum i Świętokrzyska zawsze są zamknięte. W zeszłym roku podczas szczytu gospodarczego zamknięte były chwilowo Ratusz i Świętokrzyska, raz na Centrum była bomba. Nie wliczam odczywiście sytuacji zamkniętych stacji ze skróceniem kursowania pociągów. A podczas WOŚP-u nie jestem pewien... Bo założenie było takie, żeby dowieść pasażerów metrem, dlatego też wprowadzono dodatkowe 4 pociągi.
[ Dodano: 2005-01-12, 16:47 ]
[ Dodano: 2005-01-12, 16:47 ]
Z powodu bezpieczeństwa. Zbyt duża ilość pasażerów, masowa, jest niebezpieczna dla funkcjonowania metra, dlatego też dla bezpieczeństwa podczas przemarszu alterglobalistów i w sylwestra stacje były zamknięte.Inspektor pisze:A tak naprawdę w jakim celu są zamykane te stacje?
Nie tylkoMW pisze:w sylwestra stacje Centrum i Świętokrzyska zawsze są zamknięte. W zeszłym roku podczas szczytu gospodarczego zamknięte były chwilowo Ratusz i Świętokrzyska, raz na Centrum była bomba. Nie wliczam odczywiście sytuacji zamkniętych stacji ze skróceniem kursowania pociągów. A podczas WOŚP-u nie jestem pewien... Bo założenie było takie, żeby dowieść pasażerów metrem, dlatego też wprowadzono dodatkowe 4 pociągi.
[ Dodano: 2005-01-12, 16:47 ]Z powodu bezpieczeństwa. Zbyt duża ilość pasażerów, masowa, jest niebezpieczna dla funkcjonowania metra, dlatego też dla bezpieczeństwa podczas przemarszu alterglobalistów i w sylwestra stacje były zamknięte.Inspektor pisze:A tak naprawdę w jakim celu są zamykane te stacje?
Np. w związku z podłączaniem systemów sterowania i sygnalizacji nowego tunelu oraz stacji (pl. Wilsona), zamknięto - na jeden z grudniowych weekendów - stacje Ratusz i Dw. Gdański...
hmm przecież napisałem, co też znajduje się w cytowanym przez Ciebie fragmencie, że nie wliczam przypadków zamknięcia stacji ze skróceniem kursowania pociągów. A dyskusja toczy się w chwili obecnej o stacjach zamkniętych dla ruchu pasażerskiego na czynnych odcinkach.J-31 pisze:Nie tylkoMW pisze:w sylwestra stacje Centrum i Świętokrzyska zawsze są zamknięte. W zeszłym roku podczas szczytu gospodarczego zamknięte były chwilowo Ratusz i Świętokrzyska, raz na Centrum była bomba. Nie wliczam odczywiście sytuacji zamkniętych stacji ze skróceniem kursowania pociągów. A podczas WOŚP-u nie jestem pewien... Bo założenie było takie, żeby dowieść pasażerów metrem, dlatego też wprowadzono dodatkowe 4 pociągi.
[ Dodano: 2005-01-12, 16:47 ] Z powodu bezpieczeństwa. Zbyt duża ilość pasażerów, masowa, jest niebezpieczna dla funkcjonowania metra, dlatego też dla bezpieczeństwa podczas przemarszu alterglobalistów i w sylwestra stacje były zamknięte.
Np. w związku z podłączaniem systemów sterowania i sygnalizacji nowego tunelu oraz stacji (pl. Wilsona), zamknięto - na jeden z grudniowych weekendów - stacje Ratusz i Dw. Gdański...