PESA Bydgoszcz
http://www.rynek-kolejowy.pl/22652/Link ... eskich.htm
Powiem, że jestem pod wrażeniem, pozytywnym wrażeniem
Nie jest może tak fajny jak ELF ale i tak bardzo pozytywnie.
Powiem, że jestem pod wrażeniem, pozytywnym wrażeniem
Nie jest może tak fajny jak ELF ale i tak bardzo pozytywnie.
A moje pierwsze skojarzenia to EZT Koncaru i RegioPars Pars-Novy.
Moim skromnym zdaniem jednostka do najładniejszych nie należy, PESA ma na koncie dużo ciekawsze pod względem wzornictwa produkty.
Zapewne wiele rozwiązań konstrukcyjnych jest zaadaptowanych właśnie z ELFa. PESA staje się kolejną marką, która unifikuje konstrukcje swoich jednostek.Lopez pisze:Mi się wydaje, że w Linku jest sporo z Elfa -
Moim skromnym zdaniem jednostka do najładniejszych nie należy, PESA ma na koncie dużo ciekawsze pod względem wzornictwa produkty.
Z tą czerwienią to może i dobrze, bo przynajmniej będzie lepiej widoczny z daleka. Co do widoczności, to możesz mieć racje, jednak muszą one spełniać normy skoro zostały tak zaprojektowane. Dobrze by było, gdyby ktoś wrzucił foto pokazujące, jaka jest widoczność z kabiny, wtedy moznaby powiedzieć coś więcej na ten temat.
http://www.youtube.com/watch?v=2nXJZrtStosOPi pisze:foto pokazujące, jaka jest widoczność z kabiny,
W sumie to ciekawym rozwiązaniem są te boczne szybki. Maszynista ma ładne duże lusterka, co poprawi mu widoczność po bokach - na stacjach
Natomiast przednia szyba. Taka jest tendencja. I nawet pytałem maszynisty SKM Warszawa - w 19WE jest taka sama widoczność do przodu jak w ELF-ie - czy to przednie okienko nie jest zbyt małe i czy nie ogranicza mu to widoczności.
Maszynista bardzo sobie chwalił to rozwiązanie i potwierdził, że widzi dokładnie tyle ile musi widzieć - czyli szlak
Natomiast przednia szyba. Taka jest tendencja. I nawet pytałem maszynisty SKM Warszawa - w 19WE jest taka sama widoczność do przodu jak w ELF-ie - czy to przednie okienko nie jest zbyt małe i czy nie ogranicza mu to widoczności.
Maszynista bardzo sobie chwalił to rozwiązanie i potwierdził, że widzi dokładnie tyle ile musi widzieć - czyli szlak
Ten post napiszę celowo w tym temacie, ponieważ już niedługo będzie okazja do porównania ELF-a SKM-ki z ELF-em Kolei Mazowieckich.
Otóż postanowiłem zapolować dzisiaj na PESę 27WE "ELF" - Szybkiej Kolei Miejskiej. SKM-ka ma już dwie sztuki 27WE-001 oraz 27WE-002.
Udało mi się załapać się na 27WE-001 i... jestem pod jego ogromnym wrażeniem. Ten ezt jest po prostu fantastyczny
galeria/details.php?image_id=23956
Dziwne wrażenie jego drapieżnego wyglądu natychmiast ustępuje, gdy wejdzie się do środka. SKM dobrze zamówił sobie te zestawy. Pociąg jest pojemny i doskonale sprawdzi się na linia SKM-ki
Część foteli jest ustawiona bokiem, ale część ustawiono na podestach, w sposób konwencjonalny. Fotele są wygodne, a te które stoją normalnie mają zagłówki
No, ale to wszystko natychmiast zbladło, gdy pociąg ruszył. On ma niezłego kopa. Naprawdę te pociąg ma duże możliwości.... całkowicie nie adekwatne do infrastruktury na linii średnicowej
Sama jazda również jest niezwykle przyjemna. Zawieszenie pociągu powoduje, że ELF dosłownie płynie po torach. Nie czuć jazdy
Również wyciszenie pudeł powoduje, że w zasadzie to nie ma zbyt wielu odgłosów z jazdy pociągu. Jest cicho, miło, przyjemnie i naprawdę komfortowo
Zdjęć mam mało, bo pociąg był pełen ludzi. Mam nadzieję na więcej na DTP, ale coś tam udało mi się sfocić.
Po pierwsze Zwróćcie uwagę na sufit. Całkiem fajne podświetlenie
http://img546.imageshack.us/img546/1775/skm27we1.jpg
Tak mniej więcej wygląda wnętrze (to zdjęcie potem poprawię na DTP)
http://img30.imageshack.us/img30/2218/skm27we2.jpg
Teraz coś z jego drapieżnego (jak to napisał OPi) wyglądu. Nie ma lusterek, natomiast są boczne kamery
http://img823.imageshack.us/img823/4117/skm27we3.jpg
I jeszcze ciekawostka, SKM-ka zażyczyła sobie dodatkową kamerę patrzącą na drogę przed pojazdem
http://img577.imageshack.us/img577/4108/skm27we4.jpg
27WE-001 jeździł bez jakiekolwiek informacji. SIP nie działał ani w środku, ani na zewnątrz. Tylko z zapowiedzi na stacjach można było się dowiedzieć, czy to jest S1, czy S2
I jeszcze króciutki filmik. Udało mi się go sfilmować, gdy ruszał z peronu Warszawy Wschodniej
http://imageshack.us/clip/my-videos/807/glk.mp4/
Otóż postanowiłem zapolować dzisiaj na PESę 27WE "ELF" - Szybkiej Kolei Miejskiej. SKM-ka ma już dwie sztuki 27WE-001 oraz 27WE-002.
Udało mi się załapać się na 27WE-001 i... jestem pod jego ogromnym wrażeniem. Ten ezt jest po prostu fantastyczny
galeria/details.php?image_id=23956
Dziwne wrażenie jego drapieżnego wyglądu natychmiast ustępuje, gdy wejdzie się do środka. SKM dobrze zamówił sobie te zestawy. Pociąg jest pojemny i doskonale sprawdzi się na linia SKM-ki
Część foteli jest ustawiona bokiem, ale część ustawiono na podestach, w sposób konwencjonalny. Fotele są wygodne, a te które stoją normalnie mają zagłówki
No, ale to wszystko natychmiast zbladło, gdy pociąg ruszył. On ma niezłego kopa. Naprawdę te pociąg ma duże możliwości.... całkowicie nie adekwatne do infrastruktury na linii średnicowej
Sama jazda również jest niezwykle przyjemna. Zawieszenie pociągu powoduje, że ELF dosłownie płynie po torach. Nie czuć jazdy
Również wyciszenie pudeł powoduje, że w zasadzie to nie ma zbyt wielu odgłosów z jazdy pociągu. Jest cicho, miło, przyjemnie i naprawdę komfortowo
Zdjęć mam mało, bo pociąg był pełen ludzi. Mam nadzieję na więcej na DTP, ale coś tam udało mi się sfocić.
Po pierwsze Zwróćcie uwagę na sufit. Całkiem fajne podświetlenie
http://img546.imageshack.us/img546/1775/skm27we1.jpg
Tak mniej więcej wygląda wnętrze (to zdjęcie potem poprawię na DTP)
http://img30.imageshack.us/img30/2218/skm27we2.jpg
Teraz coś z jego drapieżnego (jak to napisał OPi) wyglądu. Nie ma lusterek, natomiast są boczne kamery
http://img823.imageshack.us/img823/4117/skm27we3.jpg
I jeszcze ciekawostka, SKM-ka zażyczyła sobie dodatkową kamerę patrzącą na drogę przed pojazdem
http://img577.imageshack.us/img577/4108/skm27we4.jpg
27WE-001 jeździł bez jakiekolwiek informacji. SIP nie działał ani w środku, ani na zewnątrz. Tylko z zapowiedzi na stacjach można było się dowiedzieć, czy to jest S1, czy S2
I jeszcze króciutki filmik. Udało mi się go sfilmować, gdy ruszał z peronu Warszawy Wschodniej
http://imageshack.us/clip/my-videos/807/glk.mp4/
Zmodernizowane AKMy Kolei Mazowieckich też takie mają, więc nie jest to wymysł tylko SKM.J-31 pisze:I jeszcze ciekawostka, SKM-ka zażyczyła sobie dodatkową kamerę patrzącą na drogę przed pojazdem
Ja odnoszę wrażenie, że jest to docelowa konfiguracja jednostki dla ścisłej aglomeracji warszawskiej. Czy to jest ELF czy 35WE NEWAGU. Myślę, że porównywać trzeba będzie tu, a nie ELFy SKM i Kolei Mazowieckich.J-31 pisze: SKM dobrze zamówił sobie te zestawy. Pociąg jest pojemny i doskonale sprawdzi się na linia SKM-ki
Gdy w SWINGACH nawala SIP to zjeżdżają awaryjnie.J-31 pisze:SIP nie działał ani w środku, ani na zewnątrz.
Na której linii jeździł?