PKP Cargo bierze w leasing nowe lokomotywy

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
lukasz92

PKP Cargo bierze w leasing nowe lokomotywy

Post autor: lukasz92 »

No wreszcie: :)
www.pkp-cargo.pl pisze:Czwartek, 22 listopada 2007, 18:26
PKP CARGO wzięła w leasing lokomotywy wielosystemowe



PKP CARGO S.A. podpisało z Angel Trains umowę leasingu na sześć elektrycznych lokomotyw wielosystemowych. Lokomotywy TRAXX F140 MS produkowane są przez Bombardier Transportation w niemieckim Kassel, a w ich produkcji znaczny udział ma również fabryka we Wrocławiu. Lokomotywy będą miały homologację na wykorzystanie w sieci kolejowej Polski, Austrii i Niemiec.

Lokomotywy te zostaną dostarczone do końca roku i następnie oddane w leasing do PKP CARGO S.A. na trzy lata. Dysponują one mocą 5,6 MW i są wyposażone w różne systemy trakcyjne i systemy sygnalizacji kolejowej, co umożliwi PKP CARGO S.A. płynne prowadzenie pociągów towarowych pomiędzy Polską i Niemcami bez konieczności zmiany lokomotywy lub przewoźnika na granicy.

Dysponowanie lokomotywami wielosystemowymi typu TRAXX wzmocni obecność PKP CARGO na konkurencyjnym europejskim rynku przewozów towarowych oraz umożliwi poszerzenie naszej oferty usług w ramach współpracy międzynarodowej - powiedział Władysław Szczepkowski, prezes PKP CARGO S.A.

Timothy Jackson, Executive Director, Angel Trains International, tymi słowami skomentował transakcję z nowym, ważnym klientem: Zdecydowanie uważaliśmy, że jako jeden z najważniejszych europejskich leasingodawców lokomotyw towarowych, musieliśmy być obecni na kluczowym polskim rynku. Aby zrealizować ten cen, zakupiliśmy specjalnie na polski rynek prawie trzydzieści lokomotyw – zarówno spalinowych, jak i elektrycznych, stworzyliśmy spółkę Angel Trains Polska Sp. z o.o.Takie podejście i profesjonalizm są czytelnym znakiem kierunku, w jakim firma Angel Trains się rozwija, czego dowodem jest również dzisiejsza transakcja z PKP CARGO. Z przyjemnością będziemy współpracować z PKP CARGO S.A. i życzymy naszemu nowemu klientowi pomyślności w rozwoju jego działalności międzynarodowej.

Jesteśmy szczęśliwi, że lokomotywy Bombardier TRAXX – będące lokomotywą numer 1 w Europie – wkrótce przyczynią się do sukcesu PKP CARGO S.A. na międzynarodowym rynku przewozów towarowych. Wdzięczni jesteśmy firmie Angel Trains za ich nieustanne zaufanie do produktów TRAXX. Chciałbym również podkreślić istotną rolę jaką pełni w produkcji wszystkich typów lokomotyw rodziny TRAXX nasza wrocławskiej fabryka Bombardier Transportation Polska - powiedział Edmund Schlummer, Prezes Dywizji Lokomotyw Bombardier Transportation.

Foto: AK
A ten Traxx wygląda tak: http://jwr.janes.com/public/jwr/images/p0585014.jpg

Ciekaw jestem nowych oznaczeń oraz malowania. Przypuszczam, że niestety dostaną nowe numeryczne oznaczenie podobne do tego z najnowszych warszawskich 14WE, oraz malowanie PKP Cargo :/
Ostatnio zmieniony 2007-11-23, 22:01 przez lukasz92, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. No to dlugo nie trzeba było czekać na oficjalną informację o leasingu lokomotyw elektrycznych TRAXX. ;)

Otóż mam w ręku - wczoraj dostałem - najnowszy numer miesięcznika "Świat Kolei" 11/2007. I w tymże numerze na stronach 12-13 jest krótki artykuł, z sześcioma zdjęciami opisujący TRAKO 2007 (opisano tylko lokomotywy), czyli imprezę która miała miejsce w Gdańsku w dniach 10-12 października.

I wśród lokomotyw, firma "Angel" prezentowała zielono-szarą lokomotywę TRAXX F140Ms (E186). A jednocześnie przedstawiciele firmy "Angel" (firma zajmująca się leasingowaniem) zapowiadali "rychłe wejście takich pojazdów na polski rynek".

No i dzisiaj już wiemy - PKP Cargo. Gratulacje, nareszcie... :)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Tylko, czy PKP się nie rozmyśli?... Tak, jak to było z EU43 czy EU11. :roll:
Ciekawe, jakie oznaczenie otrzymają te Bombardiery - ponownie EU43, które się w ewidencji PKP nie pojawiły, czy może EU44? Bo oznaczenia typu 14WE chyba nie otrzymają, bo to jest przecież nomenklatura NEWAGu ;)

Historia lubi się powtarzać - ponownie nowe lokomotywy elektryczne dla PKP wyjazdą z hal... PAFAWAGU ;)
No, może częściowo - przynajmniej pudła będą tam zrobione, chociaż mogliby te pojazdy w całości tam złożyć - byłyby mniejsze koszty transportu :]

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

PAFAWAG pisze:Historia lubi się powtarzać - ponownie nowe lokomotywy elektryczne dla PKP wyjazdą z hal... PAFAWAGU
No, może częściowo - przynajmniej pudła będą tam zrobione, chociaż mogliby te pojazdy w całości tam złożyć - byłyby mniejsze koszty transportu
Raczej te lokomotywy w całosci nie będą produkowane w Bombardierze we Wrocławiu jedynie co to tylko pudła. Traxx jest zbyt cenną lokomotywą dla zakładów w Kassel żeby choć częściową produkcje tych lokomotyw przenieść do Wrocławia (plany już takie były i upadły). Wrocławski Bombardier będzie jedynie dostarczał pudła tak jak jest to do tej pory jedynie co to pomalowane na gotowo w barwy PKP Cargo.

JacekM

Post autor: JacekM »

Pozwolę sobie na uwagę techniczną - leasing =/= kupno - proszę o korektę tytułu tematu

lukasz92

Post autor: lukasz92 »

PAFAWAG pisze:Bo oznaczenia typu 14WE chyba nie otrzymają, bo to jest przecież nomenklatura NEWAGu
Mi chodziło o oznaczenie 14WE-08 (2 120-008-9), a 14WE to nie nomenklatura Newagu, tylko ogólna zasada nazewnictwa konstrukcji pojazdów kolejowych regulowana przez PN (polską normę)
a więc tłumacząc symbol 14WE mamy "czternasty z kolei projekt wieloczłonu elektrycznego" ;) Więc w przypadku nowych bombardierów spodziewałbym się niestety raczej oznaczeń cyfrowych :wall:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

W końcu coś zaczyna się dziać. Dziwi mnie tylko dlaczego Traxx jest aż tak bardzo podobny do siemensowskiego ES64F4 (E189, taki jaki ma CTL).

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

lukasz92 pisze:Więc w przypadku nowych bombardierów spodziewałbym się niestety raczej oznaczeń cyfrowych
Równie dobrze oznaczenia cyfrowe mogły mieć naniesione po bokach lokomotywy EU11 i EU43, ale jednak miały polskie oznaczenie i logo PKP:
www.ztu.ime.pw.edu.pl/zte-pol/skany/10m.JPG
Tylko, że te lokomotywy miały zostać nabyte drogą kupna przez PKP - nie wzięte w leasing. Więc może być też tak, że pojazdy wyjadą na szlaki z oznaczeniami:
J-31 pisze:E186
Chyba, że PKP jednak oznaczy je po swojemu ;)

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

ep40 pisze:W końcu coś zaczyna się dziać. Dziwi mnie tylko dlaczego Traxx jest aż tak bardzo podobny do siemensowskiego ES64F4 (E189, taki jaki ma CTL).
Poneważ pudło pochodzi z BR189. TRAXX i ES64F4 to dwie różne lokomotywy.
ES64F4: http://www.railfaneurope.net/pix/si/ele ... 915_LJ.jpg
BR189: http://www.railfaneurope.net/pix/de/ele ... 9002c2.jpg
TRAXX: http://www.angeltrains.co.uk/angelgalle ... axx_V2.jpg
Różnice widać od razu.
PAFAWAG pisze:
lukasz92 pisze:Więc w przypadku nowych bombardierów spodziewałbym się niestety raczej oznaczeń cyfrowych
Równie dobrze oznaczenia cyfrowe mogły mieć naniesione po bokach lokomotywy EU11 i EU43, ale jednak miały polskie oznaczenie i logo PKP:
www.ztu.ime.pw.edu.pl/zte-pol/skany/10m.JPG
Tylko, że te lokomotywy miały zostać nabyte drogą kupna przez PKP - nie wzięte w leasing. Więc może być też tak, że pojazdy wyjadą na szlaki z oznaczeniami:
J-31 pisze:E186
Chyba, że PKP jednak oznaczy je po swojemu ;)
No to trzeba będzie sobie odpowiednią nazwe znaleźć: http://pl.wikipedia.org/wiki/Oznaczenia ... ktrycznych
Najprawdopodobniej początek oznaczenia będzie EU4? tak jak to miało miejsce z dwusystemową EU43.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Paparazzi pisze:Najprawdopodobniej początek oznaczenia będzie EU4? tak jak to miało miejsce z dwusystemową EU43.
Już napisałem, że tak, jeśli PKP zdecyduje się na takie oznaczanie.
[40-49 - lokomotywa z innym układem osi niż Bo'Bo' lub Co'Co' albo innym systemem zasilania] - TRAXXy są wielosystemowe, więc ten przedział liczbowy jak najbardziej do nich pasuje.
PAFAWAG pisze:Ciekawe, jakie oznaczenie otrzymają te Bombardiery - ponownie EU43, które się w ewidencji PKP nie pojawiły, czy może EU44?
Chyba, że TRAXXy będą pracować w ruchu towarowym - wtedy zamiast U wskoczy T -
będzie ET43 lub ET44.
A jeśli prądowozy te będą obsługiwać relacje osobowe, analogicznie drugą literą będzie P -
EP43 lub EP44 ;)

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

2 cyfry za symbolem literowym oznaczają układ osi, sposób napędu, wielkość napięcia i rodzaj prądu oraz kolejność wprowadzenia do eksploatacji:
Stawiam raczej na EU44 ponieważ TRAXX to raczej lokomotywa uniwersalna czyli EU a już mieliśmy ET41/42 oraz EU43 czyli następna powinna być 44

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Paparazzi pisze:a już mieliśmy ET41/42 oraz EU43 czyli następna powinna być 44
PAFAWAG pisze:Bombardiery - ponownie EU43, które się w ewidencji PKP nie pojawiły, czy może EU44?
Więc nie wiadomo - mogą to być EU43, ponieważ te lokomotywy nie zostały przez PKP zakupione (a więc nie były wpisane do ewidencji).

A jaką moc ma ten TRAXX? Powyżej 3000 kW? ;)

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

PAFAWAG pisze:Więc nie wiadomo - mogą to być EU43, ponieważ te lokomotywy nie zostały przez PKP zakupione
Ale takowe oznacze zostało im przydzielone i jest do tej pory stosowane: http://www.railfaneurope.net/pix/it/pri ... _BS-01.jpg
PAFAWAG pisze:A jaką moc ma ten TRAXX? Powyżej 3000 kW?
Około 4MW

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Powinno być Ex44, przykładem na którym mogę się opierać jest przykład ED74 która nie dostała oznaczenia ED70 mimo iż oryginalne siedemdziesiątki od bardzo dawna nie istnieją.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

ep40 pisze:mimo iż oryginalne siedemdziesiątki od bardzo dawna nie istnieją.
Zgadza się, ale ED70 zostały wpisane na stan PKP - więc takie oznaczenie się pojawiło. Natomiast EU43 było tylko na lokomotywach, bo PKP odmówiło ich kupna ;)
Paparazzi pisze:Ale takowe oznacze zostało im przydzielone i jest do tej pory stosowane:
Oryginalne EU43 powędrowały do Włoch - kupiły je FS, i wykorzystują je do ruchu na przełęczy Brenner (dlatego czasami nazywane są Brennerlokami ;) ). Co ciekawe, FS zachowały oryginalne oznaczenie PKP - EU43, które do dziś widnieje na tych lokomotywach :D Natomiast zmieniło się oznaczenie EU11, które też nabyły FS - na bodajże E464 :|

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

ep40 pisze:Powinno być Ex44, przykładem na którym mogę się opierać jest przykład ED74 która nie dostała oznaczenia ED70 mimo iż oryginalne siedemdziesiątki od bardzo dawna nie istnieją.
Coś ci sie chyba pomieszało z oznaczeniami bo "x" to raczej oznaczenie parowozu i na dodatek wąskotorowego :razz: .
PAFAWAG pisze:Co ciekawe, FS zachowały oryginalne oznaczenie PKP - EU43, które do dziś widnieje na tych lokomotywach
To oznaczenie to nie jest oznaczenie FS lecz RTC (Rail Traction Company) prywatnego przewoźnika.

A wracając do tematu.
Paparazzi pisze:Wrocławski Bombardier będzie jedynie dostarczał pudła tak jak jest to do tej pory jedynie co to pomalowane na gotowo w barwy PKP Cargo.
Jak na dzień dzisiejszy nie zostało w barwy PKP Cargo pomalowane żadne pudło TRAXXa więc można liczyć się z tym że te pudła są już w przygotowane do eksploatacji i będą barwach TRAXXa czyli kremowo-zielono-szarej. A swoją trogą jestem ciekaw jak długo będzie się odbywał proces homologacji tej lokomotywy na PKP.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Paparazzi pisze:Coś ci sie chyba pomieszało z oznaczeniami bo "x"
"x" to joker.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Paparazzi pisze:Coś ci sie chyba pomieszało z oznaczeniami bo "x" to raczej oznaczenie parowozu i na dodatek wąskotorowego
X oznacza że tak naprawdę nie do końca wiadomo czy to będzie ET, EP, EU więc x oznacza niewiadomą według nazewnictwa matematycznego.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Paparazzi pisze:A swoją trogą jestem ciekaw jak długo będzie się odbywał proces homologacji tej lokomotywy na PKP.
Lokomotywy E186 były, zdaje się, testowane już na torze doświadczalnym koło ¯migrodu ;)

Mibars

Post autor: Mibars »

PAFAWAG pisze:A jaką moc ma ten TRAXX? Powyżej 3000 kW?
www.pkp-cargo.pl pisze:Dysponują one mocą 5,6 MW
Swoją drogą dużo jak na Bo-Bo :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”