[Zachodniopomorskie] Tabor kolejowy
Trochę przechwałek:
[ Dodano: 2010-06-24, 16:22 ]
I kolejne zdjęcia.
I zdanie dedykowane innemu podmiotowi usilnie próbującemu kupić pojazdy szynowe :Niedziela 27 czerwca będzie przełomowym dniem w komunikacji kolejowej na Pomorzu Zachodnim. Tego dnia rozpocznie się planowa eksploatacja pierwszych dwóch, z dziesięciu zakupionych przez województwo spalinowych zespołów trakcyjnych serii SA136, wyprodukowanych przez firmę PESA Bydgoszcz S.A.
[...]
Przełomem będzie zdecydowana poprawa jakości podróżowania dzięki zakupionym pociągom. Składy te są bowiem bardzo komfortowo wyposażone - posiadają po 157 wygodnych, miękkich, przystosowanych do długich podróży foteli z zagłówkami i podłokietnikami oraz klimatyzację wnętrza zapewniającą przyjemny chłód nawet podczas największych upałów. Ponadto nowe pociągi są wyposażone w najnowocześniejsze w kraju systemy informacji dla podróżnych (dźwiękowej i wizualnej). Podróżni lubiący umilać sobie podróże oglądaniem np. filmów na swoich notebookach, będą mogli zasilać je ze specjalnie do tego celu przystosowanych gniazdek elektrycznych, w które wyposażono część foteli. Długich podróży nie będą musieli się obawiać niepełnosprawni, rodzice z małymi dziećmi, ani turyści podróżujący ze swoimi jednośladami, gdyż obniżona podłoga pojazdów ułatwi wsiadanie, a dodatkowo przewidziano szereg udogodnień dedykowanych takim osobom. W każdym z pociągów jedna z dwóch toalet przystosowana jest do obsługi osób niepełnosprawnych oraz wyposażona w przewijak dla niemowląt, dzięki któremu rodzice w razie potrzeby bez skrępowania będą mogli zadbać o higienę swoich pociech. Są też uchwyty umożliwiające zamocowanie wózka inwalidzkiego oraz 6 rowerów.
[...]
Początkowo nowo zakupione pojazdy skierowane zostaną do obsługi połączeń Szczecin - Kołobrzeg oraz Szczecin - Szczecinek, a wraz ze wzrostem ich liczby stopniowo będą przejmowały obsługę pozostałych linii niezelektryfikowanych na obszarze Województwa. W 2012 roku, czyli po zakończeniu przez PKP PLK S.A. modernizacji linii Piła - Ulikowo nowe pojazdy wyruszą także na trasę Szczecin - Piła przez Wałcz oraz ze Szczecina i Kołobrzegu do portu lotniczego w Goleniowie. W dalszej przyszłości nie wyklucza się wykorzystania nowych zespołów trakcyjnych do uruchomienia nowych połączeń na nieużywanych dziś odcinkach linii kolejowych.
[...]
Producent zobowiązał się dostarczyć zamówione pociągi do 2012 roku, jednak tuż po zawarciu umowy zaproponował zmianę harmonogramu dostaw w taki sposób, że wszystkie pojazdy zostaną dostarczone w roku bieżącym.
http://kolej.mkm.szczecin.pl/news.php?d ... 83364.newsWysiłek włożony w fazie przygotowawczej jak widać opłacał się - przetarg przeprowadzony został skutecznie - raz i do końca.
[ Dodano: 2010-06-24, 16:22 ]
I kolejne zdjęcia.
Udało się tylko dlatego, że Newag zaspał i spóźnił się z protestem jeden dzień.shakkie pisze:Trochę przechwałek:
(...)
I zdanie dedykowane innemu podmiotowi usilnie próbującemu kupić pojazdy szynowe :Wysiłek włożony w fazie przygotowawczej jak widać opłacał się - przetarg przeprowadzony został skutecznie - raz i do końca.
Czas na wrażenia z szopki. Rzadko jeżdżę koleją, więc pojazd tym bardziej mi się spodobał. Niestety zrobiłem mniej zdjęć niż chciałem.
Wnętrze:
Wyświetlacze R&G, ponadto zamontowano kasowniki KRG 6
Tabliczka znamionowa:
Wózek toczny i napędowy:
Komponenty na dachu:
Sprzęg:
Widoki ogólne:
Wszystkie zdjęcia:
http://s175.photobucket.com/albums/w127 ... a%20SA136/
Wnętrze:
Wyświetlacze R&G, ponadto zamontowano kasowniki KRG 6
Tabliczka znamionowa:
Wózek toczny i napędowy:
Komponenty na dachu:
Sprzęg:
Widoki ogólne:
Wszystkie zdjęcia:
http://s175.photobucket.com/albums/w127 ... a%20SA136/
Jak tak patrze na te Wasze PESY to dochodzę do wniosku, że nasze lubelskie są ładniejsze :
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... ode=search
Może to przez te lekko kanciaste kształty .
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... ode=search
Może to przez te lekko kanciaste kształty .
Za 12 243 000 złotych netto za pojazd żadnego sensownego EZT nie kupisz.OPi pisze:Moim zdaniem bardziej przydałby się zakup jakiś elektrycznych zespołów dla zach-pom, niż tylu szynobusów.
Nadwyżkę można wydać na nowe połączenia lub przedłużenie istniejących. Poza tym trzeba czymś zastępować Kolzama, bo pojechał/pojedzie na półroczny remont.Teraz nawet będzie nadwyżka po wycofaniu SA110 o 6 pojazdów.
ELF wg Ciebie nie jest sensowny?shakkie pisze:Za 12 243 000 złotych netto za pojazd żadnego sensownego EZT nie kupisz.