DB w Polsce

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Lopez

Post autor: Lopez »

Rozpoczęcie pracy w Polsce będzie z punktu widzenia DB łatwiejsze w koopercji z PKP IC i to z wielu powodów: dostępu do bazy serwisowej, znajomości rynku, specyfiki przewozów w kraju itp. Natomiast na dłuższą metę taka kooperacja się Niemcom nie opłaci i jestem przekonany, że w naszym kraju prędzej czy później wyrośnie spółka ich córka. Na miejscu IC zachowałbym ostrożność.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Na dłuższą metę, to ja słyszałem, że DB może z czasem IC przejąć.

Gustawek

Post autor: Gustawek »

Amalio pisze:Na dłuższą metę, to ja słyszałem, że DB może z czasem IC przejąć.
Tez to słyszałem. Była mowa chyba o trzech latach.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

dłuższą metę taka kooperacja się Niemcom nie opłaci i jestem przekonany, że w naszym kraju prędzej czy później wyrośnie spółka ich córka
V Kolumna :D
Amalio pisze:Na dłuższą metę, to ja słyszałem, że DB może z czasem IC przejąć.
Jak IC wreszcie wejdzie na giełdę to jest to całkiem prawdopodobne.
Podobno DB chce przewozić całą Europę
Ke?

Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze:Jak IC wreszcie wejdzie na giełdę to jest to całkiem prawdopodobne.
Jeśli w ogóle dojdzie do całościowej sprzedaży IC przez giełdę, co wcale nie jest takie pewne. Oczywiście głupie narodowe ambicje (w tym wypadku głupie) nie powinny nas skłaniać przeciwko ewentualnemu przejęciu tej spółki przez DB, ale obawiam się że zaraz znajdzie się kilka milionów obrońców "pereł w koronie".

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Lopez pisze:Jeśli w ogóle dojdzie do całościowej sprzedaży IC przez giełdę
Przede wszystkim nie sądzę, że od razu będzie prywatyzowana całość. Takie prywatyzacje raczej odbywają się stopniowo.
Lopez pisze:Oczywiście głupie narodowe ambicje (w tym wypadku głupie) nie powinny nas skłaniać przeciwko ewentualnemu przejęciu tej spółki przez DB
Tym bym się raczej nie przejmował. Skoro cały wrzask w przypadku "narodowej świętości" czyli stoczni nie odniósł skutku to w tym przypadku może znajdzie się paru związkowych czy fanatycznych krzykaczy drących szaty, ale z roku na rok taka retoryka traci na znaczeniu. Społeczeństwo jest już inne. To, co dawało się wykorzystać w połowie lat 90 (granie na uczuciach narodowych i tak dalej) teraz nie ma znaczenia. Polak myśli: DB weźmie IC i będzie lepiej dla mnie - pasażera? To niech bierze!

Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze:ale z roku na rok taka retoryka traci na znaczeniu
To prawda. Zresztą już ton komentarzy w związku z wystąpieniem DB o licencję jest jednoznaczny: "wreszcie będą wygodne pociągi" (pomijając na ile w tym prawdy).

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

DB planuje w najbliższym czasie uruchomić połączenie EC Szczecin Główny - Berlin Hbf - Dresen Hbf - Praha Hl. N. Będzie to drugie połączenie dalekobieżne w Szczecinie uruchamiane przez DB, zaraz po IC Szczecin - Berlin - Hannover - Amsterdam. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”