WKD
Chyba raczej się zbytnio w temacie nie orientujesz i ciężko ci to będzie jednorazowo wyjaśnićB@rteK pisze:Mnie bardziej ciekawi czemu nie pomyślano więc budować SKM na bazie WKD, no i honorowania całej taryfy ZTM w celu większej przejrzystości i ułatwienia życia pasażerom. Podobnie z barwami składów. Ideowo nie widzę różnicy między SKM i WKD, obydwie firmy mają na celu zapewnić pasażerom ościennych mniejszych miast dojazd do stolicy, a także ułatwić podróż w samym mieście
To nie jest kwestia "wielkiej bogatej Warszawy", a raczej problem spychologii stosowanej. Wszyscy by chcieli integrację taryfową... ale nikt za nią nie chce płacić. Ja po cichu wierzę w dyr. Rutę i jego wizje komunikacji aglomeracyjnej. Może w końcu doczekamy się jakichś konkretnych działań. A na razie WKD ma własne biletyAmalio pisze:No właśnie - jak to jest, że w wielkiej, bogatej Warszawie w której tyle rzeczy idzie do przodu nie dogadano się jeszcze w tak zdawać by się mogło banalnej kwestii jak integracja taryfowa
Najwidoczniej musiałbym przekonać się na własnej skórze o tym, czyli przejechać się jednym i drugim Ale z perspektywy tych 180 km, które mnie dzieli od stolicy, wydaje mi się że wypadałoby połączyć oba ciała lub przynajmniej ujednolicić taryfę i malowanie, aby dla przeciętnego pasażera nie miało znaczenia czy jedzie WKD czy SKMpmaster pisze:Chyba raczej się zbytnio w temacie nie orientujesz i ciężko ci to będzie jednorazowo wyjaśnić
Re: WKD
WKD kupuje kolejne 6 eztów. Wczoraj komisja przetargowa otworzyła koperty z ofertami. I wychodzi na to, że najtańszą ofertę przesłał Newag Nowy Sącz. Firma ma 2 lata na wyprodukowanie taboru - od momentu podpisania kontraktu.
Swoją drogą udało mi się w końcu przejechać EN97 i ... wizualnie od zewnątrz ten ezt robi przyjemne wrażenie. Dużo gorzej jest w środku. Jest głośno, ciasno i można nogi połamać, ponieważ środkowy człon ma podwyższenie (jeden stopień) toteż tej "niskiej podłogi" w rzeczywistości jest raczej mało. Dziwi mnie napęd tych składów, jest strasznie głośny, albo ja trafiłem na taką jednostkę. Przez cały czas elektronika generowała jakiś pisk, mało to było przyjemne
Swoją drogą udało mi się w końcu przejechać EN97 i ... wizualnie od zewnątrz ten ezt robi przyjemne wrażenie. Dużo gorzej jest w środku. Jest głośno, ciasno i można nogi połamać, ponieważ środkowy człon ma podwyższenie (jeden stopień) toteż tej "niskiej podłogi" w rzeczywistości jest raczej mało. Dziwi mnie napęd tych składów, jest strasznie głośny, albo ja trafiłem na taką jednostkę. Przez cały czas elektronika generowała jakiś pisk, mało to było przyjemne
Re: WKD
Najwyraźniej chyba nie starcza im to, bo EN94 nadal jeżdżą normalnie, aczkolwiek WKD chciałoby podnieść częstotliwość kursów, więc nowe ezt-y bardzo się im przydadzą. Natomiast o tym aktualnym zakupie mówiło się już od dawna, tak więc to nie była żadna nowość, po prostu dowiedzieliśmy się kto tym razem wyprodukuje tabor
Re: WKD
Newag przesłał wizualkę 39WE dla WKD - składy mają się pojawić w przyszłym roku, ale czy tak będą wyglądać ?
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/51,3 ... 6.html?i=4
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/51,3 ... 6.html?i=4
Re: WKD
Wracamy do tematu Newagu 39WE dla WKD, wizualkę tego ezt-a Możecie zobaczyć w moim powyższym poście... a tutaj zdjęcia gotowego zestawu
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/51 ... 5.html?i=0
Na razie jest jeden i jest testowany pod Wrocławiem
Przypomnę, że będzie tego 6 sztuk. Pierwszy trafi do końca kwietnia, ostatni ma przybyć do końca sierpnia br. Jednakże tego pierwszego nie zobaczymy na linii za szybko, ponieważ WKD musi zmienić napięcie sieci trakcyjnej na 3 tys. V. Nowe ezt-y są przygotowane już pod kątem tegoż napięcia. WKD wstępnie planuje zmianę napięcia na długi majowy weekend, ale obawiają się, że dostawy 39WE mogłyby się przesunąć w czasie. Toteż ostatecznych decyzji jeszcze nie podjęto
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/51 ... 5.html?i=0
Na razie jest jeden i jest testowany pod Wrocławiem
Przypomnę, że będzie tego 6 sztuk. Pierwszy trafi do końca kwietnia, ostatni ma przybyć do końca sierpnia br. Jednakże tego pierwszego nie zobaczymy na linii za szybko, ponieważ WKD musi zmienić napięcie sieci trakcyjnej na 3 tys. V. Nowe ezt-y są przygotowane już pod kątem tegoż napięcia. WKD wstępnie planuje zmianę napięcia na długi majowy weekend, ale obawiają się, że dostawy 39WE mogłyby się przesunąć w czasie. Toteż ostatecznych decyzji jeszcze nie podjęto
Re: WKD
Można je puścić również pod aktualną trakcję na takiej samej zasadzie jak jeżdżą Pesy co nie...
Re: WKD
Pesy są technicznie przygotowane pod kątem obecnego napięcia i nowego. No i normalnie kursują, a całkowicie przejmą obsługę po zmianie napięcia w sieci, tym samym żegnając już EN94. Natomiast Newag od początku został przygotowany wyłącznie pod kątem napięcia 3 tys. V. Tak sobie zażyczyło WKD.
Re: WKD
Nie do końca, Pesy są przystosowane również do napięcia 3kV, mają jedynie założone przetwornice, broń boże nie są to zespoły 2-systemowe
Re: WKD
Nie napisałem, że są "dwu systemowe". Jedynie napisałem - może dość oględnie - że są tak przygotowane przez producenta, że normalnie kursują teraz, przy starym napięciu sieci i będą mogły nadal jeździć po zmianie napięcia, po odpowiedniej modyfikacji, ale to wiadome było od dawna
A tak swoją drogą, to ciekawy jestem, czy jeśli nastąpi obsuwa w terminie zmiany napięcia sieci na WKD - czy WKD z Newagiem zdecydują się o założeniu przetwornicy w 39WE ? Pytanie, czy technicznie jest to możliwe dla tych jednostek ?
A tak swoją drogą, to ciekawy jestem, czy jeśli nastąpi obsuwa w terminie zmiany napięcia sieci na WKD - czy WKD z Newagiem zdecydują się o założeniu przetwornicy w 39WE ? Pytanie, czy technicznie jest to możliwe dla tych jednostek ?
Re: WKD
Można wszędzie, pytanie tylko po co, lepiej nieco wydłużyć okres eksploatacji starych WKDek niż bezpodstawnie bawić się z Newagami, które notabene wyglądają wg. mnie fantastycznie...