Metro w Warszawie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Metro w Warszawie

Post autor: TLG » 2014-09-12, 19:08

Na razie największe opóźnienie jest na stacji CNK (Powiśle), na pozostałych stacjach prowadzone są już ostatnie prace wykończeniowe
Przesadny optymizm ;>

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 » 2014-09-17, 18:23

ZTM i Metro Warszawskie postanowiły zainstalować małe udogodnienie dla osób, które z różnych względów nie korzystają z WKM-ki bo np. mają zagwarantowane bezpłatne przejazdy, albo zapłaciły za przejazd telefonem. Zainstalowano podajniki wejściówek do metra, umożliwiają one sforsowanie bramek ;)

Wygląda to tak:
:strzałka: http://hostmat.eu/images/51906306876103040859.jpg
:strzałka: http://hostmat.eu/images/69414485911859620477.jpg

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Metro w Warszawie

Post autor: wojtek1611 » 2014-09-17, 21:28

Czy ZTM nie strzela sobie w kolano? Nawet jeżeli będą przeprowadzane kontrole biletowe, to szanse na złapanie nieuprawnionej osoby która będzie korzystać z takiego biletu wydają się niewielkie. No ale na pewno są tego świadomi ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Metro w Warszawie

Post autor: TLG » 2014-09-18, 07:17

Trolle i tak albo skaczą przez bramki, albo zjeżdżają windą. Często włażą też otwartymi bramkami awaryjnymi.

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 119
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Re: Metro w Warszawie

Post autor: Burmistrz » 2014-09-18, 07:38

Szczególnie że karane jest otwieranie bramek a nie przechodzenie przez nie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 » 2014-09-18, 10:14

Przyznam szczerze, że ilekroć korzystam z metra to prawie wszędzie widuję otwarte bramki awaryjne. Ludzie masowo przez nie przechodzą :cool:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: Amalio » 2014-09-18, 19:38

Jezu czy naprawdę trudno stworzyć jakąś uniwersalną kartę dzięki której będzie można spokojnie przejść przez bramki? Tu wychodzi czysty burdel panujący w Warszawie, brak integracji i brak pomysłu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 » 2014-09-18, 20:31

Nie bardzo rozumiem o jakiej karcie Myślisz. Bramki w metrze są tak zaprogramowane, że Możesz je bez trudu otworzyć:

1. mając kartę (WKM)
2. albo posiadając bilet kartonikowy - np. bilet dobowy lub czasowy

Natomiast to o czym tu piszemy to są wejściówki umożliwiające przejście przez bramki, dla osób które mają np. darmowe uprawnienia do przejazdów - te osoby nie posiadają WKM-ki.

Takie wejściówki funkcjonują od początku istnienia WKM-ki, więc nic nowego ;)

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 119
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Re: Metro w Warszawie

Post autor: Burmistrz » 2014-09-18, 20:45

Nie można zlikwidować w cholerę tych bramek? Potrzebne to jak łysemu podcięcie grzywki u fryzjera.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: Amalio » 2014-09-18, 22:09

J-31 pisze:Nie bardzo rozumiem o jakiej karcie Myślisz. Bramki w metrze są tak zaprogramowane, że Możesz je bez trudu otworzyć:

1. mając kartę (WKM)
2. albo posiadając bilet kartonikowy - np. bilet dobowy lub czasowy

Natomiast to o czym tu piszemy to są wejściówki umożliwiające przejście przez bramki, dla osób które mają np. darmowe uprawnienia do przejazdów - te osoby nie posiadają WKM-ki.

Takie wejściówki funkcjonują od początku istnienia WKM-ki, więc nic nowego ;)
To niby w czym problem by osoby mające darmowe przejazdy miały wyrobione karty WKM które działałyby jak ważny bilet/naładowana karta? Bo nie rozumiem po co kombinować jak koń pod górkę. Po za tym tam jest również napisane o osobach które zakupiły bilet (w automacie w autobusie). Więc automaty w autobusach w sieci ZTMu drukują coś niekompatybilnego z bramkami ZTMu. Widzisz tu logikę?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Metro w Warszawie

Post autor: TLG » 2014-09-19, 07:02

A przyjezdni?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 » 2014-09-19, 12:03

To niby w czym problem by osoby mające darmowe przejazdy miały wyrobione karty WKM które działałyby jak ważny bilet/naładowana karta? Bo nie rozumiem po co kombinować jak koń pod górkę. Po za tym tam jest również napisane o osobach które zakupiły bilet (w automacie w autobusie). Więc automaty w autobusach w sieci ZTMu drukują coś niekompatybilnego z bramkami ZTMu. Widzisz tu logikę?
Uparłeś się przy tych emerytach, a przecież są jeszcze inni. A choćby świetne pytanie, które zadał powyżej TLG - a przyjezdni ? :)

Czy przyjezdni też muszą wyrabiać sobie WKM-ki ? :mruga:

A tak na serio, emerytów zostawmy w spokoju, natomiast co do biletów zakupionych w biletomatach w autobusach - tu się sporo zmieniło i nie chodzi o "niekompatybilność". Po prostu biletów kupionych w tych nowych biletomatach już się nie kasuje. One są "skasowane z automatu", ale jednocześnie ten bilet możesz wykorzystać potem w metrze - np. podczas przesiadki z autobusu do metra, szczególnie, że nie ma już biletów jednorazowych, a są wyłącznie bilety czasowe ;)

Warto dodać, że bilety drukowane w tych nowych biletomatach mają inny format i nie posiadają paska magnetycznego, jak typowe bilety kartonikowe kupowane np. w kiosku - stąd nie kasuje się już ich w kasowniku, no i nie można nimi otworzyć bramki.

Warto na te bilety popatrzeć z innego punktu widzenia niż ich braku "kompatybilności" z systemem. Jeśli wsiadasz do autobusu i kupujesz bilet w biletomacie, to nie musisz tego biletu jeszcze dodatkowo kasować - więc z tego punktu widzenia jest to wygodne ;)

Natomiast bramkę w metrze Możesz legalnie sforsować w dwojaki sposób:

1. albo normalnie przy użyciu wejściówki - jej pobranie jest teraz łatwiejsze (wcześniej należałoby się udać do BOK-u ZTM),
2. albo jeśli nie Chcesz przejść przez bramkę, skorzystaj z windy - tam nie ma bramek, a przejście jest legalne ;)

PS. Jeszcze można górą, ale tej metody nie polecam :diabeł:

A i jeszcze jedna kwestia, bilet można kupić sobie w różny sposób - powyżej rozpisałem się obszernie o nowych biletomatach w autobusach... ale Zapominasz, że bilet można kupić sobie drogą elektroniczną, poprzez telefon lub smartfon. I taki bilet jest ważny, mimo, że przecież nie Masz w ręku kartonika z paskiem magnetycznym, którym Mógłbyś sobie otworzyć bramkę. Stąd wejściówki, również dla takich osób - a zatem to nie jest takie bez sensu, czy jakiś totalny bałagan. ZTM po prostu ułatwia ludziom życie ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: Amalio » 2014-09-19, 16:53

Naprawdę jestem pod wrażeniem, że nazywacie to coś udogodnieniem. System jest nieprzemyślany, bo powinien być tak skonstruowany by akceptował każdą formę biletu jaką oferuje organizator.
Po za tym powołujecie się na przyjezdnych, a Warszawa jak na bądź co bądź światowe miasto gości wielu przyjezdnych z obcych krajów. Gdzie jest więc objaśnienie po angielsku do tego chińskiego systemu? Na zdjęciu nigdzie nie widzę.

A tak na poważnie. Co z przyjezdnymi? Jak będziecie mieć wolne, to sami pobawcie się w przyjezdnego i przyjedźcie do Rybnika. Dziwnym trafem tu można od ręki kupić kartę. Wystarczy ją doładować dowolną kwotą i będzie ona ważna przez cały czas. Przyjedźcie sobie na urlop, z urlopu wracacie do Wawy z kartą z portfelu i za rok przyjeżdżacie znowu - wasza karta dalej jest ważna.
J-31 pisze:
A tak na serio, emerytów zostawmy w spokoju, natomiast co do biletów zakupionych w biletomatach w autobusach - tu się sporo zmieniło i nie chodzi o "niekompatybilność". Po prostu biletów kupionych w tych nowych biletomatach już się nie kasuje. One są "skasowane z automatu", ale jednocześnie ten bilet możesz wykorzystać potem w metrze - np. podczas przesiadki z autobusu do metra, szczególnie, że nie ma już biletów jednorazowych, a są wyłącznie bilety czasowe ;)
Jeżeli kupuję bilet ZTM i nie mogę z nim przejść przez bramkę ZTM, to jak inaczej mam to nazwać jak brak kompatybilności :?:

J-31 pisze:Warto na te bilety popatrzeć z innego punktu widzenia niż ich braku "kompatybilności" z systemem. Jeśli wsiadasz do autobusu i kupujesz bilet w biletomacie, to nie musisz tego biletu jeszcze dodatkowo kasować - więc z tego punktu widzenia jest to wygodne ;)
Wygodne rozwiązanie to takie gdy kupuję sobie bilet i mogę bez ograniczeń i zmartwień używać komunikacji podlegającej organizatorowi. Nie jest to więc rozwiązanie wygodne.

J-31 pisze:A i jeszcze jedna kwestia, bilet można kupić sobie w różny sposób - powyżej rozpisałem się obszernie o nowych biletomatach w autobusach... ale Zapominasz, że bilet można kupić sobie drogą elektroniczną, poprzez telefon lub smartfon. I taki bilet jest ważny, mimo, że przecież nie Masz w ręku kartonika z paskiem magnetycznym, którym Mógłbyś sobie otworzyć bramkę. Stąd wejściówki, również dla takich osób - a zatem to nie jest takie bez sensu, czy jakiś totalny bałagan. ZTM po prostu ułatwia ludziom życie ;)
To jest bez sensu, bo organizator nie przewidział konsekwencji swoich działań. A wystarczyłyby w przypadku telefonów skanery kodów QR i nie musiałbyś się bawić w dobieranie kartoników.


Podsumowując - to jest chaos.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 » 2014-09-19, 18:00

To nie jest chaos, to jest po prostu Warszawa :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 » 2014-09-26, 17:22

Polska to zaczyna być już totalnie dziwny kraj. Oto znalazłem w Stołecznej niezwykle pasjonujący artykuł, autorstwa jednego z dziennikarzy Gazety, który - teraz gdy prowadzone są prace wykończeniowe na centralnym odcinku II linii, teraz, gdy wciąż ten odcinek nie został otwarty - udowadnia, że budowa centralnego odcinka II linii była bezsensowna, a pociągi będą kursowały puste. Normalnie jasnowidz

:strzałka: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... #LokWawTxt

Podejrzewam, że gdyby zaniechano by tej inwestycji, to jej autor jęczałby, że władze miasta obiecywały i nic nie zrobiły. Normalnie Polska :cool:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Metro w Warszawie

Post autor: TLG » 2014-09-26, 19:12

Zawsze można było zrobić tak, jak ursynowski odcinek: w szczerym polu wybudować STP, jakiś ogryzek (przykładowo Bemowo - rondo Daszyńskiego) i liczyć, że kiedyś "jakoś to będzie". Jeżeli już się powiedziało "budujemy metro" to musi to być elementem spójnej całości. Pan redaktor jakby nie dostrzegał faktu, że zaraz za Lazurową, gdzie do niedawna były pola kapusty, a docelowo zaplanowano zachodni kraniec II linii metra teraz, aż do S-8 rośnie miasto, niewiele mniejsze niż Miasteczko Wilanów czy Derby. W połączeniu z już istniejącymi osiedlami (zarówno tymi z lat 70 i 80 jak i powstałym w ostatnich latach miastem na terenie dawnego PRK7: okolice Deyny i Pełczyńskiego) jest kolejną tykającą bombą komunikacyjną. A i tak lepiej skomunikowaną niż te, wymienione wcześniej. Białołęka też się obudziła 5 lat po fakcie. Mieli mnóstwo czasu, by przewidzieć rozwój Derby i wykorzystać, że II linia planowana jest do Kondratowicza, gdzie jest tak na prawdę średnio potrzebna i wystarać się o skierowanie jej wzdłuż Głebockiej (z tą różnicą, że akurat na tym odcinku podobno są fatalne warunki geologiczne)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 » 2014-09-27, 11:36

Ja myślę, że z budową I-szej linii nie było innego wyjścia. Zaczęto budować linię od części ursynowskiej ze względu na STP umiejscowione na Kabatach.

Natomiast w przypadku II linii, STP zaplanowane jest - o ile dobrze pamiętam - aż w Morach, to jest na zachód od Warszawy (tam faktycznie były kiedyś puste pola aż po horyzont, a teraz robi się miasto - potwierdzam). No, ale aby II linia mogła funkcjonować to tabor trzeba gdzieś serwisować, przenocować... a przede wszystkim przetransportować z STP Kabaty, bo STP obsługujące II-gą linię jeszcze dłuugo nie powstanie. Stąd konieczność wybudowania centralnego odcinka II linii - z jednoczesnym połączeniem go z I-szą linią. A potem II-ga linia będzie przedłużana. Projekty już są, a i pewnie przetargi będą niedługo. :cool:

A zatem decyzja o budowie tego krótkiego, śródmiejskiego odcinka była słuszna i dobrze, że ją podjęto. Ta dziwna dyskusja jaką znów rozpoczyna Gazeta - o rzekomej niesłuszności jej budowy - wg. mnie jest krótkowzroczna. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Metro w Warszawie

Post autor: pmaster » 2014-10-04, 22:56

Wg mnie drugą linię metra trzeba wydłużać najpierw w kierunku zachodnim. Ludzi stamtąd ciężko efektywnie dowieźć do centrum w inny sposób, nie ma kontrowersji odnośnie przebiegu linii, a i STP będzie można wcześniej wybudować. Targówek bez metra przez jakiś czas sobie poradzi, a Białołęka to też nie jest miejsce, gdzie należy coś jak najszybciej ciągnąć.
No ale kto by się tym przejmował.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 » 2014-10-05, 15:34

Ta linia będzie przedłużana, ale musimy uzbroić się w cierpliwość. Projekty kolejnych sześciu stacji - trzech w kierunku Woli i trzech w kierunku Bródna - już są. Czekamy teraz na realizację. Podejrzewam, że po prostu Ratusz czeka na wybory. I albo wygrają i będą to realizować, albo wygra inna ekipa... a to wtedy na nowego prezydenta m.st. spadnie ta "odpowiedzialność" - no i konsekwencje, bo budowa metra generuje spore utrudnienia w ruchu - co zresztą przez ostatnie 4 lata wszyscy odczuwaliśmy. No, ale trzeba to zrobić ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 » 2014-11-09, 18:03

Mamy dzisiaj w Warszawie imprezkę... dzień otwarty II linii metra. Użyłem słowa "mamy", ponieważ w chwili gdy piszę ten post - o godz. 16:06 - impreza wciąż trwa i zakończy się o godz. 18-stej.

Wprawdzie pociągi nie kursują, ale można zobaczyć stację. Są one wszystkie już ukończone i wszystkie udostępnione zwiedzającym, ale w przeciwieństwie do poprzednich dni otwartych, nie można już wejść na zaplecze techniczne - dostępne są jedynie miejsca "ogólne", czyli antresole i perony.

Trochę zdjęć dla zainteresowanych. Dużo opisów jest na zdjęciach, więc nie będę się dublować ;)

1. Dworzec Wileński - to końcowa stacja po stronie praskiej dla II linii metra.
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31603
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31605
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31604

Ciekawostką sufitu tej stacji jest to, że faluje. Widać to na ostatnim zdjęciu. Trudno się tam fociło - ze względu na koncert i jarmark na stacji były tłumy ludzi.

2. Stadion - stacja nie współpracuje kolorystycznie ani ze Stadionem Narodowym ani z p.o. Warszawa-Stadion. Największa stacja metra w Warszawie, jest ona - jako jedyna - podwójna. Posiada dwa perony. Jednakże drugi peron przez najbliższe kilkanaście lat nie będzie wykorzystywany liniowo. Tak naprawdę to dzisiaj nikt nie wie czy w ogóle ten peron będzie kiedykolwiek wykorzystywany liniowo.
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31606
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31608
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31607
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31609

Dodatkowo na zachodniej głowicy tej stacji znajduje się jeszcze komora z torami odstawczymi, także w rzeczywistości ta stacja jest większa niż widać na zdjęciach.
:strzałka: http://hostmat.eu/images/04106019534913263285.jpg

3. Centrum Nauki Kopernik - nie dotarłem do tej stacji. Nie uruchomiono żadnego połączenia, żadnej linii tymczasowej. Uznałem, że na tą stację pojadę sobie za miesiąc jak II linia będzie już funkcjonować ;)

4. Nowy Świat - Uniwersytet - najgłębsza stacja II linii.
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31613
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31610
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31614
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31615

Maszyniści będą mieli sporo zabawy z jazdą w tunelu pomiędzy Nowym Światem a CNK, widać to na pierwszym zdjęciu - ostra jazda w dół.

5. Świętokrzyska - bardzo ciasno zabudowany jest peron tej stacji. Nie tylko są tu filary, ale również pomieszczenia zaplecza technicznego. Trudno się tu foci. Przewidziano tutaj stosunkowo mało miejsc siedzących dla osób oczekujących na pociąg. Tylko kilka ławek
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31594
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31595

Tunel pod ul. Świętokrzyską jest już mniej poskręcany ;)
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31596

6. Rondo ONZ - stacja jest powiększona o komorę torów odstawczych. Jest to konieczne ze względu na pobliskie połączenie II linii z tunelem I-szej linii metra.
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31598
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31597

7. Rondo Daszyńskiego - to na razie końcowa stacja II linii w kierunku zachodnim.
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31612
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31600
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31599
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31602
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31611

Kilka ciekawostek. Wszystkie stacje łączy kilka elementów wspólnych:
1. antresola, która nie jest w żaden sposób powiązana z kolorystyką peronów poszczególnych stacji. Wszędzie antresole są ciemno - szare
:strzałka: http://hostmat.eu/images/23149308307665179034.jpg

Klatki schodowe , dominuje tutaj ciemna kolorystyka. Poręcze są jednak różnie montowane. Na wielu stacjach poręcze są zagłębione w ścianach. Poniżej zdjęcie ze stacji Świętokrzyska
:strzałka: http://hostmat.eu/images/56290641479939580054.jpg

2. Na peronach wszystkich stacji pojawił się nowy element. Dodatkowo podświetlenie peronów
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31601

Jednakże tuż przy schodach pojawiły się dodatkowo takie lampki. Pokazują one kierunek ewakuacji. Dobry pomysł ;)
:strzałka: http://hostmat.eu/images/35178944402235935028.jpg

Tak je rozmieszczono
:strzałka: http://hostmat.eu/images/55028442722005731562.jpg

3. Wszystkie stacje II linii mają zupełnie inne schematy - nie znane na I-szej linii. Są to dwa schematy

- pierwszy pokazujący całą komunikację miejską
:strzałka: http://hostmat.eu/images/49400355704196905750.jpg

- drugi koncentruje się wyłącznie na szynowej komunikacji miejskiej (tramwaj, metro, pociągi SKM)
:strzałka: http://hostmat.eu/images/73246369325848812149.jpg

4. Osoby niewidome mają dodatkową informację dotykową...

:strzałka: http://hostmat.eu/images/16954636422916591772.jpg

... jednakże ciekawostką tej tabliczki jest to, że aby móc z niej coś wyczytać, trzeba klęknąć. Po za tym nie prowadzi do niej żadna "ścieżka". Nie wiem, czy to konsultowano z niewidomymi. Natomiast, przy mnie tą tabliczkę czytał niewidomy chłopak i miała wiele wątpliwości co do jej czytelności ;)

=========================

I tak na koniec. Dzisiejsza impreza to była totalna klapa logistyczna. Pokazano 7 stacji metra, ale...

1. ZTM nie zorganizował żadnej - ŻADNEJ !!! - komunikacji autobusowej tymczasowej. Trzeba było korzystać z ogólnodostępnych linii. Co oznaczało spore utrudnienia z przedostaniem się pomiędzy stacjami.

O ile w Śródmieściu jakoś dało radę, ale na Pradze było tragicznie. Wstępnie zaplanowałem sobie, że ze stacji Dworzec Wileński do stacji Stadion dojadę autobusem linii 162. A następnie tym samym autobusem do stacji CNK. Okazało się to niemożliwe, bo remontowana jest ul. Targowa. Autobusy trafiły na objazdy, a ul. Sokolą żaden autobus nie jeździ.

O ile trafiłem jakoś na stację Stadion. O tyle okazało się, że nie ma żadnego bezpośredniego połączenia pomiędzy stacjami Stadion i CNK. Musiałbym kombinować z przesiadkami lub z tramwaju iść pieszo (tudzież z p.o. Warszawa Powiśle czekać na 162 dojechać na CNK z drugiej strony). Zrezygnowałem :wall:

2. Otwarcie poszczególnych wyjść chyba za bardzo nie przemyślano. Otwarto wyjścia... z dala od przystanków. Co więcej, na każdej stacji było inaczej. Poniżej dwa przykłady:

- Dworzec Wileński, obok pokazu stacji, otwarto jarmark i scenę, Były tłumy ludzi. Nie sposób było dostać się do wejścia stacji, a mimo to na tej stacji czynne było tylko jedno wejście, dwukierunkowo. I jakoś dało radę.

- Rondo Daszyńskiego - totalne odludzie. Było tam tak pusto, że można było tańczyć krakowiaka na peronie. A mimo, zdecydowano, że głowica zachodnia stacji będzie przeznaczona dla osób wchodzących. Natomiast głowica wschodnia - dla wychodzących.

Kłopot polega na tym, że wejście na stację w tym przypadku otwarto z dala od jakichkolwiek przystanków. Było przysłonięte płotami i nikt o nim nie wiedział. Wyjście było tuż przy rondzie. Wszyscy go widzieli, więc każdy chciał tędy wejść na stację. Pracownicy ochrony nie pozwalali. Nawet starsze osoby o laskach, musiały nadrabiać drogi, czyli coś ponad 100m + przejście przez szeroką ul. Kasprzaka. Totalny nonsens, podobnie było na rondzie ONZ, chociaż w tym przypadku otwarto dwie klatki tuż przy samym rondzie. :]

Mam wrażenie, że tego raczej nie przemyślano :roll:

ODPOWIEDZ