Linia kolejowa 25 Łódź Kaliska – Dębica

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Rafal71642
Posty: 25
Rejestracja: 2009-08-12, 21:38
Lokalizacja: Dębica

Linia kolejowa 25 Łódź Kaliska – Dębica

Post autor: Rafal71642 »

Linia kolejowa nr 25 wiodąca z Łodzi Kaliskiej do Dębicy na odc. Dębica -Mielec w stanie opłakanym.Wiele wskazuje na to ze zostanie ona zlikwidowana ostatni pociąg pospieszny Hetman relacji Zamość-Gorzów Wielkopolski prawdopodobnie w nowym rozkladzie będzie kursował przez Kolbuszową.Urzędnicy tłumaczą ,ze jak zwykle nie ma na to pieniędzy potrzeba 140 mln złotych na całkowitą odnowe lini i przystosowanie do standardów(110 km/h).Dębica nie ma sie co przejmowac bo połączeń przez to nie straci,ale Mielec ma gorzej z tamtąd znikną prawie calkowicie przewozy pasażerskie.Jeszcze większy problem jest z pociągami towarowymi które dowożą towary do strefy Euro-park Mielec i do strefy w Tarnobrzegu.Wnioskując Mielcowi grozi zajeżdżenie przez tiry ponieważ nie posiadają obwodnicy.Jedyna szansa to taka że linie mozna odnowić za około 20 milionów tak aby pociągi mogły kursować z prędkościa 70 km/h a nie tak jak jest teraz 20 km/h,ale dalej stoi to pod znakiem zapytania bo oczywiscie nikt nie chce na to wyłożyc pieniędzy. A wy co o tym sądzicie??


P.S Ciekawi mnie jeszcze to ze ktos kto budował tą linie w 19 wieku to w ogóle nie myślał właściwie to po co ona była jak pociąg nigdy z Dębicy do Łodzi nie wyruszył ??

[ Dodano: 2009-08-16, 13:17 ]
zachęcam do dyskusji na ten temat :D

marekJG

Post autor: marekJG »

Rafal71642 pisze:ale Mielec ma gorzej z tamtąd znikną prawie calkowicie przewozy pasażerskie
Pytanie tylko czy akurat dla mieszkańców Mielca jest to taka tragedia. O ile Hetman miał przyzwoitą jak na tę trasę frekwencję o tyle szynobus z Dębicy woził 3- 6 osób. Takim marnotrawstwem powinien się zająć prokurator. Mieszkańcy okolicznych miejscowości wybierali PKSy, z Mielca także jest dużo połączeń do Krakowa (którymi jeżdżą studenci) Jedyne co ludzi jeszcze trzymało przy pociągu to niższe ceny biletów (niskie bo dotowane przez państwo) Tragedii nie będzie. Pociąg jadący 20 km/h to żaden środek transportu w tych czasach.
Rafal71642 pisze:Wnioskując Mielcowi grozi zajeżdżenie przez tiry ponieważ nie posiadają obwodnicy
A co towary mają także zlikwidować? Ja słyszałem tylko o pasażerskich.

Rafal71642 pisze:Jedyna szansa to taka że linie mozna odnowić za około 20 milionów tak aby pociągi mogły kursować z prędkościa 70 km/h
Brakuje pieniędzy na remonty strategicznych linii a ktoś miałby wyłożyć 20 mln na linie które nie generuje zbyt dużych potoków. To byłaby głupota.

Rafal71642
Posty: 25
Rejestracja: 2009-08-12, 21:38
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Rafal71642 »

na razie towarowe utrzymują ale bardzo prawdopodobne ze zostana i one wycofane bo ta linia jest po prostu niebezpieczna.
mi chodzi wlasnie o Hetmana poniewaz tak jak mowisz szynobus nie mial zadnej frekwencji.

No <b>napewno</b> nie jest to dla mieszkancow Mielca miła niespodzianka wiadomo ze lepiej jest miec połączenie z kilkoma duzymi miastami Polski niz ich nie mieć!!Wszyscy dobrze wiedzą ze Mielec nigdy nie byl kolejową potęgą ,ale sądze ze nie jest to małe miasto i powinno mieć chociaz tych kilka skromnych połączeń.

[ Dodano: 2009-08-16, 19:25 ]
Faktem jest że nikt nie wyłozy 140 mln na całkowitą odnowe linie przy 400 mln budżecie na całe podkarpacie,ale 20 mln to jest do zrobienia niestey w Polsce linie sie po prostu likwiduje bo są deficytowe.Czytałem ze tych lini jest około 17000 km z czego tylko 5000 przynosi zyski.

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 »

A komunikacja autobusowa nie jest taka dobra jak wy sobie to wyobrarzacie. Fakt faktem jest że do większego miasta jeździ częściej ale do takiego jak Dębica oddalonego o 30 km od Mielca prawie nie ma połączeń, dobrze że jeździ jakiś busiarz i to w miare często :D .

Bartek

Post autor: Bartek »

marekJG pisze:Pytanie tylko czy akurat dla mieszkańców Mielca jest to taka tragedia.
Poczytaj sobie mieleckie fora i komentarze.
Z Hetmana korzysta na prawdę sporo osób. Likwidacja ruchu osobowego i za kilka lat pewnie i towarowego to dla Mielca wielka strata. Już teraz jesteśmy zadupiem, a po likwidacji kolei będziemy jeszcze większym bagnem.
Wszystko przez naszych "cudownych" polityków oraz PLK Rzeszów.
Wszystko co na Podkarpaciu musi jeździć przez/do/z Rzeszowa, no bo jak to tak! Taką mamy nieudolną władze w mieście i województwie. Więcej głosu w tej sprawie nie będę zabierał, bo już się nerwicy przez to nabawiłem. Szlag mnie trafia jak na to wszystko patrzę, i nic nie mogę zrobić :cry:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Po prostu - jak to w całej Polsce bywa i jest normą - taniej jest skasować połączenia i zawiesić ruch niż wyremontować szlak kolejowy puścić normalnie pociągi. Remont infrastruktury jest - jak zwykle - nieopłacalny. :]

Bo po co ludziom pociąg do Mielca - równie dobrze tak postawione pytanie można skierować w inną stronę - a po co w ogóle nam kolej. Piechotą zdrowiej :wall:

Rafal71642
Posty: 25
Rejestracja: 2009-08-12, 21:38
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Rafal71642 »

Dlatego utworzyłem ten temat posłuchajcie kolegi z Mielca bo nam trudno oceniac bo nie jestemy z tamtąd tak jak mowilem na początku ze to nie jest dobra niespodzianka dla Mielca przeciez to jest odcięcie od świata i mysle ze dobrze by bylo jakby mieszkancy Mielca napisali jakomś petycje w tej sprawie bo najpierw pojdzie ruch pasażerski i zaraz pociągnie za sobą towarowy. Ten przykry dla Mielca incydent zaczął sie w 1992 roku kiedy to zlikwidowano tzw "Włóczęge Południa" relacji Zagórz-Warszawa to wtedy wlasnie Mielec stracił połączenie z Warszawa.Ten pociąg został w końcu puszczony przez Przeworsk teraz to samo czeka Hetmana Który pojedzie przez Ocice i Kolbuszową dalej do Rzeszowa, zmiana lokomotywy i pozniej Dębica,Tarnów itd..

Bartek

Post autor: Bartek »

Rafal71642 pisze:i mysle ze dobrze by bylo jakby mieszkancy Mielca napisali jakomś petycje w tej sprawie
Też tak myślę, ale u nas każdy mocny jest tylko przed klawiaturą. Wszyscy najeżdżają na władze i polityków (słusznie) ale zapominają przy tym że to głównym winowajcom zaistniałej sytuacji jest PKP i PLK Rzeszów.
Ja jestem jeszcze za młody, by cokolwiek zdziałać w tej sprawie, jedyne co mogę zrobić, to wyjść na miasto z petycją i zbierać podpisy mieszkańców... kto wie, może i tak zrobię.

Rafal71642
Posty: 25
Rejestracja: 2009-08-12, 21:38
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Rafal71642 »

To wszystko przez to że zle zrobiony jest podział władzy w PLK bo co obchodzi jakiegos tam prezesa z Warszawy linia kolejowa nr 25 odc Mielec-Dębica a na podkarpaciu nie ma na to pieniędzy podejżewam ze tam o takiej lini nawet nie bardzo wiedzą taka sama sytuacja jest podobno z linią do Jasła ale ją jakoś sie uda wyremontowac bo dobiega do Rzeszowa a tam władze wszystko robią pod siebie żeby Rzeszów nie stracił na randze a juz Dębica,Mielec czy nawet Tarnobrzeg (przeciez też duże i ważne miasta) nikogo nie obchodzą akurat Dębica będzie tu bardzo mało poszkodowana.

pr110 pisze:Wszyscy najeżdżają na władze i polityków (słusznie) ale zapominają przy tym że to głównym winowajcom zaistniałej sytuacji jest PKP i PLK Rzeszów.
Wiesz po to wybieraliśmy sobie radnych żeby oni przedstawiali wyższym władzom nasze postulaty i żeby nam pomagali tak naprawde nie wierze ze im nie zależy na tym żeby ocalić tą linie tylko po prostu nie wiedzą co z tym zrobić.

Bartek

Post autor: Bartek »

Rafal71642 pisze:tak naprawde nie wierze ze im nie zależy na tym żeby ocalić tą linie
To uwierz. Pani poseł Skowrońska (z Mielca) głosowała za tym aby pieniędzy na remont nie było. Potem, gdy sprawa nagłośniła się w lokalnych mediach, zaczęła niby jakieś pisma pisać do marszałka woj. że jak to tak pociągi likwidować, że remontu nie ma. Ale nikt w dobre chęci pani poseł nie wierzy, dlatego jest już spalona i utraciła swoją reputacje wśród Mielczan.
Najgorszym idiotą w tej całej sprawie jest prezydent Mielca, który od początku nie był za remontem tej linii, a teraz nagle wszyscy zaczęli zgrywać, jak oni to potrafią "walczyć" o swoje, szkoda, że jest już za późno...

Rafal71642
Posty: 25
Rejestracja: 2009-08-12, 21:38
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Rafal71642 »

Ta teraz dziwnym trafem jak sie zbliżają wybory to wszyscy zgrywają dobroczynnych i chcą ratowac linie.

OTO POLSKA WŁAŚNIE!!!!!!!!
każdy sie tylko o swój tyłek martwi i patrzy gdzie więcej zarobić lub nakraść

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rafal71642 pisze:OTO POLSKA WŁAŚNIE!!!!!!!!
każdy sie tylko o swój tyłek martwi i patrzy gdzie więcej zarobić lub nakraść
Niestety - to jest taka nasza typowa, polska rzeczywistość. I tego typu problemy pojawiają się praktycznie w całym kraju, z nielicznymi wyjątkami, gdzie o "swoje" walczą po prosty lokalne samorządy. Zatem nie wchodźmy zbyt głęboko w politykę ;)

Rafal71642
Posty: 25
Rejestracja: 2009-08-12, 21:38
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Rafal71642 »

Ale to jest tragikomiczne bo linie do z RZESZOWA do Jasła wyremontują. Z RZESZOWA Do Tarnobrzega Ocic też ,a juz z Dębicy do Mielca nie. Widać że urzędnicy działają stronniczo bo linie dobijające do Rzeszowa potrafią wyremontować a innych już nie.

Bartek

Post autor: Bartek »

W Rzeszowie tak zawsze. Za pieniądze na obwodnicę Mielca chcieli sobie centrum konferencyjne swego czasu wybudować.
Wracając do linii 25, to raczej nic już w tej kwestii zrobić się nie da, Rzeszów skutecznie tłumiłby "mieleckie wołanie".

[ Dodano: 17 Sie 2009 20:23 ]
Przy okazji
http://www.hej.mielec.pl/miasto2/aktual ... c-pkp.html

JELCZU85

Post autor: JELCZU85 »

Szkoda gadac bo mi sie flaki przewracaja jak to czytam :| jak można odciac wcale nie małą miejscowosc od transportu kolejowego.....przecież to sie w pale nie mieści :shocked: przeciez tam też mieszkaja ludzie ,studenci , i wszyscy innego pokroju.Tam sa zakłady w mielcu które daja ludzia prace ......a co na przykład jeżeli ktos dojeżdza pociagiem do pracy i nie możliwosci innego dojazdu???? :o: Boże jak można taki burdel zrobic....to jest chyba możliwe tylko w POLSCE :o:

Rafal71642
Posty: 25
Rejestracja: 2009-08-12, 21:38
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Rafal71642 »

Wiadomo że korzystne i częste odjazdy pociągów zawsze przyciągają ludzi,wiadomo Dębica położona jest na ważniejszym szlaku kolejowym ale godziny są dobrze ułożone np pociągi z Tarnowa Do Rzeszowa jeżdżą praktycznie co 1 godzinę i zawsze kiedy jadę nie zależnie czy to jest koło 7,8 czy 12 godziny zawsze jest tak ze praktycznie nie ma gdzie usiąść do tego dochodzi dobry stan lini pociąg jedzie sobie 90,100 km/h a i chociaż jest pociągiem osobowym i zatrzymuje sie w każdej wiosce to i tak jest w 40 minut Z Dębicy do Rzeszowa,gdyby linia Mielec- Dębica byłaby nieźle utrzymana i dobrze by rozmieszczono odjazdy nie mowie tam jakieś astronomiczne ilośći odjazdów np 20 czy tam ile ale myśle ze 7 góra 8 spokojnie by wystarczyło i <b>napewno</b> byłoby zainteresowanie .

Niestety to jest kpina żeby taka naprzykład Czarna Tarnowksa która ma nie całe 3000 mieszkańców będzie miała połączenie z Krakowem,Tarnowem,Dębicą,Rzeszowem,Brzeskiem,Bochnią,Ropczycami,Sędziszowem,A Mielec który ma 65000 mieszkańców i jest ważnym ośrodkiem przemysłowym nie będzie miał żadnego połączenia.Coś trzeba z tym zrobić najlepiej by było zebrać podpisy od ludzi z Mielca,Dębicy i Tarnobrzega i wtedy wspólnym siłami moze by sie cos dało zrobić.

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 »

Kolega Rafał bardzo dobrze mówi. Dzisiaj byłem świadkiem jak pociąg pospieszny "Hetman" wyjeżdża z Mielca ok 40 minut z prędkością 30km/h gdyby naprawic tą linię i zwiększyć częstotliwość kusowania szynobusa na trasie Dębica - Tarnobrzeg to by było świetnie.Dobrze że przynajmniej jakiś praywaciarz jeździ na tej trasie bo do Mielca by się praktycznie nie mozna było dostać.

GRuby
Posty: 11
Rejestracja: 2009-02-13, 18:12
Lokalizacja: Dębica

Post autor: GRuby »

pr110 pisze:
marekJG pisze:Pytanie tylko czy akurat dla mieszkańców Mielca jest to taka tragedia.
Poczytaj sobie mieleckie fora i komentarze.
Z Hetmana korzysta na prawdę sporo osób. Likwidacja ruchu osobowego i za kilka lat pewnie i towarowego to dla Mielca wielka strata. Już teraz jesteśmy zadupiem, a po likwidacji kolei będziemy jeszcze większym bagnem.
Wszystko przez naszych "cudownych" polityków oraz PLK Rzeszów.
Wszystko co na Podkarpaciu musi jeździć przez/do/z Rzeszowa, no bo jak to tak! Taką mamy nieudolną władze w mieście i województwie. Więcej głosu w tej sprawie nie będę zabierał, bo już się nerwicy przez to nabawiłem. Szlag mnie trafia jak na to wszystko patrzę, i nic nie mogę zrobić :cry:
Nie Rzeszów tylko <b> RZESZÓW GŁÓWNY </b> he he, dobrze że nie CENTRALNY. Szkoda że pod piękną nową fasadą dworca <b> RZESZÓW GŁÓWNY </b> kryje się nadal to samo dziadostwo tylko w ładnym opakowaniu. Miałem nieprzyjemność ostatnio korzystania z WC na tym dworcu. O mało pawia nie puściłem jaki tam smród i szczochy niemalże po kostki. A tak serio to masz rację - w Rzeszowie ważne jest to co jedzie do i od Rzeszowa stąd kuriozalne pomysły modernizacji linii np do Jasła.

Rafal71642
Posty: 25
Rejestracja: 2009-08-12, 21:38
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Rafal71642 »

Słuchajcie ja mam kilka artykułów na ten temat bo zajmuje sie tą sprawą od dłuższego czasu (niedługo przedstawie je na forum).Ale tak jak mowie ta linia do 1992 roku była ważna bo wtedy tędy jeździł jeszcze pociąg do Warszawy i to było jedyne połączenie Rzeszowa z Warszawą przez tę właśnie linie.W jednym z artykułów pojawia sie komentarz że bardzo komicznie wygląda to jak pociąg wyprzedzają rowerzyści :(.Niestety to jest tragiczne a nie komiczne.Gdyby Niemiec to zobaczył to by nas wyśmiał w twarz.Bo tam takie linie remontuje sie i myśli sie przyszłościowo ze za ileś tam lat taka linia może być przydatna.Linia do Jasła jest 100 razy mniej ważna bo to jest linia dojazdowa. Sądze ze linia 25 to jest okno podkarpacia na śrdokową i wschodnią Polskę.Ta linia wyremontowana mogła by posłużyć naprzykład za połączenie Przemyśla z Łodzią bo żadne miasto na podkarpaciu połączenia z Łodzią nie ma. i przy tym można by było pomyśleć jeszcze o Kielcach chociaz ta linia przez Kielce akurat nie biegnie ale biegnie przez Ostrowiec św, a tam jest linia do Kielc.Niestety to są tylko moje marzenia których żaden urzędnik nie zrealizuje a wartałoby je zrealizować.

Bartek

Post autor: Bartek »

http://www.hej.mielec.pl/miasto2/polity ... iolka.html

Kolejny artykuł. Moim zdaniem, sprawę trzeba porządnie nagłośnić w mediach i zrobić nagonkę na tych jełopów z Rzeszowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”