PESA Bydgoszcz

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
imarcin

Post autor: imarcin »

http://www.rynek-kolejowy.pl/22652/Link ... eskich.htm

Powiem, że jestem pod wrażeniem, pozytywnym wrażeniem :)
Nie jest może tak fajny jak ELF ale i tak bardzo pozytywnie.

Lopez

Post autor: Lopez »

Mi się wydaje, że w Linku jest sporo z Elfa - wizualizacja wnętrza niemal identyczna jak niektóre z prezentowanych w przypadku ezeta, a i kabina maszynisty wbrew pozorom (tzn. nieco innemu wyglądawi zewnętrznemu) pachnie mi podobnie.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

A moje pierwsze skojarzenia to EZT Koncaru i RegioPars Pars-Novy.
Lopez pisze:Mi się wydaje, że w Linku jest sporo z Elfa -
Zapewne wiele rozwiązań konstrukcyjnych jest zaadaptowanych właśnie z ELFa. PESA staje się kolejną marką, która unifikuje konstrukcje swoich jednostek.
Moim skromnym zdaniem jednostka do najładniejszych nie należy, PESA ma na koncie dużo ciekawsze pod względem wzornictwa produkty.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Mnie zastanawia, czemu PESA nie wystawiła SA134, tylko opracowała zupełnie inny projekt...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

W końcu komuś tę II generację zaproponować musieli. Nie ma w tym nic dziwnego.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Odkopuję temat bo ostatnio przejeżdżając obok PESy zrobiłem kilka zdjęć ELFów dla Kolei Śląskich oraz SKM Warszawa. ;)

ELF dla KŚ:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wczesny etap rozwoju:
Obrazek
I dla SKM Warszawa. Na ostatnim kanale z lewej widoczny kawałek warszawskiego SWINGa. ;)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak widzę, to szykują nam się "potworki". Ciekawy jestem jak nam się one sprawdzą w ruchu liniowym :cool:

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Obrazek

spooney

Post autor: spooney »

Przy okazji Dni Techniki Kolejowej w Bydgoszczy można było pozwiedzać Śląskiego Elfa :)
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Blakkatze

Post autor: Blakkatze »

Chym ten Elf dla Warszawy z tymi barwami to nawet ładnie wygląda tylko trochę muskularnie, dużo czerwieni z przodu z tymi czarnymi szybami, a właśnie ten przód czy widoczność dla maszynisty nie jest przypadkiem trochę ograniczona no takich wielkich słupów przednich jeszcze nie widziałem :shocked:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Trochę jest

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Z tą czerwienią to może i dobrze, bo przynajmniej będzie lepiej widoczny z daleka. :) Co do widoczności, to możesz mieć racje, jednak muszą one spełniać normy skoro zostały tak zaprojektowane. Dobrze by było, gdyby ktoś wrzucił foto pokazujące, jaka jest widoczność z kabiny, wtedy moznaby powiedzieć coś więcej na ten temat. ;)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

OPi pisze:foto pokazujące, jaka jest widoczność z kabiny,
http://www.youtube.com/watch?v=2nXJZrtStos

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Hmm... Czyli nie jest tak źle. Jedyne zastrzerzenie, jakie móglbym mieć, to to, że pulpit nie jest na środku kabiny, tylko po prawej. Po środku byłaby zdecydowanie lepsza widoczność w szczególności na górskich szlakach, czy na ostrych łukach.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

OPi pisze:Hmm... Czyli nie jest tak źle.
Tylko zauważ, iż filmik pokazuje widoczność z pozycji stojącej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W sumie to ciekawym rozwiązaniem są te boczne szybki. Maszynista ma ładne duże lusterka, co poprawi mu widoczność po bokach - na stacjach ;)

Natomiast przednia szyba. Taka jest tendencja. I nawet pytałem maszynisty SKM Warszawa - w 19WE jest taka sama widoczność do przodu jak w ELF-ie - czy to przednie okienko nie jest zbyt małe i czy nie ogranicza mu to widoczności.

Maszynista bardzo sobie chwalił to rozwiązanie i potwierdził, że widzi dokładnie tyle ile musi widzieć - czyli szlak ;)

maciejka250

Post autor: maciejka250 »

Jezus Maria!!!!
Brzydszego EZT w życiu nie widziałem!!!

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

[ Dodano: 2011-06-20, 17:14 ]
Czego chcesz? Mi początkowo bardziej podobał się Acatus II, ale jak się Elfowi przyjrzałem na własne oczy, to mi się spodobał. Niby Elf, a jednak taki drapieżny w swoim wyglądzie. :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ten post napiszę celowo w tym temacie, ponieważ już niedługo będzie okazja do porównania ELF-a SKM-ki z ELF-em Kolei Mazowieckich. ;)

Otóż postanowiłem zapolować dzisiaj na PESę 27WE "ELF" - Szybkiej Kolei Miejskiej. SKM-ka ma już dwie sztuki 27WE-001 oraz 27WE-002.

Udało mi się załapać się na 27WE-001 i... jestem pod jego ogromnym wrażeniem. Ten ezt jest po prostu fantastyczny :P

:strzałka: galeria/details.php?image_id=23956

Dziwne wrażenie jego drapieżnego wyglądu natychmiast ustępuje, gdy wejdzie się do środka. SKM dobrze zamówił sobie te zestawy. Pociąg jest pojemny i doskonale sprawdzi się na linia SKM-ki ;)

Część foteli jest ustawiona bokiem, ale część ustawiono na podestach, w sposób konwencjonalny. Fotele są wygodne, a te które stoją normalnie mają zagłówki ;)

No, ale to wszystko natychmiast zbladło, gdy pociąg ruszył. On ma niezłego kopa. Naprawdę te pociąg ma duże możliwości.... całkowicie nie adekwatne do infrastruktury na linii średnicowej :retard:

Sama jazda również jest niezwykle przyjemna. Zawieszenie pociągu powoduje, że ELF dosłownie płynie po torach. Nie czuć jazdy :)

Również wyciszenie pudeł powoduje, że w zasadzie to nie ma zbyt wielu odgłosów z jazdy pociągu. Jest cicho, miło, przyjemnie i naprawdę komfortowo ;)

Zdjęć mam mało, bo pociąg był pełen ludzi. Mam nadzieję na więcej na DTP, ale coś tam udało mi się sfocić.

Po pierwsze Zwróćcie uwagę na sufit. Całkiem fajne podświetlenie

:strzałka: http://img546.imageshack.us/img546/1775/skm27we1.jpg

Tak mniej więcej wygląda wnętrze (to zdjęcie potem poprawię na DTP)

:strzałka: http://img30.imageshack.us/img30/2218/skm27we2.jpg

Teraz coś z jego drapieżnego (jak to napisał OPi) wyglądu. Nie ma lusterek, natomiast są boczne kamery

:strzałka: http://img823.imageshack.us/img823/4117/skm27we3.jpg

I jeszcze ciekawostka, SKM-ka zażyczyła sobie dodatkową kamerę patrzącą na drogę przed pojazdem

:strzałka: http://img577.imageshack.us/img577/4108/skm27we4.jpg

27WE-001 jeździł bez jakiekolwiek informacji. SIP nie działał ani w środku, ani na zewnątrz. Tylko z zapowiedzi na stacjach można było się dowiedzieć, czy to jest S1, czy S2 :]

I jeszcze króciutki filmik. Udało mi się go sfilmować, gdy ruszał z peronu Warszawy Wschodniej

:strzałka: http://imageshack.us/clip/my-videos/807/glk.mp4/

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:I jeszcze ciekawostka, SKM-ka zażyczyła sobie dodatkową kamerę patrzącą na drogę przed pojazdem
Zmodernizowane AKMy Kolei Mazowieckich też takie mają, więc nie jest to wymysł tylko SKM.
J-31 pisze: SKM dobrze zamówił sobie te zestawy. Pociąg jest pojemny i doskonale sprawdzi się na linia SKM-ki
Ja odnoszę wrażenie, że jest to docelowa konfiguracja jednostki dla ścisłej aglomeracji warszawskiej. Czy to jest ELF czy 35WE NEWAGU. Myślę, że porównywać trzeba będzie tu, a nie ELFy SKM i Kolei Mazowieckich.
J-31 pisze:SIP nie działał ani w środku, ani na zewnątrz.
Gdy w SWINGACH nawala SIP to zjeżdżają awaryjnie.
Na której linii jeździł?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”