WKD

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Butelka pisze:O ile wygląd jest kwestią względną, o tyle zupełnie nie rozumiem sensu robienia dwujednostkowego składu bez pełnoprawnych kabin po środku - skoro pojazd nie jest przeznaczony do rozłączania w normalnych warunkach, to po co robić z niego 2 jednostki?
Tak sobie zamówiło WKD. PESA produkuje pociągi wg. zamówienia ;)

Zresztą aktualnie EN94 też kursują w składach złożonych z dwóch jednostek, bez przejścia pomiędzy nimi. I nie stanowi to jakoś wielkiego problemu ;)

Butelka

Post autor: Butelka »

J-31 pisze:Tak sobie zamówiło WKD. PESA produkuje pociągi wg. zamówienia ;)
A ktoś w ogóle robi sprzecznie z zamówieniem w takich kwestiach?
J-31 pisze:Zresztą aktualnie EN94 też kursują w składach złożonych z dwóch jednostek, bez przejścia pomiędzy nimi. I nie stanowi to jakoś wielkiego problemu ;)
Masz wyżej dyskusję na ten temat. A EN94 to bardzo stare jednostki, więc porównanie jest nie na miejscu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czytałem tą dyskusję. Tymaczasem fakty są takie, że z tego co ja się orientuję, WKD będzie eksploatować w trakcji podwójnej. Czyli dokładnie tak jak widać to na zdjęciu powyżej ;)

Butelka

Post autor: Butelka »

W takim razie taka konstrukcja zupełnie traci sens.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Butelka pisze:W takim razie taka konstrukcja zupełnie traci sens.
Spoko. Pożyjemy, zobaczymy. Wg mnie nie będzie źle ;)

A swoją drogą PESA w Warszawie i na Mazowszu nieźle się obłowiła. Ezt-y dla WKD, KM, SKM. Szynobusy dla KM. Tramwaje dla TW... czekam, kiedy zaczną produkować autobusy :lol:

Butelka

Post autor: Butelka »

J-31 pisze:czekam, kiedy zaczną produkować autobusy :lol:
Prędzej wagony metra, coby poczciwe 81-tki zastąpić :cool:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Butelka pisze:Prędzej wagony metra, coby poczciwe 81-tki zastąpić :cool:
Chwilowo nie mają szans. Czekamy na Siemensy. No, ale może późnej :mruga:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze: I nie stanowi to jakoś wielkiego problemu
Powiedz to kanarom :D

Butelka

Post autor: Butelka »

J-31 pisze:Czekamy na Siemensy.
Już zamówili? Myślałem że to tylko projekty :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Butelka pisze:Już zamówili? Myślałem że to tylko projekty :D
Już dawno. Czekamy na pociągi. Będą być może w przyszłym roku ;)

No, a póki co wracamy do tematu WKD :mruga:

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Butelka pisze:
J-31 pisze:Czekamy na Siemensy.
Już zamówili? Myślałem że to tylko projekty :D
Już powoli się klepią w Nowym Sączu ;)

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

A czy wiadomo coś na temat zachowania jakiegoś składu EN-94 na historyczny?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Pidobno wszystkie idą na złom ze względu na brak miejsca w Grodzisku. :/

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

W sumie to po części spisanie na straty, ale może Muzeum Kolejnictwa się zainteresuje?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Na razie nic mi o tym nie wiadomo. Wiem że jakiś klub MK interweniuje w tej sprawie. ;)

B@rteK

Post autor: B@rteK »

Nie wiem czy była już o tym mowa. Ale czy przy okazji kupna nowych składów nie można było ujednolicić malowania z SKM, nazwać ich linię np. S10 i bardziej powiązać taryfę z ZTM? No i może ktoś mi wyjaśni czym się różni WKD od SKM i czemu nie może to być jedna firma?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

B@rteK pisze:Ale czy przy okazji kupna nowych składów nie można było ujednolicić malowania z SKM, nazwać ich linię np. S10 i bardziej powiązać taryfę z ZTM?
To może nie być takie łatwe, właściwie chodzi głównie o warunki powiązania owej taryfy
B@rteK pisze:No i może ktoś mi wyjaśni czym się różni WKD od SKM i czemu nie może to być jedna firma
Hmm, myślę że najefektywniej byłoby, gdybyś poczytał Wikipedię na ten temat

Butelka

Post autor: Butelka »

B@rteK pisze:No i może ktoś mi wyjaśni czym się różni WKD od SKM i czemu nie może to być jedna firma?
Bo mamy kapitalizm i każdy robi to, co uważa za słuszne? Bo nie ma socjalizmu i monopolu pojedynczych spółek państwowych?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

B@rteK pisze:Nie wiem czy była już o tym mowa. Ale czy przy okazji kupna nowych składów nie można było ujednolicić malowania z SKM, nazwać ich linię np. S10 i bardziej powiązać taryfę z ZTM? No i może ktoś mi wyjaśni czym się różni WKD od SKM i czemu nie może to być jedna firma?
Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o - jest osobną i niezależną - od SKM W-wa - spółką kolejową. To jest po prostu osobny przewoźnik, który ma własną taryfę przewozową, własne bilety i tabor. Co do integracji taryfowej - to warszawskiemu ZTM-owi udało się jedynie porozumieć z WKD, w sprawie honorowania biletów długookresowych ZTM na krótkim - miejskim - odcinku linii ;)

SKM Warszawa to przewoźnik stworzony przez samorząd warszawski - jest to kolejowy przewoźnik miejski. SKM nie ma własnej taryfy - obowiązuje taryfa ZTM-u. Zarówno WKD, jak i SKM są firmami zupełnie od siebie niezależnymi ;)

Połączenie ich. Chyba nie wchodzi w rachubę. Parę lat temu słyszałem o likwidacji SKM-ki, ale chyba na razie nic z tego nie będzie. A ponieważ mamy do czynienia z kilkoma (konkretnie trzema) spółkami kolejowymi, toteż na razie nie ma ani woli, ani chęci - by stworzyć jakąś jednolitą numeracją linii kolejowych.

Co do WKD, to nikt jeszcze nie krzyczał, że trzeba by nazwać ich linię jako np. S10. Natomiast od dawna w mediach mówi się o potrzebie ponumerowania linii Kolei Mazowieckich. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Pewnie gdyby nie feler w postaci skrajni kolejowej to TW by je wzięło na wahadła :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”