WKD
Ten reportaż był sprzed 2004r zdaje się.J-31 pisze:Kilka dni temu w TVP Info, przez przypadek trafiłem na końcówkę wywiadu z jakimś przedstawicielem Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Niestety nie usłyszałem nic o modernizacji taboru, ale tenże pan - to udało mi się usłyszeć - uważa, że WKD byłaby znakomitym środkiem transportu... na Lotnisko Okęcie.
Nie należy się tym sugerować. Program tworzono jeszcze przed restrukturyzacją ("sekityzacją")Mamy sezon ogórkowy, telewizja wygrzebuje jakieś starocie, żeby było czym wypełnić ramówkę, gdzie różne leśne dziadki pokroju Ryszarda49 snują swoje plany urośnięcia w potęgę. Na dzień dzisiejszy - poza wartością historyczną - jest to kompletnie nieaktualne.
Nie wiem co z tego wyniknie, ale z kronikarskiego obowiązku warto napisać.
W dzisiejszej Gazecie Stołecznej pojawił się ciekawy artykuł, a w nim czytamy m.in.:
WKD jeszcze w maju zamierza zorganizować przetarg na 14 nowych ezt-ów. Wg. Prezesa WKD p. Grzegorza Dymeckiego, pierwsze pociągi powinny trafić w 2010, a kolejne do 2012 roku.
Dodatkowo WKD chce kupić sześć pociągów z "tzw. szwajcarsko-polskiego programu współpracy"... czyli rozumiem, że kupią pociągi używane
Prócz tego WKD zamierza remontować tory w latach 2010-2015.
Pan Prezes zakłada, że w 2013 roku, na odcinku z Komorowa do Warszawy pociągi kursowały by ... co 5 minut
Wg. Prezesa Dymeckiego, po remontach, czas przejazdu na całej trasie, powinien się skrócić o około 8-10 minut.
Cóż... Trzymam kciuki
¬ródło http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... ciagi.html
W dzisiejszej Gazecie Stołecznej pojawił się ciekawy artykuł, a w nim czytamy m.in.:
Plany WKD są następujące:Krzysztof Śmietana w Gazecie pisze:(...) Wzorem stołecznego ratusza władze Mazowsza podpisały wieloletnie umowy z przewoźnikami. Spółka WKD dostała 15-letnią gwarancję dotacji ze strony województwa. Dzięki temu może zaciągnąć kredyty na nowe pociągi i remont torów. (...)
WKD jeszcze w maju zamierza zorganizować przetarg na 14 nowych ezt-ów. Wg. Prezesa WKD p. Grzegorza Dymeckiego, pierwsze pociągi powinny trafić w 2010, a kolejne do 2012 roku.
Dodatkowo WKD chce kupić sześć pociągów z "tzw. szwajcarsko-polskiego programu współpracy"... czyli rozumiem, że kupią pociągi używane
Prócz tego WKD zamierza remontować tory w latach 2010-2015.
Pan Prezes zakłada, że w 2013 roku, na odcinku z Komorowa do Warszawy pociągi kursowały by ... co 5 minut
Wg. Prezesa Dymeckiego, po remontach, czas przejazdu na całej trasie, powinien się skrócić o około 8-10 minut.
Cóż... Trzymam kciuki
¬ródło http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... ciagi.html
Zapomniałeś wymienić najważniejszą zmianę: zmianę zasilania z 600V na 3000V prądu stałego.
Polecam lekturę ze źródła bardziej miarodajnego niż Gazeta Kosze... znaczy Wyborcza
http://www.rynek-kolejowy.pl/11665/KM%2 ... mowymi.htm
¬le rozumiesz.J-31 pisze:Dodatkowo WKD chce kupić sześć pociągów z "tzw. szwajcarsko-polskiego programu współpracy"... czyli rozumiem, że kupią pociągi używane
Polecam lekturę ze źródła bardziej miarodajnego niż Gazeta Kosze... znaczy Wyborcza
http://www.rynek-kolejowy.pl/11665/KM%2 ... mowymi.htm
A dzięki. Rzeczywiście pan Śmietana zbyt ogólnie to napisał, zatem mała poprawkaTLG pisze:Polecam lekturę ze źródła bardziej miarodajnego niż Gazeta Kosze... znaczy Wyborcza
Reasumując szykują się ostre zmiany na WKD. Brawo. NareszcieRynek kolejowy pisze:(...) zakup 6 szt. nowych EZT w oparciu o środki pochodzące ze szwajcarsko-polskiego programu współpracy (2010-2013).
No właśnie, bardzo dobre pytanie.
Niby unifikacja z resztą sieci PKP, i w ogóle mniejsza nietypowość sieci (linia kolejowa o "kolejowym", a nie typowo tramwajowym napięciu)... Ale pociągnie to za sobą wycofanie (bo wg mnie przeróbki części elektrycznej chyba nie należy się spodziewać) wszyściuchnych EN94... No i co począć z EN95? Nie mówiąc już o tym, że EN80 nie będzie miał, gdzie jeździć, no, chyba, że go do którejś tramwajowej zajezdni przeniosą, albo na zimny pomnik przerobią.
Szykują się w takim razie spore zmiany taborowe...
Niby unifikacja z resztą sieci PKP, i w ogóle mniejsza nietypowość sieci (linia kolejowa o "kolejowym", a nie typowo tramwajowym napięciu)... Ale pociągnie to za sobą wycofanie (bo wg mnie przeróbki części elektrycznej chyba nie należy się spodziewać) wszyściuchnych EN94... No i co począć z EN95? Nie mówiąc już o tym, że EN80 nie będzie miał, gdzie jeździć, no, chyba, że go do którejś tramwajowej zajezdni przeniosą, albo na zimny pomnik przerobią.
Szykują się w takim razie spore zmiany taborowe...
Z załącznika nr. 2 przetargu na 14 jednostek dla WKD:
Czy ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości?3.1.2.
Pojazd powinien być przystosowany do zasilania z sieci trakcyjnej o napięciu 3000V DC; w okresie przejściowym (do momentu dostarczenia wszystkich pojazdów) konstrukcja pojazdu powinna umożliwiać zasilanie z sieci trakcyjnej o napięciu 600V DC
Parametry trakcyjne przy zasilaniu z sieci o napięciu 600V DC nie powinny ulec pogorszeniu o więcej niż 25%
3.1.3.
Pojazd powinien zostać zaprojektowany w taki sposób, aby istniała możliwość przełączenia przez Wykonawcę z trybu zasilania z sieci trakcyjnej o napięciu 600V DC na docelowy tryb zasilania napięciem o wartości 3000V DC w czasie nie dłuższym niż 48 godzin
Miejsce przełączenia trybu zasilania – linia WKD, teren siedziby Zamawiającego w Grodzisku Mazowieckim. Termin przełączenia jednakowy dla wszystkich EZT będących przedmiotem zamówienia.
3.1.4.
Napięcie w sieci trakcyjnej przed rozpoczęciem dostaw pojazdów – wraz z dopuszczalnymi odchyleniami
600 (+ 30% / - 30%) V, prąd stały
3.1.5.
Docelowe napięcie w sieci trakcyjnej wprowadzone po zakończeniu dostaw pojazdów – wraz z dopuszczalnymi odchyleniami
3000 (+ 20% / - 30%) V, prąd stały, zgodnie z:
PN-EN 50163 i PN-EN 50124-2
Mam parę pytań związanych z WKD:
- jaki jest stan torów i jakie najwyższe prędkości osiągają składy
- kto zajmuje sie utrzymaniem sieci i torów, czy WKD ma specjalistyczne pojazdy do tego celu, czy wynajmuje od PKP (wiem że mają spalinowkę)
- gdzie znajduje się połączenie z siecią PKP
- czy zdarza się że jeździ tam co innego niż składy osobowe
- jaki jest stan torów i jakie najwyższe prędkości osiągają składy
- kto zajmuje sie utrzymaniem sieci i torów, czy WKD ma specjalistyczne pojazdy do tego celu, czy wynajmuje od PKP (wiem że mają spalinowkę)
- gdzie znajduje się połączenie z siecią PKP
- czy zdarza się że jeździ tam co innego niż składy osobowe