WKD
Tak sobie zamówiło WKD. PESA produkuje pociągi wg. zamówieniaButelka pisze:O ile wygląd jest kwestią względną, o tyle zupełnie nie rozumiem sensu robienia dwujednostkowego składu bez pełnoprawnych kabin po środku - skoro pojazd nie jest przeznaczony do rozłączania w normalnych warunkach, to po co robić z niego 2 jednostki?
Zresztą aktualnie EN94 też kursują w składach złożonych z dwóch jednostek, bez przejścia pomiędzy nimi. I nie stanowi to jakoś wielkiego problemu
A ktoś w ogóle robi sprzecznie z zamówieniem w takich kwestiach?J-31 pisze:Tak sobie zamówiło WKD. PESA produkuje pociągi wg. zamówienia
Masz wyżej dyskusję na ten temat. A EN94 to bardzo stare jednostki, więc porównanie jest nie na miejscu.J-31 pisze:Zresztą aktualnie EN94 też kursują w składach złożonych z dwóch jednostek, bez przejścia pomiędzy nimi. I nie stanowi to jakoś wielkiego problemu
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
To może nie być takie łatwe, właściwie chodzi głównie o warunki powiązania owej taryfyB@rteK pisze:Ale czy przy okazji kupna nowych składów nie można było ujednolicić malowania z SKM, nazwać ich linię np. S10 i bardziej powiązać taryfę z ZTM?
Hmm, myślę że najefektywniej byłoby, gdybyś poczytał Wikipedię na ten tematB@rteK pisze:No i może ktoś mi wyjaśni czym się różni WKD od SKM i czemu nie może to być jedna firma
Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o - jest osobną i niezależną - od SKM W-wa - spółką kolejową. To jest po prostu osobny przewoźnik, który ma własną taryfę przewozową, własne bilety i tabor. Co do integracji taryfowej - to warszawskiemu ZTM-owi udało się jedynie porozumieć z WKD, w sprawie honorowania biletów długookresowych ZTM na krótkim - miejskim - odcinku liniiB@rteK pisze:Nie wiem czy była już o tym mowa. Ale czy przy okazji kupna nowych składów nie można było ujednolicić malowania z SKM, nazwać ich linię np. S10 i bardziej powiązać taryfę z ZTM? No i może ktoś mi wyjaśni czym się różni WKD od SKM i czemu nie może to być jedna firma?
SKM Warszawa to przewoźnik stworzony przez samorząd warszawski - jest to kolejowy przewoźnik miejski. SKM nie ma własnej taryfy - obowiązuje taryfa ZTM-u. Zarówno WKD, jak i SKM są firmami zupełnie od siebie niezależnymi
Połączenie ich. Chyba nie wchodzi w rachubę. Parę lat temu słyszałem o likwidacji SKM-ki, ale chyba na razie nic z tego nie będzie. A ponieważ mamy do czynienia z kilkoma (konkretnie trzema) spółkami kolejowymi, toteż na razie nie ma ani woli, ani chęci - by stworzyć jakąś jednolitą numeracją linii kolejowych.
Co do WKD, to nikt jeszcze nie krzyczał, że trzeba by nazwać ich linię jako np. S10. Natomiast od dawna w mediach mówi się o potrzebie ponumerowania linii Kolei Mazowieckich.