PESA Bydgoszcz

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: PESA Bydgoszcz

Post autor: wojtek1611 »

gustlik pisze:Niestety, ale zamówienie przez niemiecką firmę Regentalbahn AG (umowa z 21.12.2011 roku) w ilości 12 sztuk SZT "Link" nie zostaną dostarczone z powodu rezygnacji strony zamawiającej. Stało się tak, gdyż polskie składy miały problem z otrzymaniem dopuszczenia do eksploatacji.
Trochę spóźnione info...
Linki te od wczoraj są na stanie Kolei Wielkopolskich

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: PESA Bydgoszcz

Post autor: gustlik »

Racja, moje info lekko spóźnione. Chciałem o przekazaniu wspomnianych "Linków" przekazanych dla Wielkopolski napisać w drugiej kolejności, ale mnie ubiegłeś.

Zmieniając temat, pojawiła się informacja dot. odbioru taboru dla obsługi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, który dostarczy właśnie bydgoski producent. Dostawa składów nastąpi później niż planowano z racji na modernizację stacji Gdańsk Wrzeszcz i późniejsze niż zakładano uruchomienie przewozów pasażerskich. Otwarcie miało nastąpić 1 lipca 2015r., ale zostało przeniesione na 1 września 2015r.
Kategoria: Tabor i technika
Data dodania: 2015-03-11 16:25:00
(źródło: Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy)

Pociągi dla PKM przyjadą później, za to lepsze

Województwo pomorskie wciąż nie ma specjalnego interesu w odbieraniu pociągów dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej od Pesy. Linia ma zostać otwarta dopiero we wrześniu. Wynegocjowano właśnie kolejne odłożenie dostaw w zamian za poprawę parametrów pojazdów.

O podpisaniu porozumienia pomiędzy władzami województwa pomorskiego i Pesą poinformował dzisiaj producent taboru. Na jego mocy umowa na dostawę pociągów dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej została po raz drugi aneksowana. W aneksie Pesa zgodziła się na nieodpłatne podniesienie parametrów technicznych i funkcjonalnych pojazdów.

W zamian za poprawienie parametrów pociągów wydłużone zostały terminy dostawy dla dwóch pierwszych pojazdów – pierwszego do 20 kwietnia 2015 roku, a drugiego do 30 kwietnia 2015. Do końca kwietnia zostaną też dostarczone pojazdy nr 3 i 4. Ponadto przesunięte zostaną terminy rozpoczęcia biegu gwarancji dla tych pojazdów.
(...)

Źródło: Rynek Kolejowy (http://www.rynek-kolejowy.pl/56286/poci ... lepsze.htm).

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: PESA Bydgoszcz

Post autor: gustlik »

Dziś, 16.3.2015, nowy SZT wyprodukowany w zakładach PESA – ATR 220 Swing o nr 001, otrzymał dopuszczenie do ruchu na włoskich torach. Jest to pierwszy z 40 składów nowej generacji zamówionych przez włoskiego odbiorcę Trenitalia.

"Swing ATR 220 z dopuszczeniem we Włoszech"

Autor: InfoRail
Opublikowano: 2015-03-16 15:17:57
W poniedziałek 16 marca PESA otrzymała dopuszczenie do ruchu na torach Włoch dla pierwszego (nr 001) z 40 spalinowych zespołów trakcyjnych ATR 220 nowej generacji budowanych dla Trenitalia –poinformował rzecznik prasowy producenta Michał Żurowski. Uzyskany dokument AMIS, to odpowiednik polskiego świadectwa typu i stanowi podstawę do wystąpienia do Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Kolejowego (ANSF) o wydanie dopuszczenia dla całej serii tych pojazdów.
(...)
ATR 220 Swing jest spalinowym jednoprzestrzennym, klimatyzowanym zespołem trakcyjnym, który może poruszać się w trakcji wielokrotnej złożonej z trzech pojazdów. Osiąga prędkość 130 km/h, ma 161 miejsc siedzących, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu. Wyróżnia go nowoczesny design i kolorystyka, przyjazne wnętrzem wyposażone m.in. w dynamiczny system informacji pasażerskiej i WiFi.
Źródło: InfoRail.pl (http://inforail.pl/text.php?from=main&id=69939).

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: PESA Bydgoszcz

Post autor: gustlik »

Testy nowego EZT ED161 dla PKP IC trwają od początku czerwca (braki w informacjach uzupełnię w wolnym czasie ;)), a tymczasem
opublikowano nowy film pokazujący EZT "Dart" podczas testów w Grybowie.
Oto link: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... -film.html.

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: PESA Bydgoszcz

Post autor: gustlik »

Tymczasem wracamy do aktualności ..., nowa lokomotywa spalinowa SU160-001 "Gama" wyprodukowana w zakładach PESA (1-sza z 10-ciu zamówionych przez PKP Intercity), prowadzi już pociągi.

Informację wraz z filmem opublikował dnia 16.6.2015r. serwis InfoRail.pl.

Autor: InfoRail
Opublikowano: 16.06.2015 14:59:08
Pierwsza lokomotywa Gama, dostarczona dla PKP Intercity przez PESĘ, prowadzi już pociągi. Dziś najnowszy nabytek przewoźnika poprowadził pociąg TLK „Karpaty” na odcinku Rzeszów – Zagórz. Na szlak wyjechała pierwsza z dostarczonych lokomotyw SU160-001. Łącznie przewoźnik otrzymał już dwie takie spalinówki, obie zostały wpisane na stan Południowego Zakładu PKP Intercity. Obie lokomotywy będą prowadzić pociągi z Rzeszowa. Jutro Gama ma poprowadzić pociąg IC „Światowid” do Zamościa.
(...)
Źródło: InfoRail.pl (http://inforail.pl/gama-juz-liniowo_more_74332.html).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PESA Bydgoszcz

Post autor: J-31 »

Czy ktoś z Was pamiętam jaką maksymalną prędkość może rozwinąć "Gama" w konfiguracji dla PKP IC - 120 km/h, czy 140km/h ? ;)

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: PESA Bydgoszcz

Post autor: wojtek1611 »

140 km/h :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PESA Bydgoszcz

Post autor: J-31 »

Wow. No to ładnie. Dzięki wielkie :)

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: PESA Bydgoszcz

Post autor: gustlik »

Tym razem nie o "Gamie", nie o EZT "Dart", bo rozmowa o nich trwa w wątku dot. PKP Intercity.
Włoski przewoźnik kolejowy Trenitalia planuje kolejne znaczne zakupy taboru. O kontrakt z przewoźnikiem z Włoch ubiegać się będą najwięksi europejscy producenci taboru, a wśród nich również PESA Bydgoszcz.
Portal InfoRail.pl podaje szczegóły dot. przetargu.

"Duże zainteresowanie dostawą pociągów dla Trenitalia"

Autor: InfoRail
Opublikowano: 2015-09-10 14:33:45
(...)
Przetarg został podzielony na trzy części:

Pierwsza obejmuje dostawę co najmniej 47, a maksymalnie 150 ezt-ów, które muszą zostać dostarczone w ciągu 72 miesięcy od podpisania umowy. Mają być wykorzystywane do obsługi przewozów regionalnych.

Druga dotyczy dostawy co najmniej 39, a maksymalnie 300 wielkopojemnych jednostek elektrycznych. Termin dostawy to także 72 miesiące.

Trzecia obejmuje dostawę do 50 szt-ów. W tej części przewoźnik nie określa minimum.
(...)
Źródło: InfoRail.pl (http://inforail.pl/duze-zainteresowanie ... 77374.html).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”