EZT i standardy

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Inspektor

EZT i standardy

Post autor: Inspektor »

Wielokrotnie będąc w Gdyn<font color=red><b>ii</b></font> mialem okazje jechac SKM. Na liniach tych kursują równiez pociągi PR. Co wy o tym sadzicie, mieszkańcy Gdyn<font color=red><b>ii</b></font>? Jakie są róznice w standardzie miedzy tymi spółkami?

Kuba

Post autor: Kuba »

Chyba w PR jest troche lepszy standart,wedlug mnie pociagi PR sa w troszeczke lepszym stanie...ale ja sie na kolei nie znam :|

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Heh, to chyba mamy odmienne zdanie. Ja zawsze z własnego doświadczenia i z opini znajomych słyszałem że to PR zaniedbuje pasażerów a SKM dba o nich...

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Dla mnie SKM jest O.K. ;) . Cały czas starają się odnowiać EZT ( czyli EN57, EN71 i EW 58 ). Ostatnio zaczeła jeździć SKMka z reklamą Castoramy. Tylko te bilety są drogie. Ze Wgórza Św. Maksymilana (dzielnica Gdyni) do uniwersytetu Gdańskiego trzeba zapłacić około 3,50 zł. więc studenci nie mają łatwego życia. W tym moja mama :D .

Ikarus 280E

Post autor: Ikarus 280E »

rupak pisze:Dla mnie SKM jest O.K. ;) . Cały czas starają się odnowiać EZT ( czyli EN57, EN71 i EW 58 ). Ostatnio zaczeła jeździć SKMka z reklamą Castoramy. Tylko te bilety są drogie. Ze Wgórza Św. Maksymilana (dzielnica Gdyni) do uniwersytetu Gdańskiego trzeba zapłacić około 3,50 zł. więc studenci nie mają łatwego życia. W tym moja mama :D .
Oczywiście bilet normalny...

Faktem jest iż PR osobowymi nie opłaca się jeździć tylko na krótkich odcinkach. Przez całe trójmiasto z Chylonii do Lipiec można wykupić bilet strefowy ważny 2 h za 4 zł normalny (są wszystkie ulgi) więc np Gdynia- Gdańsk w tej samej cenie a szybciej.
Standard też bardzo różnorodny, zresztą jak na SKM. Zdarzają się i modernizowane składy jak i totalne rupiecie. No ale można przejechac się też klasycznym składem, szkoda że już nie piętrusami, osobówką do Grudziądza czy Chojnic.

Aaaa i przede wszystkim w PR większy luz :)

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Zobaczcie co znalazłem na : http://www.skm.pkp.pl/dali.php?aa=oglos ... znych&bb=3

tu zamieszcze tylko kawałek bo na tej stronie jest więcej informacji.

Szanowni Podróżni!
SKM w Trójmieście zintensyfikowała prace mające na celu modernizację posiadanego taboru. Zakładamy stopniowe unowocześnianie posiadanych jednostek. Zakłady naprawy taboru kolejowego rozebrały nasze wagony do „gołej blachy”.

Efekt został osiągnięty...

Pudła wagonów zabezpieczono przed procesem rdzewienia specjalnymi środkami. Dotyczyło to w szczególności otworów do mocowania okien, które są szczególnie narażone na niekorzystne działanie warunków atmosferycznych.

Lampy oświetlające przedziały ukryto w specjalnych wnękach. Dzięki temu możliwe było uzyskanie równej, łatwej do utrzymania w czystości powierzchni sufitu. Siedzenia zostały pokryte estetycznym materiałem odpornym na zabrudzenia. Nowy typ okien pozwoli na lepsze przewietrzanie wnętrza oraz zmniejszy hałas dochodzący z zewnątrz.

Nie zapomniano o niepełnosprawnych pasażerach SKM. W zmodernizowanych składach znajduje się specjalny przedział z miejscami i toaletą dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową.

Wagony wyposażono system informacji audiowizualnej. Na tablicy może się pojawiać nazwa kolejnego przystanku zsynchronizowana z zapowiedzią głosową. Przewidziano również opcje transmisji sygnału rozgłośni radiowych.

Wagony wyposażono w toalety pracujące w obiegu zamkniętym, co pozwoli na ich użytkowanie również w czasie postoju pociągu.

Wnętrze wagonów jest monitorowane za pomocą kamer. Obraz z kamer jest na bieżąco śledzony przez pracownika SKM który w razie zagrożenia wysyła w miejsce zdarzenia patrol Służby Ochrony Kolei SKM.



W nowych wagonach znajduje się szereg rozwiązań, które przyczyniają się do ochrony środowiska. Grafitowe klocki hamulcowe oraz zmienione elementy podwozia nie tylko zmniejszają hałas ale również przyczyniają się do zwiększenia komfortu podróży. Zamknięty obieg wody w toaletach nie dopuszcza do skażenia otoczenia. Każdy z nowych składów został przystosowany do przewozu rowerów, mocowanych na czas podróży specjalnymi uchwytami.

Szanowni Klienci mamy nadzieję, że warunki podróżowania zmodernizowanym taborze spełniają Państwa oczekiwania.


No to jestem ciekeaw jak będą wyglądać EW60 po tych modernizacjach :?:

Ikarus 280E

Post autor: Ikarus 280E »

rupak pisze: No to jestem ciekeaw jak będą wyglądać EW60 po tych modernizacjach :?:
Nie wierz w plotki... Ktoś napisał wszyscy powtarzają

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

No może masz racje. Ale wszędzie o tym piszą.

Ikarus 280E

Post autor: Ikarus 280E »

rupak pisze:No może masz racje. Ale wszędzie o tym piszą.
gdzie wszędzie? jakoś na wiekszości forów/grup od razu dementowane

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

No np. w atlasie lokomotyw autorstwa Pawła Terczyńskiego.
P.S. Dzisiaj widziałem EN71 ładnie odnowiony, z wyświetlaczami po bokach.

Skoda9Tr

Post autor: Skoda9Tr »

Jak na razie na SKM jeżdżą (widuję je) dwa zmodernizowane EN57 (krzesełka, okna uchylne) i dwa EN71 (wyświetlacze, krzesełka, okna opuszczane ale nowe). Ogólny stan taboru raczej słaby. EZT typu EN57/71 mają silniki pod wagonami i chłodzenie samoistne więc w lecie lubią się przegrzewać a w zimie wilgocieją. Modernizacje oczywiście wskazane ale na dłuższą metę niewystarczające. Jedyne jeżdżące jeszcze 4 EZT EW58 (choć w ruchu spotyka się raczej 2 sztuki) "rozsypują się". Nie sądzę aby były modernizowane (są mało oszczędne m.in. ze względu na 2 wagony silnikowe) za duże koszty (rzadki typ).

MW

Post autor: MW »

hmm wg mnie kolej w Trójmieście nie jest zbyt dobrze utrzymana... Odrapane dworce i przystanki, nawet zmodernizowane szybko niszczone są przez lokalnych artystów, składy - brudne z zewnątrz, niedomalowane (ten okropny wypłowiały żółty), zaś w środku niemiłe wrażenie pozostawiają popisane sufity... no i stan torowisk...

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

No, ale i tak to spółka nieprzynosi strat, więc niejest tak źle :diabeł:. Ale czasem widuje EZT jeszcze w starym malowaniu, okropność. Jechałem nią niedawno no i w środku brzydko, wszystko zniszczone, a na zewnątrz widać, że ktoś nieumiał farby dopasować w niektórych miejscach :P.

MW

Post autor: MW »

to, że nie przynosi strat to jeszcze nic nie znaczy. WKD w zeszłym roku też nie przynosiła strat po raz pierwszy, a wrażenia lepsze... Ale rzeczywiście - jeżeli chodzi o SKM to składy w starym malowaniu wyglądają najgorzej, jeszcze przez próby zamalowywania graffiti wszystko wygląda gorzej (nie żebym popierał graffiti, ale po prostu malunki "artystów" przebijają, czyniąć z żółtego bródny żółty), różne odcienie kolorów...:-/

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

WDK nieprzynosiła star i zakupiła EN95, a SKM ... (sami wiecie).

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

...a SKM mysli o zakupie szynobusów ;)

MW

Post autor: MW »

rupak pisze:WDK nieprzynosiła star i zakupiła EN95, a SKM ... (sami wiecie).
nie, skład EN95 został akurat zakupiony przez samorząd wojewódzki, a nie przez WKD. Z resztą zysk WKD był niewielki i wiązał się właśnie z zakupem nowego składu (po jego zakupie ilość podróży wzrosła)

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

u2w pisze:...a SKM mysli o zakupie szynobusów ;)
A po co im :?:. Chcą dać do Kościerzyny :?:

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Ponoć 12% akcji SKM ma przejąć samorząd wojewódzki i za te pieniądze ma być zakupionych ileśtam szynobusów a gdzie pójdą :?: na razie to są plany...

MW

Post autor: MW »

a co z ofertą Connexu? Odrzucono, zaakceptowano?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”