Niezrealizowanie projekty kolejowe
Niezrealizowanie projekty kolejowe
Ciekawe informacje, ile w sumie było takich różnych projektów pojazdów szynowych które nie zostały zrealizowane i co one opisywały? Gdyż wiem o EN59, teraz też o 8WE i co jeszcze?TLG pisze:Co prawda temat założony przez Kolegę jest trochę absurdalny, a teoria o wpuszczeniu EN57 w metro kompletnie bez sensu to zahaczył on ciekawe zagadnienie. Otóż pod koniec lat 80. powstała koncepcja polskich jednostek aglomeracyjnych. Nosiły one oznaczenie 8WE w dwóch wersjach: 8WED, która miała być zasilana z trzeciej szyny oraz 8WEG, zasilana z sieci napowietrznej. Jednostka ta miała być wysokoperonowa, dwuczłonowa. Zakładano napięcie 800V prądu stałego, a dobre właściwości trakcyjne miał zapewnić rozruch impulsowy oparty na technologii GTO. Każdy człon miał zostać wyposażony w cztery pary drzwi na każdą stronę. Samo pudło bardzo przypominać miało późniejsze EN57 serii 19xx i EW60.
Jednostka ta była projektowana głównie pod kątem warszawskiego metra i budowy kolei miejskiej w obszarze GOPu.
Posty wydzielone z tematu "Dlaczego metro używa III szyny, a nie trakcji?"//mod irisbus.
"Nie" z przymiotnikiem zazwyczaj piszemy razem//mod TLG
Ooo, nie zgodzę się - one miały być produkowane w PAFAWAG-uplocmaster pisze:Konstal 103N, 104N
Ponadto nie został zrealizowany projekt pierwszej polskiej lokomotywy elektrycznej (czteroosiowej), przeznaczonej do przeciągania poc. pasażerskich przez zelektryfikowany Tunel Średnicowy w Warszawskim Węźle Kolejowym.
Ale to były lata 30....
Za czasów PRL-u nie zrealizowano np. wykonania lokomotywy serii ET22 z wózkami z innym niż dotychczas usprężynowaniem (Alsthom zdaje się)
Oznaczony jako 2WE. Zasadniczo nie różnił się znacząco od kibla serii 19xxep40 pisze:Gdyż wiem o EN59
Zdziwiłbyś się jak dużo tego było. I ja też nie o wszystkim wiem.ep40 pisze:i co jeszcze?
Taaa, i co jeszcze? Bzdura!PAFAWAG pisze:Ooo, nie zgodzę się - one miały być produkowane w PAFAWAG-u
110Nx czyli licencyjny GT6Nplocmaster pisze:tudzież 110Na
Druga wersja EP23. Nawet sobie nie wyobrażasz ile tych projektów było, rzuciłeś co najwyżej jeden studialny.PAFAWAG pisze:Za czasów PRL-u nie zrealizowano np. wykonania lokomotywy serii ET22 z wózkami z innym niż dotychczas usprężynowaniem