WKD

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Kontrakt na jednostki podpisany. Jednostka będzie wyglądać tak
http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_ ... 755b_d.jpg
Bardzo ciekawy pojazd. Rośnie konkurent dla Flexity Swift?

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Ciekawe, że zdecydowano się na zamówienie dwóch wagonów trójczłonowych, ale (każdy) z jedną kabiną sterowniczą i łączonych tyłami... Co przemawia za tym, że wybrano to rozwiązanie jako lepsze niż np. dwukierunkowy wagon kilkuczłonowy/kilkuwagonowy (taki skład przegubowców jest np. tańszy?..)?

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Właśnie czy stanęło na czym właściwie ten układ jest lepszy?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jeśli wierzyć Gazecie, to pomiędzy dwoma jednostkami nie przewidziano przejścia - ponieważ WKD zależało na taniej ofercie. Czyli w grę wchodziły oszczędności... ale podkreślam, to jest informacja z Gazety ;)

Artykuł na ten temat pod linkiem :strzałka: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... isana.html

siekierowy

Post autor: siekierowy »

http://polskalokalna.pl/galerie/mazowie ... 4518,1,439
Skład WKD zahaczył o koparkę która była w skrajni. Prawdopodobnie pierwszy człon do kasacji.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Współczuję pasażerom WKD-ki. Wypadek był na tyle poważny, że trzeba było zawiesić kursowanie kolejkie. Tak więc wielu ludzi, w popołudniowym szczycie musiało szukać alternatywy. :]

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »


Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Mi się najbardziej trzeci projekt podoba :) Ogólnie dość futurystyczny wygląd mają te propozycje.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Mnie również ten trzeci :) Udana dizajnerska synteza tramwaju i pociągu, gustownie i bez zbędnych dodatków.
Kupowane od 1972 roku EN94
Yy? Przecież dostawy tych wagonów trwały ok. 1 rok, i na tym się skończyło... (i znów to samo, piszą, co wiedzą...)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ho ho, widzę, że PESA produkuje dla WKD naprawdę odlotowe ezt-y. Co prawda gdzieś tam w Gazecie, dawno temu, oglądałem ówczesną wizualkę, ale tamto się nie umywało, do tego co teraz można obejrzeć. Jestem pod wrażeniem :P

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:PESA produkuje dla WKD naprawdę odlotowe ezt-y
Dziwnie podobne pod wieloma względami do stadlerowskiego TANGA.

Lopez

Post autor: Lopez »

Dziwnie podobne pod wieloma względami do stadlerowskiego TANGA.
To fakt, ale jednak bez przegięcia.
Szkoda, że którejś z tych mordek PESA nie proponuje dla swinga.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Patrzcie i podziwiajcie nową jednostkę dla wukadki :)

http://www.rynek-kolejowy.pl/28999/Nowy ... gotowy.htm

Z tego co widzę, będą one w systemie, jak w Berlińskiej S-Bahn - kabina tylko z jednej strony, i wagony zczepione tyłami. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Całkiem przyjemnie wygląda. Pozostaje czekać, aż WKD zacznie wysyłać te nowe jednostki na linię (jeśli w końcu odbiorą od producenta) :)

Butelka

Post autor: Butelka »

O ile wygląd jest kwestią względną, o tyle zupełnie nie rozumiem sensu robienia dwujednostkowego składu bez pełnoprawnych kabin po środku - skoro pojazd nie jest przeznaczony do rozłączania w normalnych warunkach, to po co robić z niego 2 jednostki?

BTW, Mógłby ktoś objaśnić genezę dyskusji w komentarzach nt. CMK? To ma związek z WKD?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Butelka pisze:nie rozumiem sensu robienia dwujednostkowego składu bez pełnoprawnych kabin po środku
Zrobienie dodatkowych kabin kosztuje. Można było zamówić o dwa pociągi mniej, tyle że wszystkie miałyby kabiny. A lata praktyki na WKD pokazały, że dwie kabiny EN94 będące po środku nie sa nigdy wykorzystywane, tak więc dlaczego nie mieli z nich zrezygnować? Takie rozwiązanie stosuje się od dawna w wielu pojazdach (m.in. jak pisałem wyrzej Berliner S-Bahn) i się sprawdza.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_opis/ ... f2cf_d.jpg
To wygląda gorzej niż gdyby między członami EN57 zlikwidować przejścia międzywagonowe.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

OPi pisze:Zrobienie dodatkowych kabin kosztuje. Można było zamówić o dwa pociągi mniej, tyle że wszystkie miałyby kabiny. A lata praktyki na WKD pokazały, że dwie kabiny EN94 będące po środku nie sa nigdy wykorzystywane, tak więc dlaczego nie mieli z nich zrezygnować?
Nie o to chodzi, że muszą być kabiny, tylko o to, dlaczego są to w takim razie dwa wagony i dwie przestrzenie, między którymi trzeba przechodzić na zewnątrz. Skoro jeden wagon nie jest pełnoprawnym pociągiem to dlaczego dwuwagonowy pociąg nie stanowi jednej przestrzeni?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Może po prostu WKD chce wprowadzać różne konfiguracje w składach, aby była pewna dowolność, żeby np w godzinach szczytu składy łączyć w 6-cio wagonowe pociągi. Trudno mi powiedzieć, bo nie wiem czym się kierował WKD rozpisując przetarg. Może po prostu kolejna oszczędność? :retard:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”