[Wielkopolskie] Tabor kolejowy
[Wielkopolskie] Tabor kolejowy
http://www.rynek-kolejowy.pl/11860/500% ... 25B1gi.htm
Generalnie poza samym tekstem polecam też czytać komentarze pod artykułem.
Wygląda na to, że jest to pierwsze województwo, które postanowiło pozbyć się starych kibli ze swoich linii regionalnych.
Generalnie poza samym tekstem polecam też czytać komentarze pod artykułem.
Wygląda na to, że jest to pierwsze województwo, które postanowiło pozbyć się starych kibli ze swoich linii regionalnych.
Re: Wielkopolska kupi 22 jednostki
Szkoda, że połączenie Poznań - Łódź przez Ostrów Wlkp. jest realizowane przez Łódź i Bydgoszcz. Chociaż zawsze można liczyć na cud. Na tej długiej trasie EN57 nie jest zbyt wygodny...
Re: [Wielkopolskie] Tabor kolejowy
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/ko ... 88141.html
Mija pół roku od rozstrzygnięcia przetargu na dostawę pociągów spalinowych dla Kolei Wielkopolskich. Wygrała go Pesa, ale wciąż nie podpisała umowy, bo strony nie mogą się dogadać w sprawie szczegółów kontraktu.
Ale KW czeka cierpliwie i jeszcze nie nalicza kar umownychDziś mija dokładnie pół roku od rozstrzygnięcia postępowania, a umowa ciągle nie została podpisana.
Re: [Wielkopolskie] Tabor kolejowy
KW nie nalicza kar umownych, bo nie podpisała umowy z Pesą. Pesa ostatnio ma - nadal - poważne problemy i odmawia podpisywania umów. Nie pierwszy to raz. Obawiam się, że przewoźnik powinien podziękować Pesie, albo rozpisać nowy przetarg. Dziwi mnie, że czekają spokojnie już rok
Re: [Wielkopolskie] Tabor kolejowy
http://inforail.pl/piec-wielkopolskich- ... 12067.html
5 Elfów (EN76-036 - 040) zostanie zmodernizowanych w ramach przeglądu 5. poziomu utrzymania P5.
Zakres prac:
5 Elfów (EN76-036 - 040) zostanie zmodernizowanych w ramach przeglądu 5. poziomu utrzymania P5.
Zakres prac:
Kryteria wyboru:1) udzielenie gwarancji na pojazdy,
2) opracowanie i przekazanie dokumentacji technicznej,
3) udzielenie licencji na dokumentację techniczną i oprogramowanie.
Szacunkowa wartość zamówienia to 39 960 000.00 PLN netto.
2) Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnej usługi dla 7 kolejnych pojazdów serii EN 76 - szacunkowa wartość wynosi 23 310 000,00 PLN netto.
Oprócz zakresu przewidzianego w DSU wykonać w każdym ezt w ramach P4 trzeba będzie następujące czynności:
1) wymiana wszystkich tarcz hamulcowych;
2) wymiana izolatorów wsporczych pantografów na izolatory nowszej generacji w uzgodnieniu z Zamawiającym;
3) malowanie całego pudła zgodnie z dotychczasową kolorystyką i schematem;
4) naniesienie powłoki lakierniczej "antygraffiti" na całym pudle;
5) wymiana herbów Województwa Wielkopolskiego wraz z napisem "Województwo Wielkopolskie" oraz logo Użytkownika i Poznańskiej Kolei Metropolitalnej;
6) gruntowny przegląd sieci LAN i routerów brzegowych w warstwie sprzętowej i programowej z uwzględnieniem redundacji wraz z:wymianą uszkodzonych urządzeń, doposażeniem w moduł translacji i transmisji sygnałów CAN po LAN oraz wystawieniem ramek do serwera bazodanowego Koleje Wielkopolskie sp. z o.o., przekazaniem pełnej dokumentacji sieci z poświadczeniami dostępowymi do urządzeń ją tworzących (przełączniki, routery) i podłączonych oraz raportu z dokonanego przeglądu, przekazaniem dokumentacji dotyczącej transmitowanych informacji;
7) wykonanie badań dozorowych zbiorników powietrza przez Transportowy Dozór Techniczny w następującym zakresie: badanie wewnętrzne, badanie zewnętrzne, próba szczelności;
8) naprawa automatów biletowych (4 sztuki/pojazd) w następującym zakresie: wymiana: wyróżniacza monet, wyróżniacza banknotów, smarthoppera, hoppera 1 – groszowego, zasilacza, akumulatora zasilania awaryjnego i komputera tj. jednostki centralnej (nowy komputer musi posiadać gniazdo USB z możliwością zabezpieczenia wtyczek przed wypadnięciem), wymiana oprogramowania na korzystające z modułu cenowego Koleje Wielkopolskie, dające możliwość edycji, włączania i wyłączania ofert, zniżek, listy Związku Pracodawców Kolejowych (nowe oprogramowanie nie może posiadać mniejszej funkcjonalności niż obecne),doprowadzenie do każdego automatu dodatkowego przewodu sieci LAN, zakończonego od strony automatu wtykiem RJ45, natomiast od strony przełącznika sieciowego – wtykiem M12 wraz z podłączeniem przewodu do przełącznika i niezbędną konfiguracją, w celu umożliwienia wymiany informacji w istniejącej sieci LAN.5.Zakres prac modernizacyjnych dla każdego pojazdu: modernizacja systemu informacji pasażerskiej; modernizacja systemu monitoringu; montaż rolet okiennych w przedziałach pasażerskich; wydzielenie miejsca dla obsługi pokładowej pociągu; montaż odświeżaczy powietrza w przedziałach pasażerskich; modernizacja szaf międzyczłonowych; modernizacja układu elektrycznego; modernizacja systemów w kabinie maszynisty; modernizacja kabin WC; modernizacja podzespołów zewnętrznych; modernizacja systemów trakcji wielokrotnej, instalacja w każdym przedsionku okablowania (sieć LAN + zasilanie) dla czterech czytników Poznańskiej Elektron. Karty Aglomeracyjnej (PEKA); miejsce wyprowadzenia okablowania – do uzgodnienia z Zamaw. (podstawowe parametry techniczne czytnika Peka: wymiary – 377x174x127mm (wys. szer.xdł.),masa–5,4 kg, znamionowe napięcie zasilania – 24V, pobór mocy – 20W).
- Długość okresu gwarancji na cały pojazd - 40%, w tym:
- długość okresu gwarancji na cały pojazd po P4 i pracach modernizacyjnych, oprogramowanie oraz dokumentację techniczną - 30%
- długość okresu gwarancji na malaturę pojazdu - 10%
- Cena - 60%.
Re: [Wielkopolskie] Tabor kolejowy
Koleje Wielkopolskie ogłosiły kolejny przetarg na dzierżawę używanych szynobusów i SZT. Dzierżawa miałaby trwać do 2021r. i wszystko wskazuje, że chcą dalej dzierżawić dotychczasowe jednostki Arrivy
http://inforail.pl/sklady-arrivy-na-dlu ... 18747.html
http://inforail.pl/sklady-arrivy-na-dlu ... 18747.html
Re: [Wielkopolskie] Tabor kolejowy
Pierwszy spalinowy Impuls2 dla KW już wyjechał na testy homologacyjne do Węglewa koło Żmigrodu, na tor testowy Instytutu Kolejnictwa.
fot. Newag.
https://kpinfo.pl/pierwszy-spalinowy-im ... l-na-testy
fot. Newag.
https://kpinfo.pl/pierwszy-spalinowy-im ... l-na-testy
Trójczłonowe, spalinowe zespoły trakcyjne, maja pomieścić ponad 300 pasażerów. Ich prędkość eksploatacyjną określono na 120 km/h. Składy wyposażone będą w klimatyzację, sieć Wi-Fi, gniazdka USB oraz w ekrany z informacją pasażerską. Pociągi Impuls 2 obsługiwać będą połączenia głównie na liniach Poznań – Wągrowiec – Gołańcz oraz Poznań – Grodzisk Wielkopolski – Wolsztyn.
Re: [Wielkopolskie] Tabor kolejowy
Taki "kanciak" się z tego zrobił, ale mimo wszystko jednostka robi fajne wrażenie, aż chciałoby się tym przejechać