WKD

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

B@rteK pisze:Mnie bardziej ciekawi czemu nie pomyślano więc budować SKM na bazie WKD, no i honorowania całej taryfy ZTM w celu większej przejrzystości i ułatwienia życia pasażerom. Podobnie z barwami składów. Ideowo nie widzę różnicy między SKM i WKD, obydwie firmy mają na celu zapewnić pasażerom ościennych mniejszych miast dojazd do stolicy, a także ułatwić podróż w samym mieście
Chyba raczej się zbytnio w temacie nie orientujesz i ciężko ci to będzie jednorazowo wyjaśnić

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:No właśnie - jak to jest, że w wielkiej, bogatej Warszawie w której tyle rzeczy idzie do przodu nie dogadano się jeszcze w tak zdawać by się mogło banalnej kwestii jak integracja taryfowa :?:
To nie jest kwestia "wielkiej bogatej Warszawy", a raczej problem spychologii stosowanej. Wszyscy by chcieli integrację taryfową... ale nikt za nią nie chce płacić. Ja po cichu wierzę w dyr. Rutę i jego wizje komunikacji aglomeracyjnej. Może w końcu doczekamy się jakichś konkretnych działań. A na razie WKD ma własne bilety ;)

B@rteK

Post autor: B@rteK »

pmaster pisze:Chyba raczej się zbytnio w temacie nie orientujesz i ciężko ci to będzie jednorazowo wyjaśnić
Najwidoczniej musiałbym przekonać się na własnej skórze o tym, czyli przejechać się jednym i drugim :P Ale z perspektywy tych 180 km, które mnie dzieli od stolicy, wydaje mi się że wypadałoby połączyć oba ciała lub przynajmniej ujednolicić taryfę i malowanie, aby dla przeciętnego pasażera nie miało znaczenia czy jedzie WKD czy SKM :)

Butelka

Post autor: Butelka »

¬le. Próbujesz pojąć sprawę zbyt przyziemnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: WKD

Post autor: J-31 »

WKD kupuje kolejne 6 eztów. Wczoraj komisja przetargowa otworzyła koperty z ofertami. I wychodzi na to, że najtańszą ofertę przesłał Newag Nowy Sącz. Firma ma 2 lata na wyprodukowanie taboru - od momentu podpisania kontraktu.

Swoją drogą udało mi się w końcu przejechać EN97 i ... wizualnie od zewnątrz ten ezt robi przyjemne wrażenie. Dużo gorzej jest w środku. Jest głośno, ciasno i można nogi połamać, ponieważ środkowy człon ma podwyższenie (jeden stopień) toteż tej "niskiej podłogi" w rzeczywistości jest raczej mało. Dziwi mnie napęd tych składów, jest strasznie głośny, albo ja trafiłem na taką jednostkę. Przez cały czas elektronika generowała jakiś pisk, mało to było przyjemne ;)

kacpi
Posty: 3
Rejestracja: 2011-08-01, 13:20
Lokalizacja: szczecin

Re: WKD

Post autor: kacpi »

Ja tam WKD się nie interesuje, ale nawet bardzo fajnie że Warszawa kupi kolejne superowe ezt-y :)

Jak nie mamy nic do powiedzenia w danym temacie, to nie piszemy nic na siłę. Regulamin pkt. 5a) się kłania. //Kędzior

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: WKD

Post autor: pmaster »

Tego co kupili od PESY nie wystarcza na zastąpienie wszystkich 101N? Mogą mieć problemy przez zróżnicowanie taboru

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: WKD

Post autor: J-31 »

Najwyraźniej chyba nie starcza im to, bo EN94 nadal jeżdżą normalnie, aczkolwiek WKD chciałoby podnieść częstotliwość kursów, więc nowe ezt-y bardzo się im przydadzą. Natomiast o tym aktualnym zakupie mówiło się już od dawna, tak więc to nie była żadna nowość, po prostu dowiedzieliśmy się kto tym razem wyprodukuje tabor ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: WKD

Post autor: J-31 »

Newag przesłał wizualkę 39WE dla WKD - składy mają się pojawić w przyszłym roku, ale czy tak będą wyglądać ? :cool:

:strzałka: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/51,3 ... 6.html?i=4

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: WKD

Post autor: J-31 »

Wracamy do tematu Newagu 39WE dla WKD, wizualkę tego ezt-a Możecie zobaczyć w moim powyższym poście... a tutaj zdjęcia gotowego zestawu

:strzałka: http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/51 ... 5.html?i=0

Na razie jest jeden i jest testowany pod Wrocławiem ;)

Przypomnę, że będzie tego 6 sztuk. Pierwszy trafi do końca kwietnia, ostatni ma przybyć do końca sierpnia br. Jednakże tego pierwszego nie zobaczymy na linii za szybko, ponieważ WKD musi zmienić napięcie sieci trakcyjnej na 3 tys. V. Nowe ezt-y są przygotowane już pod kątem tegoż napięcia. WKD wstępnie planuje zmianę napięcia na długi majowy weekend, ale obawiają się, że dostawy 39WE mogłyby się przesunąć w czasie. Toteż ostatecznych decyzji jeszcze nie podjęto ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: WKD

Post autor: Auper »

Można je puścić również pod aktualną trakcję na takiej samej zasadzie jak jeżdżą Pesy co nie...;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: WKD

Post autor: J-31 »

Pesy są technicznie przygotowane pod kątem obecnego napięcia i nowego. No i normalnie kursują, a całkowicie przejmą obsługę po zmianie napięcia w sieci, tym samym żegnając już EN94. Natomiast Newag od początku został przygotowany wyłącznie pod kątem napięcia 3 tys. V. Tak sobie zażyczyło WKD. ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: WKD

Post autor: Auper »

Nie do końca, Pesy są przystosowane również do napięcia 3kV, mają jedynie założone przetwornice, broń boże nie są to zespoły 2-systemowe

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: WKD

Post autor: J-31 »

Nie napisałem, że są "dwu systemowe". Jedynie napisałem - może dość oględnie - że są tak przygotowane przez producenta, że normalnie kursują teraz, przy starym napięciu sieci i będą mogły nadal jeździć po zmianie napięcia, po odpowiedniej modyfikacji, ale to wiadome było od dawna ;)

A tak swoją drogą, to ciekawy jestem, czy jeśli nastąpi obsuwa w terminie zmiany napięcia sieci na WKD - czy WKD z Newagiem zdecydują się o założeniu przetwornicy w 39WE ? Pytanie, czy technicznie jest to możliwe dla tych jednostek ? ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: WKD

Post autor: Auper »

Można wszędzie, pytanie tylko po co, lepiej nieco wydłużyć okres eksploatacji starych WKDek niż bezpodstawnie bawić się z Newagami, które notabene wyglądają wg. mnie fantastycznie...;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”