PESA Bydgoszcz
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2009-05-16, 19:57
- Lokalizacja: Zabrze
Takie tam z Warszawy: KLIK! Pogratulować...
W trakcie X-tych Dni Transportu Publicznego zarówno SKM Warszawa, jak również Koleje Mazowieckie zaprezentowały swoje PESY ELF (27WE i EN76).
I muszę przyznać, że jestem pod mega wrażeniem PESY. Oni mogą skroić ELF-a na zamówienie każdego klienta
Co do aparatury elektrycznej i wyposażenia elektroniczego niewiele mogę napisać, to jednak mogę ocenić te ezt-y pod kątem - jedynie - pasażera. I tego co ten pasażer może zobaczyć
Wydawać by się mogło, że oba ELF-y są takie same, ale okazuje się, że każdy jest inny. No, a jeśli dodamy do tego jeszcze dwu członowe EN96 dla Kolei Świętokrzyskich - to zaczyna już normalnie boleć głowa. PESA może wszystko - szacun dla nich
No to może trochę fotek
EN76 dla Kolei Mazowieckich robi wrażenie ciasnego w środku. Ich ELF jest nabity fotelami, a dodatkowo kilku miejscach - przy wejściach - są jeszcze fotele składane
http://img692.imageshack.us/img692/561/elfkm4.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/6739/elfkm5.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/9036/elfkm11.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/3251/elfkm8.jpg
Podłokietniki są składane
EN76 - jak na prawdziwy pociąg regionalny przystało - posiada toaletę. Wąski korytarz zaopatrzony jest w składane siedzenia (oj będzie ciasno)
http://img571.imageshack.us/img571/9853/elfkm6.jpg
Dodatkowo Koleje Mazowieckie zamówiły specjalne półki na bagaż - są takie dwie na cały skład
http://img690.imageshack.us/img690/9530/elfkm12.jpg
Wygospodarowano miejsce na wózek inwalidzki (za toaletą)
http://img823.imageshack.us/img823/2672/elfkm7.jpg
No i jeszcze zajrzyjmy do kabiny maszynisty. Tak wygląda pulpit w EN76
http://img215.imageshack.us/img215/553/elfkm9.jpg
http://img215.imageshack.us/img215/6787/elfkm10.jpg
Rozmawiałem z maszynistą z Kolei Mazowieckich i pan bardzo chwalił sobie doskonałą widoczność przez te boczne okienka oraz przednią szybę.
Wg. maszynisty problem pojawia się jedynie przy manewrowaniu składu - i tu potrzebna jest jeszcze jedna osoba. Natomiast przy normalnej jeździe, widoczność jest absolutnie wystarczająca.
I jeszcze na koniec otwarte drzwi w EN76. Jak widać standardem w PESIE są wysuwane stopnie - to się faktycznie sprawdza przy niskich peronach
http://img12.imageshack.us/img12/7092/elfkm2.jpg
No to teraz już tak dla podsumowania napiszę - EN76 jest ciasno nabite fotelami... ciasne przejścia. Dużo miejsc siedzących ....
.... To teraz zajrzymy do 27WE SKM Warszawa. Niby ten sam ELF, ale zupełnie inne rozplanowanie wnętrza
http://img62.imageshack.us/img62/8434/elfskm3.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/7162/elfskm4.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/5294/elfskm6.jpg
http://img813.imageshack.us/img813/91/elfskm7.jpg
http://img594.imageshack.us/img594/969/elfskm8.jpg
http://img52.imageshack.us/img52/1701/elfskm11.jpg
http://img829.imageshack.us/img829/2070/elfskm12.jpg
http://img41.imageshack.us/img41/7900/elfskm13.jpg
http://img32.imageshack.us/img32/2541/elfskm15.jpg
To co łączy oba ELF-y, to ta skrzynka. Prawdopodobnie jest do celów gospodarczych obsługi pociągu
http://imageshack.us/photo/my-images/854/elfskm10.jpg/
W obu przypadkach znajduje się ona mniej więcej po środku składu i jest tylko jedna na cały pociąg.
SKM zażyczył sobie by skrzydła drzwi były od środka szare - w sumie słusznie, bo będą bardziej odporne na zabrudzenia
http://img155.imageshack.us/img155/1407/elfskm5.jpg
Ciekawa jest informacja pasażerska - oczywiście elektroniczna, SIP
http://img101.imageshack.us/img101/1346/elfskm9.jpg
Można się dowiedzieć, gdzie znajduje się granica strefy - co jest ważne, bowiem wszystkie nasze linie Sx są również podmiejskie (opuszczają granice Warszawy)
Do kabiny nie udało mi się wejść, więc mam tylko taką fotkę
http://img854.imageshack.us/img854/543/elfskm16.jpg
W obu przypadkach PESA już nie popełniła błędu z ED74 i wstawione są dwa fotele do kabiny maszynisty. Kierownik pociągu siedzi obok, ale doskonale widzi szlak. A więc w obu przypadkach ELF może osiągać prędkości maksymalne (w przypadku EN76 do 160 km/h)
=====================
Skąd ta różnica ?
EN76 jest ezt-em przeznaczonym do obsługi regionalnej. Pociągi przemierzają duże odległości. Natomiast 27WE, jest ezt-em przeznaczonym do obsługi lokalnej - aglomeracyjnej.
W obu przypadkach warto pogratulować zarówno przewoźnikom jak i producentowi. SKM wiele się nauczyła przez te kilka lat obsługi swoich linii S1 i S2 (a obecnie jeszcze S9) - od czasu zakupu Newagów 14WE. A i Koleje Mazowieckie mają swoje doświadczenia.
Natomiast PESA znakomicie wyczuła temat... co to dużo gadać. Oby więcej takich fajnych ezt-ów - ale dobrze by było gdyby jednak PKP PLK zajęło się remontami szlaków. Bo ELF ma ogromne możliwości, ale za bardzo nie ma gdzie tego pokazać
PS. Film pokazujący EN76 Kolei Mazowieckich
http://www.youtube.com/watch?v=PORbUau-g90
I muszę przyznać, że jestem pod mega wrażeniem PESY. Oni mogą skroić ELF-a na zamówienie każdego klienta
Co do aparatury elektrycznej i wyposażenia elektroniczego niewiele mogę napisać, to jednak mogę ocenić te ezt-y pod kątem - jedynie - pasażera. I tego co ten pasażer może zobaczyć
Wydawać by się mogło, że oba ELF-y są takie same, ale okazuje się, że każdy jest inny. No, a jeśli dodamy do tego jeszcze dwu członowe EN96 dla Kolei Świętokrzyskich - to zaczyna już normalnie boleć głowa. PESA może wszystko - szacun dla nich
No to może trochę fotek
EN76 dla Kolei Mazowieckich robi wrażenie ciasnego w środku. Ich ELF jest nabity fotelami, a dodatkowo kilku miejscach - przy wejściach - są jeszcze fotele składane
http://img692.imageshack.us/img692/561/elfkm4.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/6739/elfkm5.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/9036/elfkm11.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/3251/elfkm8.jpg
Podłokietniki są składane
EN76 - jak na prawdziwy pociąg regionalny przystało - posiada toaletę. Wąski korytarz zaopatrzony jest w składane siedzenia (oj będzie ciasno)
http://img571.imageshack.us/img571/9853/elfkm6.jpg
Dodatkowo Koleje Mazowieckie zamówiły specjalne półki na bagaż - są takie dwie na cały skład
http://img690.imageshack.us/img690/9530/elfkm12.jpg
Wygospodarowano miejsce na wózek inwalidzki (za toaletą)
http://img823.imageshack.us/img823/2672/elfkm7.jpg
No i jeszcze zajrzyjmy do kabiny maszynisty. Tak wygląda pulpit w EN76
http://img215.imageshack.us/img215/553/elfkm9.jpg
http://img215.imageshack.us/img215/6787/elfkm10.jpg
Rozmawiałem z maszynistą z Kolei Mazowieckich i pan bardzo chwalił sobie doskonałą widoczność przez te boczne okienka oraz przednią szybę.
Wg. maszynisty problem pojawia się jedynie przy manewrowaniu składu - i tu potrzebna jest jeszcze jedna osoba. Natomiast przy normalnej jeździe, widoczność jest absolutnie wystarczająca.
I jeszcze na koniec otwarte drzwi w EN76. Jak widać standardem w PESIE są wysuwane stopnie - to się faktycznie sprawdza przy niskich peronach
http://img12.imageshack.us/img12/7092/elfkm2.jpg
No to teraz już tak dla podsumowania napiszę - EN76 jest ciasno nabite fotelami... ciasne przejścia. Dużo miejsc siedzących ....
.... To teraz zajrzymy do 27WE SKM Warszawa. Niby ten sam ELF, ale zupełnie inne rozplanowanie wnętrza
http://img62.imageshack.us/img62/8434/elfskm3.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/7162/elfskm4.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/5294/elfskm6.jpg
http://img813.imageshack.us/img813/91/elfskm7.jpg
http://img594.imageshack.us/img594/969/elfskm8.jpg
http://img52.imageshack.us/img52/1701/elfskm11.jpg
http://img829.imageshack.us/img829/2070/elfskm12.jpg
http://img41.imageshack.us/img41/7900/elfskm13.jpg
http://img32.imageshack.us/img32/2541/elfskm15.jpg
To co łączy oba ELF-y, to ta skrzynka. Prawdopodobnie jest do celów gospodarczych obsługi pociągu
http://imageshack.us/photo/my-images/854/elfskm10.jpg/
W obu przypadkach znajduje się ona mniej więcej po środku składu i jest tylko jedna na cały pociąg.
SKM zażyczył sobie by skrzydła drzwi były od środka szare - w sumie słusznie, bo będą bardziej odporne na zabrudzenia
http://img155.imageshack.us/img155/1407/elfskm5.jpg
Ciekawa jest informacja pasażerska - oczywiście elektroniczna, SIP
http://img101.imageshack.us/img101/1346/elfskm9.jpg
Można się dowiedzieć, gdzie znajduje się granica strefy - co jest ważne, bowiem wszystkie nasze linie Sx są również podmiejskie (opuszczają granice Warszawy)
Do kabiny nie udało mi się wejść, więc mam tylko taką fotkę
http://img854.imageshack.us/img854/543/elfskm16.jpg
W obu przypadkach PESA już nie popełniła błędu z ED74 i wstawione są dwa fotele do kabiny maszynisty. Kierownik pociągu siedzi obok, ale doskonale widzi szlak. A więc w obu przypadkach ELF może osiągać prędkości maksymalne (w przypadku EN76 do 160 km/h)
=====================
Skąd ta różnica ?
EN76 jest ezt-em przeznaczonym do obsługi regionalnej. Pociągi przemierzają duże odległości. Natomiast 27WE, jest ezt-em przeznaczonym do obsługi lokalnej - aglomeracyjnej.
W obu przypadkach warto pogratulować zarówno przewoźnikom jak i producentowi. SKM wiele się nauczyła przez te kilka lat obsługi swoich linii S1 i S2 (a obecnie jeszcze S9) - od czasu zakupu Newagów 14WE. A i Koleje Mazowieckie mają swoje doświadczenia.
Natomiast PESA znakomicie wyczuła temat... co to dużo gadać. Oby więcej takich fajnych ezt-ów - ale dobrze by było gdyby jednak PKP PLK zajęło się remontami szlaków. Bo ELF ma ogromne możliwości, ale za bardzo nie ma gdzie tego pokazać
PS. Film pokazujący EN76 Kolei Mazowieckich
http://www.youtube.com/watch?v=PORbUau-g90
Z tą osłoną sprzęgu to nie mogli zrobić tak od razu? (zakładając że będą to oferować)
Wzięte stąd:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... st84763723
Wzięte stąd:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... st84763723
Czyli jednak "da się" dopiąć wszystko na ostatni guzik. Szkoda, że nie we Wrocławiu.J-31 pisze:Ciekawa jest informacja pasażerska - oczywiście elektroniczna, SIP
http://img101.imageshack.us/img101/1346/elfskm9.jpg
http://www.rynek-kolejowy.pl/27913/PKP_ ... ciagow.htmOPi pisze:Ja słyszałem o 20-stu sześcioczłonowcach