WKD

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Hehe, no tak, przecież EN94 od strony technicznej to zwykłe tramwaje. :D

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

OPi pisze:Hehe, no tak, przecież EN94 od strony technicznej to zwykłe tramwaje.
Poza napięciem 600V nie ma w nich nic z tramwaju.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Po pierwsze tramwajowe oznaczenie 101N (raczej nie bez powodu nadano własnie takie oznaczenie). Po drugie tramwajowe zawieszenie silników. Jak dla mnie to zwykłe tramwaje tyle że nieprzystosowane do ruchu po drogach tylko kolei. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ciężko powiedzieć co to jest, granica między tramwajem a pociągiem jest dość płynna.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

OPi pisze:o drugie tramwajowe zawieszenie silników
Tak jak w EN57 i wielu innych pojazdach.
EN94 jest pojazdem zbudowanym w oparciu o normy kolejowe. Kolejka wąbrzeska czy walimsko-jugowicka też były systemamy quasi-tramwajowymi, a jednak zakwalifikowanymi jako linie kolejowe.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Pierwsze dwa EN97 zajechały już do Grodziska:
http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?pid=65986

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

B@rteK pisze:No i może ktoś mi wyjaśni czym się różni WKD od SKM i czemu nie może to być jedna firma?
Primo - WKD jest firmą z tradycjami. Powstała w 1918r., a pierwsze jej pociągi (jeszcze jako "Elektryczna Kolej Dojazdowa" wyjechały w 1927r. Była to również pierwsza normalnotorowa i zelektryfikowana linia kolejowa na ziemiach polskich. W 1951r. po przejęciu przez państwo uzyskała nazwę Warszawska Kolej Dojazdowa. Sieć z której korzysta WKD ma napięcie 600V.

Natomiast SKM powstała jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w maju 2004r i realizuje połączenia na liniach kolejowych, gdzie kursują tradycyjne pociągi, a napięcie w sieci wynosi 3kV.

Co do połączenia obu systemów... myślę, że wielu pasażerów by cię zlinczowało za takie poglądy :D


Na drugi raz zalecam użycie wiadomej wyszukiwarki internetowej. Naprawdę sporo informacji na temat obu tych systemów można znaleźć.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Kędzior pisze: Co do połączenia obu systemów... myślę, że wielu pasażerów by cię zlinczowało za takie poglądy
Czemu?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

pmaster pisze:
Kędzior pisze: Co do połączenia obu systemów... myślę, że wielu pasażerów by cię zlinczowało za takie poglądy
Czemu?
W którymś Kurierze Mazowieckim było coś w stylu: "wukadka była i jest zawsze i nie wyobrażamy sobie, żeby jej nie było". Lub jakoś podobnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ludzie, generalnie rzecz biorąc przyzwyczaili się do pociągów WKD-ki, ale - prawda też jest taka, że każdy chce jeździć jak najtaniej. A ponieważ WKD dociera tylko do Śródmieścia, to i tak trzeba się przesiąść do tramwaju bądź autobusu.

Czyli każdy mieszkaniec przykładowego Grodziska, czy innego Milanówka - de facto musi kupować dwa bilety - WKD i ZTM ;)

Pokażcie mi człowieka, który chciałby przepłacać za bilety, dla idei. :mruga:

Jestem pewny, że gdyby WKD w całości stało się linią podmiejską - z biletami ZTM W-wa, to ludzie by się ucieszyli

Zróbmy proste wyliczenie
:strzałka: http://wkd.com.pl/index.php/pl/prices_of_tickets

Celowo dodałem ten link, ponieważ ceny biletów są uzależnione od odległości, ale uwzględnijmy, że mamy przykładowego mieszkańca, który żyje sobie - żeby było taniej w Michałowicach

- jego bilet miesięczny na WKD to koszt 115 zł + bilet 30-dniowy miejski ZTM - 90 zł = 205 zł

- dla porównania koszt biletu 30 dniowego ZTM na dwie strefy, to :strzałka: 156 zł. Różnica - to 49 PLN

Im dalej jedziemu WKD-ką, tym drożej płacimy za bilet, również długokresowy (max 176 PLN) :cool:

Nie mniej jednak, nikt nie chce likwidacji WKD-ki jako takiej. Ona jest potrzebna ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

To może by spróbować się dogadać jakoś z WKD w sprawie całkowitej integracji biletowej? ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

No właśnie - jak to jest, że w wielkiej, bogatej Warszawie w której tyle rzeczy idzie do przodu nie dogadano się jeszcze w tak zdawać by się mogło banalnej kwestii jak integracja taryfowa :?:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:nie dogadano się jeszcze w tak zdawać by się mogło banalnej kwestii jak integracja taryfowa
Uważasz, że choćby dogadanie się z KM (że nie wspomnę np. o Łomiankach) w kwestii honorowania biletów to mało? W Warszawie dzieje się dużo więcej dobrych rzeczy, niż kiedyś, ale nic od razu

B@rteK

Post autor: B@rteK »

Kędzior pisze:Na drugi raz zalecam użycie wiadomej wyszukiwarki internetowej. Naprawdę sporo informacji na temat obu tych systemów można znaleźć.
Czytałem i szukałem, ale okazały się niewystarczające :P A poza tym po całej dostawie mają zmienić napięcie na takie jak w SKM. Mnie bardziej ciekawi czemu nie pomyślano więc budować SKM na bazie WKD, no i honorowania całej taryfy ZTM w celu większej przejrzystości i ułatwienia życia pasażerom. Podobnie z barwami składów. Ideowo nie widzę różnicy między SKM i WKD, obydwie firmy mają na celu zapewnić pasażerom ościennych mniejszych miast dojazd do stolicy, a także ułatwić podróż w samym mieście :) W przeciwieństwie do KM, które jeździ na większe odległości.

Butelka

Post autor: Butelka »

B@rteK pisze:Ideowo nie widzę różnicy między SKM i WKD, obydwie firmy mają na celu zapewnić pasażerom ościennych mniejszych miast dojazd do stolicy, a także ułatwić podróż w samym mieście :)
To samo ma zapewnić PKS Grodzisk Mazowiecki, to samo mają zapewnić busiarze, czy też MZA... Idea jest zawsze podobna, więc tutaj różnic się nie doszukuj.

SKM i WKD to osobny biznes, osobne firmy, konkurencja. A konkurencja sprawia że obie spółki aktywnie inwestują w swoje zabawki. A to oznacza podwyższającą się wygodę pasażerów. Taryfa - owszem, mogliby coś ustalać, ale bez konkretnego systemu biletowego to niewiele zdziałają. No bo kto będzie kontrolował, ilu pasażerów korzysta z tego a ilu z tamtego? MZA, ITS, Mobilis, TW, MW itp. jeżdżą na wspólnej taryfie, bo nad nimi stoi ZTM, który to organizuje we w miarę spójną całość. Ale tak naprawdę prywatnemu przewoźnikowi, jaki by on nie był, nie można narzucić niczego poza opłatą za korzystanie z przystanków.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

B@rteK pisze:Mnie bardziej ciekawi czemu nie pomyślano więc budować SKM na bazie WKD, no i honorowania całej taryfy ZTM w celu większej przejrzystości i ułatwienia życia pasażerom. Podobnie z barwami składów. Ideowo nie widzę różnicy między SKM i WKD, obydwie firmy mają na celu zapewnić pasażerom ościennych mniejszych miast dojazd do stolicy, a także ułatwić podróż w samym mieście
Chyba raczej się zbytnio w temacie nie orientujesz i ciężko ci to będzie jednorazowo wyjaśnić

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:No właśnie - jak to jest, że w wielkiej, bogatej Warszawie w której tyle rzeczy idzie do przodu nie dogadano się jeszcze w tak zdawać by się mogło banalnej kwestii jak integracja taryfowa :?:
To nie jest kwestia "wielkiej bogatej Warszawy", a raczej problem spychologii stosowanej. Wszyscy by chcieli integrację taryfową... ale nikt za nią nie chce płacić. Ja po cichu wierzę w dyr. Rutę i jego wizje komunikacji aglomeracyjnej. Może w końcu doczekamy się jakichś konkretnych działań. A na razie WKD ma własne bilety ;)

B@rteK

Post autor: B@rteK »

pmaster pisze:Chyba raczej się zbytnio w temacie nie orientujesz i ciężko ci to będzie jednorazowo wyjaśnić
Najwidoczniej musiałbym przekonać się na własnej skórze o tym, czyli przejechać się jednym i drugim :P Ale z perspektywy tych 180 km, które mnie dzieli od stolicy, wydaje mi się że wypadałoby połączyć oba ciała lub przynajmniej ujednolicić taryfę i malowanie, aby dla przeciętnego pasażera nie miało znaczenia czy jedzie WKD czy SKM :)

Butelka

Post autor: Butelka »

¬le. Próbujesz pojąć sprawę zbyt przyziemnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: WKD

Post autor: J-31 »

WKD kupuje kolejne 6 eztów. Wczoraj komisja przetargowa otworzyła koperty z ofertami. I wychodzi na to, że najtańszą ofertę przesłał Newag Nowy Sącz. Firma ma 2 lata na wyprodukowanie taboru - od momentu podpisania kontraktu.

Swoją drogą udało mi się w końcu przejechać EN97 i ... wizualnie od zewnątrz ten ezt robi przyjemne wrażenie. Dużo gorzej jest w środku. Jest głośno, ciasno i można nogi połamać, ponieważ środkowy człon ma podwyższenie (jeden stopień) toteż tej "niskiej podłogi" w rzeczywistości jest raczej mało. Dziwi mnie napęd tych składów, jest strasznie głośny, albo ja trafiłem na taką jednostkę. Przez cały czas elektronika generowała jakiś pisk, mało to było przyjemne ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”