[Wielkopolskie] Tabor kolejowy

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

[Wielkopolskie] Tabor kolejowy

Post autor: TLG » 2009-06-09, 19:45

http://www.rynek-kolejowy.pl/11860/500% ... 25B1gi.htm

Generalnie poza samym tekstem polecam też czytać komentarze pod artykułem.
Wygląda na to, że jest to pierwsze województwo, które postanowiło pozbyć się starych kibli ze swoich linii regionalnych.

Michał

Re: Wielkopolska kupi 22 jednostki

Post autor: Michał » 2009-06-10, 12:44

Szkoda, że połączenie Poznań - Łódź przez Ostrów Wlkp. jest realizowane przez Łódź i Bydgoszcz. Chociaż zawsze można liczyć na cud. Na tej długiej trasie EN57 nie jest zbyt wygodny...

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-06-10, 13:23

Przez Bydgoszcz? Jeśli chodzi Ci o to, że jeżdżą bydgoskie kible, to jest to w Wielkopolsce norma, tak samo jak ze szczecińskimi. Poznań ma mało ezetów.

Michał

Post autor: Michał » 2009-06-10, 23:17

Tak, właśnie o to mi chodzi. Mogę śmiało stwierdzić, że 80% EZT na trasie Łódź - Sieradz i wydłużonej Łódź - Poznań jest z ZPR Bydgoszcz.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4881
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wielkopolskie] Tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2018-08-07, 00:58

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/ko ... 88141.html
Mija pół roku od rozstrzygnięcia przetargu na dostawę pociągów spalinowych dla Kolei Wielkopolskich. Wygrała go Pesa, ale wciąż nie podpisała umowy, bo strony nie mogą się dogadać w sprawie szczegółów kontraktu.
Dziś mija dokładnie pół roku od rozstrzygnięcia postępowania, a umowa ciągle nie została podpisana.
Ale KW czeka cierpliwie i jeszcze nie nalicza kar umownych 😉

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29237
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Wielkopolskie] Tabor kolejowy

Post autor: J-31 » 2018-08-07, 21:35

KW nie nalicza kar umownych, bo nie podpisała umowy z Pesą. Pesa ostatnio ma - nadal - poważne problemy i odmawia podpisywania umów. Nie pierwszy to raz. Obawiam się, że przewoźnik powinien podziękować Pesie, albo rozpisać nowy przetarg. Dziwi mnie, że czekają spokojnie już rok :cool:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4881
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wielkopolskie] Tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2019-02-06, 12:24

http://inforail.pl/piec-wielkopolskich- ... 12067.html
5 Elfów (EN76-036 - 040) zostanie zmodernizowanych w ramach przeglądu 5. poziomu utrzymania P5.
Zakres prac:
1) udzielenie gwarancji na pojazdy,

2) opracowanie i przekazanie dokumentacji technicznej,

3) udzielenie licencji na dokumentację techniczną i oprogramowanie.

Szacunkowa wartość zamówienia to 39 960 000.00 PLN netto.

2) Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnej usługi dla 7 kolejnych pojazdów serii EN 76 - szacunkowa wartość wynosi 23 310 000,00 PLN netto.

Oprócz zakresu przewidzianego w DSU wykonać w każdym ezt w ramach P4 trzeba będzie następujące czynności:

1) wymiana wszystkich tarcz hamulcowych;

2) wymiana izolatorów wsporczych pantografów na izolatory nowszej generacji w uzgodnieniu z Zamawiającym;

3) malowanie całego pudła zgodnie z dotychczasową kolorystyką i schematem;

4) naniesienie powłoki lakierniczej "antygraffiti" na całym pudle;

5) wymiana herbów Województwa Wielkopolskiego wraz z napisem "Województwo Wielkopolskie" oraz logo Użytkownika i Poznańskiej Kolei Metropolitalnej;

6) gruntowny przegląd sieci LAN i routerów brzegowych w warstwie sprzętowej i programowej z uwzględnieniem redundacji wraz z:wymianą uszkodzonych urządzeń, doposażeniem w moduł translacji i transmisji sygnałów CAN po LAN oraz wystawieniem ramek do serwera bazodanowego Koleje Wielkopolskie sp. z o.o., przekazaniem pełnej dokumentacji sieci z poświadczeniami dostępowymi do urządzeń ją tworzących (przełączniki, routery) i podłączonych oraz raportu z dokonanego przeglądu, przekazaniem dokumentacji dotyczącej transmitowanych informacji;

7) wykonanie badań dozorowych zbiorników powietrza przez Transportowy Dozór Techniczny w następującym zakresie: badanie wewnętrzne, badanie zewnętrzne, próba szczelności;

8) naprawa automatów biletowych (4 sztuki/pojazd) w następującym zakresie: wymiana: wyróżniacza monet, wyróżniacza banknotów, smarthoppera, hoppera 1 – groszowego, zasilacza, akumulatora zasilania awaryjnego i komputera tj. jednostki centralnej (nowy komputer musi posiadać gniazdo USB z możliwością zabezpieczenia wtyczek przed wypadnięciem), wymiana oprogramowania na korzystające z modułu cenowego Koleje Wielkopolskie, dające możliwość edycji, włączania i wyłączania ofert, zniżek, listy Związku Pracodawców Kolejowych (nowe oprogramowanie nie może posiadać mniejszej funkcjonalności niż obecne),doprowadzenie do każdego automatu dodatkowego przewodu sieci LAN, zakończonego od strony automatu wtykiem RJ45, natomiast od strony przełącznika sieciowego – wtykiem M12 wraz z podłączeniem przewodu do przełącznika i niezbędną konfiguracją, w celu umożliwienia wymiany informacji w istniejącej sieci LAN.5.Zakres prac modernizacyjnych dla każdego pojazdu: modernizacja systemu informacji pasażerskiej; modernizacja systemu monitoringu; montaż rolet okiennych w przedziałach pasażerskich; wydzielenie miejsca dla obsługi pokładowej pociągu; montaż odświeżaczy powietrza w przedziałach pasażerskich; modernizacja szaf międzyczłonowych; modernizacja układu elektrycznego; modernizacja systemów w kabinie maszynisty; modernizacja kabin WC; modernizacja podzespołów zewnętrznych; modernizacja systemów trakcji wielokrotnej, instalacja w każdym przedsionku okablowania (sieć LAN + zasilanie) dla czterech czytników Poznańskiej Elektron. Karty Aglomeracyjnej (PEKA); miejsce wyprowadzenia okablowania – do uzgodnienia z Zamaw. (podstawowe parametry techniczne czytnika Peka: wymiary – 377x174x127mm (wys. szer.xdł.),masa–5,4 kg, znamionowe napięcie zasilania – 24V, pobór mocy – 20W).
Kryteria wyboru:
  1. Długość okresu gwarancji na cały pojazd - 40%, w tym:
    • długość okresu gwarancji na cały pojazd po P4 i pracach modernizacyjnych, oprogramowanie oraz dokumentację techniczną - 30%
    • długość okresu gwarancji na malaturę pojazdu - 10%
  2. Cena - 60%.
Obstawiam, że zgłosi się ASO Mieczkowski i PESA, przy czym ta ostatnia będzie ponad budżetem ;)

ODPOWIEDZ