Konèar zaprezentował nowy EZT.

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
nolem

Konèar zaprezentował nowy EZT.

Post autor: nolem »

Jak donosi Rynek Kolejowy Konèar zaprezentował nowy EZT.
Konèar zaprezentował niskopodłogowego ezeta

Chorwacki Konèar zaprezentował prototypowy egzemplarz ezeta przeznaczonego dla bośniackich kolei ZFBH. Pociąg mieli okazję oglądać przedstawiciele chorwackiego rządu w fabryce producenta w Zagrzebiu.

Ezet wykorzystujący zasilanie 25 kV 50 Hz, przeznaczony jest dla obsługi regionalnych i międzyregionalnych połączeń z prędkością do 160 km/h. Wewnątrz pojazdu pasażerowie będą mogli skorzystać z miejsc w I i II klasie - 24 siedzenia w układzie 1+2 (I klasa) oraz 152 miejsca w układzie 2+2. Wysokość podłogi pojazdu to 600 mm. Całość mierzy 75 m długości.

Obrazek

* Fot. Konèar.

W czerwcu 2008 r. ZFBH złożyły w Konèarze zamówienie na pojazd prototypowy, o wartości 5,3 mln euro, wykorzystując kredyty udzielone przez banki chorwackie.

Znany przede wszystkim z produkcji tramwajów Konèar, chce zainteresować krajowe koleje HZ także wersją pojazdów dla połączeń podmiejskich. Kierownictwo firmy chce także znaleźć rynek zbytu na swój pojazd w Europie Środkowej i Wschodniej. Jak ocenia, rynek ezetów w regionie wart jest ok. 11,3 mld euro.

Obrazek

* Fot. Konèar.

Obrazek

* Wizualizacja wersji podmiejskiej dla HZ (grafika: Konèar).

Więcej zdjęć (Davor Pongraèić / CROPIX):

Obrazek

Prototyp na torach

Obrazek

Premier Chorwacji Jadranka Kosor w kabinie sterowniczej

Obrazek

Wnętrze eztea (I klasa)
Zródło: http://rynek-kolejowy.pl/12996/Kon%25E8 ... Bezeta.htm


Rozstaw szyn: 1435 mm
Napięcie zasilania: 25 kV 50 Hz AC
Długość: 75 m
Szerokość: 2,8 m
Wysokość: 4,28 m
Układ osi: Bo’(2’) (2’) (2’)Bo’
Moc: 2 MW
Masa: 126t
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Ilość m. siedz. kl 1/2: 24/152


Producent zakłada, że będzie można tworzyć składy złożone maksymalnie z 3. jednostek. Zależnie od zainteresowania możliwe jest dostosowanie produktu do innych systemów zasilania niż prototyp. Przypomnę, że Konèar swego czasu był zainteresowany przetargiem na zakup tramwajów w Łodzi.

Lopez

Post autor: Lopez »

Wygląda to interesująco. Postarali się. A 1. klasa to dla mnie bomba.
Trzeba by przejąć tego Koncara póki czas ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Trzeba by przejąć tego Koncara póki czas
A gdzie byś chciał nim jeździć, jak zasilanie nie takie?

Lopez

Post autor: Lopez »

Mam na myśli przejęcie firmy :D Kto mówi, że powinien być to produkt na polski rynek. Zresztą zasilanie można dostosować.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

TLG pisze:A gdzie byś chciał nim jeździć, jak zasilanie nie takie?
No to mamy już potencjalnego, regionalnego ezeta na linie dużych prędkości... :D

Stylizacja w miarę znośna, nie podoba mi się na ujęciu czwartym, ale to pewnie tylko z powodu kąta. Podobno u Chorwatów kolej nie jest zbytnio popularnym środkiem transportu - jeśli tak, to ten eźcik może w przyszłości wlele zmienić; wnętrze wygląda super, 160 km/h też przyzwoicie... Oby tak dalej ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

PAFAWAG pisze:No to mamy już potencjalnego, regionalnego ezeta na linie dużych prędkości...
Owszem, już takie mamy - Acatus 2 i ELF. Wystarczy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”