[Opolskie] Tabor kolejowy

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Wilchelm

Re: Nowe SZT dla opolszczyzny

Post autor: Wilchelm »

Szymon pisze: Pewnie PESA wygra a jak wygra to pewnie będą to SA 133 :?:
Prędzej SA134 i SA135.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Wilchelm pisze:SA135
Z tego co się orientuje to SA135 jest solówką a my dostaniemy przegubowce ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Opolskie] - tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

Ale odkop... od tamtej pory trochę się zmieniło w taborze kolejowym na Opolszczyźnie. Ostatnio też zostały zaprezentowane nowe Impulsy zamówione przez Województwo Opolskie.
Obrazek
Obrazek
http://opolskie.pl/serwis/index.php?id=199&idd=9208
http://www.nto.pl/strefa-biznesu/wiadom ... ,10557514/

I w końcu spotkanie "jaszczura" we Wrocławiu wcale nie oznacza, że jest to pociąg KD ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: [Opolskie] - tabor kolejowy

Post autor: Auper »

Nie ma to jak dobry Impuls, bo jak widzę przewoźników jak KŚ czy IC, którzy kupują Pesy mimo doświadczeń, to ręce opadają, no ale widać poprawność polityczna wszędzie ma swoje macki...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Opolskie] - tabor kolejowy

Post autor: J-31 »

Czy ja wiem - czy poprawność polityczna. Pesa z Newagiem bardzo ostro konkuruje o każdy kontrakt. Tak naprawdę to owszem przewoźnicy coś tam zamawiają, ale w skali kraju nie są to jakieś ogromne zamówienia... a z czegoś trzeba żyć. Płacić podatki, pensje pracownikom (o zgrozo) + wiele innych opłat. Każdy kontrakt - dla obu firm jest na wagę złota. ;)

IC nie tylko kupiło Pesy Dart ale również podobną ilość Flirtów Stadlera, najnowszej generacji. Dartem jeszcze nie jechałem - dopiero szykuję się może w przyszłym roku do Lublina. Natomiast Flirtem żem jechał - jest super, bardzo mi się spodobał :)

KŚ - owszem mają całą masę Elfów, ale również trochę Impulsów 35WE
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 156002977/

No, ale zawsze ilekroć jestem na Górnym Śląsku, jak widzę byłe nasze 14WE, to po prostu łapię się za głowę, że to jeszcze jeździ :retard:
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 156002977/

Tak naprawdę to wielu przewoźników kolejowych w Polsce kupuje tabor zarówno u Pesy jak i od Newagu (KM, WKD, Koleje Małopolskie)... są też preferencje np. Koleje Wielkopolskie kupiły sporo Elfów i chyba na razie przy nich zostaną, czy np. Koleje Zachodniopomorskie dokonały sporego zakupu w Newagu i to chyba nawet wspólnie z którymś województw (o ile się nie mylę, nie wiem czy przypadkiem to nie była grupa kapitałowa wspólnie z woj. dolnośląskim ) ;)
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 156002977/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 156002977/

Pesa i Newag przebierają teraz nogami, bo sporo starego taboru turla się po torach i w końcu przewoźnicy coś muszą kupić :mruga:

PS. Ładnie tym "Impulsom" w barwach woj. opolskiego ;)

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: [Opolskie] - tabor kolejowy

Post autor: gustlik »

Auper pisze:Nie ma to jak dobry Impuls, bo jak widzę przewoźników jak KŚ czy IC, którzy kupują Pesy mimo doświadczeń, to ręce opadają, no ale widać poprawność polityczna wszędzie ma swoje macki...
Nie chcę za dużo mówić, ale jest kilka nieścisłości w Twojej wypowiedzi. "Impuls" jest dobry, to prawda, ale same w sobie zakupy taboru przez przewoźników w PL są uregulowane przepisami prawa zawartymi w ustawie prawo zamówień publicznych, co oznacza, że nie ma miejsca na "lubię", "nie lubię" i inne. KŚ, PKP IC i inni kupują zarówno od Newagu, jak i od PESY.
Tabor kolejowy w PL i Europie ma to do siebie, że wiele części, podzespołów jest taka sama u różnych producentów. To znaczy, że PESA i Newag korzystają z wielu takich samych elementów – i tu ważne – składając w całość zamówione w podwykonawców części w EZT, czy SZT.
Przykład, krytykuje się PESA "Dart" za okna, a tymczasem Newag montuje w swoich składach takie same – od tego samego producenta.
Ramy SZT od Newag są – w wielu produktach – bardzo podobne, jak w SZT z Bydgoszczy.
Na koniec, mówisz o poprawności politycznej – to największy problem, politycy w PL lubią fotografować się na tle zakładów PESA, zakładów Newag, zdobywają w taki sposób poparcie w Sanoku. Problem w tym, że prowadzi to do uwydatnienia się negatywnych emocji w społeczeństwie i pojawienia się sporów na tle politycznym w sferach, gdzie nie mają one sensu. Dlaczego mieszać pasję, hobby, zainteresowanie koleją, taborem, komunikacją z elementami politycznymi? Skoro robią to politycy, my, użytkownicy sieci, miłośnicy transportu, nie naśladujmy tego typu podejścia.
Dla mnie najważniejsze, aby producenci rozwijali swoje produkty, walczyli o jakość. Oczywiście, mam swoje typy, ulubione składy, ale nie oznacza to, że będę krytykował konkurencyjny wyrób tylko za to, że jest z Bydgoszczy, czy Nowego Sącza.
Była burza wokół "Dartów", ale nie wszystko, co negatywnego się stało, to wina PESY, przecież jest to wykonawca zamówienia od PKP IC – niestety dopiero po wyprodukowaniu 8 szt. PKP IC zdecydowało ostatecznie o wszystkich szczegółach wyposażenia.
Mówi się, że lokomotywy serii "Gama" są złe ... – mają awarie, ale nie jest tak, że to totalny złom, jak niektórzy piszą i mówią. To nowy produkt i jest stale dopracowywany. Od czegoś trzeba zacząć, aby się dalej rozwijać. Pojazdy po wyprodukowaniu zostały przekazane PKP IC, a jak wiemy doskonale ten przewoźnik ma poważne problemy z utrzymywaniem swojego taboru – patrz patologiczne działania z wagonami osobowymi – swoją drogą ich konstrukcja jest znacznie prostsza niż lokomotyw najnowszej generacji. Elektryczne "Gamy" są praktycznie bezawaryjne, służą w przewozach towarowych i osobowych, a ich użytkownicy chwalą je za solidność i parametry.
Jeśli chodzi o Newag, chwalę go za bardzo dobre wykonanie EZT dla PKP SKM w Trójmieście – pomijam, że przewoźnik nie potrafił dobrać odpowiedniego składu do potrzeb linii, jak również za modernizacje SM42 i nowe EZT "dla Opola".
Porażką jest za to współpraca ze spółką Stadler. Pierwotnie, zgodnie z umową, prace przy "Flirtach3" dla PKP IC planowano we większym zakresie wykonać w Nowym Sączu, ale wycofano się z nich, gdyż producent z Małopolski nie miał takich możliwości produkcyjnych w tak krótkim czasie – odsyłam ponownie do złego planowania wydatkowania środków na tabor.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: [Opolskie] - tabor kolejowy

Post autor: Auper »

Tzn powiem tak, siedzę w kolei bardzo głęboko, nie od dziś pracuję w tej branży, i celowo na łamach forum nie wypowiadam się w kwestiach kolejowych bo moja wiedza w bardzo dużej mierze to dosyć poufne dane, ale powiedzieć można sobie śmiało, że gdyby nie poprawność polityczna i pospieszne zamiatanie pewnych problemów pod dywan żeby nikt nie wiedział, to Pesy wśród nas by już nie było. I na tym dyskusje zakończmy o Pesach Newagach i innych, bo to nie na to temat, i jak już ładnie napisałeś nie mieszajmy hobby czy pasji z polityką i tym bardziej pracą...;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Opolskie] Tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

Opolskie ma już 2 dodatkowe jaszczury z opcji. Mają one jeździć na trasie przez Strzelce Opolskie do Zawadzkiego.

Łącznie jest 7 jednostek 😉

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”