ST44 / M62 / E2M62

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

ST44 / M62 / E2M62

Post autor: ep40 »

Każdy na pewno zna M62 (ST44), lokomotywę produkcji rosyjskiej o dużej mocy.
Lokomotywa ta występuje w bardzo wielu odmianach, każda z nich czymś się różni.
W tym temacie będziemy właśnie wypisywać te odmiany.
Na początek E2M62 czyli dwuczłonowy gagar o napędzie elektrycznym
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=702&LNG=EN
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... 065&LNG=EN
oraz 3M62 czyli trójczłon (o dziwo każdy z nich ma pulpit sterowniczy w członie środkowym<sekcja B>mimo iż jest przejście do pozostałej sekcji).
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... 535&LNG=EN
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... 457&LNG=EN
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... 158&LNG=EN
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... 390&LNG=EN
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... 274&LNG=EN
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... 988&LNG=EN

Wilchelm

Re: seria M62 i odmiany

Post autor: Wilchelm »

ep40 pisze: lokomotywę produkcji rosyjskiej
Jak już to Radzieckiej produkcji.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... 293&LNG=EN
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... 416&LNG=EN
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... 695&LNG=EN
ДПЛ1 (DPL1)- pięciowagonowy SZT ukraiński złożony z członu rozrządczego, 3 członów doczepnych i członu silnikowego który jest członem lokomotywy 2M62 (warto zaznaczyć że już nie ma tego oznaczenia).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No proszę i w ten prosty sposób zrobiono pasażerski skład który działa na zasadzie Push & Pull

Paparazzi

[pytania] Elektrowóz E2M62

Post autor: Paparazzi »

Mam ptytania dotyczące elektrowozu E2M62.
Zdjęcia:
1. http://www.parovoz.com/gallery/AZ/20030 ... -0158a.jpg
2. http://www.railfaneurope.net/pix/ne/Aze ... l_2007.jpg
Lokomotywa na zdjęciach należy do kolei Azerbajdżanu.

1. :strzałka: Jaki zakład przebudował tą lokomotywe?
2. :strzałka: Co miało na celu przebudowanie spalinówki 2M62 na elektrowóz skoro w kolejach Azerbejdżanu są WL8?
3. :strzałka: Jaki silnik został w niej zabudowany?
4. :strzałka: Czy pod pudłem znajduje sie zbiornik na paliwo czy to skrzynia na baterie?
5. :strzałka: Ile takich lokomotyw zostało przebudowanych?
6. :strzałka: Czy jakieś inne koleje używają tej lokomotywy?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W którymś ze "Światów Kolei" był artykuł na temat tych elektrowozów. Zdaje się, że je przebudowano pod kątem jakiegoś połączenia expresowego. Musiałbym poszperać w swoich "ŚK" ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Paparazzi pisze:Ile takich lokomotyw zostało przebudowanych?
Chyba jedna.
Paparazzi pisze:Czy jakieś inne koleje używają tej lokomotywy?
Nie, ale w Korei Północnej zastosowano podobną koncepcję tyle że na solówkach.
http://www.farrail.net/pages/trip-repor ... -2005.html

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

ep40 pisze:w Korei Północnej zastosowano podobną koncepcję tyle że na solówkach.
Na zdjęciu widać brak zbiornika paliwa który został zastąpiony skrzynią na baterie (lub coś w tym rodzaju) a w wspomnianej wyżej E2M62 zbiornik na paliwo pozostał chyba że to nie jest zbiornik na paliwo :confused:

ironscull

Post autor: ironscull »

Nie wiem czy to tylko moje odczucie, ale w tej koreanskiej lokomotywie nie ma pantografu :confused: . Powiększałem to zdjęcie i nic. A poza tym pod spodem jest opis po angielsku, z którego wynika, że to M62 czyli zwykły gagar. :)

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

ironscull pisze:Nie wiem czy to tylko moje odczucie, ale w tej koreanskiej lokomotywie nie ma pantografu :confused: . Powiększałem to zdjęcie i nic. A poza tym pod spodem jest opis po angielsku, z którego wynika, że to M62 czyli zwykły gagar. :)
Zdjęcia elektrowozu są prawie na samym dole strony :chytry:

ironscull

Post autor: ironscull »

Teraz i ja to wiem , potem sam je zobaczylem :confused: . Sorry za błąd.

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

Znalazłem zdjęcia następnej spalinówki z pantografem a jest nią ChME-3 (S200) i nie wiem po co jej ten pantograf :?:
http://parovoz.com/gallery/UADN/2004080 ... r-5-04.jpg
http://parovoz.com/gallery/UADN/20071216_112109.jpg
W opisie jest napisane że to spalinówka z pantografem :nuts:

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

To drugie zdjęcie sugeruje, iż ten ciekawie ulepszony pojazd może pobierać energię z sieci trakcyjnej, by ogrzewać wagony.
Albo jest to lokomotywa "binapędowa" - np. jeden wózek jest zasilany prądem z prądnicy silnika spalinowego, a drugi - prądem z sieci trakcyjnej. Tylko gdzie by oni upchnęli całą część elektryczną (opory itp.) :?:
W takiej sytuacji to pierwsze jest najbardziej prawdopodobne ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... 137&LNG=EN
Ktoś kto dobrze zna ruski może coś zrozumie z komentarzy do tego zdjęcia.

Poza tym pada nazwa vibropantograf, słyszał ktoś o czymś takim?

Radar_scie

Post autor: Radar_scie »

Ogólnie to w tych komentach jest napisane, że im się ona nie podoba ;/ dużo z cyrylicy nie wyczytam, ale to akurat zrozumiałem

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

ep40 pisze:Poza tym pada nazwa vibropantograf,
Służy on na tej lokomotywie do ściągania sopli z sieci trakcyjnej. Warto dodać że niektóre lokomotywy są w składach pociągów ratunkowo-remontowych: http://parovoz.com/gallery/UADN/20071216_112111.jpg

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Paparazzi pisze:Służy on na tej lokomotywie do ściągania sopli z sieci trakcyjnej.
Znaczy się prądu nie odbiera - pantograf po prostu jest całkowicie odizolowany od pudła pojazdu czy ślizgacz jest izolatorem? ;)

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

Jeśli dokładniej przyjrzysz się zdjęciom zauważysz że pantograf ten nie posiada ślizgów tylko gruby drut w miejscu gdzie powinny być ślizgi.
PAFAWAG pisze:Znaczy się prądu nie odbiera
Dokładnie tak. Podczas pracy górna część wibruje ułatwiając oczyszczanie sieci z lodu dlatego nazywa się to wibropantograf.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”