WKD

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Butelka

Post autor: Butelka »

O ile wygląd jest kwestią względną, o tyle zupełnie nie rozumiem sensu robienia dwujednostkowego składu bez pełnoprawnych kabin po środku - skoro pojazd nie jest przeznaczony do rozłączania w normalnych warunkach, to po co robić z niego 2 jednostki?

BTW, Mógłby ktoś objaśnić genezę dyskusji w komentarzach nt. CMK? To ma związek z WKD?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Butelka pisze:nie rozumiem sensu robienia dwujednostkowego składu bez pełnoprawnych kabin po środku
Zrobienie dodatkowych kabin kosztuje. Można było zamówić o dwa pociągi mniej, tyle że wszystkie miałyby kabiny. A lata praktyki na WKD pokazały, że dwie kabiny EN94 będące po środku nie sa nigdy wykorzystywane, tak więc dlaczego nie mieli z nich zrezygnować? Takie rozwiązanie stosuje się od dawna w wielu pojazdach (m.in. jak pisałem wyrzej Berliner S-Bahn) i się sprawdza.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_opis/ ... f2cf_d.jpg
To wygląda gorzej niż gdyby między członami EN57 zlikwidować przejścia międzywagonowe.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

OPi pisze:Zrobienie dodatkowych kabin kosztuje. Można było zamówić o dwa pociągi mniej, tyle że wszystkie miałyby kabiny. A lata praktyki na WKD pokazały, że dwie kabiny EN94 będące po środku nie sa nigdy wykorzystywane, tak więc dlaczego nie mieli z nich zrezygnować?
Nie o to chodzi, że muszą być kabiny, tylko o to, dlaczego są to w takim razie dwa wagony i dwie przestrzenie, między którymi trzeba przechodzić na zewnątrz. Skoro jeden wagon nie jest pełnoprawnym pociągiem to dlaczego dwuwagonowy pociąg nie stanowi jednej przestrzeni?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Może po prostu WKD chce wprowadzać różne konfiguracje w składach, aby była pewna dowolność, żeby np w godzinach szczytu składy łączyć w 6-cio wagonowe pociągi. Trudno mi powiedzieć, bo nie wiem czym się kierował WKD rozpisując przetarg. Może po prostu kolejna oszczędność? :retard:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No to zamiast 6-wagonowych pociągów byłyby trzy podwójne... Ktoś odpowiedzialny za WKD nie pomyślał, i to bardzo nie pomyślał.

Butelka

Post autor: Butelka »

KKS pisze:No to zamiast 6-wagonowych pociągów byłyby trzy podwójne... Ktoś odpowiedzialny za WKD nie pomyślał, i to bardzo nie pomyślał.
OPiemu chodziło raczej (raczej) o to, że można do takiego zwykłego składu przyłączyć "połówkę" z innego i zrobić 6-członowy pociąg. Tak jak w berlińskim U-Bahn'ie w seriach D i F.

Jeśli się mylę, poprawcie mnie.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A, o to. No, to by nie było głupie, tylko pytanie czy kiedykolwiek z tego skorzystają ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Zwróćcie uwagę na widoczność, jaką zapewniono maszyniście. Na WKD od lat 70. jeździ się bez kierowników (chociaż większość EN94 jeszcze ma ślady po obecności kierowników), wymianę podróżnych maszynista obserwuje sam w lusterku. Jeśli chodzi o połączenie między jednostkami: sądzę, że WKD dobrze wiedziało co robi zamawiając takie rozwiązanie.

Butelka

Post autor: Butelka »

Monitoring z dobrze rozmieszczonymi kamerami w okolicach drzwi zawsze dużo daje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Butelka pisze:O ile wygląd jest kwestią względną, o tyle zupełnie nie rozumiem sensu robienia dwujednostkowego składu bez pełnoprawnych kabin po środku - skoro pojazd nie jest przeznaczony do rozłączania w normalnych warunkach, to po co robić z niego 2 jednostki?
Tak sobie zamówiło WKD. PESA produkuje pociągi wg. zamówienia ;)

Zresztą aktualnie EN94 też kursują w składach złożonych z dwóch jednostek, bez przejścia pomiędzy nimi. I nie stanowi to jakoś wielkiego problemu ;)

Butelka

Post autor: Butelka »

J-31 pisze:Tak sobie zamówiło WKD. PESA produkuje pociągi wg. zamówienia ;)
A ktoś w ogóle robi sprzecznie z zamówieniem w takich kwestiach?
J-31 pisze:Zresztą aktualnie EN94 też kursują w składach złożonych z dwóch jednostek, bez przejścia pomiędzy nimi. I nie stanowi to jakoś wielkiego problemu ;)
Masz wyżej dyskusję na ten temat. A EN94 to bardzo stare jednostki, więc porównanie jest nie na miejscu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czytałem tą dyskusję. Tymaczasem fakty są takie, że z tego co ja się orientuję, WKD będzie eksploatować w trakcji podwójnej. Czyli dokładnie tak jak widać to na zdjęciu powyżej ;)

Butelka

Post autor: Butelka »

W takim razie taka konstrukcja zupełnie traci sens.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Butelka pisze:W takim razie taka konstrukcja zupełnie traci sens.
Spoko. Pożyjemy, zobaczymy. Wg mnie nie będzie źle ;)

A swoją drogą PESA w Warszawie i na Mazowszu nieźle się obłowiła. Ezt-y dla WKD, KM, SKM. Szynobusy dla KM. Tramwaje dla TW... czekam, kiedy zaczną produkować autobusy :lol:

Butelka

Post autor: Butelka »

J-31 pisze:czekam, kiedy zaczną produkować autobusy :lol:
Prędzej wagony metra, coby poczciwe 81-tki zastąpić :cool:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Butelka pisze:Prędzej wagony metra, coby poczciwe 81-tki zastąpić :cool:
Chwilowo nie mają szans. Czekamy na Siemensy. No, ale może późnej :mruga:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze: I nie stanowi to jakoś wielkiego problemu
Powiedz to kanarom :D

Butelka

Post autor: Butelka »

J-31 pisze:Czekamy na Siemensy.
Już zamówili? Myślałem że to tylko projekty :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Butelka pisze:Już zamówili? Myślałem że to tylko projekty :D
Już dawno. Czekamy na pociągi. Będą być może w przyszłym roku ;)

No, a póki co wracamy do tematu WKD :mruga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”