Składy zespolone Intercity
Składy zespolone Intercity
Dla zachowania porządku zakładam nowy temat
Interesujące. Same ciekawe konstrukcje, a konsorcjum PESY z BOMBARDIEREM to już w ogóle kosmos. Myślałem, że spadnę z krzesła jak to przeczytałem.Rynek Kolejowy pisze:6 chętnych na dostarczenie PKP Intercity składów zespolonych
2 października upłynął termin składania wniosków o udział w postępowaniu przetargowym na zakup 20 składów zespolonych. Do PKP Intercity wpłynęło sześć wniosków. Swój udział zgłosiły:
-Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA,
-ALSTOM Konstal SA,
-Konsorcjum ANSALDOBREDA S.p.A. i NEWAG SA,
-Konsorcjum Siemens Sp. z o.o. i Siemens Aktiengesellschaft Sp. z o.o.,
-Konsorcjum Bombardier Transportation Sweden AB i Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
-Paseo del Tren Talgo 2.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem przetargu do końca października nastąpi ocena wniosków, a sporządzenie SIWZ-u w styczniu 2009 r. Intercity planuje rozstrzygnąć postępowanie prowadzone w trybie dialogu konkurencyjnego w połowie przyszłego roku tak, by pierwsze szybkie pociągi wjechały na polskie tory na przełomie 2011 i 2012 r.
Składy zespolone kupowane przez PKP Intercity mają osiągać prędkość powyżej 200 km/h i być wyposażone w trzy systemy zasilania. Koszt zakupu nie powinien przekroczyć 400 mln euro.
Dla mnie jest to dosyć egzotyczne połączenie, zwłaszcza, że PESA ma przygotowaną własną konstrukcje tej klasy. To samo z resztą tyczy się NEWAGU, który jeszcze niedawno chwalił się, że wyprodukuje "polskie TGV", a teraz wchodzi w konsorcjum z Ansaldo (tutaj nie pamiętam czy nie było takiego warunku, by wykazać się referencjami). Tak czy inaczej wygląda to bardzo optymistycznie, bo każda z tych firm ma coś ciekawego do zaoferowania.
Zrobiłem sobie mały przegląd tych konstrukcji. Oczywiście wszystko jest bardzo orientacyjnie, gdyż wybrany producent tych składów przygotuje cały zespół rozwiązań specjalnie dla PKP Intercity wraz z całym wzornictwem, dlatego nie należy się sugerować pokazanymi na obrazkach pojazdami. Z resztą są to tylko prawdopodobne propozycje, nie wykluczam, że producenci będą proponować inne konstrukcje ze swojej oferty.
Siemens Venturio
Ansaldo Breda V250
Talgo 250
Alstom Pendolino
Bombardier Zefiro
CAF
Siemens Venturio
Ansaldo Breda V250
Talgo 250
Alstom Pendolino
Bombardier Zefiro
CAF
Jak widać niewiele się pomyliłem co do wytypowania prawdopodobnych oferowanych jednostek:
http://www.railwaygazette.com/news_view ... fleet.htmlInternational Railway Gazette pisze:Six bids to build Polish high speed fleet
06 Oct 2008
POLAND: Six companies had expressed interest in the tender to supply a fleet of 250 km/h inter-city EMUs to PKP Intercity, when the deadline for prequalification closed on October 2. PKP is looking to order 20 trainsets at an estimated cost of €400m.
The six bidders are:
* CAF of Spain, believed to be offering a variant of the Class 120 AVE sets;
* Alstom Konstal SA offering a new-generation Pendolino;
* a consortium of Ansaldobreda and Newag with a variant of the V250 Albatros trainset;
* Siemens with a Velaro derivative;
* Bombardier Transportation Sweden with PESA Bydgoszcz offering a design based on the X2000;
* Paseo del Tren Talgo 2 with a version of its Talgo 250 design.
The next stage of the process will see the initial offers assessed, with final specifications to be issued in January 2009. PKP Intercity says the tender will be awarded through competitive negotiation, and it expects to announce the final decision in mid-2009.
W miarę możliwości zapewne w kierunku Gdańska i Krakowa (ostatnio wojewoda małopolski wydał decyzję środowiskową dla modernizacji linii Kraków - Psary /CMK/ do eksploatacji z prędkością 200km/h). Ponadto będą robić niewykonane jeszcze odcinki E-20 na odcinku do Poznania.J-31 pisze:Piękne maszyny, każda jest normalnie super... ale... właściwie to gdzie PKP IC zamierza tym jeździć w Polsce w 2012 roku ?
To jest dobra wiadomość, szczególnie cieszy mnie modernizacja framentów trasy E-20... no, ale czy Myślisz, że PKP PLK wyrobi się z tym do 2012 roku ?TLG pisze:W miarę możliwości zapewne w kierunku Gdańska i Krakowa (ostatnio wojewoda małopolski wydał decyzję środowiskową dla modernizacji linii Kraków - Psary /CMK/ do eksploatacji z prędkością 200km/h). Ponadto będą robić niewykonane jeszcze odcinki E-20 na odcinku do Poznania.
A tymczasem "Rynek Kolejowy" rozpoczął ankietę, w której użytkownicy mogą wskazać swoje typy w przetargu. Moim skromnym zdaniem jest to trochę przedwczesne, zwłaszcza, gdy nieznana jest jeszcze specyfikacja i opis przedmiotu zamówienia. Ankieta znajduje się pod adresem http://rynek-kolejowy.pl/ankieta
TLG założył ten temat 4 października 2008 r. ... a teraz mamy 11 marca 2010 r. i właśnie znalazłem artykuł w Gazecie dotyczący składów zespolonych PKP IC.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... _roku.html
Najwyraźniej PKP IC nadal organizuje przetarg na te same składy. Z całą pewnością nie zobaczymy ich w 2011/2012 roku.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... _roku.html
Najwyraźniej PKP IC nadal organizuje przetarg na te same składy. Z całą pewnością nie zobaczymy ich w 2011/2012 roku.
Teraz to IC powinno zacząć się zastanawiać jak przewieźć kibiców na EURO. Co prawda większość przyleci samolotami, będą też tacy, którzy przyjadą po nowo ukończonych autostradach (na szczęście tutaj nie powinno być wpadki). Ale będą też tacy, którzy - nie wiedząc pewnie w co się pakują - wybiorą przyjazd do Polski koleją. Może IC powinno zacząć szukać kogoś, kto wydzierżawi pociągi...?
Oj chyba będzie. Z tego co pamiętam, są problemy z przetargami i budową kilku odcinków autostrady A2 z Łodzi do Warszawy. Pojawiło się ponoć cała masa ekologów (nawet Zielony Ursynów), którzy za wszelką cenę chcą uniemożliwić budowę.TLG pisze:Co prawda większość przyleci samolotami, będą też tacy, którzy przyjadą po nowo ukończonych autostradach (na szczęście tutaj nie powinno być wpadki).
No, z tego artykułu wynika, że jeśli uda im się rozstrzygnąć ten przetarg. To takie składy najszybciecj zobaczymy - może - w ... 2013 roku. A to będzie już po Euro2012OPi pisze:Gdzieś usłyszałem, że w wakacje pojawi się mierwszy skład zespolony. Nie wiem też ile w tym prawdy. Jedno jest pewne - na pewno będą przed EURO 2012.
No właśnie nie bardzo są, bo umowy dawno podpisane i trwa wycinka drzewJ-31 pisze:Z tego co pamiętam, są problemy z przetargami i budową kilku odcinków autostrady A2 z Łodzi do Warszawy
Niezwiązane z A-2 tylko z S-2.J-31 pisze:Pojawiło się ponoć cała masa ekologów (nawet Zielony Ursynów), którzy za wszelką cenę chcą uniemożliwić budowę.
EOT
Właśnie dowcip polega na tym, że to jest już mocno nieaktualna wersja. Z resztą: ciężko, by przyjąć pierwsze składy zespolone, których dostawcy nie wyłoniono. ¯eby ta wersja była aktualna, to musielibyśmy znać wykonawce (związanego kontraktem) od co najmniej 2,5 roku.OPi pisze:Gdzieś usłyszałem, że w wakacje pojawi się mierwszy skład zespolony. Nie wiem też ile w tym prawdy. Jedno jest pewne - na pewno będą przed EURO 2012.
Myślę, że trzeba na ten przetarg spojrzeć w trochę szerszym kontekście - pytanie czy tak naprawdę PKP IC chce przeprowadzić sprawnie całą procedurę przetargową. Sęk w tym, że rząd zapowiada prywatyzację spółki dopiero po wyłonieniu dostawcy składów zespolonych i obecne przedłużenie terminu składania ofert powoduje, że nie ma szans na sprzedaż IC do końca tego roku. A więc: skoro przetarg się nie kończy, to może chodzi po prostu o to, że zarząd spółki wcale nie chce "dać się" sprywatyzować i gra na czas?