Składy zespolone Intercity
http://www.rynek-kolejowy.pl/14940/PKP_ ... ow_TLK.htmPKP Intercity chce kupić dodatkowe składy zespolone dla pociągów TLK
PKP Intercity niedawno przełożyło przetarg na zakup 20 składów zespolonych, które mają obsługiwać trasy z Warszawy do Krakowa, Katowic i Gdańska. Mimo to przewoźnik słowami swojego rzecznika potwierdza zamiar zakupu dodatkowych składów zespolonych dla pociągów TLK, które będą rozwijać prędkość ponad 160 km/h.
Informację o tym mogliśmy usłyszeć m.in.. w Radiu „TOK FM”. Rzecznik PKP Intercity Paweł Ney powiedział na antenie rozgłośni, że poza superszybkimi składami spółka planuje „dodatkowo zakupić też składy zespolone, oczywiście nie tak szybkie, ale dostosowane do prędkości przynajmniej 160 km/godz. dla pociągów w służbie publicznej”.
Także dziś przewoźnik nie rezygnuje z tych planów. – Był i jest taki projekt. To miałyby być pociągi, które rozwijałyby prędkość przynajmniej 160 km/godz. Na razie więcej szczegółów podać nie mogę – mówi Paweł Ney.
Szersze informacje na ten temat będziemy podawać na bieżąco.
KKS ma najprawdopodobniej rację. Coś mi się wydaje, że znów ten temat zamrozimy na jakieś 2 lata.... a po dwóch latach ja, albo ktoś inny znajdzie kolejny artykuł w Gazecie o treści
Pytanie co zrobi PKP IC w czasie EURO 2012
Coś mi mówi, że do tego tematu jeszcze wrócimy.Artykuł z przyszłości - rok 2012 pisze:Sensacja ! PKP IC kupuje pociągi duzych prędkości !
Rzecznik prasowy PKP IC informuje, że PKP IC nosi się z zamiarem zakupu 20 sztuk zespolony składów dużych prędkości. Dodatkowo PKP IC chce dokupić dodatkowe składy na potrzeby TLK. Przetarg zostanie ogłoszony za pół roku. A nowe pociągi wyjadą na szlaki już w... 2020 roku.
- Skąd ten pośpiech - pytamy rzecznika prasowego PKP IC. Zależy nam na czasie - odpowiada spokojnie rzecznik.
Pytanie co zrobi PKP IC w czasie EURO 2012
Sądzę, że to jest wybieg w przyszłość, który ma uprzedzić falę krytyki wobec nieprzygotowania Intercity do EURO. Realizacja 20 jednostek o prędkości do 160km/h (przynajmniej w znacznej części) przy zamówieniu w tym roku jest wykonalna. Narzuci co prawda ekstremalne tempo dostaw, ale - przy tymczasowym skierowaniu na obciążone trasy ED74 - może uchronić Intercity przed kompromitacją. Dobrze by było, by spółce się to udało. Zwłaszcza, że wobec kolejnych zamówień na jednostki jest szansa, że dostawcy podzespołów będą w stanie dostarczyć producentowi (nie będę wymieniał nazwy) ich większą ilość.
EDIT
Nie wiem, czy zauważyliście pewien zbieg okoliczności - pojawienie się informacji o ewentualnym zamówieniu przez Intercity 20 pociągów i innej informacji z polskiego rynku jednostek. Niby naciągane, ale daje do myślenia...
EDIT
Nie wiem, czy zauważyliście pewien zbieg okoliczności - pojawienie się informacji o ewentualnym zamówieniu przez Intercity 20 pociągów i innej informacji z polskiego rynku jednostek. Niby naciągane, ale daje do myślenia...
Najwyraźniej PKP IC znalazło sposób na "EURO 2012". Gazeta doniosła wczoraj, że firma na własny koszt zamontuje w ED74 dodatkowe fotele, tak aby "Ediki" mogły kursować nawet z prędkością 160 km/h.TLG pisze:Realizacja 20 jednostek o prędkości do 160km/h (przynajmniej w znacznej części) przy zamówieniu w tym roku jest wykonalna. Narzuci co prawda ekstremalne tempo dostaw, ale - przy tymczasowym skierowaniu na obciążone trasy ED74 - może uchronić Intercity przed kompromitacją.
W jednym ze składów zainstalowano na próbę taki fotel. Rozpędzono skład do takiej prędkości. I podobno próby wypadły pomyślnie.
Tak więc PKP IC na razie nie będzie miało zespolonych składów dużych prędkości - tzn. nie zdążą z nimi na EURO 2012 - ale będą mieli gotowe PESY ED74.
A docelowo będą one śmigać z taką prędkością na linii Warszawa Wsch. - Łódź Fabryczna, ale to po zakończeniu remontu linii