Lokomotywy prywatnych operatorów

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Lokomotywy prywatnych operatorów

Post autor: Szymon »

Nie wiem czy już był taki temat, ale chciałbym się więcej dowiedzieć o tym loku: jakieś fotki informacje, cokolwiek jedno jego zdjęcie znalazłem na tej stronie: http://www.marcinc.rail.pl/galeria/deta ... ode=search ten w oddali


Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Dzięki, Wikipedia :?: Szukałem tam jako ET 05 ale nie znalazłem, kto by pomyślał dwu osiowe wózki w lokomotywie towarowej

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

sm48 pisze:dwu osiowe wózki w lokomotywie towarowej
Gdyż pierwowzorem jest lokomotywa uniwersalna serii 141 (EU05) w której zmieniono przełożenia przekładni.

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

Więcej informacji znajdziesz na kilku stronach czeskich:
http://www.atlaslokomotiv.cz/loko-141.html -szczegółowe fotki i rysunki
http://www.mhdcr.biz/tj/zeleznice/1/141.htm -też fotki

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Paparazzi pisze:Więcej informacji znajdziesz na kilku stronach czeskich:
http://www.atlaslokomotiv.cz/loko-141.html -szczegółowe fotki i rysunki
http://www.mhdcr.biz/tj/zeleznice/1/141.htm -też fotki
A gdzie te rysunki :?: Chyba jestem ślepy bo nie widzę, ale dzięki
ep40 pisze:Gdyż pierwowzorem jest lokomotywa uniwersalna serii 141 (EU05)
No to już druga czeska lokomotywa w Polsce

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

sm48 pisze:Chyba jestem ślepy bo nie widzę,
Jeśli interesuje Cię ta lokomotywa to trzeba bardziej po stronie sie rozejrzeć:
http://www.atlaslokomotiv.cz/loko-121.html
http://www.atlaslokomotiv.cz/loko-122.html
:chytry:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Inne czeskie lokomotywy posiadane przez prywaciarzy to:
ET13-seria 140;
ET11-seria 130 (solowy odpowiednik ET40 [te zaś są zbliżone do serii ZSSK 125.8]);
181 i 182-sestikolaki czyli sześcioosiowe lokomotywy towarowe;
ET23-oznaczenie spółki Transoda nadane lokomotywie serii 181;
Niektóre 182 CTLu są oznaczone jako ET182.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Inne czeskie lokomotywy posiadane przez prywaciarzy to:
ET13-seria 140;
ET11-seria 130 (solowy odpowiednik ET40 [te zaś są zbliżone do serii ZSSK 125.8]);
181 i 182-sestikolaki czyli sześcioosiowe lokomotywy towarowe;
ET23-oznaczenie spółki Transoda nadane lokomotywie serii 181;
Niektóre 182 CTLu są oznaczone jako ET182.
O kurcze ile tego nawet nie wiedziałem
ET23
To jakiś nowy :?:

Kamil

Post autor: Kamil »

sm48 pisze:To jakiś nowy :?:
Nie

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

Ostatnio zmieniony 2007-12-28, 11:24 przez Paparazzi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »


Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

sm48 pisze:"brak pliku do wyświetlenia"
Winę za to ponoszą pliki cookie. Po ich usunięciu powinno wszystko działać OK. Możesz też spróbować po prostu odświeżyć strone.
Ostatnio zmieniony 2007-12-28, 11:24 przez Paparazzi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Paparazzi pisze:sm48 napisał:
"brak pliku do wyświetlenia"


Winę za to ponoszą pliki cookie. Po ich usunięciu powinno wszystko działać OK. Możesz też spróbować po prostu odświerzyć strone.
Dalej tak jest, cały czas odświeżam i nic

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Coś się faktycznie probiło z tymi linkami. Nic to. Wracamy do tematu ;)

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

Zastanawia mnie jedna rzecz. Dlaczego polscy przewoźnicy kolejowi kupują używane lokomotywy starszych typów z Czech i Ukrainy a nawet sprowadzane z Maroka. Mogli by kupić nowocześniejsze ( http://www.phototrans.eu/0.1A/tournee.php?p=27331 / http://www.phototrans.eu/0.1A/tournee.php?p=15420 ) niż wydawać krocie na remonty i modernizacje.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Paparazzi pisze:Dlaczego polscy przewoźnicy kolejowi kupują używane lokomotywy starszych typów
Bo są tańsze ;)

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull »

Paparazzi pisze:Dlaczego polscy przewoźnicy kolejowi kupują używane lokomotywy starszych typów z Czech i Ukrainy a nawet sprowadzane z Maroka.
I lepiej utrzymane, niż lokomotywy z tych samych lat należące do PKP :D

Radar_scie

Post autor: Radar_scie »

Paparazzi pisze:Zastanawia mnie jedna rzecz. Dlaczego polscy przewoźnicy kolejowi kupują używane lokomotywy starszych typów z Czech i Ukrainy a nawet sprowadzane z Maroka.
Te sprowadzone z Maroko, to po prostu powrót naszych "byków" po niezbyt udanej próbie w Maroku. Więcej na ten temat można przeczytać w ŚK nr 5,6,7/2004 (jest tam też napisane o wyeksportowanych lokomotywach typu SM42).
A o powrocie Lokomotyw 201Eg (ET22) z Maroka do Polski można przeczytać w KMiD nr 1/2004. Dla chętnych mogę udostępnić skany tych artykułów.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Radar_scie pisze:po niezbyt udanej próbie w Maroku.
Dlaczego nieudanej :?: W końcu 201Eg służyły tam około 30 lat (zostały wyeksportowane bodajże w latach 70.), a eksport lokomotyw rodzimej produkcji to przecież nie lada osiągnięcie (PAFAWAGu), no nie? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”