WKD

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Butelka

Post autor: Butelka »

J-31 pisze:czekam, kiedy zaczną produkować autobusy :lol:
Prędzej wagony metra, coby poczciwe 81-tki zastąpić :cool:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Butelka pisze:Prędzej wagony metra, coby poczciwe 81-tki zastąpić :cool:
Chwilowo nie mają szans. Czekamy na Siemensy. No, ale może późnej :mruga:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze: I nie stanowi to jakoś wielkiego problemu
Powiedz to kanarom :D

Butelka

Post autor: Butelka »

J-31 pisze:Czekamy na Siemensy.
Już zamówili? Myślałem że to tylko projekty :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Butelka pisze:Już zamówili? Myślałem że to tylko projekty :D
Już dawno. Czekamy na pociągi. Będą być może w przyszłym roku ;)

No, a póki co wracamy do tematu WKD :mruga:

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Butelka pisze:
J-31 pisze:Czekamy na Siemensy.
Już zamówili? Myślałem że to tylko projekty :D
Już powoli się klepią w Nowym Sączu ;)

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

A czy wiadomo coś na temat zachowania jakiegoś składu EN-94 na historyczny?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Pidobno wszystkie idą na złom ze względu na brak miejsca w Grodzisku. :/

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

W sumie to po części spisanie na straty, ale może Muzeum Kolejnictwa się zainteresuje?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Na razie nic mi o tym nie wiadomo. Wiem że jakiś klub MK interweniuje w tej sprawie. ;)

B@rteK

Post autor: B@rteK »

Nie wiem czy była już o tym mowa. Ale czy przy okazji kupna nowych składów nie można było ujednolicić malowania z SKM, nazwać ich linię np. S10 i bardziej powiązać taryfę z ZTM? No i może ktoś mi wyjaśni czym się różni WKD od SKM i czemu nie może to być jedna firma?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

B@rteK pisze:Ale czy przy okazji kupna nowych składów nie można było ujednolicić malowania z SKM, nazwać ich linię np. S10 i bardziej powiązać taryfę z ZTM?
To może nie być takie łatwe, właściwie chodzi głównie o warunki powiązania owej taryfy
B@rteK pisze:No i może ktoś mi wyjaśni czym się różni WKD od SKM i czemu nie może to być jedna firma
Hmm, myślę że najefektywniej byłoby, gdybyś poczytał Wikipedię na ten temat

Butelka

Post autor: Butelka »

B@rteK pisze:No i może ktoś mi wyjaśni czym się różni WKD od SKM i czemu nie może to być jedna firma?
Bo mamy kapitalizm i każdy robi to, co uważa za słuszne? Bo nie ma socjalizmu i monopolu pojedynczych spółek państwowych?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

B@rteK pisze:Nie wiem czy była już o tym mowa. Ale czy przy okazji kupna nowych składów nie można było ujednolicić malowania z SKM, nazwać ich linię np. S10 i bardziej powiązać taryfę z ZTM? No i może ktoś mi wyjaśni czym się różni WKD od SKM i czemu nie może to być jedna firma?
Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o - jest osobną i niezależną - od SKM W-wa - spółką kolejową. To jest po prostu osobny przewoźnik, który ma własną taryfę przewozową, własne bilety i tabor. Co do integracji taryfowej - to warszawskiemu ZTM-owi udało się jedynie porozumieć z WKD, w sprawie honorowania biletów długookresowych ZTM na krótkim - miejskim - odcinku linii ;)

SKM Warszawa to przewoźnik stworzony przez samorząd warszawski - jest to kolejowy przewoźnik miejski. SKM nie ma własnej taryfy - obowiązuje taryfa ZTM-u. Zarówno WKD, jak i SKM są firmami zupełnie od siebie niezależnymi ;)

Połączenie ich. Chyba nie wchodzi w rachubę. Parę lat temu słyszałem o likwidacji SKM-ki, ale chyba na razie nic z tego nie będzie. A ponieważ mamy do czynienia z kilkoma (konkretnie trzema) spółkami kolejowymi, toteż na razie nie ma ani woli, ani chęci - by stworzyć jakąś jednolitą numeracją linii kolejowych.

Co do WKD, to nikt jeszcze nie krzyczał, że trzeba by nazwać ich linię jako np. S10. Natomiast od dawna w mediach mówi się o potrzebie ponumerowania linii Kolei Mazowieckich. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Pewnie gdyby nie feler w postaci skrajni kolejowej to TW by je wzięło na wahadła :D

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Hehe, no tak, przecież EN94 od strony technicznej to zwykłe tramwaje. :D

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

OPi pisze:Hehe, no tak, przecież EN94 od strony technicznej to zwykłe tramwaje.
Poza napięciem 600V nie ma w nich nic z tramwaju.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Po pierwsze tramwajowe oznaczenie 101N (raczej nie bez powodu nadano własnie takie oznaczenie). Po drugie tramwajowe zawieszenie silników. Jak dla mnie to zwykłe tramwaje tyle że nieprzystosowane do ruchu po drogach tylko kolei. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ciężko powiedzieć co to jest, granica między tramwajem a pociągiem jest dość płynna.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

OPi pisze:o drugie tramwajowe zawieszenie silników
Tak jak w EN57 i wielu innych pojazdach.
EN94 jest pojazdem zbudowanym w oparciu o normy kolejowe. Kolejka wąbrzeska czy walimsko-jugowicka też były systemamy quasi-tramwajowymi, a jednak zakwalifikowanymi jako linie kolejowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”