Nowe polskie lokomotywy od ZNLE

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

siekierowy pisze:Tego to już chyba nikt nie stosuje.
Ależ skąd - przykładowo francuskie BB-26000 (zdaje się najdłuższe BB na świecie), produkowane do 1998 roku, posiadają wózki monosilnikowe: http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_26000
Za to chyba nie stosuje się już napędu polegającego na umieszczeniu dwóch ogromnych silników (np. type TTB 665) na ramie lokomotywy i doprowadzeniu momentu obrotowego do osi przez przekładnie (lokomotywy SNCF m. in. CC-40100 i CC-6500: http://www.youtube.com/watch?v=i2QOOOWZ28I).
siekierowy pisze:Właśnie to jest ciekawe czy będzie mogła jeździć w górach, czy nadal trzeba będzie reanimować tam ET21.
Moim zdaniem powinno się udać... Jakby nie patrzeć, pojazd nie ma wiele wspólnego elektrycznie z 4E/303E/201E, więc warto spróbować ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nawiązując do nazwy tematu - E6ACT to jest jednak rzeczywistość. Link do tego forum podał w innym temacie, bodajże Opi. ;)


I oto zdjęcia i filmy z prób E6ACT
:strzałka: http://forumtt.pl/viewtopic.php?p=81904 ... a18c52b302

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Tak, to ja zapodałem linka. ;)

Ale chciałbym zauważyć, że E6ACT możnabyło już zobaczyć w październiku ub.r. na targarch TRAKO w Gdańsku.

Awatar użytkownika
stachu
Posty: 861
Rejestracja: 2007-07-18, 19:42
Lokalizacja: Gliwice ( całe woj. śląskie)

Post autor: stachu »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Fajny ten smok. Trzymam kciuki za ZNLE. Oby tylko udało im się znaleźć kolejnych klientów na tą lokomotywę :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Następna w kolejce ma być E4ACU

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ciekawe... A będzie się czymś różnić od ACT? :mruga:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Ilością osi, silników i przełożeniem przekładni (by pełnić uniwersalną rolę).

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Przypuszczam, że ma to być ta wersja do 160km/h. Póki co szczegółów brak.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

To jeśli byłaby Bo Bo to raczej powinna być E4ACU.

Jedyne źródło jakie udało mi się skombinować to mówi z kolei że lok ma się nazywać E4ACP.

Niestety żadnych konkretów, wizualizacji itp ze strony ZNLE nie ma...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

OPi pisze:To jeśli byłaby Bo Bo to raczej powinna być E4ACU.
Przecież TLG pisał właśnie o ACU.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Myślę, że gdyby była w budowie, to byśmy się o tym dowiedzieli. Należy więc uznać, że jest w fazie przygotowań lub projektowania. Pożyjemy-zobaczymy.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »


Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Hmm.. ta wizualka krąży już od jakiegoś czasu, ale do tej pory była podpisywana jako autorstwa Newagu... Wiem że Newag jest udziałowcem ZNLE, ale jednak Newag to nie ZNLE.

Jeśli temat dobry, to pragnę zaprezentować:
http://www.railphoto.info/galeria/displ ... ?pos=-6631
Jak się podoba najnowszy wyrób ZNLE? :)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

OPi pisze:Jak się podoba najnowszy wyrób ZNLE?
Ja bym to nazwał efektem ubocznym, niż wyrobem...
Jeżeli zapowiadany "daleko idący proces modernizacyjny" ma się składać z dołożeniu dwóch (rożnych) klimatyzatorów, zlikwidowaniu szyb w drzwiach, pomalowaniu pudła i elementów wyposażenia oraz zmianie pługu na coś, co wygląda, jakby się miało pod własnym ciężarem złamać, to ja dziękuje. Oczywiście już nie wspominając, że z tymi "widarami", nożycowymi pantografami i "pofalowanym" pudłem, wygląda o 30 lat starzej...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

OPi pisze:Hmm.. ta wizualka krąży już od jakiegoś czasu, ale do tej pory była podpisywana jako autorstwa Newagu...
Tę wizualkę trafiłem już ze trzy lata temu, więc projekt jest nienowy.
Coffee pisze:"daleko idący proces modernizacyjny"
Wiesz, "dajeko idący proces modernizacyjny" miał powstać na bazie siódemki Intercity. Od dwóch lat nikt nie widział jego efektu. ZNLE przynajmniej "coś" robi

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Tak, zamienić kierownicę na joystick, dorzucić klimatyzatory, ale to dalej ma rozruch oporowy. Muzeum na kolach. To jest jak modernizowanie Poloneza.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

siekierowy pisze:Tak, zamienić kierownicę na joystick
Nastawnik kołowy został. ;)

Ja się bardzo cieszę że do Szczecina trafiły właśnie 201Em, a nie te byle jakie ET22-2028< i EU07-1501<.

aHm3d

Lokomotywa E6ACT DRAGON

Post autor: aHm3d »

Och.... robi wrażenie ;)

http://youtu.be/76uyK3Xsu34

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

No to odgrzewamy bo ZNLE uraczyła nas nowością - o to jest Griffin:
Obrazek

http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=image

http://www.rynek-kolejowy.pl/35393/Grif ... towany.htm

Zaś Lotos Kolej kupi pięć Dragonów:
http://www.rynek-kolejowy.pl/35392/Loto ... agonow.htm
Ostatnio zmieniony 2012-09-19, 06:02 przez irisbus, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”