Siemens Taurus

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

S_S pisze:Husarz. Ciekawe kto wymyśla takie nazwy?! A co do samej lokomotywy to jest dosyć ładna i czekamy na kolejne.
Internauci ;]

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

A nie EP44? Toż to pośpieszna.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Kto wie? Poczekamy, zobaczymy. ;)

kilof

Post autor: kilof »

Filip7370 pisze:A nie EP44? Toż to pośpieszna.
EP44, więc tak. E- elektryczna, P- pasażerska, mam szukać atlasu co by wytłumaczyc te 44? :)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

44 oznacza lokomotywy o systemie zasilania innym/więcej niż 3 kV DC i jakikolwiek AC. EP o tyle pasuje, że w Polsce będzie wykorzystana jedynie do przewozów pasażerskich, ale nie ma żadnego problemu żeby wykorzystać w towarach i Austriacy to wykorzystują.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ale lokomotywa będzie należała do Intercity, więc ja stawiam na EP. Pożyjemy, zobaczymy.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Wiem żę to nie jest temat po to by o tym mówić, ale moim zdaniem UTK powinien pomyśleć o zmianie systemu oznaczeń, bo wiadomo że w zjednocznej Europie praktycznie wszystkie Elektrowozy będą wielosystemowe, lub niespełniające kryteriów oznaczeń używanych dotychczas. Zostaną nr. 45, 46, 47, 48, 49....a wiadomo że jesteśmy dopiero na początku wymiany taborowej, która niedługo stanie się faktem.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Filip7370 pisze:ale moim zdaniem UTK powinien pomyśleć o zmianie systemu oznaczeń
A nie łatwiej będzie rozszerzyć przedział liczb dla lokomotyw wielosystemowych, tak, żeby kończył się np. na liczbie 80? ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

PAFAWAG pisze:A nie łatwiej będzie rozszerzyć przedział liczb dla lokomotyw wielosystemowych, tak, żeby kończył się np. na liczbie 80?
Nie, bo z tego wtedy będzie wynikało, że EN57 jest wielosystemowi, bo wątpię, że pozwolą na duble numerów.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ep40 pisze:Nie, bo z tego wtedy będzie wynikało, że EN57 jest wielosystemowi
W przypadku jednostek jest inny zakres numeracji, który nie ma związku z numeracją lokomotyw.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

I tak i nie, gdyby tak do końca było osobne to by były takie twory jak EN01, EN02 itd..

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ep40 pisze:I tak i nie, gdyby tak do końca było osobne to by były takie twory jak EN01, EN02
Przyjrzyj się dokładnie zakresom numeracji i oznaczeń polskiego taboru w ramach PKP. 51-64 to trójczłonowe jednostki prądu stałego. 01 i 02 nie podchodzi pod żaden zakres w przypadku jednostek.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Maim zdeniem ep40 ma rację. Gdyby bylo tak, jak mówi TLG, to by kilkadziesiąt lat wcześniej nie tworzyliby numeracji dla EZT od 50 wzwyż, tylko od 01. Myślę, że poczekamy jakieś 20 lat i zobaczymy jaką decyzję podejmie UTK, jeśli chodzi o loki dwusystemowe. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

OPi pisze:Gdyby bylo tak, jak mówi TLG, to by kilkadziesiąt lat wcześniej nie tworzyliby numeracji dla EZT od 50 wzwyż, tylko od 01. Myślę, że poczekamy jakieś 20 lat i zobaczymy jaką decyzję podejmie UTK, jeśli chodzi o loki dwusystemowe.
Kw.a. Masz mnie za głupka?
51-64 - 3 wagony zasilane 3kV
65-69 - 3 wagony zasilane prądem rpzemiennym (tak, dokładnie tak - autorzy tego systemu przewidywali takie!)
70-74 - 4 wagony zasilane 3kV
75-79 - 4 wagony zasilane prądem przemiennym
80-89 - wagon motorowy zasilany dowolnym rodzajem napięcia
90-93 2-wagonowe EZT zawsilane 800V
94-99 - EZT na inny rodzaj zasilania

W przypadku lokomotyw elektrycznych zakresy wyglądają tak:
01-14 B0B0 zasilane 3kV
15-19 B0B0 zasilane prądem przemiennym
20-34 C0C0 zasilane 3kV
35-39 C0C0 zasilane prądem przemiennym
40-49 - inny system zasilania lub inny układ osi
I kto głupi jest?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Nie zrozumieliśmy się.

TLG pisze:I kto głupi jest?
Na pewno nie ja. ;)

[ Dodano: 2009-05-30, 20:14 ]
Rozpoczęły się prawdziwe testy Taurusów:

http://www.youtube.com/watch?v=JOUkn7T3 ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=2L4vVyBO ... annel_page

Extra. :chytry: :mruga: xD

Tp4

Post autor: Tp4 »

http://www.youtube.com/watch?v=AtUTUbPFFRc
jakbym wiedział to bym tam czekał nawet cały dzień na ten widok.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Tp4 pisze:jakbym wiedział to bym tam czekał nawet cały dzień na ten widok.
W takich krótkich odstępach? A jak tam jest z wytracaniem prędkości?

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Kędzior pisze:W takich krótkich odstępach?
Taurus leci po lewym.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Niezły numer... rozumiem, że ten Taurus po prostu wyprzedził ten drugi skład na szlaku. Pewnie dziwną minę musieli mieć pasażerowie tego pociągu, widząc... wyprzedzajacy ich, z lewej, skład złożony z lokomotywy i jednego wagonu :retard:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Pewnie dziwną minę musieli mieć pasażerowie tego pociągu, widząc... wyprzedzajacy ich, z lewej, skład złożony z lokomotywy i jednego wagonu
Phi, kiedyś eNką ścigaliśmy się z liniowym 13N. Tamci to dopiero mieli dziwne miny :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”