Konèar zaprezentował nowy EZT.
Konèar zaprezentował nowy EZT.
Jak donosi Rynek Kolejowy Konèar zaprezentował nowy EZT.
Rozstaw szyn: 1435 mm
Napięcie zasilania: 25 kV 50 Hz AC
Długość: 75 m
Szerokość: 2,8 m
Wysokość: 4,28 m
Układ osi: Bo’(2’) (2’) (2’)Bo’
Moc: 2 MW
Masa: 126t
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Ilość m. siedz. kl 1/2: 24/152
Producent zakłada, że będzie można tworzyć składy złożone maksymalnie z 3. jednostek. Zależnie od zainteresowania możliwe jest dostosowanie produktu do innych systemów zasilania niż prototyp. Przypomnę, że Konèar swego czasu był zainteresowany przetargiem na zakup tramwajów w Łodzi.
Zródło: http://rynek-kolejowy.pl/12996/Kon%25E8 ... Bezeta.htmKonèar zaprezentował niskopodłogowego ezeta
Chorwacki Konèar zaprezentował prototypowy egzemplarz ezeta przeznaczonego dla bośniackich kolei ZFBH. Pociąg mieli okazję oglądać przedstawiciele chorwackiego rządu w fabryce producenta w Zagrzebiu.
Ezet wykorzystujący zasilanie 25 kV 50 Hz, przeznaczony jest dla obsługi regionalnych i międzyregionalnych połączeń z prędkością do 160 km/h. Wewnątrz pojazdu pasażerowie będą mogli skorzystać z miejsc w I i II klasie - 24 siedzenia w układzie 1+2 (I klasa) oraz 152 miejsca w układzie 2+2. Wysokość podłogi pojazdu to 600 mm. Całość mierzy 75 m długości.
* Fot. Konèar.
W czerwcu 2008 r. ZFBH złożyły w Konèarze zamówienie na pojazd prototypowy, o wartości 5,3 mln euro, wykorzystując kredyty udzielone przez banki chorwackie.
Znany przede wszystkim z produkcji tramwajów Konèar, chce zainteresować krajowe koleje HZ także wersją pojazdów dla połączeń podmiejskich. Kierownictwo firmy chce także znaleźć rynek zbytu na swój pojazd w Europie Środkowej i Wschodniej. Jak ocenia, rynek ezetów w regionie wart jest ok. 11,3 mld euro.
* Fot. Konèar.
* Wizualizacja wersji podmiejskiej dla HZ (grafika: Konèar).
Więcej zdjęć (Davor Pongraèić / CROPIX):
Prototyp na torach
Premier Chorwacji Jadranka Kosor w kabinie sterowniczej
Wnętrze eztea (I klasa)
Rozstaw szyn: 1435 mm
Napięcie zasilania: 25 kV 50 Hz AC
Długość: 75 m
Szerokość: 2,8 m
Wysokość: 4,28 m
Układ osi: Bo’(2’) (2’) (2’)Bo’
Moc: 2 MW
Masa: 126t
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Ilość m. siedz. kl 1/2: 24/152
Producent zakłada, że będzie można tworzyć składy złożone maksymalnie z 3. jednostek. Zależnie od zainteresowania możliwe jest dostosowanie produktu do innych systemów zasilania niż prototyp. Przypomnę, że Konèar swego czasu był zainteresowany przetargiem na zakup tramwajów w Łodzi.
No to mamy już potencjalnego, regionalnego ezeta na linie dużych prędkości...TLG pisze:A gdzie byś chciał nim jeździć, jak zasilanie nie takie?
Stylizacja w miarę znośna, nie podoba mi się na ujęciu czwartym, ale to pewnie tylko z powodu kąta. Podobno u Chorwatów kolej nie jest zbytnio popularnym środkiem transportu - jeśli tak, to ten eźcik może w przyszłości wlele zmienić; wnętrze wygląda super, 160 km/h też przyzwoicie... Oby tak dalej