Niezrealizowanie projekty kolejowe

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Niezrealizowanie projekty kolejowe

Post autor: ep40 »

TLG pisze:Co prawda temat założony przez Kolegę jest trochę absurdalny, a teoria o wpuszczeniu EN57 w metro kompletnie bez sensu to zahaczył on ciekawe zagadnienie. Otóż pod koniec lat 80. powstała koncepcja polskich jednostek aglomeracyjnych. Nosiły one oznaczenie 8WE w dwóch wersjach: 8WED, która miała być zasilana z trzeciej szyny oraz 8WEG, zasilana z sieci napowietrznej. Jednostka ta miała być wysokoperonowa, dwuczłonowa. Zakładano napięcie 800V prądu stałego, a dobre właściwości trakcyjne miał zapewnić rozruch impulsowy oparty na technologii GTO. Każdy człon miał zostać wyposażony w cztery pary drzwi na każdą stronę. Samo pudło bardzo przypominać miało późniejsze EN57 serii 19xx i EW60.
Jednostka ta była projektowana głównie pod kątem warszawskiego metra i budowy kolei miejskiej w obszarze GOPu.
Ciekawe informacje, ile w sumie było takich różnych projektów pojazdów szynowych które nie zostały zrealizowane i co one opisywały? Gdyż wiem o EN59, teraz też o 8WE i co jeszcze?

Posty wydzielone z tematu "Dlaczego metro używa III szyny, a nie trakcji?"//mod irisbus.
"Nie" z przymiotnikiem zazwyczaj piszemy razem//mod TLG

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ep40 pisze:Gdyż wiem o EN59, teraz też o 8WE i co jeszcze?
Z tramwajów Konstal 103N, 104N, 107N i bodajże 110N tudzież 110Na. Pamiętam nawet mgliście, co to miały być za tramwaje.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

plocmaster pisze:Konstal 103N, 104N
Ooo, nie zgodzę się - one miały być produkowane w PAFAWAG-u ;)

Ponadto nie został zrealizowany projekt pierwszej polskiej lokomotywy elektrycznej (czteroosiowej), przeznaczonej do przeciągania poc. pasażerskich przez zelektryfikowany Tunel Średnicowy w Warszawskim Węźle Kolejowym.
Ale to były lata 30.... ;)

Za czasów PRL-u nie zrealizowano np. wykonania lokomotywy serii ET22 z wózkami z innym niż dotychczas usprężynowaniem (Alsthom zdaje się) ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ep40 pisze:Gdyż wiem o EN59
Oznaczony jako 2WE. Zasadniczo nie różnił się znacząco od kibla serii 19xx
ep40 pisze:i co jeszcze?
Zdziwiłbyś się jak dużo tego było. I ja też nie o wszystkim wiem.
PAFAWAG pisze:Ooo, nie zgodzę się - one miały być produkowane w PAFAWAG-u
Taaa, i co jeszcze? Bzdura!
plocmaster pisze:tudzież 110Na
110Nx czyli licencyjny GT6N
PAFAWAG pisze:Za czasów PRL-u nie zrealizowano np. wykonania lokomotywy serii ET22 z wózkami z innym niż dotychczas usprężynowaniem
Druga wersja EP23. Nawet sobie nie wyobrażasz ile tych projektów było, rzuciłeś co najwyżej jeden studialny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”