PESA Bydgoszcz

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Dziś około 9:30 widziałem w Będzinie jadący skład 3x ELF w malowaniu Kolei Śląskich jadący w kierunku Częstochowy. Ktoś wie coś więcej na ten temat ?

Tigin

Post autor: Tigin »

Ja z kolei widziałem ok. 13:00 w Sosnowcu tyłek śląskiego ELFa jadącego w stronę Katowic

rafalurbino18
Posty: 9
Rejestracja: 2009-05-16, 19:57
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: rafalurbino18 »

Tigin pisze:Ja z kolei widziałem ok. 13:00 w Sosnowcu tyłek śląskiego ELFa jadącego w stronę Katowic
O 13.30 jechał przez Rudę Śląską w stronę Gliwic.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Takie tam z Warszawy: KLIK! Pogratulować...

ps-man

Post autor: ps-man »

Marcin_FTŚ pisze:Dziś około 9:30 widziałem w Będzinie jadący skład 3x ELF w malowaniu Kolei Śląskich jadący w kierunku Częstochowy. Ktoś wie coś więcej na ten temat ?
W TV mówili o odbiorach. ;)

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »

irisbus pisze:Takie tam z Warszawy: KLIK! Pogratulować...
Panie Irisbus, OPi już podawał link do artykułu o pomazanych ELF'ach ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W trakcie X-tych Dni Transportu Publicznego zarówno SKM Warszawa, jak również Koleje Mazowieckie zaprezentowały swoje PESY ELF (27WE i EN76).

I muszę przyznać, że jestem pod mega wrażeniem PESY. Oni mogą skroić ELF-a na zamówienie każdego klienta :P

Co do aparatury elektrycznej i wyposażenia elektroniczego niewiele mogę napisać, to jednak mogę ocenić te ezt-y pod kątem - jedynie - pasażera. I tego co ten pasażer może zobaczyć :)

Wydawać by się mogło, że oba ELF-y są takie same, ale okazuje się, że każdy jest inny. No, a jeśli dodamy do tego jeszcze dwu członowe EN96 dla Kolei Świętokrzyskich - to zaczyna już normalnie boleć głowa. PESA może wszystko - szacun dla nich :)

No to może trochę fotek ;)

EN76 dla Kolei Mazowieckich robi wrażenie ciasnego w środku. Ich ELF jest nabity fotelami, a dodatkowo kilku miejscach - przy wejściach - są jeszcze fotele składane

:strzałka: http://img692.imageshack.us/img692/561/elfkm4.jpg
:strzałka: http://img546.imageshack.us/img546/6739/elfkm5.jpg
:strzałka: http://img832.imageshack.us/img832/9036/elfkm11.jpg
:strzałka: http://img832.imageshack.us/img832/3251/elfkm8.jpg

Podłokietniki są składane ;)

EN76 - jak na prawdziwy pociąg regionalny przystało - posiada toaletę. Wąski korytarz zaopatrzony jest w składane siedzenia (oj będzie ciasno)

:strzałka: http://img571.imageshack.us/img571/9853/elfkm6.jpg

Dodatkowo Koleje Mazowieckie zamówiły specjalne półki na bagaż - są takie dwie na cały skład

:strzałka: http://img690.imageshack.us/img690/9530/elfkm12.jpg

Wygospodarowano miejsce na wózek inwalidzki (za toaletą) ;)
:strzałka: http://img823.imageshack.us/img823/2672/elfkm7.jpg

No i jeszcze zajrzyjmy do kabiny maszynisty. Tak wygląda pulpit w EN76 ;)
:strzałka: http://img215.imageshack.us/img215/553/elfkm9.jpg
:strzałka: http://img215.imageshack.us/img215/6787/elfkm10.jpg

Rozmawiałem z maszynistą z Kolei Mazowieckich i pan bardzo chwalił sobie doskonałą widoczność przez te boczne okienka oraz przednią szybę.

Wg. maszynisty problem pojawia się jedynie przy manewrowaniu składu - i tu potrzebna jest jeszcze jedna osoba. Natomiast przy normalnej jeździe, widoczność jest absolutnie wystarczająca. :)

I jeszcze na koniec otwarte drzwi w EN76. Jak widać standardem w PESIE są wysuwane stopnie - to się faktycznie sprawdza przy niskich peronach ;)

:strzałka: http://img12.imageshack.us/img12/7092/elfkm2.jpg

No to teraz już tak dla podsumowania napiszę - EN76 jest ciasno nabite fotelami... ciasne przejścia. Dużo miejsc siedzących ....

.... To teraz zajrzymy do 27WE SKM Warszawa. Niby ten sam ELF, ale zupełnie inne rozplanowanie wnętrza :-P

:strzałka: http://img62.imageshack.us/img62/8434/elfskm3.jpg
:strzałka: http://img27.imageshack.us/img27/7162/elfskm4.jpg
:strzałka: http://img155.imageshack.us/img155/5294/elfskm6.jpg
:strzałka: http://img813.imageshack.us/img813/91/elfskm7.jpg
:strzałka: http://img594.imageshack.us/img594/969/elfskm8.jpg
:strzałka: http://img52.imageshack.us/img52/1701/elfskm11.jpg
:strzałka: http://img829.imageshack.us/img829/2070/elfskm12.jpg
:strzałka: http://img41.imageshack.us/img41/7900/elfskm13.jpg
:strzałka: http://img32.imageshack.us/img32/2541/elfskm15.jpg

To co łączy oba ELF-y, to ta skrzynka. Prawdopodobnie jest do celów gospodarczych obsługi pociągu
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/854/elfskm10.jpg/

W obu przypadkach znajduje się ona mniej więcej po środku składu i jest tylko jedna na cały pociąg.

SKM zażyczył sobie by skrzydła drzwi były od środka szare - w sumie słusznie, bo będą bardziej odporne na zabrudzenia ;)
:strzałka: http://img155.imageshack.us/img155/1407/elfskm5.jpg

Ciekawa jest informacja pasażerska - oczywiście elektroniczna, SIP
:strzałka: http://img101.imageshack.us/img101/1346/elfskm9.jpg

Można się dowiedzieć, gdzie znajduje się granica strefy - co jest ważne, bowiem wszystkie nasze linie Sx są również podmiejskie (opuszczają granice Warszawy) ;)

Do kabiny nie udało mi się wejść, więc mam tylko taką fotkę ;)
:strzałka: http://img854.imageshack.us/img854/543/elfskm16.jpg

W obu przypadkach PESA już nie popełniła błędu z ED74 i wstawione są dwa fotele do kabiny maszynisty. Kierownik pociągu siedzi obok, ale doskonale widzi szlak. A więc w obu przypadkach ELF może osiągać prędkości maksymalne (w przypadku EN76 do 160 km/h) ;)

=====================
Skąd ta różnica ?

EN76 jest ezt-em przeznaczonym do obsługi regionalnej. Pociągi przemierzają duże odległości. Natomiast 27WE, jest ezt-em przeznaczonym do obsługi lokalnej - aglomeracyjnej.

W obu przypadkach warto pogratulować zarówno przewoźnikom jak i producentowi. SKM wiele się nauczyła przez te kilka lat obsługi swoich linii S1 i S2 (a obecnie jeszcze S9) - od czasu zakupu Newagów 14WE. A i Koleje Mazowieckie mają swoje doświadczenia. :cool:

Natomiast PESA znakomicie wyczuła temat... co to dużo gadać. Oby więcej takich fajnych ezt-ów - ale dobrze by było gdyby jednak PKP PLK zajęło się remontami szlaków. Bo ELF ma ogromne możliwości, ale za bardzo nie ma gdzie tego pokazać :chytry:

PS. Film pokazujący EN76 Kolei Mazowieckich ;)
:strzałka: http://www.youtube.com/watch?v=PORbUau-g90

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

Strasznie podobają mi się te ELF-y, może kiedyś Koleje Dolnośląskie kupią takie 27WE (marzenia ściętej głowy) :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Warto się tym przejechać - polecam Ci, przy jakiejś okazji. Naprawdę wrażenia z przejazdu są jeszcze lepsze niż oglądanie fotek ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Mi osobiście bardziej podobają się SKMkowe - są takie bardziej przestronne.

BTW Zmienili trasę S9, czy to tylko jakiś test?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

A ja ugaszę wasz optymizm i powiem, że znalazłem całe mnóstwo różnych niedociągnięć w zabudowie paneli ściennych i sufitowych.
OPi pisze:BTW Zmienili trasę S9, czy to tylko jakiś test?
Rozkładowo jest jeden obieg.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Z tą osłoną sprzęgu to nie mogli zrobić tak od razu? :] (zakładając że będą to oferować)
Obrazek
Wzięte stąd:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... st84763723

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

J-31 pisze:Ciekawa jest informacja pasażerska - oczywiście elektroniczna, SIP
:strzałka: http://img101.imageshack.us/img101/1346/elfskm9.jpg
Czyli jednak "da się" dopiąć wszystko na ostatni guzik. Szkoda, że nie we Wrocławiu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A czy ktoś się orientuje, czy PKP IC zamówiło w końcu te ELF-y, czy zamierza je dopiero zamówić ? I ile ich ma być - 20 jednostek ? ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:A czy ktoś się orientuje, czy PKP IC zamówiło w końcu te ELF-y, czy zamierza je dopiero zamówić ?
Dopiero zamierza. Równie dobrze może to być FLIRT czy zmodyfikowany 20/35WE.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Dopiero zamierza. Równie dobrze może to być FLIRT czy zmodyfikowany 20/35WE.
Ok. Dzięki za odpowiedź. A jak dużo jednostek chcą kupić ? ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze: A jak dużo jednostek chcą kupić ?
40 sześcio- lub ośmioczłonowych zespolonych.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:40 sześcio- lub ośmioczłonowych zespolonych.
Wow. Super. Dzięki za info :)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

TLG pisze:40 sześcio- lub ośmioczłonowych zespolonych
Ja słyszałem o 20-stu sześcioczłonowcach. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

OPi pisze:Ja słyszałem o 20-stu sześcioczłonowcach
http://www.rynek-kolejowy.pl/27913/PKP_ ... ciagow.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”