[Śląskie] Linie kolejowe Tychy - Katowice - Sosnowiec
http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=949
Rozwiązuje czyjeś wątpliwości
Muszę przyznać, że Flirty się pięknie prezentują.
Rozwiązuje czyjeś wątpliwości
Muszę przyznać, że Flirty się pięknie prezentują.
Na Tychach Mieście od ok. 2 tygodni dużo się dzieje. Na peronie I przez środek został wykopany rów na kable do latarń, a dzisiaj jak poszedłem tam po szkole, to zauważyłem, że 6 słupów już stoi. Być może w przyszłym tygodniu wezmą się już za peron II.
[ Dodano: 2008-11-19, 18:59 ]
Wczoraj będąc na spacerze na Tychy Miasto, zauważyłem, że już wszystkie słupy latarń już stoją i pracują nad okablowaniem. Na drugim peronie póki co, to nic się nie zmieniło (tylko przy jednym z jego końców leżały kable).
W zeszłą sobotę będąc na Tychach Zachodnich zauważyłem, że na jednym z peronów też został wykopany rów na kabel i wiata została całkowicie pomalowana na niebiesko. Na drugim peronie też już coś zaczęli robić, a wiata była częściowo pomalowana.
[ Dodano: 2008-11-19, 18:59 ]
Wczoraj będąc na spacerze na Tychy Miasto, zauważyłem, że już wszystkie słupy latarń już stoją i pracują nad okablowaniem. Na drugim peronie póki co, to nic się nie zmieniło (tylko przy jednym z jego końców leżały kable).
W zeszłą sobotę będąc na Tychach Zachodnich zauważyłem, że na jednym z peronów też został wykopany rów na kabel i wiata została całkowicie pomalowana na niebiesko. Na drugim peronie też już coś zaczęli robić, a wiata była częściowo pomalowana.
www.wpk.katowice.pl pisze: 19.11. Podróż Flirtem z pomarańczowym biletem
Tomasz Głogowski,
Gazeta Wyborcza, 20.11.2008 r.
Czy pomarańczowy bilet, który ma obowiązywać w nowych pociągach Flirt, autobusach i trolejbusach tyskiego MZK, zrewolucjonizuje komunikację w naszym regionie? Oby tak się stało, bo to pierwszy krok do wprowadzenia Śląskiej Karty Usług Publicznych, czyli wspólnego biletu w całej aglomeracji.
Wygląda na to, że władzom Tychów uda się coś, czego do tej pory nie dokonał KZK GOP ani żadne inne miasto w naszym regionie. Od 14 grudnia na trasę między Tychami Miasto a Katowicami wyjadą nowe pociągi Flirt. W ten sposób powstanie Szybka Kolej Regionalna, która może dokonać prawdziwej rewolucji w komunikacji. Okazuje się, że pasażerowie SKR nie będą już musieli kupować dwóch różnych biletów na autobus i pociąg. Będą korzystać ze wspólnego biletu. Na dofinansowanie tego przedsięwzięcia zgodziły się już Tychy i urząd marszałkowski. Obie strony nie chcą zdradzać szczegółów finansowych.
Wiadomo, że bilet, którego druk właśnie się rozpoczął, będzie miał pomarańczowy kolor (tzw. pomarańczowa taryfa). Nazwę, która z założenia miała być atrakcyjna marketingowo, wymyślono już ponad rok temu. - To energetyczny kolor, który budzi przyjemne skojarzenia. Mamy nadzieję, że tak samo będzie z nowym połączeniem - mówi Henryk Borczyk, wiceprezydent Tychów.
Pomarańczowy bilet będzie można kupić wszędzie tam, gdzie kupuje się dziś bilety tyskiego MZK: w kioskach, specjalnych punktach sprzedaży czy u kierowców. Wspólny bilet ma być rozprowadzany zarówno w Tychach, jak i w kioskach znajdujących się w pobliżu katowickiego dworca PKP. Niewykluczone, że będzie go można również kupić w kasach dworca kolejowego, ale ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła. - Wystąpiliśmy o zgodę do zarządu PKP Przewozów Regionalnych w Warszawie i czekamy na odpowiedź. Moim zdaniem nie będzie z tym problemów - mówi Jarosław Kołodziejczyk, zastępca dyrektora Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach.
Zwykły bilet na Szybką Kolej Regionalną ma kosztować 3 zł, a ulgowy 1,5 zł (bilet miesięczny będzie można kupić za 95 zł). Za tę cenę tyszanie będą mogli dojechać autobusem albo trolejbusem do stacji Tychy Miasto albo Tychy Zachodnie i stamtąd - korzystając z tego samego biletu - pojechać pociągiem do Katowic i Sosnowca. Obie stacje od lat są nieczynne i zdążyły już zarosnąć trawą. Kolej, przygotowując się do uruchomienia SKR, właśnie przeprowadza tam remont, który - jak nas zapewniono - zakończy się przed 14 grudnia.
Szybka Kolej Regionalna ma ułatwić życie przede wszystkim mieszkańcom tyskich osiedli, którzy będą chcieli w 25 min dostać się do stolicy województwa.
W ramach Szybkiej Kolei Regionalnej dziennie kursować ma 78 pociągów, wśród których będą nowoczesne Flirty. Pociągi mają być szybsze i tańsze od autobusów. Dziś za przejazd do Katowic autobusem trzeba zapłacić 2,9 zł, a autobusem pospiesznym 4,2 zł. - Będzie to pierwsze od lat przedsięwzięcie, w którym naprawdę uda się zintegrować komunikację publiczną. Zarówno pod względem wspólnego biletu, jak i dostosowania kursów autobusów do godzin odjazdów pociągów. Mam nadzieję, że tym tropem ruszą pozostałe miasta w regionie - mówi Piotr Spyra, członek zarządu województwa śląskiego.
Pomarańczowy bilet to nic innego jak powrót do idei ATP - biletu, który z powodzeniem funkcjonował w aglomeracji przez trzy lata, do stycznia 2004 r. Potem zniknął z kolejowych kas z powodu sporów o pieniądze. Ówczesne władze województwa tłumaczyły pokrętnie, że ATP był jedynie... reklamą PKP Przewozów Regionalnych.
Niewykluczone, że - jeżeli uda się eksperyment z pomarańczowym biletem w Tychach - w przyszłym roku ogłoszony zostanie w końcu przetarg na Śląską Kartę Usług Publicznych dla całej aglomeracji. Jej najważniejszym elementem, oprócz karty wstępu do kina, biblioteki czy teatru, ma być wspólny bilet na autobusy, tramwaje i pociągi.
Ostatnio będąc na Tychach Zachodnich zauważyłem, że na obu peronach od ul. Harcerskiej do kładki stoją słupy oświetleniowe, ale jeszcze bez lamp. Natomiast na Tychach Mieście rów na kabel został już zasypany i zostały wymienione prawie wszystkie schody na kładce wschodniej na per. I, a na samej kładce wymieniono pozostałe deski. Wczoraj jeszcze przy pomocy pociągu PRT.00 03 została odchwaszczona bocznica po stronie nastawni.
[ Dodano: 2008-12-02, 15:01 ]
Na stacji Tychy Miasto zostały już zamontowane lamy na słupach. Na skrajnej latarni po stronie zachodniej jest zamontowana kamera. Oto kilka zdjęć:
Na Tychach Zachodnich jeszcze nie ma lamp, ale wiaty mają już nowe zadaszenie. Oto kilka zdjęć:
Jeszcze taka mała uwaga: to nie jest LKM, tylko SKR (Szybka Kolej Regionalna).
[ Dodano: 2008-12-02, 15:01 ]
Na stacji Tychy Miasto zostały już zamontowane lamy na słupach. Na skrajnej latarni po stronie zachodniej jest zamontowana kamera. Oto kilka zdjęć:
Na Tychach Zachodnich jeszcze nie ma lamp, ale wiaty mają już nowe zadaszenie. Oto kilka zdjęć:
Jeszcze taka mała uwaga: to nie jest LKM, tylko SKR (Szybka Kolej Regionalna).
Będzie pomarańczowy bilet na SKR w Tychach:
www.wpk.katowice.pl pisze:04.12. Flirt z pomarańczowym biletem
Jolanta Pierończyk,
Polska Dziennik Zachodni, 02.12.2008 r.
Za dwa tygodnie pociągi typu Flirt na trasie Tychy-Katowice. Rozkład jazdy czeka od 1 września. Teraz jest też wzór biletu. Pierwszego w Polsce wspólnego biletu na autobus i pociąg!
Bo ten bilet ważny będzie zarówno na autobus lub trolejbus, którym trzeba będzie dojechać na którąś ze stacji Szybkiej Kolei Regionalnej w Tychach, jak i na pociąg do Katowic. Będzie miał charakterystyczny pomarańczowy kolor.
Miasto postawiło sobie za cel do roku 2011 zmienić przyzwyczajenia swoich mieszkańców dojeżdżających do Katowic do pracy lub do szkoły. Chce, by przesiedli się na pociąg. Na razie magnesem ma być cena: tylko 3 zł (ulgowy 1,50 zł) za jednorazowy przejazd do Katowic! Bilet miesięczny będzie kosztować jedyne 95 zł (ulgowy 47,50 zł). Przyciągać ma też czas przejazdu: 25 minut, podczas gdy jazda autobusem na zatłoczonej DK 1 i w nieustannych korkach na trasie Tychy-Katowice oraz przy wjazdach do Tychów dochodzi czasem nawet do godziny.
W kasie miasta przygotowane są pieniądze na finansową pomoc dla województwa śląskiego na utrzymanie nowej linii kolejowej. - Zdajemy sobie bowiem sprawę z tego, że wpływy z biletów początkowo będą znikome - mówi Henryk Borczyk, zastępca prezydenta Tychów. - Ale jesteśmy zdecydowani na rozwijanie takiego połączenia naszego miasta z Katowicami. Nie ukrywał, że na zmianę przyzwyczajeń tyszan będzie wpływać również... ograniczenie autobusów z Tychów do Katowic.
Coś za coś. W zamian za redukcję kursów do Katowic tyszanie dostaną świetne połączenie z istniejącymi i przyszłymi stacjami. Autobusy zatrzymywać się będą nawet na ulicy Dąbrowskiego, na której dotąd nie było żadnego przystanku i którą nie przejeżdżał żaden tyski autobus. Teraz będą. ¯eby na stację Tychy Miasto było jak najbliżej.
Dzisiaj były tylko malowane poręcze i filary pod schodami na kładce wschodniej. Tak to wygląda (za zdjęciu po prawej zejście na drugi peron):
Będąc jeszcze po 17 na wieczornych zdjęciach zrobiłem fotki oświetlonego peronu:
[ Dodano: 2008-12-07, 19:24 ]
Kolejne zmiany:
Tychy Miasto:
zostało ustawionych 8 ławek (moim zdaniem trochę mało, ale może jeszcze ustawią kilka)
barierka blokująca zejście na peron z kładki wschodniej została wycięta
na kładce wschodniej ustawiono kilka nowych latarń
Tychy Zachodnie:
zostały zamontowane ławki (tak jak dawniej, czyli jedna długa ława wzdłuż ścian wiat)
zostały zamontowane lampy na latarniach
przybyły nowe wskaźniki
Tychy:
Wczoraj jak byłem były montowane wysięgi na słupach na torze 2 (nowa sieć już wisiała) i pracowały 2 koparki drogowo-szynowe. Wszystkie pociągi jeździły torem 1, chyba, że pociąg jadący do Katowic musiał przepuścić tego jadącego z Katowic (w tedy wjeżdżał na per. III)
Przy okazji udało mi się sfocić "Robogagara" (311D-22)
[ Dodano: 2008-12-11, 17:15 ]
Kolejne zmiany w Tychach:
Tychy Miasto:
zostały namalowane linie na krawędziach peronu
została zabrana ziemia z per. II
zostały zabrane fragmenty płytek chodnikowych, które leżały na torach
Tychy Zachodnie:
zostało otwarte zejście z kładki na peron
zostały namalowane linie na krawędziach peronu
zostały ustawione 4 tablice z nazwą stacji
pod kładką ustawiono barierki zamykające drugą połowę peronu
Komunikacja miejska:
przystanek D.T. Baron został przemianowany na "Tychy Miasto" (ten w kier. Paprocan został cofnięty o kilkadziesiąt metrów)
na przystanku "Tychy Miasto" w kier. Dworca zostały powieszone plakaty informujące o otwarciu linii
powstał nowy przystanek "Tychy Zachodnie", ale tylko dla kierunku na dworzec
od niedzieli będzie nowy rozkład dla trolejbusów, który już można zobaczyć tutaj: http://www.mzk.pl/rozklady/linie.htm
Trochę więcej do poczytania jest jeszcze:
w najnowszym numerzeTwoich Tychów
na serwisie Tychy.pl
Będąc jeszcze po 17 na wieczornych zdjęciach zrobiłem fotki oświetlonego peronu:
[ Dodano: 2008-12-07, 19:24 ]
Kolejne zmiany:
Tychy Miasto:
zostało ustawionych 8 ławek (moim zdaniem trochę mało, ale może jeszcze ustawią kilka)
barierka blokująca zejście na peron z kładki wschodniej została wycięta
na kładce wschodniej ustawiono kilka nowych latarń
Tychy Zachodnie:
zostały zamontowane ławki (tak jak dawniej, czyli jedna długa ława wzdłuż ścian wiat)
zostały zamontowane lampy na latarniach
przybyły nowe wskaźniki
Tychy:
Wczoraj jak byłem były montowane wysięgi na słupach na torze 2 (nowa sieć już wisiała) i pracowały 2 koparki drogowo-szynowe. Wszystkie pociągi jeździły torem 1, chyba, że pociąg jadący do Katowic musiał przepuścić tego jadącego z Katowic (w tedy wjeżdżał na per. III)
Przy okazji udało mi się sfocić "Robogagara" (311D-22)
[ Dodano: 2008-12-11, 17:15 ]
Kolejne zmiany w Tychach:
Tychy Miasto:
zostały namalowane linie na krawędziach peronu
została zabrana ziemia z per. II
zostały zabrane fragmenty płytek chodnikowych, które leżały na torach
Tychy Zachodnie:
zostało otwarte zejście z kładki na peron
zostały namalowane linie na krawędziach peronu
zostały ustawione 4 tablice z nazwą stacji
pod kładką ustawiono barierki zamykające drugą połowę peronu
Komunikacja miejska:
przystanek D.T. Baron został przemianowany na "Tychy Miasto" (ten w kier. Paprocan został cofnięty o kilkadziesiąt metrów)
na przystanku "Tychy Miasto" w kier. Dworca zostały powieszone plakaty informujące o otwarciu linii
powstał nowy przystanek "Tychy Zachodnie", ale tylko dla kierunku na dworzec
od niedzieli będzie nowy rozkład dla trolejbusów, który już można zobaczyć tutaj: http://www.mzk.pl/rozklady/linie.htm
Trochę więcej do poczytania jest jeszcze:
w najnowszym numerzeTwoich Tychów
na serwisie Tychy.pl
Dzisiaj będąc na Tychach Mieście zauważyłem, że na wiacie zostały już zamontowane tablice z nazwą stacji, a na dwóch słupach tabliczki z numerami torów. Jutro rano jeszcze pójdę porobić zdjęcia.
Jeszcze takie info:
Jutro o 13:30 odbędzie się inauguracja ruchu na linii Tychy Miasto - Katowice. Będzie m. in. darmowy przejazd do Katowic. Wybiera się ktoś z Was
Jeszcze takie info:
Jutro o 13:30 odbędzie się inauguracja ruchu na linii Tychy Miasto - Katowice. Będzie m. in. darmowy przejazd do Katowic. Wybiera się ktoś z Was
Pierwszy pociąg jutro pojedzie chwilkę przed 4 Ja około 7 ze znajomym zaczynam sobie dzień z SKR, na otwarciu będę. Sebek- jak zachcesz to dołącz Będę z Patrykiem o 6.44 na Grota Roweckiego, potem na stację i focimy aż do otwarcia OBI. Potem idziemy tam, na Tychy Zachodnie potem, a potem znów torami na TMO. I do otwarcia. Nie wiesz czy ten przejazd powrotny też będzie darmowy? Pozdrawiam.
PS. Gdzie kupić te cholerne pomarańczowe bilety, 17 kiosków w tym 4 oznaczone kolekturą MZK i żaden nie ma
Pozdrawiam
PS. Gdzie kupić te cholerne pomarańczowe bilety, 17 kiosków w tym 4 oznaczone kolekturą MZK i żaden nie ma
Pozdrawiam
Tya, zostawili, bo potem jeździli flirtami
Nawiasem mówiąc było 160 kg pomarańczy, to tak nawiązując do prędkości, te zero wykasować i będzie pięknie. We flirtach czyściutko, cichutko, od p. rzecznika pr dostałem sześcian z dziurkami i kulkami, boskie, cały dzień się tym bawiłem, i gwizdek Nie wiem jak było na tej imprezie o 13,30 bo z Kolejką i patrykiem siedzieliśmy w Katowicach bo rozkład źle zinterpretowałem
Nawiasem mówiąc było 160 kg pomarańczy, to tak nawiązując do prędkości, te zero wykasować i będzie pięknie. We flirtach czyściutko, cichutko, od p. rzecznika pr dostałem sześcian z dziurkami i kulkami, boskie, cały dzień się tym bawiłem, i gwizdek Nie wiem jak było na tej imprezie o 13,30 bo z Kolejką i patrykiem siedzieliśmy w Katowicach bo rozkład źle zinterpretowałem
A jak oni jeździli rano, to ja byłem w kościelekilof pisze:Tya, zostawili, bo potem jeździli flirtami
Szkoda tylko, że te pomarańcze były tylko dla dzieci w wieku do 14 lat.kilof pisze:Nawiasem mówiąc było 160 kg pomarańczy...
Ja wiedziałem, że tak będzie Powiem tylko, że miałem bidę z wejściem do tego darmowego FLIRT-a na Podlesieu (ludzi od groma), ale w drodze powrotnej znaleźliśmy sobie miejsca siedzące przy drzwiach (od TM jechał mój ojciec).kilof pisze:Nie wiem jak było na tej imprezie o 13,30 bo z Kolejką i patrykiem siedzieliśmy w Katowicach bo rozkład źle zinterpretowałem
A dziś wieczorem poszedłem sobie na Miasto pofocić pociągi i sfociłem:
EN75-002
EN75-003
I EN57-1822 (fajnie było zobaczyć Kibleka na Mieście)
Jeśli chodzi o frekwencję, to do tych FLIRT-ów wsiadło po ok. 10 osób, a z tego Kibla wysiadło ok. 20 pasażerów. Moim zdaniem, jak na tą porę, to nawet nieźle (pewnie jeszcze się dosiedli dalej)