A propo składu typu EN95-01. Otóż jak wiadomo jeździ on już po linii WKD od października zeszłego roku. Obiecałem sobie i kolegom jeszcze na NFK, że przejadę się nim. Nawet na niego polowałem, ale nie nie upolowałem...
Toteż tegoroczne Dni Transportu Publicznego były świetną okazją, by móc w końcu przejechać się tym pociągiem. Obsługiwał on specjalny kurs z Warszawy do Grodziska do Bazy WKD. Był to jeden kurs o godz. 12.05 do Grodziska i jeden kurs powrotny o godz. 18.35 do Warszawy.
Przejazd był bezpłatny, jednak mimo tego, że był on skierowany do miłośników komunikacji, kolei oraz po prostu gości, pociag zatrzymywał się na każdym przystanku.
Pojechałem nim - krótko tylko do W-wa Raków - i moje wrażenia są, pomimo panującego ścisku, bardzo pozytywne. PESA wyprodukowała naprawdę piękny pociąg. Bardzo nowoczesny, cichy, szybki. W porównaniu z EN94, EN95 to po prostu cicha rakieta. Szkoda, że ten pociąg sprawia tyle problemów technicznych, ponieważ moje wrażenia, jako pasażera są baardzo pozytywne.
Mechanicy z WKD zrezygnowali z kamer i zainstalowali mu ramy na zwykłe lusterka. Przez to pociąg - a raczej jego front - nie wygląda najlepiej.
Poza tym, wydaje mi się, że pewną wadą pociągu są schody. Niskie stopnie, ale jednak stopnie. Jest to wymóg spowodowany tym, że człony są niskowejściowe.
Ciekawe jest to, że pomimo pewnych ograniczeń konstrukcyjnych udało się zachować szerokie przejścia między fotelami.
Pociąg wyposażony jest w informację elektroniczną (diodowe tablice wewnętrzne, po jednej w każdym członie i zewnętrzne). A oprócz tego nad wejściami naklejono schemat linii
[ Dodano: 2005-09-29, 11:59 ]
A to link do jednego ze zdjęć, które zrobiłem EN95. Pozostałe nie są najlepsze (tłumy ludzi)...
album_page.php?pic_id=1639